mugolina Opublikowano 29 Czerwca 2018 Opublikowano 29 Czerwca 2018 Jak w temacie, posiadam a4 b7 1.8t bfb które mi pali na trasie przy normalnej jeździe tzn 140-150 Km po 15 litrów gazu. Wiem że to i tak nie jest dużo ale jednak powinno być mniej. Wcześniej jeździłem b6 identyczny silnik i też te same trasy i spalanie było koło 10 litrów. Po coś ten gaz jest włożony żeby bylo trochę oszczędniej a w tym przypadku wychodzi na to samo wracając do tematu czy mogę zrobić jakieś logi ? Jak tak to jakie żeby sprawdzić czy instalacji lpg jest dobrze ustawiona ? Tzn czy mieszanka nie jest zbyt uboga np. dodam że na benzynie nie sprawdzałem, jedynie na komputerze na trasie spalanie pokazuje tak 7.5 litra a spala raz jeszcze tyle gazu
jacek70 Opublikowano 29 Czerwca 2018 Opublikowano 29 Czerwca 2018 Sprawdź mapy gazu może rozjechane. Sprawdź też sondę .
przem8 Opublikowano 29 Czerwca 2018 Opublikowano 29 Czerwca 2018 2+33 na lpg i i podstawowy komplet na benzynie, czyli 2+33, 3+20 i 115+118 żeby sprawdzić czy na pb jest wsio ok.
dawcioone Opublikowano 29 Czerwca 2018 Opublikowano 29 Czerwca 2018 Może byc milion rzeczy, od termostatu, sondy, nieszczelności w dolocie. komp by się przydał do obadania podstawowych rzecz, jak korekty czasu wtrysku. Zerknij na szybko co jest w grupie 32, to juz duzo mowi czy kajś jest nieszczelność. W 2 grupie masz ilość powietrza do spalania, na jałowym powinno być 2-2,5g/s na benzynie. Przy bucie do 130 na trzecim biegu rura
mugolina Opublikowano 30 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2018 10 godzin temu, dawcioone napisał: Może byc milion rzeczy, od termostatu, sondy, nieszczelności w dolocie. komp by się przydał do obadania podstawowych rzecz, jak korekty czasu wtrysku. Zerknij na szybko co jest w grupie 32, to juz duzo mowi czy kajś jest nieszczelność. W 2 grupie masz ilość powietrza do spalania, na jałowym powinno być 2-2,5g/s na benzynie. Przy bucie do 130 na trzecim biegu rura Termostat jest nowy bo nie trzymał dobrze i teraz zmienialem. Szczelność sprawdzana kompresorem.
mugolina Opublikowano 30 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2018 10 godzin temu, przem8 napisał: 2+33 na lpg i i podstawowy komplet na benzynie, czyli 2+33, 3+20 i 115+118 żeby sprawdzić czy na pb jest wsio ok. Tutaj w tym temacie masz moje logi wszystkie na pb
mugolina Opublikowano 30 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2018 10 godzin temu, jacek70 napisał: Sprawdź mapy gazu może rozjechane. Sprawdź też sondę . Jak sprawdzić mapę gazu ? Wstawiłem logi do oceny to zerknijcie. Wcześniej jeździłem b6 i spalanie lpg było znacznie mniejsze a jeździłem te same trasy. Jedyna rzecz o której zapomniałem to tam miałem 16 opony a tutaj 18 ale nie wierzę w to żeby to powodowalo 5 litrów więcej w spalaniu.
MarcinL Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Mi komputer jak pokazuje np. przy 160km/h 11.9l to spalanie mam LPG jakoś 13.7. Opony 17'' i klima cały czas. Natomiast w mieście przy częstym użyciu turbo pokazuje mi komputer 16-18l i faktycznie mi pali te 19-20l. Jak jadę jak dziadek do 50km/h, to i komp pokaże ładne spalanie 11l pb i odpowiednio dodać w moim przypadku jakoś 2l. Dziwnie Twój komp się zachowuje, że x2 masz przelicznik.
mugolina Opublikowano 30 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2018 Myślałem, że może będzie to ten termostat ale po wymianie spalanie nie spadło, wskazówka już jest ok ale spalanie bez zmian. Przepływka nowa, nowy filtr powietrza z knecht. Nie mam już pomysłu co może być, na tempomacie prędkość 140-150km/h średnie spalanie około 15 litrów, a tak jak teraz zero postojów.
