Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mod Audi A4 B8 2.0 TFSI QUATTRO CDNC 211HP na okolice 400HP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak w temacie posiadam takie audi i chciałbym wiedzieć kilka rzeczy, a mianowicie co trzeba wymienić by osiągnąć tą moc na tym silniku. Troszkę czytałem co nieco i część rzeczy do wymiany znam, jeśli ktoś wie o jakiś jeszcze potrzebnych modyfikacjach na ten setup bardzo proszę o udzielenie info. Dodam że chciałbym rozebrać i zregenerować silnik by wyeliminować wadę olejową czyli tłoki i pierścienie. Korzystając z okazji rozebranego silnika chciałbym złożyć go na kutych tłokach, korbowodach, nowych panewkach oraz wałkach rozrządu. Nie mam doświadczenia dlatego jeśli coś jeszcze warto zrobić to również proszę o info. Proszę też o informację ile mniej więcej może kosztować taka regeneracja silnika, mam na wydanie 30tys zł i mam nadzieję że się w tej kwocie zmieszczę.
Co do rzeczy do wymiany to będzie Turbo Gtx2860r z obudową 0,57 żeby szybko wstawała, kolektor typu baran z łączeniem vband do turbo, wkład pompy wysokiego ciśnienia, układ wydechowy millteka 2.75 cala + dp z katem (auto musi przejść przegląd w Belgii dlatego potrzebny jest certyfikat WE który ma milltek) (ewentualnie będę zamieniał wydech customowy na ori na czas przeglądu), do tego IC wraz z orurowaniem i z tego co widziałem będą potrzebne wtryski z rs4.
Warto by też włożyć lepsze hamulce, jeśli dobrze wyczytałem jarzma i zaciski podchodzą z a6 c7 3.0 bitdi lub sq5 tylko tarcze trzeba minimalnie stoczyć bo fanryczna jest za duża. Jeśli ktoś wie co jest więcej potrzebne albo do tego co wcześniej napisałem niech się odniesie i mnie poprawi.
Z góry dziękuję za info.

Opublikowano (edytowane)

Co do chamulcy pasują ja mam w S4 B7 tarcze z C7 a zacisk z C6 FL pasuje wszystko bez problemu, ewentualnie w celu spasów itp. może być konieczne dorabianie  adapterów ale to też nie problem. Mi Adaptery dorabiają w Bestperformance. Co do silnika do modyfikacji jest układ paliwowy wydech zakładaj z milteka w takim razie. Co do IC polecam Airteca kupiłem go teraz do S3 8V lub Wagnera. może nie są tanie ale masz pewność że nie potniesz pół przodu jak w customie. Nie wiem jak w B8  jest z obudową filtra powietrza z mocniejszych ale na bank trzeba dorobić 3" Tip i fajnie jakby to się zamkło w oryginalnej obudowie. Do Golfa 6 R robiliśmy zabieg że obudowa filtra pod 3" przepływke pasowała z TT RS i było po problemie. Autko lata tam na stage 3 bodajże 360 koni i nie ma problemu. Co do turbiny ja bym się zastanowił jeszcze nad chybrydą z czegoś typu S3 lub RS3. Charakterystyka może być dużo lepsza niż GTXa. Musiałbym zapytać Kumana jak u niego w 2.0 TFSi temat się skończył bo wiem że pchali chybryde z S3 8V ona miała 300 w seri. Co do kwoty ciężko mi powiedzieć ale w niektórych warsztatach może braknąć na pewno. Nie wiem jak tam u Ciebie.

Edytowane przez DarekS4
Opublikowano

Swap na 3.0TFSI z S4 (333KM) lub z A6 (~300KM) + zamiana koła kompresora nie wchodzi w grę?

Opublikowano
22 minuty temu, BeyerBrown napisał:

Swap na 3.0TFSI z S4 (333KM) lub z A6 (~300KM) + zamiana koła kompresora nie wchodzi w grę?

