Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 1.8t bfb wysokie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie, posiadam a4 b7 1.8t bfb które mi pali na trasie przy normalnej jeździe tzn 140-150 Km po 15 litrów gazu. Wiem że to i tak nie jest dużo ale jednak powinno być mniej. Wcześniej jeździłem b6 identyczny silnik i też te same trasy i spalanie było koło 10 litrów.

Po coś ten gaz jest włożony żeby bylo trochę oszczędniej a w tym przypadku wychodzi na to samo :D

wracając do tematu czy mogę zrobić jakieś logi ? Jak tak to jakie żeby sprawdzić czy instalacji lpg jest dobrze ustawiona ? Tzn czy mieszanka nie jest zbyt uboga np.

dodam że na benzynie nie sprawdzałem, jedynie na komputerze na trasie spalanie pokazuje tak 7.5 litra a spala raz jeszcze tyle gazu 

Opublikowano

Sprawdź mapy gazu może rozjechane. Sprawdź też sondę .

Opublikowano

2+33 na lpg i i podstawowy komplet na benzynie, czyli 2+33, 3+20 i 115+118 żeby sprawdzić czy na pb jest wsio ok.

Opublikowano

Może byc milion rzeczy, od termostatu, sondy, nieszczelności w dolocie. komp by się przydał do obadania podstawowych rzecz, jak korekty czasu wtrysku. Zerknij na szybko co jest w grupie 32, to juz duzo mowi czy kajś jest nieszczelność. W 2 grupie masz ilość powietrza do spalania, na jałowym powinno być 2-2,5g/s na benzynie. Przy bucie do 130 na trzecim biegu rura

Opublikowano
10 godzin temu, dawcioone napisał:

Może byc milion rzeczy, od termostatu, sondy, nieszczelności w dolocie. komp by się przydał do obadania podstawowych rzecz, jak korekty czasu wtrysku. Zerknij na szybko co jest w grupie 32, to juz duzo mowi czy kajś jest nieszczelność. W 2 grupie masz ilość powietrza do spalania, na jałowym powinno być 2-2,5g/s na benzynie. Przy bucie do 130 na trzecim biegu rura

Termostat jest nowy bo nie trzymał dobrze i teraz zmienialem. Szczelność sprawdzana kompresorem.

Opublikowano
10 godzin temu, przem8 napisał:

2+33 na lpg i i podstawowy komplet na benzynie, czyli 2+33, 3+20 i 115+118 żeby sprawdzić czy na pb jest wsio ok.

Tutaj w tym temacie masz moje logi wszystkie na pb 

:) 

Opublikowano
10 godzin temu, jacek70 napisał:

Sprawdź mapy gazu może rozjechane. Sprawdź też sondę .

Jak sprawdzić mapę gazu ? 

Wstawiłem logi do oceny to zerknijcie.

Wcześniej jeździłem b6 i spalanie lpg było znacznie mniejsze a jeździłem te same trasy. Jedyna rzecz o której zapomniałem to tam miałem 16 opony a tutaj 18 ale nie wierzę w to żeby to powodowalo 5 litrów więcej w spalaniu.

Opublikowano

Mi komputer jak pokazuje np. przy 160km/h 11.9l to spalanie mam LPG jakoś 13.7. Opony 17'' i klima cały czas. Natomiast w mieście przy częstym użyciu turbo pokazuje mi komputer 16-18l i faktycznie mi pali te 19-20l. Jak jadę jak dziadek do 50km/h, to i komp pokaże ładne spalanie 11l pb i odpowiednio dodać w moim przypadku jakoś 2l.

Dziwnie Twój komp się zachowuje, że x2 masz przelicznik.

Opublikowano

Myślałem, że może będzie to ten termostat ale po wymianie spalanie nie spadło, wskazówka już jest ok ale spalanie bez zmian. 
Przepływka nowa, nowy filtr powietrza z knecht. 
Nie mam już pomysłu co może być, na tempomacie prędkość 140-150km/h średnie spalanie około 15 litrów, a tak jak teraz zero postojów.

Opublikowano
4 minuty temu, Marcin Lipiński napisał:

Mi komputer jak pokazuje np. przy 160km/h 11.9l to spalanie mam LPG jakoś 13.7. Opony 17'' i klima cały czas. Natomiast w mieście przy częstym użyciu turbo pokazuje mi komputer 16-18l i faktycznie mi pali te 19-20l. Jak jadę jak dziadek do 50km/h, to i komp pokaże ładne spalanie 11l pb i odpowiednio dodać w moim przypadku jakoś 2l.

