Skocz do zawartości
IGNOROWANY

The Blue One [2.0 TFSI QUATTRO]


Skypl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim! 

Po 7 latach związanych z posiadaniem Audi A4 B5 1.9 TDI [CHIP 140 KM] :a4fan: postanowiłem zmienić samochód na coś nowszego I mocniejszego.

Warunków, które auto musiało spełnić, było kilka:

  • Napęd na 4 koła :quattro:;

  • Xenon;

  • Benzyna (powyżej 150 KM);

  • W miarę dobre wyposażenie.

Najpierw rozglądałem się za S6 C5 lub A6 C5, następnie zacząłem też przeglądać A4 B6&7. Z innych marek brałem pod uwagę Subaru oraz Volvo. Jednak wygrało przywiązanie do marki.

Po kilku miesiącach poszukiwań udało mi się znaleźć A4 B7.  

Auto z 2004 roku z silnikiem 2.0 TFSI 200KM :quattro:. Przebieg 232 tysiące km.

Kolor LZ5C

Z wyposażenia fabrycznego:

  • QUATTRO

  • Bi-Xenon  (dopiero w domu zauważyłem że jest to Bi-Xenon skrętny)

  • Kolorowy FIS

  • Manualna skrzynia

  • DRL

  • Coming&Leaving Home

  • Pakiet światło

  • Multifunkcyjna kierownica

  • RNS-E + zmieniarka 6 CD

  • BOSE

  • Podgrzewane przednie fotele

  • Climatronic

  • 4 elektryczne szyby

  • Czujnik zmierzchu

  • Czujnik deszczu

  • Lustro wewnętrzne Fotochrom

  • Fotele sportowe z ręczną regulacją oraz elektrycznie pompowanym odcinkiem lędźwiowym

  • Heble przód 320, tył 288

  • Moduł Bluetooth

  • Skórzana tapicerka

  • Klimatyzowany schowek – lodówka

  • Zawieszenie 1BE

  • Domykanie szyb z pilota

  • ABS

  • ESP

  • Podłokietnik z wejściem na telefon

I jeszcze kilka innych rzeczy których nie pamiętam…

Plany:

  • S-line (?)

  • Stabilizatory RS4

  • Heble (?)

  • Program (?)

  • Korekta lakieru

  • Inne felgi (następny sezon)

  • Nakładki na pedały oraz podstopnia RS4

  • Listwy S4

Zrobione:

  • Pakiet startowy (rozrząd + płyny)

  • Napinacz łańcucha + łańcuch

  • Ledy w DRL

  • Ledy w podświetlenie rejestracji

  • Przyciemnienie szyb

  • Emblemat QUATTRO w grill

  • Spoiler na tylną klapę

  • Pozbycie się chromu z grilla

  • Ledy do wewnątrz

  • Dokładka zderzaka tył S4

  • Dokładka CUPRA w zderzak

  • Kamera cofania

 

Reszta wyjdzie w trakcie eksploatacji…

Spoiler

 

Zdjęcia

Zaraz po zakupie

1.jpg

Po zmianie kół I woskowaniu.

Koła z poprzedniego samochodu, oryginalnie wychodziły w A5.

Parametry kół - R17x7,5 ET 28 Opony Uniroyal RainSport 3 235/45 R17

IMG_20180428_195422.jpgIMG_20180428_195435.jpgIMG_20180428_195446_HDR.jpgIMG_20180428_195527.jpg

IMG_20180428_195555_HDR.jpg

IMG_20180428_195604.jpgIMG_20180428_195624.jpg

IMG_20180428_195706_HDR.jpg

IMG_20180428_195804_HDR.jpg

IMG_20180428_195823_HDR.jpg

Do lipca 2019 wyglądała tak:

2.jpg1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg

 

Obecny wygląd: 

1.jpg

2.jpg

image001.jpgimage002.jpgimage003.jpg

image003.jpgimage004.jpg

6.jpg7.jpg

Edytowane przez Skypl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny sedanik ?

Sporo już masz na starcie także reszta już z górki..

Gratulacje zakupu:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, 

Gratulacje zakupu! fajna sztuka i b.dobrze wyposażona.

Oryginalny kolor lakieru i wnętrza. 

BTW. Wymień łańcuch z napinaczem jeśli już słychać metaliczny klekot i zalej silnik olejem 5W-40.

Powodzenia w realizacji planów,

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! 

Rozrząd z przodu wymieniony. Do tego komplet filtrów + olej Motul 5W30, poprzedziłem to płukanką. 

Wpadł też nowy płyn chłodniczy Organika GLIXOL G12+. 

