Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 Allroad B8 Lift IBIS WHITE, 2.0TFSI POWER, ZF8HP, QUATTRO !!!


wampir

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.05.2018 o 14:57, wampir napisał:

Miron78 bywasz jeszcze w Opolu bo 10 lat temu to na spotach mieliśmy okazję się poznać chociaż standardowo pewnie nie kojarzysz :)

Miałeś wtedy bexa. Do dzisiaj pamiętam jakie na mnie i mojej Żonie zrobił wrażenie.

Nie bywam - wtedy też nie bywałem ale jakoś więcej się działo na forum człowiek też miał więcej czasu to latał po zlotach nawet 100km w jedną strone i faktycznie Opolskich zlotów kilka zaliczyłem

Fajnie i miło że pamiętasz - ja się przyznaje że Ciebie nie pamiętaj ale przy tej ilości regionów i zlotów co zwiedziłem to nie miej mi za złe

......ech BEX.......... można powspominać - bo furka była cacy - ale w sumie każde swoje audi dobrze wspominam i każde było dla mnie wyjątkowe

A co do B8 to gratki - fajny wybór i najlepsza z możliwych kolorystyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny allroad, marzenie :kox:  widać, że fury z us przypadły Ci do gustu bo jak się nie mylę b6 też miałeś us.... ale czytając  wpis skrzynia i silnik dopełniły Twój wybór.  

Dzięki odblaskom w lampach zyskuje na wyglądzie imo :decayed: :cool1:

 

Bezawaryjności i zadowolenia z furki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za miłe słowa. :)

Kolor fajny, szczególnie teraz gdy wszystko pyli dookoła i auta momentalnie robią się brudne. Dopiero jak się podejdzie blisko to widać powłokę pyłu/kurzu. Tak samo jasna tapicerka, nie widać na niej kurzu.  :)

To już drugie moje auto z usa i także drugie z jasnym środkiem. Moim zdaniem więcej wad niż zalet. 

 

Im dłużej jeżdżę tym autem to zastanawiam się jak mogłem być tak głupi i nie brać wcześniej automatycznej skrzyni biegów. Nie dość że jest szybka to jeszcze żongluje biegami tak, że spalanie mam do 2L mniej niż w poprzednim 1.8T. 

Wcześniej jeżdżąc do pracy, a raczej wklokąc sie jak inne auta za autobusem mzk mialem srednio 11,6 l/100km  a teraz jeszce nie dobilem do 10. 

 

Edytowane przez wampir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe dopieszczanie z nudów:

Nie wiem kiedy była ostatni raz czyszczona moja skórzana tapicerka, ale coś mi mowi, że chyba dawno. 

Kupiłem więc zapobiegawczo zestaw firmy Colourlock

s1.jpg

s2.jpg

Tak wygląda zawartość opakowania.

 

s3.jpg

Preparat psikamy na szczoteczkę, a potem kolistymi ruchami masujemy skórę :)

 

zbieramy nadmiar i taki efekt... 

s4.jpg

Dopiero teraz widać różnicę :)

koncowka wydechu.jpg

Przy okazji także lekka polerka końcówek wydechu:

 

 

 

Edytowane przez wampir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2018 o 14:54, wampir napisał:

Tomek to napisz jakie są rozbice. Jestem ciekawy.

B9 to B9 wolę udawać że ich nie widzę i nie wiem o ich istnieniu :)

Jak byłem w ASO to patrzyłem na nie i o ile z zewnątrz aż takiej dużej różnicy nie ma o tyle środek wygląda zdecydowanie na nowszy.

Trochę już pojezdziłem swoim allroad i powiem Ci, że fajna sprawa z tym drive select-em. W każdym trybie skrzynia biegów inaczej przełącza. W trybie Comfort na przykład biegi zmieniają się szybko tak że prawie nie czuć ale już w trybie dynamic czy efficiency przeciąga moment zmiany  biegów.Inaczej też reaguje na naciśnięcie pedału gazu ogólnie fajna opcja . Narazie pierwsze km za mną i tak na gorąco mówię jakie są odczucia. Ale podzielam twoje zdanie i sam się zastanawiam jak mogłem jeździć manualem. Przy wolnej chwili założę wątek i pokażę swojego allroada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe. Na jakim ustawieniu najczęściej jeździsz?

Zakładaj chętnie pooglądam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wampir napisał:

To ciekawe. Na jakim ustawieniu najczęściej jeździsz?

