mily Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam!!! Wszyscy na forum do układu chłodzącego polecaja G12, zaś olej silnikowy Motul (wogóle nie znam tej firmy) już bardziej mnie przekonuje Castrol, ale moje pytanie dotyczy: czy ktoś ma jakieś przykre doświadczenia z olejem Mobil 15W-40 do diesla oraz z płynem chłodzącym Borygo Alu (specialny do aluminiowych chłodnic). Uważałem zawsze że Mobil i Castrol to jest czołówka, co to jest ten Motul to jest jakościowo lepsze droższe tańsze od Mobila?? PS Może dostane opieprz za ten post ale zaryzykuje. POZDRAWIAM MILY
GILI Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Mobil 15W-40 Takim olejem to rolnik może sobie nasmarować pług,przed orką, bo diesli które są w stanie na nim pochodzić już się nie produkuje.
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam!!! Wszyscy na forum do układu chłodzącego polecaja G12, zaś olej silnikowy Motul (wogóle nie znam tej firmy) już bardziej mnie przekonuje Castrol, ale moje pytanie dotyczy: czy ktoś ma jakieś przykre doświadczenia z olejem Mobil 15W-40 do diesla oraz z płynem chłodzącym Borygo Alu (specialny do aluminiowych chłodnic). Uważałem zawsze że Mobil i Castrol to jest czołówka, co to jest ten Motul to jest jakościowo lepsze droższe tańsze od Mobila?? PS Może dostane opieprz za ten post ale zaryzykuje. POZDRAWIAM MILY plyn chlodzacy ma spelniac odpowiednie normy, ktore spelnia G12 czy G12+ w zaleznosci od silnika. motul polecamy ze glownie wzgledu na male prawodopodobienstwo podrobki castrol jest rowniez bdb, pod warunkiem ze jest oryginalny a to nie zawsze jest takie oczywiste. a 15W40 mozesz nalac do poloneza
Cristoforo Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam!!! Wszyscy na forum do układu chłodzącego polecaja G12, zaś olej silnikowy Motul (wogóle nie znam tej firmy) już bardziej mnie przekonuje Castrol, ale moje pytanie dotyczy: czy ktoś ma jakieś przykre doświadczenia z olejem Mobil 15W-40 do diesla oraz z płynem chłodzącym Borygo Alu (specialny do aluminiowych chłodnic). Uważałem zawsze że Mobil i Castrol to jest czołówka, co to jest ten Motul to jest jakościowo lepsze droższe tańsze od Mobila?? PS Może dostane opieprz za ten post ale zaryzykuje. POZDRAWIAM MILY płyn g12+ jest zalecany przez producenta z koncernu audi vw olej jaki mozesz zalać ostatecznie do diesla na turbinie to 10w40 a zalecany jest 5w40 ale to tez zalezy od przebiegu motul jest drozszym olejem i najmniej podrabianym w polsce niz castrol czy mobil castrol i mobil jesli pochodzi z legalnego zródła to i tak bdb oleje do diesla i godne polecenia ps. ja sam sie zastanawiam czy nie przejsc z mobila na motula? [br]Dopisany: 15 Luty 2009, 22:02_________________________________________________za długo pisałem i powtórzyłem to samo
mily Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 O kuźwa, ja mam zalany 15W-40 Mobil. Kurde ale teraz jak on chodzi już 2 lata na nim to nie wymienie na 10W-40, bo to z tego co wiem to grozi awarią silnika. Lipa na całej linii. Ja mam 250 tys przejechane i nie wiem ile było cofnięte.
iwadrian Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Jeżeli chodzi o olej to ja leję Fuchs titan super syn plus sae 5w-40 klasa api sl/cf norma vw 502.00,505.00,505.01.
Cristoforo Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 15w-40 to lipa dwa latka to sie troche za długo smigało
mily Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 Już musze chyba raczej zostać na nim co uważacie?? Moja stara 100 z 86 ma przekręcony już milion na 15-W40 tylko tam nie ma turba. I nadal chodzi ale z 70 kucy ma ok 50-60, ale nie raz dostaje "kopa" nie wiem od czego to zależy.
