schiller Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Opublikowano 12 Marca 2007 mala korekta koles mowil o wysokosci 30. ICE a do twojej 40 wlasnie bylo cos kolo 2,5 [ Dodano: 12-03-2007, 20:44 ] To prawie granica wytrzymałości przekazuje tylko co mi koles z serwisu opon mowil.
Yelo Opublikowano 12 Marca 2007 Opublikowano 12 Marca 2007 To prawie granica wytrzymałości Do wyścigów na kropelce do normalnej opony (profil 60-65) walą po 6-6.5 atm i wytrzymuje... Tylko po wyścigu opona do wyrzucenia, bo środek dość konkretnie zużyty. Ciśnienie zależy od opony, różne przy tym samym rozmiarze mogą mieć zalecane nieco inne ciśnienie (ale nie będą to różnice rzędu 0.5 atm, raczej 0.1-0.2), więc najlepiej się zorientować w danych opony (wcześniej warto sprawdzić obciążenie każdej z osi).
Gość rob Opublikowano 12 Marca 2007 Opublikowano 12 Marca 2007 czy ktos orientuje sie jakie ma byc cisnienie w oponach 205/55/16 zalozone w B5 avant? wszystko zależy od wagi auta, ja mam podane 2,4 - 2,8
Gość spedyt Opublikowano 13 Marca 2007 Opublikowano 13 Marca 2007 Do wyścigów na kropelce Czy to są wyścigi żeby jak najmniej paliwa spalić? Przy takim ciśnieniu pracuje tylko wąska część bieżnika Tylko po wyścigu opona do wyrzucenia Właśnie
fierywolf Opublikowano 13 Marca 2007 Opublikowano 13 Marca 2007 Pompowanie więcej zalecają przed dłuższą trasą niekoniecznie. jesli masz napompowane azotem to nie trzeba Prawda Azocik super sprawa czy latem czy zimą jest gazem obojętnym i nie zmienia prawi e swojej objętości więć czy upał czy chłodniej ciśneieni jeswt to samo A co do sprawdzania ciśnienia powino sie to robić gdy samochód stoi bynajmniej 30 minutek w spoczynku w każdym razie jak byłem na studiach to miałem takie głupie zadanai z obliczania wzrastania ciśneienia podczas ruchu koła [ Dodano: 13-03-2007, 10:59 ] To prawie granica wytrzymałości Do wyścigów na kropelce do normalnej opony (profil 60-65) walą po 6-6.5 atm i wytrzymuje... Tylko po wyścigu opona do wyrzucenia, bo środek dość konkretnie zużyty. Ciśnienie zależy od opony, różne przy tym samym rozmiarze mogą mieć zalecane nieco inne ciśnienie (ale nie będą to różnice rzędu 0.5 atm, raczej 0.1-0.2), więc najlepiej się zorientować w danych opony (wcześniej warto sprawdzić obciążenie każdej z osi). wytzrymuje bo każda opona musi wytrzymać iluś ktotne ciśnienie takei wymogi są stawiane producenta czyli marginest bezpieczeństwa ( po to są te wszystkie zbrojenia zwane wyżej Kortem )
Yelo Opublikowano 13 Marca 2007 Opublikowano 13 Marca 2007 Prawda Azocik super sprawa czy latem czy zimą jest gazem obojętnym i nie zmienia prawi e swojej objętości więć czy upał czy chłodniej ciśneieni jeswt to samo A ja mam napompowane w 78% azotem i to za darmo... Jedyna zaleta jaką widzę w napompowaniu azotem, to taka, że stal nie rdzewieje, co do rozszerzalności cieplnej to jest dobry żart, bo przecież powietrze to głównie azot :biggrin:
fierywolf Opublikowano 13 Marca 2007 Opublikowano 13 Marca 2007 no tak ale masz 21 % tlenu i inne gazy i to robi cały bałagan poza tym stal nie rdzewieje prawda, do tego guma sie nei starzeje bo azot nie mam na nia wpływu brak oleju w powietrzy jak jest w przypadku powietrza popmowanego kompresorem. Miałem chemie na dobrym poziomie na studiach i gościu miał główke na swoim miejscu.
pre_pl Opublikowano 13 Marca 2007 Opublikowano 13 Marca 2007 co do rozszerzalności cieplnej to jest dobry żart, bo przecież powietrze to głównie azot to prawda, ale Twój argument do mnie nie przemawia, w końcu człowiek to też 80% (czy nawet więcej) to woda.....