18 godzin temu, black4 napisał:

Witaj, 

Gratulacje zakupu! fajna sztuka i b.dobrze wyposażona.

Oryginalny kolor lakieru i wnętrza. 

BTW. Wymień łańcuch z napinaczem jeśli już słychać metaliczny klekot i zalej silnik olejem 5W-40.

Powodzenia w realizacji planów,

Pozdrawiam

 

Tak już to zrobiłem. Oddałem samochód na wymianę. Po rozebraniu okazało się że napinacz już padł. Efektem tego łańcuch był luźny - uszkodził obudowę. A dokładniej element mocujący 3 pierścienie uszczelniające. Szybka decyzja - zestaw naprawczy z ASO...  O koszt nie warto wspominać...:facepalm: Przy okazji wymieniłem też popychacz pompy paliwa oraz oring.

IMG_20180519_112952.jpgIMG_20180519_112830.jpg

Dodatkowo zrobiony serwis klimatyzacji - wymieniony osuszacz i ponowne nabicie. Klima śmiga aż miło.

Doszły też nowe świece.

Z pierwszych modów:

Moduły podświetlenia tablicy LED

Ramka klubowa na tył - została mi z poprzedniego aua 

IMG_20180518_174420.jpg

Nowe dywaniki welurowe - wybrałem czarne z niebieską lamówką i czarnymi przeszyciami. Jakość według mnie jest bardzo dobra. :):git:

IMG_20180518_174511.jpg

Edytowane przez Skypl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, 

Idziesz jak burza!

Główne bolączki tfsi masz wyeliminowane.

B. dobrze, że przy okazji wymieniłeś też szklankę popychacza.

Podobno po wymianie łańcuszka i napinacza sugerują zalać silnik rzadszym olejem: 5w-40.

Mody na plus :D

BTW. Skąd brałeś ledy i dywaniki?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampki do rejestracji brałem z tej aukcji:

http://allegro.pl/lampki-led-podswietlenie-audi-a3-8p-a4-b6-b7-a6-c6-i6858391835.html

Świecą ładnie i nie wywalają błędu. Zobaczymy jak długo pożyją. Oczywiście jak to w chinolach oprócz rejestracji podświetlają też kawałek przestrzeni za autem - jak to ma kamerę cofania to fajnie, zawsze mniej szumów na ekranie. :)

Dywaniki zamówiłem z tej aukcji:

http://allegro.pl/dywaniki-welurowe-audi-a4-b6-b7-oryginal-pfi-1cm-i7207448531.html

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za namiary,

Frajdy z jazdy i modzenia "The Blue One" życzę :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW. Co jakiś czas zerknij na te ledy rejestracji.

Wielo-ledowe lampki potrafią się przepalać.

Najgorzej jak popalą gniazda listwy klapy...

Jakby co mogę polecić 2 ledowe Osram na odrębnej wiązce z rezystorami wpinanej w ori wiązkę od wewnątrz klapy bagażnika:

http://allegro.pl/jedyne-lampki-led-osram-10w-audi-a4-b7-bez-bledu-i7027720550.html

Pozdrawiam

 

Edytowane przez black4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż... Złe wieści...

Silnik umarł... Obecnie jestem na etapie szukania nowego...

Przy okazji - Czy turbo K04 podchodzi do silnika P&P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuu współczuje kolego :sad: smutna wiadomość

a co dokładnie w nim klękło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starło częściowo panewkę na 4 tłoku. 

Ogólnie to w trakcie jazdy zapaliła mi kontrola ciśnienia oleju i coś zaczęło stukać. Zjechałem na bok, zgasiłem, odpaliłem jeszcze raz. Błędu jeśli chodzi o ciśnienie już nie było, ale metaliczne stukanie owszem. Zaciągnąłem auto na warsztat w celu diagnozy silnika. Na początku myślałem że to coś z zaworami. Jednak mechanik stwierdził że to raczej sworzeń na tłoku - tym bardziej że właśnie 4 tłok był "luźny" (można było dobić jeszcze po zejściu na dół). Moja decyzja - rozbieramy i jak coś to reanimacja. Jednak po zrzuceniu miski okazało się że panewkę starło. Stwierdziłem jednak że jak będzie góra i blok ok to jeszcze robię, wał jest starty w miejscu tej felernej panewki - więc miałem kupić nowy. Dzisiaj silnik został już całkiem rozebrany i okazało się że wszystkiemu winna była pompa i te cholerne wałki równoważące. W pompie ukręciło się jedno z kół napędzających... A później lawinowo poszło - panewka - blok oraz głowica.... :facepalm:

Po podliczeniu wszystkiego podjąłem decyzję o kupnie drugiego silnika - rozrząd, łańcuch, napinacz itp. przełożę z obecnego, z racji przejechania 300 km po wymianach...

