Norbas Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 Witam. Pacjent b5 2.5 tdi... od kilku dni klika przestała działać... po podcięciu kompa brak błędów. Sprawdzone ciśnienie w układzie oraz czynnik, wsio jak naleZy jakieś podpowiedzi? Dodam jeszcze, ze po włączeniu klimy przekaźnik zaskakuje. Zastanawiam się czy drugie koło na kompresorze powinno być nieruchome podczas włączenia klimy...?? :hi:
greg2505 Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 zerknij czy ci się sprzęgło nie zerwało ,mi właśnie dzisiaj odkręcił się dekiel od sprzęgła i brak klimy,na szczęście wszystko leżało na osłonie ,przykręciłem z powrotem i działa ,jak się odkręci econ nie świeci ,nie chodzi wentylator i nie ma błędów
PrzemoA4B6 Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 Tez ostatnio mi się sprzęgiełko rozleciało i objawy były takie same, niestety moje sprzęgiełko rozpadło się na trasie na kawałki...
greg2505 Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 Przemo ty masz sprzęgło na gumki i tam gumki się rozpadają ,a ja sztywne koło odkręca się i jak się nie uszkodzi frez na deklu można przykręcić z powrotem,ale teraz patrzę że kolega wyżej ma b5 i tam jest cewka ,pewnie padła ,Norbas te drugie koło kręci się jak klima włączona,jeśli ci się nie kręci prawdopodobnie cewka do wymiany
PrzemoA4B6 Opublikowano 13 Maja 2018 Opublikowano 13 Maja 2018 12 minut temu, greg2505 napisał: Przemo ty masz sprzęgło na gumki i tam gumki się rozpadają ,a ja sztywne koło odkręca się i jak się nie uszkodzi frez na deklu można przykręcić z powrotem,ale teraz patrzę że kolega wyżej ma b5 i tam jest cewka ,pewnie padła ,Norbas te drugie koło kręci się jak klima włączona,jeśli ci się nie kręci prawdopodobnie cewka do wymiany No fakt nie doczytałem, sorki
Norbas Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Dzieki chłopaki za zainteresowanie. Econ się swieci jak wyłącze klime a gaśnie jak włączam klime. Kółko sprawdzałem i jest na swoim miejscu Drugie koło nie chodzi. Sprężarka denso... 8 godzin temu, greg2505 napisał: Norbas te drugie koło kręci się jak klima włączona,jeśli ci się nie kręci prawdopodobnie cewka do wymiany Gdzie ja tą cewkę znajdę ?
greg2505 Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Cewka jest pod tym kółkiem co Ci się nie kręci, nie wiem dokładnie jak jest w audi , ale w oplu sprężarka denso odkręcasz te koło , później jest seger i wyjmujesz cewkę, zakładasz nową i Klima powinna zadziałać, awarii ulega termik który jest w cewce, poprostu się przepala, przynajmniej jest tak w oplu , ale myślę że tu będzie tak samo, najlepiej weź miernik i sprawdź czy jest przejście w cienkim kabelku 2 pinowym który idzie do sprężarki
Norbas Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 6 godzin temu, greg2505 napisał: Cewka jest pod tym kółkiem co Ci się nie kręci, nie wiem dokładnie jak jest w audi , ale w oplu sprężarka denso odkręcasz te koło , później jest seger i wyjmujesz cewkę, zakładasz nową i Klima powinna zadziałać, awarii ulega termik który jest w cewce, poprostu się przepala, przynajmniej jest tak w oplu , ale myślę że tu będzie tak samo, najlepiej weź miernik i sprawdź czy jest przejście w cienkim kabelku 2 pinowym który idzie do sprężarki Tam jest jeden, wiecej nie znalazłem pinów próbowałem na krótko ale nie chodzi. Dodatkowo wentylator nie chodzi ale juz mam sprawny. Więc zostaje sprężarka tak myślę...
Pjotras Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Jak mam chodzić na krótko jeśli pewnie cewka jest spalona... weź omomierz i sprawdź ile omów pokazuje powinno być w granicach 4-5. masa jest podpięta do obudowy sprężarki. Potem sprawdź czy dochodzi +12 do wtyczki, Do tego musi być odpalony silnik i tak jak by włączona klima.
