Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap 2.7 Biturbo co i jak


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, padlo na swap z mojego ALT z multitronikiem na 2.7bt, Panowie i Panie ! Mam zamiar kupić cała A6 c5 quattro na przekładkę, co będę potrzebował dodatkowo żeby to wszystko wrzucić do mojego b6? Jaka skrzynia manualna z sprzęgłem ? 

Jak rozumiem napęd nie podejdzie z A6

Hamulce tak samo z A6 wleca

Co jeszcze dodatkowo oprócz tego co zabiorę z auta bym potrzebował ! Może ktoś robił coś takiego i dokładnie wie co było potrzebne

Pozdrawiam!

 

 

Opublikowano (edytowane)

Zacznij od sprzedaży samochodu. Kup jakieś spasione 2.5TDI i dopiero tam ładuj hajs. Po co ładować tyle kasy w samochód, który pewnie nawet xenonu czy skóry nie ma. Zła podstawa. Kup 2.5TDI w Quattro, odejdą Ci napędy. A jak będziesz płakać, że Ci szkoda, że ładne, że coś tam, że szkoda kasy na następne auto, to sobie odpuść swap na 2.7Bit, bo Cię wpierdzieli w kosztach razem z butami. Swap na 2.7Bit z przeglądem silnika, regeneracją turbin, wymianą uszczelek, sprzęgła i innymi "pierdołami" to grube tysiące złotych, a już nie wspomnę o tym, że kupić zajeżdżone 2.7 na swapa nietrudno, bo pełno trupów na rynku. Ten projekt wyniesie (sam koszt części i robocizny) 2-3 razy więcej niż te biedne 2.0 jest warte. Nie bez powodu na allegro stoją auta po swapie z B6 po 40-50tyś. To nie jest takie hop siup kupić sobie A6, przełożyć silnik, kupić byle przekładkę na quattro i poskładać do kupy.

Edytowane przez JawoR36
Opublikowano

Akurat co do opcji to mam xenon, skórę ,bose sline i trochę tam jeszcze :) przegląd całego 2.7 to pierwsze co bym robił.chodzilo mi tutaj głównie o to, od czego najlepiej włożyć skrzynie, sprzęgło np.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Napędy od S4 B6 i z głowy. Można kombinować też z 2.5 i 3.0

Opublikowano

Potrzebujesz kompletnego silnika z osprzetem i wiazka. Skrzynia powinna podejsc z C5, ale reszte bedzie trzeba dosztukowac na potrzebny B6. Ewentualnie komplet wziac z S4b6/3.0/2.5TDI. Pomijajac to, ze powinienes zrobic jakies normalne hamulce i zawieszenie + opony pod ten silnik to koszt tej zabawy, zeby zrobic to z glowa to tak lekko liczac 20-25 tys (kwestia jak bardzo zmeczony motor bedzie)

Opublikowano
W dniu 4.07.2018 o 19:16, DivaynEays napisał:

20-25 tys

i nadal jeździsz marnie..... to dopiero początek zabawy.

Opublikowano

siema ...powie ktoś jakie pompy paliwa musza być by uciagnac 2.7 bi turbo ? z poprawionym softem .. i które  będą pasowaly do a4 b7 pod stary kosz 3.0 tdi quattro… czy trzeba zmieniac caly kosz z pompa ?> 

Opublikowano

Witam,

Jest na forum osoba z którą można skonsultować taki temat jak SWAP w a4 B7 ?

- jakie B7 najlepiej pod tym kątem

- jakie przeróbki są konieczne 

-jakie części trzeba zakupić , z jakich wersji silnikowych lub z jakich modeli 

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, Berny89 napisał:

Witam,

Jest na forum osoba z którą można skonsultować taki temat jak SWAP w a4 B7 ?

- jakie B7 najlepiej pod tym kątem

- jakie przeróbki są konieczne 

-jakie części trzeba zakupić , z jakich wersji silnikowych lub z jakich modeli 

 

 

2.5TDi - po 1 najtaniej, po drugie najlepiej podejdzie motor.
potrzebujesz caly motor z wydechem i osprzetem plus wiazka z ecu

 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź .

 

Są na forum jakieś osoby które się zajmują takimi tematami na codzień lub robiły swap-a ?

Opublikowano
8 minut temu, Berny89 napisał:

Dzięki za odpowiedź .

 

Są na forum jakieś osoby które się zajmują takimi tematami na codzień lub robiły swap-a ?

Pisz do @krzysiekvtec

Opublikowano

Tak Jak napisał Ci kolega @JawoR36 odpuść sobie swap, jeżeli to nie będzie gruby projekt to nie ma sensu tego robić. Sprzedaj auto i kup po prostu drugie i dołóż kasę którą miałeś przeznaczyć na swap. Tak jak pisza koledzy zmiana na 2.7 to nie tylko kupno padniętego a6 ale pełny serwis tego silnika z turbinami, rozrządami itp co wyniesie naprawde grubeeee tysiące. A jeżeli chcesz kupić auto i po prostu wyjąć i włożyć silnik to odpuść bo naprawy Cie zjedzą finansowo bo co chwile będzie cos padac, co chwile będziesz coś dokupował itp. Nie mówimy że nie masz pieniędzy i że Cie nie stać, po prostu lepiej jest kupić drugie auto całe i włożyć parę groszy w serwis.