mugolina Opublikowano 30 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2018 4 minuty temu, Marcin Lipiński napisał: Mi komputer jak pokazuje np. przy 160km/h 11.9l to spalanie mam LPG jakoś 13.7. Opony 17'' i klima cały czas. Natomiast w mieście przy częstym użyciu turbo pokazuje mi komputer 16-18l i faktycznie mi pali te 19-20l. Jak jadę jak dziadek do 50km/h, to i komp pokaże ładne spalanie 11l pb i odpowiednio dodać w moim przypadku jakoś 2l. Dziwnie Twój komp się zachowuje, że x2 masz przelicznik. Żeby nie było, że kłamie.. Komputer pokazuje mi małe wartości, to są wartości pb więc może na pb jest ok a coś z lpg nie tak. Choćbym nie wiem jak jechał to poniżej 13 zejść nie mogę a tak jak już wspominałem b6 jak nieraz sprawdzałem to i potrafiła 9 spalić ale normalna jazda 10-10.5 a tutaj kręci się koło 15 czyli tak jakbym jeździł praktycznie na pb jeśli chodzi o koszty.
przem8 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 (edytowane) 55 minut temu, mugolina napisał: Jak sprawdzić mapę gazu ? Wstawiłem logi do oceny to zerknijcie. Przepływkę na boscha zmieniałeś? Za wysokie korekty masz w stronę "bogato" i bardzo krótkie czasy wtrysku. Możliwe, że padł regulator ciśnienia w filtrze albo jakaś nieszczelność ale pisałeś, że sprawdzałeś. Dv jest w porządku? Nie przewinąłem strony do końca - mój błąd ? Wrzuć 2+33 na gazie. Na mapy nie ma co patrzeć, bo zwykle nie będą się pokrywać mimo poprawnego wystrojenia. Edytowane 30 Czerwca 2018 przez przem8
mugolina Opublikowano 30 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2018 3 godziny temu, przem8 napisał: Przepływkę na boscha zmieniałeś? Za wysokie korekty masz w stronę "bogato" i bardzo krótkie czasy wtrysku. Możliwe, że padł regulator ciśnienia w filtrze albo jakaś nieszczelność ale pisałeś, że sprawdzałeś. Dv jest w porządku? Nie przewinąłem strony do końca - mój błąd ? Wrzuć 2+33 na gazie. Na mapy nie ma co patrzeć, bo zwykle nie będą się pokrywać mimo poprawnego wystrojenia. W poniedziałek będę miał z kim zrobić logi to wrzucę te 2+33 na gazie coś jeszcze zlogowac ? Od razu bym zrobił wszystkie Jeszcze myślę nad wymiana świec ale raczej to niepotrzebny koszt. Bo już nie mam pomysłu co wymienić. Tak ogólnie logi prócz turbo jak wyglądają na pb ?
dawcioone Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 Ja mam q wersje i zwykle spalanie teraz jest na poziomie 12, w zimie 15 Ale robie krótkie trasy. do pracy 4km Jak jade jak dziadek to 9 robie spokojnie, a jak wszystko gra w silniku i nie przekraczam setki, to moja żona z baaardzo lekką nogą schodzi do 7
mugolina Opublikowano 1 Lipca 2018 Autor Opublikowano 1 Lipca 2018 No ja teraz jechałem 630 km, prędkość 140-150 km/h na tempomacie. Spalanie gazu koło 15 litrów czyli dużo za dużo bo powinno być +-10 litrów. Jutro wrzucę logi po południu i zobaczymy co dalej.
mugolina Opublikowano 2 Lipca 2018 Autor Opublikowano 2 Lipca 2018 Logi już zrobione na lpg http://vaglogi.pl/log-002_033_LxEY9D.html
mugolina Opublikowano 2 Lipca 2018 Autor Opublikowano 2 Lipca 2018 W dniu 30.06.2018 o 14:21, przem8 napisał: Prócz turbo to w normie. Zrobione http://vaglogi.pl/log-002_033_LxEY9D.html
przem8 Opublikowano 2 Lipca 2018 Opublikowano 2 Lipca 2018 Lpg do regulacji, trochę za bogato zwłaszcza w najbardziej używanym zakresie obrotów.
cysiek18 Opublikowano 2 Lipca 2018 Opublikowano 2 Lipca 2018 12 minut temu, mugolina napisał: Zrobione http://vaglogi.pl/log-002_033_LxEY9D.html Instalacja wyregulowana bardzo podobnie do mojej, za bogato i spalanie bardzo podobne Byłem ze swoja na regulacji i niby miało być ok. Wniosek wyciągnąłem taki, że do tej pory stroili mi na podstawie AFR odczytanego z skanera podpiętego do OBD, który nie do końca chyba dobrze wskazywał korekty lambda. Sam patrzyłem na jego wskazania i tam korekty były bardzo blisko zera. Chyba ma zbyt wolny czas odświeżania i trzeba by to sprawdzać VCDS. Zamówiłem sobie interfejs do sterownika LPG i sam zobaczę jak to wygląda
mugolina Opublikowano 2 Lipca 2018 Autor Opublikowano 2 Lipca 2018 Za 3 tygodnie będę w Pl to skoczę wyregulowac i zrobię jeszcze raz te same logi i wrzucę je tutaj coś jeszcze warto zrobić ? Ogólnie żeby sprawdzić takie najważniejsze rzeczy ? Chyba już wszystkie logi zrobiłem najważniejsze czy coś jeszcze można sprawdzić ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się