Norbas Opublikowano 15 Maja 2018 Autor Opublikowano 15 Maja 2018 15 godzin temu, Pjotras napisał: Jak mam chodzić na krótko jeśli pewnie cewka jest spalona... weź omomierz i sprawdź ile omów pokazuje powinno być w granicach 4-5. masa jest podpięta do obudowy sprężarki. Potem sprawdź czy dochodzi +12 do wtyczki, Do tego musi być odpalony silnik i tak jak by włączona klima. No to teraz wiem ile omów ma mieć sprawdzę jak będę na miejscu. Jak jest sprawna sprężarka to na krótko przy włączonym silniku powinien załączać a tego nie robi... myślałem, ze tam jest sprzęgiełko a nie cewka... prad dochodzi bo odrazu to sprawdzałem to szukam sprężarki i wymieniam
Pjotras Opublikowano 15 Maja 2018 Opublikowano 15 Maja 2018 Godzinę temu, Norbas napisał: No to teraz wiem ile omów ma mieć sprawdzę jak będę na miejscu. Jak jest sprawna sprężarka to na krótko przy włączonym silniku powinien załączać a tego nie robi... myślałem, ze tam jest sprzęgiełko a nie cewka... prad dochodzi bo odrazu to sprawdzałem to szukam sprężarki i wymieniam Chyba jednak nie wiesz o co kaman... Jeśli na krótko nawet na zgaszonym silniku podanie +12v nie powoduje dociągnięcia tarczy sprzęgłiełka tzn ze uwalona jest cewka elektromagnesu sprzęgłełka. W b5 jest na sprzęgiełku z cewką elektromagnetyczną załącz/wyłącz gdzie środkowa część koła pasowego stoi w miejscu na off. Dopiero b6/b7 miały sprężarki z zaworem wydajnościowym i wałek kompresora był połączony na stałe z kołem pasowym przy pomocy sprzęgła zrywnego.
greg2505 Opublikowano 15 Maja 2018 Opublikowano 15 Maja 2018 (edytowane) nie szukaj sprężarki bo cewka jest wymienna i nie jest droga ,trzeba tylko spisać dane ze sprężarki i w sklepie dobiorą ,a wygląda to tak http://allegro.pl/vw-passat-b5-lift-audi-a4-a6-skoda-superb-cewka-i7260286998.html Edytowane 15 Maja 2018 przez greg2505
Norbas Opublikowano 15 Maja 2018 Autor Opublikowano 15 Maja 2018 2 godziny temu, Pjotras napisał: Chyba jednak nie wiesz o co kaman... Jeśli na krótko nawet na zgaszonym silniku podanie +12v nie powoduje dociągnięcia tarczy sprzęgłiełka tzn ze uwalona jest cewka elektromagnesu sprzęgłełka. W b5 jest na sprzęgiełku z cewką elektromagnetyczną załącz/wyłącz gdzie środkowa część koła pasowego stoi w miejscu na off. Dopiero b6/b7 miały sprężarki z zaworem wydajnościowym i wałek kompresora był połączony na stałe z kołem pasowym przy pomocy sprzęgła zrywnego. Możliwe, ze nie wiem o co kaman. Dzieki, ze wyjaśniłeś i podzieliłeś się wiedzą 2 godziny temu, greg2505 napisał: nie szukaj sprężarki bo cewka jest wymienna i nie jest droga ,trzeba tylko spisać dane ze sprężarki i w sklepie dobiorą ,a wygląda to tak http://allegro.pl/vw-passat-b5-lift-audi-a4-a6-skoda-superb-cewka-i7260286998.html Sprawdzę dane sprężarki i będę działał dzieki
Pjotras Opublikowano 15 Maja 2018 Opublikowano 15 Maja 2018 35 minut temu, Norbas napisał: Możliwe, ze nie wiem o co kaman. Dzieki, ze wyjaśniłeś i podzieliłeś się wiedzą Żaden problem. Po to mamy forum.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się