Opublikowano
7 godzin temu, Mordeliuss napisał:

Tak Jak napisał Ci kolega @JawoR36 odpuść sobie swap, jeżeli to nie będzie gruby projekt to nie ma sensu tego robić. Sprzedaj auto i kup po prostu drugie i dołóż kasę którą miałeś przeznaczyć na swap. Tak jak pisza koledzy zmiana na 2.7 to nie tylko kupno padniętego a6 ale pełny serwis tego silnika z turbinami, rozrządami itp co wyniesie naprawde grubeeee tysiące. A jeżeli chcesz kupić auto i po prostu wyjąć i włożyć silnik to odpuść bo naprawy Cie zjedzą finansowo bo co chwile będzie cos padac, co chwile będziesz coś dokupował itp. Nie mówimy że nie masz pieniędzy i że Cie nie stać, po prostu lepiej jest kupić drugie auto całe i włożyć parę groszy w serwis.

Dzięki za informacje . Pytanie czy sam masz doświadczenie w swap-ie ? Zastanawia mnie czy mógłbyś rozwinąć co kryje się pod slowem"grube tysiące"

Opublikowano
17 godzin temu, Berny89 napisał:

Dzięki za informacje . Pytanie czy sam masz doświadczenie w swap-ie ? Zastanawia mnie czy mógłbyś rozwinąć co kryje się pod slowem"grube tysiące"

To może ja Ci napiszę:

Swap na 2.7 bit opłaca się wtedy, kiedy zamierzasz robić go na grubsze moce. Pod pojęciem grubsze mam na myśli 400 hp min. Musisz wpakować kasy w zakup silnika lub budy z silnikiem, przełożyć wszystko, ale wcześniej jak silnik będzie wyjęty to trzeba zrobić przy nim wszstko co się da. Wszelkie zaworki na nowe, podciśnienia, rozrządy, uszczelnienie, turbiny najlepiej na hybrydy albo k04 od razu, bo jakakolwiek robota przy tym silniku oznacza jego targanie z budy. Co jak wiesz raczej tanie nie jest i nie kosztuje kilkaset zł. Pod względem osprzętu i kosztów ogarnięcie wszystkiego w 2.7 bit jest dwa razy droższe niż np w 1.8t (bo wszystkiego jest x2), a przez targanie silnika jeszcze droższe. Dlatego jeśli zamierzasz jeżdzić serią mającą 250 hp albo robić chipa na seryjnych k03 na 300-320 hp, to mija się to z celem, bo za te pieniądze które wydasz na swapa ogarniesz 2 1.8t na okolice 300 hp (zakładam brak ruszania dołu). Jeśli masz zamiar osiągnąć w jakimś aucie 400 hp zdrowej mocy to wtedy 2.7 bit ma większy sens niż 1.8t. W takim 1.8t na te moce musisz już naprawdę duże turbo (kolega np robił na gt30), które będzie wstawać przy 3500-4000 rpm, co zaczyna być trochę kiepskie w aucie daily, do tego kucie, głowica na szerokim kanale, wałki adr, pożądne odprężenie i koszty robią się bardzo wysokie. W 2.7bit ta moc będzie bez większego wysiłku bo wystarczą Ci w zasadzie hybrydy k03, fmic, dolot, większe wtryski, wydech z dp, sprzęgło w kevlar i gotowe. Tylko na ogarnięcie takiego swapa 2.7bit na 400 hp licz z głową 40 tys, ale zrobienie 1.8t na 400 hp też tyle wyniesie, co jest bez sensu. 

Mam nadzieję że trochę Ci wyjaśniłem.

Opublikowano

Dzięki za kolejną odpowiedź . Liczę się z kosztami ale jakby nie tłumaczyć to rzędowy silnik nigdy nie osiągnie kultury pracy silnika V co jest jakimś argumentem (chyba). Dźwięk , moment obr . Zakładając że celuje w okolice 300-320 KM uważacie że sam SWAP tj przełożenie silnika plus doprowadzenie go do określonego stanu (turbo,zaworki, rozrząd , alternator, rozrusznik itp ) pochłonie takie kwoty ?

-remont jednostki

-przelozenie 

-strojenie

-ogarniecie elektryki/elektroniki

 

Jeżeli dodawanie postów tutaj komuś przeszkadza chętnie przeniosę rozmowę na priv

Opublikowano
6 godzin temu, Berny89 napisał:

ale jakby nie tłumaczyć to rzędowy silnik nigdy nie osiągnie kultury pracy silnika V co jest jakimś argumentem (chyba).

Bzdura, rzedowa 6-cylindrow ma lepsza kultura pracy niz v6, v8. A i tak ich wszystkich bije silnik bokser :)

" Silniki typu boxer są zawsze najlepiej wyrównoważone spośród wszystkich układów o danej liczbie cylindrów "

Do poczytania, jak wplywa uklad i ilosc cylindrow na kulture pracy

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.10.2019 o 17:07, Berny89 napisał:

pochłonie takie kwoty ?

przecież już pisali że to przebije 20k...

W dniu 19.10.2019 o 17:07, Berny89 napisał:

moment obr

seryjne nie jeden 2.0T ma więcej....

W dniu 19.10.2019 o 17:07, Berny89 napisał:

przełożenie silnika

a co z resztą ? np zawieszenie, hamulce, wydech...

na 350+ i tak bym brał nowe 2.0T.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
W dniu 21.10.2019 o 00:24, marcin4x4 napisał:

seryjne nie jeden 2.0T ma więcej....

Więcej ok ale czy odpycha się od dołu tak jak V ? Bo tutaj efekt jest od razu rzedowy 2.0T trzeba utrzymywać w określonym zakresie obrotów .

Nie ukrywam że ten silnik też biorę pod uwagę ale w B8 już .

Opublikowano

W b8 jak bierzesz pod uwagę to tylko polifta, ale to już spore koszty. Tfsi są bardzo mocne z dołu, na pewno nie będzie gorzej niż w 2.7bit.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...