To jest też spoko opcja sam bym w nią osobiście poszedł ;)

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, DarekS4 napisał:

Co do chamulcy pasują ja mam w S4 B7 tarcze z C7 a zacisk z C6 FL pasuje wszystko bez problemu, ewentualnie w celu spasów itp. może być konieczne dorabianie  adapterów ale to też nie problem. Mi Adaptery dorabiają w Bestperformance. Co do silnika do modyfikacji jest układ paliwowy wydech zakładaj z milteka w takim razie. Co do IC polecam Airteca kupiłem go teraz do S3 8V lub Wagnera. może nie są tanie ale masz pewność że nie potniesz pół przodu jak w customie. Nie wiem jak w B8  jest z obudową filtra powietrza z mocniejszych ale na bank trzeba dorobić 3" Tip i fajnie jakby to się zamkło w oryginalnej obudowie. Do Golfa 6 R robiliśmy zabieg że obudowa filtra pod 3" przepływke pasowała z TT RS i było po problemie. Autko lata tam na stage 3 bodajże 360 koni i nie ma problemu. Co do turbiny ja bym się zastanowił jeszcze nad chybrydą z czegoś typu S3 lub RS3. Charakterystyka może być dużo lepsza niż GTXa. Musiałbym zapytać Kumana jak u niego w 2.0 TFSi temat się skończył bo wiem że pchali chybryde z S3 8V ona miała 300 w seri. Co do kwoty ciężko mi powiedzieć ale w niektórych warsztatach może braknąć na pewno. Nie wiem jak tam u Ciebie.

Co do układu paliwowego to wystarczy wkład autotecha czy potrzebna jest wymiana mocniejsza pompa ta w baku? Co do IC to zostanę przy fimic. Wiem że pasują, ale dzięki za info. Co do turbo to k04 hybrydy nie jestem przekonany bo boję że się rozszczelni czy coś się innego stanie, chętnie założył bym coś bardziej p&p. Bo koszt GTXa i dorabiania barana no i osprzętu wyszedł by drożej niż k04 na hybrydzie, bo k04 z s3 kosztuje 4k przeróbka na hybrydę przez peruna to 2k więc 6k. Słyszałem też o firmie turbo technik z austrii że topowo robią. Chciałbym przebić 400hp i to mi wystarczy. Co do hamulców muszę głębiej webrnąć o co chodzi z tymi adapterami bo, jakby co będę pisał. Co do filtra powietrza jest bardzo podobnie zrobiony jak w b7.

Dostałem wycenę compotów i za stage 3 zawołali okolice połowy kwoty której założyłem do mojego silnika na okolice 350hp, teraz mam pytanie czy przy robieniu takiego setupu jak silnik jest sprawdzany? Chyba trzeba zrobić jakiś przegląd silnika? Czy jest on rozbierany żeby zobaczyć w jakim stopniu wyglądają wałkini inne części krytyczne ruchome?

Auto będzie robione w Polsce tutaj to dużo droższy biznes. Koszt części podobny ale robocizna w jurkach ?

Edytowane przez krzyzko90
Doprecyzowanie
Opublikowano

wkłąd autotecha + wtryski. co do FMIC dedyka do B8 jeszcze nad tym nie siadaliśmy ale zerknij w mój temat masz tam model 3d nad czym pracujemy w moim projekciku. Firma która robi nam hybrydy niejednokrotnie potwierdziła na fakt że te sprężarki jeżdżą do 100tys km potem są znowu do regeneracji. Natomiast przy GTX wątpię ze regeneracja wchodzi w grę. Nawet nie ma gwarancji bo jest to sprężarka do tuningu.  Co do hebla nie przesadzaj też z wielkością bo będziesz kombinować tak jak ja teraz bo już trzy kmpl felg nie podeszły. Jeżeli chodzi o kute no to silnik do pomiaru typu cylindry i wał.  Natomiast do zwykłego stageu no to sądzę że podstawowa diagnostyka mechaniczna i logi. Myślę  że hamownia przed też. Jak w Polsce to tu jest kilku dobrych tunerów :)