Dziwnie Twój komp się zachowuje, że x2 masz przelicznik.

Żeby nie było, że kłamie.. 
Komputer pokazuje mi małe wartości, to są wartości pb więc może na pb jest ok a coś  z lpg nie tak. 
Choćbym nie wiem jak jechał to poniżej 13 zejść nie mogę a tak jak już wspominałem b6 jak nieraz sprawdzałem to i potrafiła 9 spalić ale normalna jazda 10-10.5 a tutaj kręci się koło 15 czyli tak jakbym jeździł praktycznie na pb jeśli chodzi o koszty.
 

36389707_1693222137439853_7719196128117260288_n.jpg

Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, mugolina napisał:

Jak sprawdzić mapę gazu ? 

Wstawiłem logi do oceny to zerknijcie.

Przepływkę na boscha zmieniałeś? Za wysokie korekty masz w stronę "bogato" i bardzo krótkie czasy wtrysku. Możliwe, że padł regulator ciśnienia w filtrze albo jakaś nieszczelność ale pisałeś, że sprawdzałeś. Dv jest w porządku?  Nie przewinąłem strony do końca - mój błąd ?  Wrzuć 2+33 na gazie.

Na mapy nie ma co patrzeć, bo zwykle nie będą się pokrywać mimo poprawnego wystrojenia.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał:

Przepływkę na boscha zmieniałeś? Za wysokie korekty masz w stronę "bogato" i bardzo krótkie czasy wtrysku. Możliwe, że padł regulator ciśnienia w filtrze albo jakaś nieszczelność ale pisałeś, że sprawdzałeś. Dv jest w porządku?  Nie przewinąłem strony do końca - mój błąd ?  Wrzuć 2+33 na gazie.

Na mapy nie ma co patrzeć, bo zwykle nie będą się pokrywać mimo poprawnego wystrojenia.

W poniedziałek będę miał z kim zrobić logi to wrzucę te 2+33 na gazie :)

coś jeszcze zlogowac ? Od razu bym zrobił wszystkie :)

Jeszcze myślę nad wymiana świec ale raczej to niepotrzebny koszt. 

Bo już nie mam pomysłu co wymienić.

Tak ogólnie logi prócz turbo jak wyglądają na pb ? 

Opublikowano

Prócz turbo to w normie.

Opublikowano

Ja mam q  wersje i zwykle spalanie teraz jest na poziomie 12, w zimie 15 :) Ale robie krótkie trasy. do pracy 4km Jak jade jak dziadek to 9 robie spokojnie, a jak wszystko gra w silniku i nie przekraczam setki, to moja żona z baaardzo lekką nogą schodzi do 7 :D

Opublikowano

No ja teraz jechałem 630 km, prędkość 140-150 km/h na tempomacie. Spalanie gazu koło 15 litrów czyli dużo za dużo bo powinno być +-10 litrów. Jutro wrzucę logi po południu i zobaczymy co dalej.

Opublikowano

Lpg do regulacji, trochę za bogato zwłaszcza w najbardziej używanym zakresie obrotów.

Opublikowano
12 minut temu, mugolina napisał:

Instalacja wyregulowana bardzo podobnie do mojej, za bogato i spalanie bardzo podobne :)

Byłem ze swoja na regulacji i niby miało być ok. Wniosek wyciągnąłem taki, że do tej pory stroili mi na podstawie AFR odczytanego z skanera podpiętego do OBD, który nie do końca chyba dobrze wskazywał korekty lambda. Sam patrzyłem na jego wskazania i tam korekty były bardzo blisko zera.  Chyba ma zbyt wolny czas odświeżania i trzeba by to sprawdzać VCDS. Zamówiłem sobie interfejs do sterownika LPG i sam zobaczę jak to wygląda :)

Opublikowano

Za 3 tygodnie będę w Pl to skoczę wyregulowac i zrobię jeszcze raz te same logi i wrzucę je tutaj :)

coś jeszcze warto zrobić ? Ogólnie żeby sprawdzić takie najważniejsze rzeczy ? Chyba już wszystkie logi zrobiłem najważniejsze czy coś jeszcze można sprawdzić ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...