banano7 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Witam, podpowie ktoś może co jest przyczyna krzywo idącego i przycierającego się paska ze zdjęcia, które zamieściłem(pasek z żółtymi napisami)? Jakie moga byc skutki zerwania paska?
Gifix Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Ten pasek jest od pompy wody, jak się zerwie to może ci się silnik przegrzać. A jest krzywy prawdopodobnie przez to że jest założona zła pompa (za krótka), albo ktoś założył odwrotnie koło pasowe z pompy (da się tak?). Może to to, a może się mylę. Ale lepiej to zrobić jak najszybciej.
banano7 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2018 pompa wody była wymieniana zaraz po zakupie bo w starej był pęknięty wirnik. Została założóna pompa wody firmy DOLZ więc czy jest różnica w długości pompy wody? i czy jest możliwość odwrotnego założenia koła pasowego ?
Gifix Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Z tego co wiem to koło pompy wody nie jest symetryczne, więc chyba da się je założyć odwrotnie. A co do pompy wody, to niech się wypowie ktoś kto ma trochę większą wiedzę w tym temacie. Czy z innych silników podchodzi pompa która jest krótsza? No chyba że głupoty gadam
mszark Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Jak widać coś tu komuś nie wyszło przy składaniu, albo źle pompa dobrana? PS. Ja dobrze widzę w googlach że DOLZ ma plastikowe łopatki?
Gifix Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 1 minutę temu, mszark napisał: PS. Ja dobrze widzę w googlach że DOLZ ma plastikowe łopatki? SKF też ma . Dopóki jest dobra jakościowo to jest ok.
banano7 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2018 Tak, ma plastikowy wirnik. Pompa była dobierana do 1.8t a całej reszty nie składałem własnoręcznie. Wypowie się ktoś czy zrzucenie tego kółka od pompy wody i założenie go odwrotnie wyjaśniło by tą sytuację? Stresuję się bardzo bo już na dzień dobry w aucie wywaliła się pompa wody oraz chiński termostat a auto złapało raz temperature ?
mszark Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 No raczej się nie wypowiemy bo tylko zgadujemy co mogło pójść nie tak. Tam trzeba zajrzeć, żeby wiedzieć co trzeba zrobić. Jedź na poprawkę, muszą to zrobić.
banano7 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2018 Cała sytuacja była w kuzyna rękach. Ja pomagałem przy zdejmowaniu zderzaka i pasa przedniego. Starą pompę jeszcze posiadam więc chciałbym jakoś dostać się i przyrównać czy są takie same. Czy istnieje możliwość sprawdzenia tego poprzez zdjęcie osłony silnika? dostanę się jakoś od dołu? Szczerze nie uśmiecha mi się zwalanie całego przodu od nowa... Może ktoś jednak zna odpowiedź czy koło pasowe jest symetryczne bądź czy istnieją jakiekolwiek różnice w długości pomp? Z tego co pamiętam to stara miała jakiś napis typu Made in Germany oraz wybity 01 w otoczce. Domiemaliśmy że mógł to być jeszcze oryginał choć nalatane przeszło 265 tysięcy
Gifix Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 (edytowane) Godzinę temu, banano7 napisał: Czy istnieje możliwość sprawdzenia tego poprzez zdjęcie osłony silnika? Nie ma szans. Pompa jest pod wisko schowana więc się do niej od góry nie dostaniesz. Gdybyś zanurkował pod auto to może dałoby się cyknąć fotkę jak to wygląda na samej pompie, ale tak również nie przymierzysz starej pompy. Edytowane 20 Czerwca 2018 przez Gifix
Gifix Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Popatrzyłem trochę na pompy wody SKF i z tego co u nich można znaleźć, to wszystkie pompy pod 1.8t są takie same (mowa o pompach montowanych po za blokiem silnika). Więc pozostaje kwestia złego zamontowania koła pasowego i ja bym się skłaniał ku tej teorii.
banano7 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2018 Wielkie dzięki Gifix za poświęcony czas, w następnym tygodniu zabiorę się za rozebranie nieszczęsnego przodu oraz poprawienie tej krzywizny. Oby to było tylko złe zamontowanie koła pasowego. Kojarzę, że chyba składało się ono z dwóch części, więc może w odwrotnej kolejności zostało założone.
dawid221 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 W dniu 20.06.2018 o 21:52, banano7 napisał: Wielkie dzięki Gifix za poświęcony czas, w następnym tygodniu zabiorę się za rozebranie nieszczęsnego przodu oraz poprawienie tej krzywizny. Oby to było tylko złe zamontowanie koła pasowego. Kojarzę, że chyba składało się ono z dwóch części, więc może w odwrotnej kolejności zostało założone. kolego tyle że ten pasek nie idzie na koło pasowe tylko na pompę wody i na nic więcej Tu masz jak on idzie
Gifix Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 45 minut temu, dawid221 napisał: kolego tyle że ten pasek nie idzie na koło pasowe tylko na pompę wody i na nic więcej To już było pisane przeze mnie od początku. Słowo "koło pasowe" można by użyć prawie do każdego z kół od osprzętu itp., my używaliśmy tego słowa w zamyśle koła pompy wody.
dawid221 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 1 minutę temu, Gifix napisał: To już było pisane przeze mnie od początku. Słowo "koło pasowe" można by użyć prawie do każdego z kół od osprzętu itp., my używaliśmy tego słowa w zamyśle koła pompy wody. w takim razie sory nie wczytywałem się
banano7 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 18 godzin temu, dawid221 napisał: kolego tyle że ten pasek nie idzie na koło pasowe tylko na pompę wody i na nic więcej Tu masz jak on idzie Może kolega podpowie czy jest jakaś różnica w montażu tego koła od pompy wody ? czy istnieje możliwość zamontowania go w dwóch różnych pozycjach, 1 poprawnej tak by szedl prosto , drugiej zaś niepoprawnej tak by pasek szedł po ukosie jak w zdjęciu, które zamieściłem na początku postu?
Gifix Opublikowano 22 Czerwca 2018 Opublikowano 22 Czerwca 2018 (edytowane) Podejdź do auta i wymacaj ręką to koło (oczywiście na zgaszonym silniku), jeśli będziesz czuł zagłębienie (tak jak to widać na zdjęciu że śruby nie wystają po za obrys koła) to będzie ok, jeśli koło będzie całkiem płaskie (przednia część koła jest zagłębiona, część od strony silnika jest prawie płaska) i śruby będą wystawać po za obrys to jest źle zamontowane. Dziś robiąc przy aucie zauważyłem, że dość dobrze widać to koło od góry (wisko nie zasłania go aż tak bardzo jak sądziłem), więc możesz porobić trochę więcej zdjęć. Edytowane 22 Czerwca 2018 przez Gifix
banano7 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2018 Koło wymacane, ewidentnie płaska część jest od strony chłodnicy a zagłębiona od strony silnika. W sobotę będę działał. Czas rozruszać zestaw kluczy no i zdać relację z wykonanych prac.
Gifix Opublikowano 28 Czerwca 2018 Opublikowano 28 Czerwca 2018 Wymień od razu pasek, bo ten jest już przytarty to bezpieczniej będzie dać nowy. No chyba, że miałeś zamiar tak zrobić, to nie było tematu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się