Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Turbo padło. Zmieliło łopatki.


A4 B6 Multi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.
Ostatnio jechałem autostradą ok 160km/h i nagle auto straciło moc.Zjechałem na pobocze silnik pracował dobrze , po zgaszeniu i zapaleniu dzwięk z pod maski jakby ktoś wrzucił kamień do puszki i trząsł.Zgasiłem ,laweta i do domu.Po ściągnięciu turbo okazało się że zmieliło łopatki i puściło lekko olej w wydech,ale na miarce nie ubyło.Teraz pytanie:
Gdzie są te zmielone łopatki?[było trochę opiłków w dolocie]czy doszły do silnika?
I co mogło być przyczyna że zmieliło łopatki?Auto miało wymieniane turbo 4msc temu na inne używkę i od tego czasu miało ,aż nadto mocy ,jakby miał ze 170km ,wbijał w fotel maxymalnie.Gruszka turbo była ustawiona chyba na skraju przeładowania bo auto wstawało momentalnie po wciśnięciu gazu,ale żadnych błędów na kompie nie było i logi też były OK.
Teraz wystarczy wyczyścić doloty zmienić olej z filtrem i tyle?czy jakieś płukanki/ściąganie miski itp?
Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez A4 B6 Multi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po której stronie ten zmielony wirnik ? Koło kompresji czy od strony wydechu ? Jak coś zmieliło od strony kompresji, to już dawno poszło w dolot, przez zawory, dalej do komory spalania gdzie masz tłoki, gładzie cylindrów... ciężko powiedzieć, ocenić czy coś tam zrysowało, czy wypchało w komin :P 

Przyczyny ? Mogą to być overboosty - nadmierna prędkość wirnika i tarcie o ścianki... filtr powietrza przed założeniem turbo zmieniłeś ? IC wyczyszczony ? Tam jest pewnie trochę oleju, który zbiera syf a ten z mgłą olejową wędruje dalej... 

Przewody olejowe turbiny też do sprawdzenia czy drożne... zasilanie i odpływ do miski...

Ta turbina po regeneracji była czy używana ORI ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz jakiś hardcorowy programik zapodany i turbawka nie wytrzymała ....?

Dolot cały do umycia i przedmuchania. 

Następnie montaż turba i się okaże czy coś jeszcze do roboty. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kamil-vag napisał:

Po której stronie ten zmielony wirnik ? Koło kompresji czy od strony wydechu ? Jak coś zmieliło od strony kompresji, to już dawno poszło w dolot, przez zawory, dalej do komory spalania gdzie masz tłoki, gładzie cylindrów... ciężko powiedzieć, ocenić czy coś tam zrysowało, czy wypchało w komin :P 

Przyczyny ? Mogą to być overboosty - nadmierna prędkość wirnika i tarcie o ścianki... filtr powietrza przed założeniem turbo zmieniłeś ? IC wyczyszczony ? Tam jest pewnie trochę oleju, który zbiera syf a ten z mgłą olejową wędruje dalej... 

Przewody olejowe turbiny też do sprawdzenia czy drożne... zasilanie i odpływ do miski...

Ta turbina po regeneracji była czy używana ORI ? 

20180621_232627[1].jpg20180621_232958[1].jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kamil-vag napisał:

Po której stronie ten zmielony wirnik ? Koło kompresji czy od strony wydechu ? Jak coś zmieliło od strony kompresji, to już dawno poszło w dolot, przez zawory, dalej do komory spalania gdzie masz tłoki, gładzie cylindrów... ciężko powiedzieć, ocenić czy coś tam zrysowało, czy wypchało w komin :P 

Przyczyny ? Mogą to być overboosty - nadmierna prędkość wirnika i tarcie o ścianki... filtr powietrza przed założeniem turbo zmieniłeś ? IC wyczyszczony ? Tam jest pewnie trochę oleju, który zbiera syf a ten z mgłą olejową wędruje dalej... 

Przewody olejowe turbiny też do sprawdzenia czy drożne... zasilanie i odpływ do miski...

Ta turbina po regeneracji była czy używana ORI ? 

Jak widać od kompresji.Ale ja nie mam żadnego programu i nigdy nie miałem.Turbo była ori z anglika nieregenerowana ,bo jakby była regenerowana to nie pytał bym się co było przyczyną:)
Filtra powietrza nie wymieniałem przy zakładaniu turbo,IC wyczyszczony.

Edytowane przez A4 B6 Multi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co mam rozumieć że teraz to loteria czy silnik przetrwał czy nie?Mam wyczyścić doloty ,IC,odpływy,zalać olejem nowy filtr i odpalać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, A4 B6 Multi napisał:

Czyli co mam rozumieć że teraz to loteria czy silnik przetrwał czy nie?

Raczej loteria. Trochę tych opiłków poszło dalej w kierunku silnika, gdzie doszły to ?.

Widziałem łopatki turbo po piachu ale to tutaj na zdjęciu to zmęczenie materiału, coś się oderwało i momentalnie uszkodziło pozostałe łopatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największe zużycie jest od czoła wirnika jakby coś turbawka zassała i to ciało obce zrobiło taki bałagan  ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc sprawa wyjaśniona:)Silnik przetrwał:)Wymieniłem turbo,wyczyściłem doloty i IC.Zrobiłem płukankę preparatem liqui moly z najtańszym olejem 5w40[polecam rafineria Jasło 4L 53zł:P],po spuszczeniu zalałem Motula,po 15min pracy zlałem ponownie dla pewności i dopiero zalałem docelowy olej i wymieniłem filtr.Od tego czasu zrobiłem ok 500 i auto jeździ jak wcześniej:)Co ciekawe olej po pierwszych 100km wyglądał tak jak na foto,także coś ta płukanka dała:)

A przyczyną rozsypania się turbo obstawiam zagięty delikatnie przewód olejowy zasilający ,który nie chłodził odpowiednio turbiny i dlatego się rozleciała.Po rozkręceniu turba okazało się że bolec który trzyma wirnik z obu stron pękł na środku i dlatego przednia część wirnika latała i ocierała się o obudowę mieląc łopatki.Być może się mylę,ale wszystko na to wskazuje bo przewód od zasilania turbo olejem musiałem wymienić na nowy.

20180623_204949[1].jpg

20180623_205016[1].jpg                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Edytowane przez A4 B6 Multi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...