Cristoforo Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 moim skromnym zdaniem lepiej przejdz na 10w40 ale niech sie tu madre głowy wypowiedza
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 O kuźwa, ja mam zalany 15W-40 Mobil. Kurde ale teraz jak on chodzi już 2 lata na nim to nie wymienie na 10W-40, bo to z tego co wiem to grozi awarią silnika. Lipa na całej linii. Ja mam 250 tys przejechane i nie wiem ile było cofnięte. zastosuj jakis srodek do plukania, motula lub inny przed sama wymiana zgodnie z instrukcja danego srodka i zalej hydrokrakowany syntetyk 5W40
mily Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 I mówisz że to będzie bezpieczne?? On na pewno jeździ 2 lata na Mobilu 15W-40 a nie wiem jak wcześniej. On 2 lata temu został sprowadzony do Polski licznik podejrzewam że jest cofnięty ok 100 tys KM. czyli teraz mam pewnie ok 350-400 tys patrząc obiektywnie. Wiesz myśle że jak już jeździ te minimu 2 lata na 15W-40 i nic mu nie jest to chyba zostanę przy nim. Turbo narazie nie gwiżdże, wygląda że jest ok, zbiera się ok.
mily Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 Kolega w Vektrze miał 15W-40 wymienił olej na 10W-40 i zaczęły pojawiać się przecieki, których nie zauważył olej wyleciał i zatarł silnik. Z tego co mechanik mu tłumaczył to zalał rzadszy olej który sobie znalazł gdzieś ujście i wyleciał. Gdyby zalał taki sam to podobno nic by sie nie stało.
rtocki Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Kolega w Vektrze miał 15W-40 wymienił olej na 10W-40 i zaczęły pojawiać się przecieki, których nie zauważył olej wyleciał i zatarł silnik. Z tego co mechanik mu tłumaczył to zalał rzadszy olej który sobie znalazł gdzieś ujście i wyleciał. Gdyby zalał taki sam to podobno nic by sie nie stało. Niech ten kolega już nie jeżdzi do mechanika obsługującego kombajny. Ciekawe jak długo jeszcze dzięki takim mechanikom ten mega-mit o rozszczelnianiach itd. będzie pokutował, bo wg takiego systemu to po pewnym przebiegu trzeba by już zalewać (złe słowo, chyba napychać) smarem, bo przecież jest jeszcze gęstszy. Minerał jest gęstszy od syntetyka na półce w butelce, w silniku przy 100 stopniach jest rzadszy i znacznie łatwiej spływa ze smarowanych elementów!, ale niektórych (choć mam wrażenie że wielu) mechaników w PGR-ach tego nie uczyli.
mily Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 No na mechanice się nie zmam jestem elektrykiem, czyli podsumowywując mogę spokojnie spuścić wszystko i zalać Mobilem 10W-40 (do mobila jakoś mam sentyment). Ale chyba się skończy na ASO niech oni się martwią, w końcu dają gwarancję.
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 w ASO skasuja za sama usluge wymiany oleju 200 zl poszukaj dobrego sprawdzonego mechanika
mily Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 Ja muszę wymienić rozrząd, no własnie pytałem się w ASO o wymianę rozrządu dla mnie to było logiczne że i oleju. Chyba olej też wymienią w tej cenia, o to się nie zapytałem. Jeszcze raz musze zadzwonić. W każdym razie krzyknęli niecałe 900 zl więc 300 zl taniej niz w passacie. Czy to zła cena?? Za drogo?? Mam mechanika zaufanego ale za wymiane w passacie krzyknął mi 1200 zl a w serwisie 1250 i dali gwarancje na 2 lata lub 90 tys km. Więc się średnio opłacało. O audi muszę się jeszcze dowiedzieć u mechanika ile by skasował. Wogóle da się rozrząd napinacze itp wymienic bez spuszczania oleju??
Cristoforo Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 oczywiscie ze sie da to nic nie ma wspolnego z olejem dlatego jak przyszła kolej na wymiane oleju to wymien od razu i nie zapomnij o filtrze byłoby dobrze spr od razu termostat czy jest sprawny i jakosc płynu chłodzenia to wszystko mozna zrobić za jednym zamachem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się