Zakładaj chętnie pooglądam :)

Powiem Ci że narazie jak się przesiadłem z manuala swojego 164 km po chipie to padał sam się dociska i tryb dynamic to mój faworyt narazie jeszcze nie zczaiłem o o chodzi z tym individual ale wszytsko przyjdzie z czasem.Musze zdjąć hak ale nie mam kluczyka od poprzedniego właściciela i wtedy zrobię foto bo teraz słabo to wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kładłem się spać to miałem wersję bazy danych nawigacyjnych 8R0060884BK ECE 6.17.3

IMG-20180603-WA0013.jpeg

 a jak sie obudziłem to było już    8R0060884FC ECE 6.26.1  czyli chyba to mapy z 2018 roku ...:)

IMG_20180603_172408.jpg

Fajnie :)

Przy okazji przednie ledy nie wyłączają mi się całkowicie przy włączonym kierunku tylko lekko przygasają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinasz prostownik do akumulatora, przygotowujesz karte SD o pojemności 32Gb, pobierasz mapy i aktualizujesz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wampir napisał:

Podpinasz prostownik do akumulatora, przygotowujesz karte SD o pojemności 32Gb, pobierasz mapy i aktualizujesz.

 

 

Aha czyli w moim przypadku to nie do wykonania bo parkuje w garażu podziemnym w bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby 4tys km temu miałem zmieniany olej bo poprzedni właściciel zmieniał olej co 10tyś km ale jakoś tak wole wlać do auta coś bardziej po mojej myśli.

Pasuje coś na bazie PAO i chyba bliżej mi do Millersa EE 5W-40 niż Liqui moly Synthoil high tech 5W-40

Wymiany nadal planuje wykonywać co roku czyli w moim przypadku max 10tyś km.

A może macie inne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też i zrobiłem.

 

Od zakupu przejechałem autem już ok 2500km, z czego ponad 1500km w ostatnie 10 dni.

Z ciekawości sprawdziłem stan oleju na MMI i stan ten nie zmienił się od momentu gdy kupiłem auto.

 

 

Zrobiłem kilka dni temu serwis w aucie:

- Millers EE 5W 40

- filtr oleju

- filtr powietrza 

- filtr kabinowy 

- płukanka do oleju Liqui moly pro line

- świece NFK PFR7S8EG

- czyszczenie komory spalania xado anticarbon

 

W sumie to czyszczenie z nagaru tylko profilaktycznie bo po odkręceniu świec widać było czyste tłoki. Brak nagaru. Szkoda, że nie mam kamerki aby sprawdzić jaki jest stan zaworów. W sumie mam już przejechane 105tys km. Póki co wykonałem tylko czyszczenie poprzez wstrzykiwanie specjalnej mikstury do kolektora ssacego. Zabieg ten według użytkownika forum VWvortex ma udowodnione działanie czyszczące, a przynajmniej tak wynika z zamieszczonych tam zdjęć.

 

 

 

 

 

Zrobiłem też logi z pracy silnika i tu nieprzyjemna niespodzianka. Turbo nie doładowuje  o jakieś groszowe milibary. Ponieważ zwracam uwagę na wszystkie detale trzeba było znaleźć przyczynę. Zacząłem od najprostszych rzeczy. 

Po zdjęciu osłony silnika okazało się, że plastikowa rura biegnąca od intercoolera do przepustnicy znajdująca się w nadkolu kierowcy jest zapocona. Franca fabrycznie składa się z dwóch połączonych elementów i na łączeniu powstała nieszczelność.  Szybki resarch na audizine i okazuje się, że problem jest powszechnie znany za wielką wodą. 

Polecam sprawdzić tę rurę każdemu właścicielowi TFSI.

Część ma numer 8K0145673AJ i jest dostępna w  ASO za jedyne 285zł.

Element numer 8 z poniższego rysunku.

rura numer1.png

 

Jak wymienię część to dam znać.

 

 

 

IMG_20180711_184611_HDR.jpg

 

 

 

Edytowane przez wampir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa rura tzn sztywny przewód ciśnieniowy z mocowanie na czujnik ciśnienia doładowania :)  z przełożonym już "tłumikiem":

IMG_201801.jpg

 

Zamontowana na miejscu:

IMG_201802.jpg

 

Wymienione w ASObie sam wymieniłem :)

Opaski wszędzie posprawdzane.  

Zrobiłem też logi z pracy turbiny. Wszystko tak jak ma być.

Ciekawe ile wyszłoby na hamowni bo teraz widać jest lekko na plus względem serii. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zawsze samochód dopieszczony pod względem mechanicznym :) teraz czekamy na jakiś mały tuning. Kilka KM więcej nie zaszkodzi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miała być podnoszona moc ale wyszla wtedy nieszczelność więc nie będę stroil takiego auta. 

Wszystko w swoim czasie. Póki co myślą nad wymianą płynu hamulcowego i nie wiem na jaki.

Brać oryginał z ASO czy może jakiś ATE  TYP 200 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co leja w ASO ? wiesz może ? ciekawe czy do 2.0TDI np i S4 leja ten sam typ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale nie zdziwilbym się gdyby do S4 podchodził inny płyn niż do A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wampir napisał:

Nie wiem, ale nie zdziwilbym się gdyby do S4 podchodził inny płyn niż do A4.

Parę lat temu jak robiłem swap hebli w mojej jeszcze pierwszej b8emce w ASO w Krakowie to widziałem że wlewali płyn ATE ale nie wiem jaki to był. Maszyna chyba też była firmy ATE z tego co pamiętam płyn był z dużej beczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...