fierywolf Opublikowano 13 Marca 2007 Opublikowano 13 Marca 2007 hmmm musiał bym popatrzeć gdzie mam zadanai to bym ci pokazał ciekawe bardzo jest
Yelo Opublikowano 13 Marca 2007 Opublikowano 13 Marca 2007 Oto dyskusja z forum chemicznego, myślę że nie ma co dyskutować tylko zaciągnąć porad specjalistów http://groups.google.pl/group/pl.sci.chemia/browse_thread/thread/ba0dff9e65dd6505/a3189193d65fb0a3#a3189193d65fb0a3 I mój ulubiony post - wypowiedź członka PAN: > Witam> Chciałbym spytać o różnicę właściwości powietrza i azotu w kontekście > pompowania azotem kół w samochodach. Marketingowcy podają następujące korzyści: > Właściwości fizykochemiczne: > - Azot N2, jest bezbarwnym gazem, bez zapachu i smaku, skraplającym się na > bezbarwną ciecz, wrzącą w temperaturze -196°C Zgadza się. > - obojętny chemicznie Zgadza się. > - słabo rozpuszczalny w wodzie (nie zawiera pary wodnej) Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. > - gęstszy od powietrza Nie, odwrotnie. Ale różnica jest minimalna. > - w małym stopniu podatny na zmianę objętości pod wpływem zmiany temperatury. Bzdura. Dla każdego gazu zmiany ciśnienia wraz z temperaturą są duże. > Korzyści z pompowania kół azotem: > - nie powoduje korozji i utleniania obręczy kół Zgadza się. Ale słyszałeś, żeby obręcz przerdzewiała od powietrza w oponie? :-) > - nie ulatnia się przez mikroszczeliny w oponie (małe ubytki ciśnienia) Częsteczki azotu mają mniejsze rozmiary od tlenu, jeśli więc coś z powietrza przenika przez mikroszczeliny, to właśnie azot, a nie tlen. > - występują nieznaczne wahania ciśnienia w oponie pod wpływem zmian > temperatury Zgodne w przybliżeniu z równaniem Clapeyrona pVnRT. Dla temperatur i ciśnień użytkowania opon odstępstwa od równania są niewielkie, przy czym dla tlenu zmiany ciśnienia są nieco mniejsze niż dla azotu. > - nie wchodzi w reakcje chemiczne z oponą (nie niszczy opony) Zgadza się. Ale opona niszczy się raczej od ścierania niż od utleniania. > - wolniejsze zużycie opon Bzdura. > - oszczędność paliwa Bzdura. Michał
fierywolf Opublikowano 13 Marca 2007 Opublikowano 13 Marca 2007 Hehe musze z moim chemikiem sie skontaktować ze mi kicz wciskał na zajeciach ale bardzo dobry POST [ Dodano: 13-03-2007, 12:22 ] no to cały temat załatwiony z Azotem "Biorac pod uwage ze powietrze to 78% azotu byloby to dziwne :-) Wieksze roznice moze chyba spowodowac napompowanie opon w upalny parny dzien :-) Wyjasnienie tego kiedys padlo: w Formule 1 tlen z powietrza w oponie reaguje z guma, czyli go ubywa, co powoduje zmiane cisnienia a przez to gorsze czasy. Dostawcy butli z azotem zapomnieli jednak dodac ze przecietny kierowca nie osiaga temperatury opon rzedu 100 st C, a ewentualny spadek cisnienia nie ma wiekszego wplywu na jazde :-) " [ Dodano: 13-03-2007, 20:50 ] http://www.opony.v10.pl/encyklopedia/30,ciśnienie;klucz;do;bezpiecznej;i;dlugiej;eksploatacji;opon.html Polecam poczytać
schiller Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Opublikowano 13 Marca 2007 to prawda, ale Twój argument do mnie nie przemawia, w końcu człowiek to też 80% (czy nawet więcej) to woda..... 60
tobi9988 Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Podłączę się do tematu. Jakie ciśnienie ma być w oponie 225/45/R17 ? Teraz mam dabite 2,5 atmosfery. Dobrze ? Źle ?
Wihajster Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Podłączę się do tematu.Jakie ciśnienie ma być w oponie 225/45/R17 ? Teraz mam dabite 2,5 atmosfery. Dobrze ? Źle ? za duzo
tobi9988 Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Mnie interesuje jakie powinno być dokładnie ciśnienie w tych oponach....
Jaro Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Podłączę się do tematu. Jakie ciśnienie ma być w oponie 225/45/R17 ? Teraz mam dabite 2,5 atmosfery. Dobrze ? Źle ? za duzo Za dużo?? Ja mam opony 205,55,R16 i fabryczne dane to : przy jednej osobie 2,3 a przy 4 osobach 2,7 !! . Przed wczoraj zmieniałem opony i napompowałem 2,5 azotem
Gość MorgothDBMA Opublikowano 16 Marca 2007 Opublikowano 16 Marca 2007 Ja mam teraz 2,3 w 205/55 R16 i podobno to jest OK Im szersza opona ym mniejsze ciśnienie i odwrotnie..... Na klapce od paliwa powinno pisać....... Jak masz dla 185 i dla 195 i 205 to użyj różnicy średniej pomiędzy tymi danymi do obliczenia jakie powinno na oko być w 225 i może dodaj z 0,1 Ja obstawiam przy 225 jakieś 2,1 - 2,2 :twisted:
schiller Opublikowano 16 Marca 2007 Autor Opublikowano 16 Marca 2007 nie zgodze sie z tym. cisnienie zalezy nie tyle od szerokosci co od wysokosci opony. i tak dla 45 to 2.5 jest ok. ale jak dodasz 0.1 to tez bedzie dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się