Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jakie cisnienie w oponach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mala korekta koles mowil o wysokosci 30. ICE a do twojej 40 wlasnie bylo cos kolo 2,5

[ Dodano: 12-03-2007, 20:44 ]

To prawie granica wytrzymałości

przekazuje tylko co mi koles z serwisu opon mowil.

Opublikowano
To prawie granica wytrzymałości

Do wyścigów na kropelce do normalnej opony (profil 60-65) walą po 6-6.5 atm i wytrzymuje...

Tylko po wyścigu opona do wyrzucenia, bo środek dość konkretnie zużyty. Ciśnienie zależy od opony, różne przy tym samym rozmiarze mogą mieć zalecane nieco inne ciśnienie (ale nie będą to różnice rzędu 0.5 atm, raczej 0.1-0.2), więc najlepiej się zorientować w danych opony (wcześniej warto sprawdzić obciążenie każdej z osi).

Opublikowano
czy ktos orientuje sie jakie ma byc cisnienie w oponach 205/55/16 zalozone w B5 avant?

wszystko zależy od wagi auta, ja mam podane 2,4 - 2,8 :wink:

Opublikowano
Do wyścigów na kropelce

Czy to są wyścigi żeby jak najmniej paliwa spalić?

Przy takim ciśnieniu pracuje tylko wąska część bieżnika

Tylko po wyścigu opona do wyrzucenia

Właśnie

Opublikowano

Pompowanie więcej zalecają przed dłuższą trasą

niekoniecznie. jesli masz napompowane azotem to nie trzeba :wink:

Prawda Azocik super sprawa czy latem czy zimą jest gazem obojętnym i nie zmienia prawi e swojej objętości :D więć czy upał czy chłodniej ciśneieni jeswt to samo :D

A co do sprawdzania ciśnienia

powino sie to robić gdy samochód stoi bynajmniej 30 minutek w spoczynku

w każdym razie jak byłem na studiach to miałem takie głupie zadanai z obliczania wzrastania ciśneienia podczas ruchu koła :D:a4fan:

[ Dodano: 13-03-2007, 10:59 ]

To prawie granica wytrzymałości

Do wyścigów na kropelce do normalnej opony (profil 60-65) walą po 6-6.5 atm i wytrzymuje...

Tylko po wyścigu opona do wyrzucenia, bo środek dość konkretnie zużyty. Ciśnienie zależy od opony, różne przy tym samym rozmiarze mogą mieć zalecane nieco inne ciśnienie (ale nie będą to różnice rzędu 0.5 atm, raczej 0.1-0.2), więc najlepiej się zorientować w danych opony (wcześniej warto sprawdzić obciążenie każdej z osi).

wytzrymuje bo każda opona musi wytrzymać iluś ktotne ciśnienie takei wymogi są stawiane producenta czyli marginest bezpieczeństwa ( po to są te wszystkie zbrojenia zwane wyżej Kortem ) :D:a4fan:

Opublikowano

Prawda Azocik super sprawa czy latem czy zimą jest gazem obojętnym i nie zmienia prawi e swojej objętości :D więć czy upał czy chłodniej ciśneieni jeswt to samo :D

A ja mam napompowane w 78% azotem i to za darmo...

Jedyna zaleta jaką widzę w napompowaniu azotem, to taka, że stal nie rdzewieje, co do rozszerzalności cieplnej to jest dobry żart, bo przecież powietrze to głównie azot :biggrin:

Opublikowano

no tak ale masz 21 % tlenu i inne gazy i to robi cały bałagan

poza tym stal nie rdzewieje prawda, do tego guma sie nei starzeje bo azot nie mam na nia wpływu brak oleju w powietrzy jak jest w przypadku powietrza popmowanego kompresorem.

Miałem chemie na dobrym poziomie na studiach i gościu miał główke na swoim miejscu.

:cool:

:a4fan:

Opublikowano
co do rozszerzalności cieplnej to jest dobry żart, bo przecież powietrze to głównie azot

to prawda, ale Twój argument do mnie nie przemawia, w końcu człowiek to też 80% (czy nawet więcej) to woda.....

:cool:

Opublikowano

Oto dyskusja z forum chemicznego, myślę że nie ma co dyskutować tylko zaciągnąć porad specjalistów

http://groups.google.pl/group/pl.sci.chemia/browse_thread/thread/ba0dff9e65dd6505/a3189193d65fb0a3#a3189193d65fb0a3

I mój ulubiony post - wypowiedź członka PAN:

> Witam

> Chciałbym spytać o różnicę właściwości powietrza i azotu w kontekście

> pompowania azotem kół w samochodach. Marketingowcy podają następujące korzyści:

> Właściwości fizykochemiczne:

> - Azot N2, jest bezbarwnym gazem, bez zapachu i smaku, skraplającym się na

> bezbarwną ciecz, wrzącą w temperaturze -196°C

Zgadza się.