 

Opublikowano
14 minut temu, DarekS4 napisał:

wkłąd autotecha + wtryski. co do FMIC dedyka do B8 jeszcze nad tym nie siadaliśmy ale zerknij w mój temat masz tam model 3d nad czym pracujemy w moim projekciku. Firma która robi nam hybrydy niejednokrotnie potwierdziła na fakt że te sprężarki jeżdżą do 100tys km potem są znowu do regeneracji. Natomiast przy GTX wątpię ze regeneracja wchodzi w grę. Nawet nie ma gwarancji bo jest to sprężarka do tuningu.  Co do hebla nie przesadzaj też z wielkością bo będziesz kombinować tak jak ja teraz bo już trzy kmpl felg nie podeszły. Jeżeli chodzi o kute no to silnik do pomiaru typu cylindry i wał.  Natomiast do zwykłego stageu no to sądzę że podstawowa diagnostyka mechaniczna i logi. Myślę  że hamownia przed też. Jak w Polsce to tu jest kilku dobrych tunerów :)

 

Jeśli możesz daj linka do tego modelu 3d.
Co do hybrydy a gtx masz rację i przekonujesz mnie, możesz mi napisać na priv firmy które są warte polecenia? Wnioskując sam też tunujesz auta i również na priv możesz dać swoje namiary bo jeszcze nie wybrałem nikogo.
Co do hebli to mają byc max na felgę 18 cali, drogi w Belgii nie zawsze są zaje..ste ...
Co do silnika, chciałbym zrobić mały remont, napewno tłoki i pierścienie (z tego co widziałem to oryg tłoki mahla kosztują tyle co kute wossnera więc wolałbym kute, korby napewno kute bo przy tej mocy już wypada awaryjnie, no i panewki bo to one mają za zadanie się zużyć) co do wału bloku i reszty jeśli będą w dobrym stanie nie będę dotykał, jeśli będzie coś nie tak wymienie bądź zregeneruje ale jeśli ie będzie to konieczne, daruje sobie.
Auto przewidywane na ulice a nie na wyścigi.
Także poproszę od wiadomość priv, bo jeśli sam tunujesz i znasz temat zaufam Tobie :)

Opublikowano

Niestety ja robię sam dla siebie. Nie wykonuję żadnych usług bo nie mam na to czasu i praca mnie nie puszcza. Pracowałem kilka lat dla porsche ale nie mam czasu na "fuszki". Ale chętnie zawszę doradzę i pomogę jak mogę. Uderz do mojego kumpla z Czechowic HPF (Horse Power Factory)

Opublikowano
14 minut temu, DarekS4 napisał:

Niestety ja robię sam dla siebie. Nie wykonuję żadnych usług bo nie mam na to czasu i praca mnie nie puszcza. Pracowałem kilka lat dla porsche ale nie mam czasu na "fuszki". Ale chętnie zawszę doradzę i pomogę jak mogę. Uderz do mojego kumpla z Czechowic HPF (Horse Power Factory)

Podziękował za opinię i kontakt kolego.

Opublikowano
W dniu 18.05.2018 o 12:46, DarekS4 napisał:

o do FMIC dedyka do B8 jeszcze nad tym nie siadaliśmy ale zerknij w mój temat masz tam model 3d nad czym pracujemy w moim projekciku.

 600x300x76 wchodzi bez problemu, nie ma sensu rzeźbić.

W dniu 18.05.2018 o 13:10, krzyzko90 napisał:

które są warte polecenia?

perun

W dniu 18.05.2018 o 12:46, DarekS4 napisał:

jeżdżą do 100tys km potem są znowu do regeneracji

optymista :P znam modyfikacje które nie przeżyły 5 tyś km a robiła taaaaaka polecana firma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...