Do tego doszło jeszcze turbo - luzy na wałku, dlatego stwierdziłem że chcę od razu wsadzić coś mocniejszego - w tym przypadku K04 53049700064.

Może ktoś z Was się orientuje czy to podejdzie do BGB/BUL bez żadnych przeróbek?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, 

Kurczę... przykro słyszeć... co za pech!

Wcześniej żadnych objawów nieprawidłowej pracy pompy oleju nie miałeś?

Tylko teraz trafić zdrowy używany motor to też nie lada wyczyn...

Odnośnie swapu turbo:

K04 z S3 8P nie pasuje plug&play do A4 B7 2.0 TFSI.

Ma inne wyjście (flansza).

Wylot turbo wymaga przeróbek. 

Inne są przewody olejowe, wodne (wejście/wyjście).

Oczywiście można wszystko przerobić i dopasować.

Pytanie czy jest sens z punktu widzenia kosztów.

Zakup nowej lub zdrowej K04 to już nie mała kwota a jeszcze dochodzą przeróbki.

Coraz więcej osób z forum decyduje się wysłać swoją ori sprężarkę do przeróbki na hybrydę np. na 0064 na lekkim wirniku CNC i kole kompresji.

Potencjał tak przerobionej turbiny to ok. 350 PS.

Koszt nieporównywalnie mniejszy niż zakup i przeróbka K04 z np S3 8P.

Jakbyś był zainteresowany służę info na Priv,

Powodzenia w odratowaniu autka i modach,

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszny nie fart. Wspolczuje.

Ale jak mowi stare slowianskie porzekadlo - " bylo bum, bedzie tjun" trzymaj sie i powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a już się cieszyłem że fajne tfsi w okolicach Wałka się pojawiło. Silnik masz BUL na allegro do kupienia za 4,5, poszukaj właśnie się pojawił. 220 koni na dzień dobry powinno Cię ucieszyć. Co do turbo to oczywiście nie kupuj K04 bo szkoda forsy, żeby wykorzystać jej potencjał musisz włożyć kilkanaście tysięcy. Lepiej tak jak ja, @daglas @black4 i kilku innych ślij swoją do Geremiego, zrobi Ci hybrydę taką, że będziesz dzieci z piaskownicy wysysał grillem..

 

pozdrawiam, w razie pytać służę pomocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik już wcześniej zamówiłem. Postawiłem na ten sam kod silnika czyli BGB. Prawdopodobnie już dotarł do warsztatu. Jednostka z 2008 roku z potwierdzonym przebiegiem 157 tys. km. Dzisiaj mają dojechać do mnie kolejne fanty. A co to będzię napiszę później... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Skypl napisał:

Silnik już wcześniej zamówiłem. Postawiłem na ten sam kod silnika czyli BGB. Prawdopodobnie już dotarł do warsztatu. Jednostka z 2008 roku z potwierdzonym przebiegiem 157 tys. km. Dzisiaj mają dojechać do mnie kolejne fanty. A co to będzię napiszę później... ;) 

Gdzie robisz furę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Jarek słuszny wybór z BGB (m.in. oleju nie biorą).

Fajnie, że masz Grześka Holmatro w okolicy. 

Ma ze duże doświadczenie z pracami przy swoim silniku to pewne rzeczy będzie mógł Ci podpowiedzieć.

Dawaj znać jak postępy prac,

Powodzenia,

Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmianę robię w Kamiennej Górze w warsztacie. Co do silnika to wahałem się właśnie między BUL a BGB. Gdzieś na anglojęzycznych stronach wyczytałem że te silniki nie różnią się niczym prócz mocy - jest inna mapa silnika. Dlatego też stwierdziłem że jednak biorę silnik zgodnym z oryginalnym wyposażeniem - poza małymi wyjątkami, ale o tym dopiero później. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii fantów...

Wczoraj przyjechało do mnie sprzegło obite Kevlarem I przetłoczony docisk, robiłem to jak chyba większość tutaj na forum w Maklandzie. :)

Dwumasa wpadnie nowa, bo moja ma już lekkie luzy. W dalszym ciągu czekam na turbo...

kevlar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Szybko działasz :D

Jak założysz sprzęgło daj pls znać czy od razu idealnie łapie czy potrzebuje dotarcia/ułożenia się,

Powodzenia 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...