> - obojętny chemicznie

Zgadza się.

> - słabo rozpuszczalny w wodzie (nie zawiera pary wodnej)

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

> - gęstszy od powietrza

Nie, odwrotnie. Ale różnica jest minimalna.

> - w małym stopniu podatny na zmianę objętości pod wpływem zmiany temperatury.

Bzdura. Dla każdego gazu zmiany ciśnienia wraz z temperaturą są duże.

> Korzyści z pompowania kół azotem:

> - nie powoduje korozji i utleniania obręczy kół

Zgadza się. Ale słyszałeś, żeby obręcz przerdzewiała od powietrza w

oponie? :-)

> - nie ulatnia się przez mikroszczeliny w oponie (małe ubytki ciśnienia)

Częsteczki azotu mają mniejsze rozmiary od tlenu, jeśli więc coś z

powietrza przenika przez mikroszczeliny, to właśnie azot, a nie tlen.

> - występują nieznaczne wahania ciśnienia w oponie pod wpływem zmian

> temperatury

Zgodne w przybliżeniu z równaniem Clapeyrona pVnRT. Dla temperatur i

ciśnień użytkowania opon odstępstwa od równania są niewielkie, przy czym

dla tlenu zmiany ciśnienia są nieco mniejsze niż dla azotu.

> - nie wchodzi w reakcje chemiczne z oponą (nie niszczy opony)

Zgadza się. Ale opona niszczy się raczej od ścierania niż od utleniania.

> - wolniejsze zużycie opon

Bzdura.

> - oszczędność paliwa

Bzdura.

Michał

Opublikowano

Hehe musze z moim chemikiem sie skontaktować ze mi kicz wciskał na zajeciach :D

ale bardzo dobry POST :wink:

[ Dodano: 13-03-2007, 12:22 ]

no to cały temat załatwiony z Azotem :D

"Biorac pod uwage ze powietrze to 78% azotu byloby to dziwne :-)

Wieksze roznice moze chyba spowodowac napompowanie opon w upalny

parny dzien :-)

Wyjasnienie tego kiedys padlo: w Formule 1 tlen z powietrza w oponie

reaguje z guma, czyli go ubywa, co powoduje zmiane cisnienia a przez

to gorsze czasy.

Dostawcy butli z azotem zapomnieli jednak dodac ze przecietny kierowca

nie osiaga temperatury opon rzedu 100 st C, a ewentualny spadek

cisnienia nie ma wiekszego wplywu na jazde :-)

"

[ Dodano: 13-03-2007, 20:50 ]

http://www.opony.v10.pl/encyklopedia/30,ciśnienie;klucz;do;bezpiecznej;i;dlugiej;eksploatacji;opon.html

Polecam poczytać :D:a4fan:

Opublikowano

Podłączę się do tematu.

Jakie ciśnienie ma być w oponie 225/45/R17 ?

Teraz mam dabite 2,5 atmosfery.

Dobrze ? Źle ?

Opublikowano
Podłączę się do tematu.

Jakie ciśnienie ma być w oponie 225/45/R17 ?

Teraz mam dabite 2,5 atmosfery.

Dobrze ? Źle ?

za duzo

Opublikowano

Mnie interesuje jakie powinno być dokładnie ciśnienie w tych oponach....

Opublikowano
Podłączę się do tematu.

Jakie ciśnienie ma być w oponie 225/45/R17 ?

Teraz mam dabite 2,5 atmosfery.

Dobrze ? Źle ?

za duzo

Za dużo?? Ja mam opony 205,55,R16 i fabryczne dane to : przy jednej osobie 2,3 a przy 4 osobach 2,7 !! . Przed wczoraj zmieniałem opony i napompowałem 2,5 azotem

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

Ja mam teraz 2,3 w 205/55 R16 i podobno to jest OK

Im szersza opona ym mniejsze ciśnienie i odwrotnie.....

Na klapce od paliwa powinno pisać.......

Jak masz dla 185

i dla 195

i 205

to użyj różnicy średniej pomiędzy tymi danymi do obliczenia jakie powinno na oko być w 225 i może dodaj z 0,1

Ja obstawiam przy 225 jakieś 2,1 - 2,2

:twisted:

Opublikowano

nie zgodze sie z tym. cisnienie zalezy nie tyle od szerokosci co od wysokosci opony. i tak dla 45 to 2.5 jest ok. ale jak dodasz 0.1 to tez bedzie dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...