Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny przebieg momentu obrotowego


Piotrek_80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ma ktoś pomysł czemu u mnie przebieg momentu i mocy dziwnie wygląda. Na mój gust, moment nie powinien tak szybko opadać, co wiąże się z tym  ze moc też jest trochę niższa. Turbina trzyma ciśnienie, zero błędów. 

20180702_201437bb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest seryjne. Dziwi mnie że na oryginalnym sofcie moment wyszedł 25Nm za duży w stosunku do katalogu, natomiast moc max 10km niżej i przy niższych obrotach niż katalogowo. Pomiar był robiony na pb95, zatankowanej gdzieś w styczniu chyba, auto ma instalacje LPG. Ale może faktycznie, czepiam się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt dziwinie to wyglada, ale tak wlasnie wyglada chip na seryjnym osprzecie. Wtryskiwacze jako tako dadza rade ogarnac 180PS, jezeli pompujesz wiecej to licz sie z tym, ze zamkniesz wtryskiwacze w nizszej partii obrotow. Co do momentu to akurat ktos dosyc ladnie to poprowadzil, ale ja chyba osobiscie wolalbym zeby zrobil mi 280-290 stalego momentu w tym samym przedziale obrotow silnika t.j od 2800-5000/5200 ;)
Wracajac jeszcze do tego w ktorym momencie wystepuje moc max w Twoim wypadku, to jest to zdecydowanie za nisko nawet jak na seryjne wtryski (w obu przypadkach przed i po mapie). Na serii moc maksymalna powinienes miec przy odcince, a po chipie w okolicy 6tys RPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być wina wtryskiwaczy benzynowych?  Z racji LPG nie były ostatnio długo używane, tylko przy starcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DivaynEays napisał:

Na serii moc maksymalna powinienes miec przy odcince, a po chipie w okolicy 6tys RPM.

K03 to mala turbinka, zwykle po programie moc maksymalna ma pomiedzy 5 a 5,5tys rpm. Potem doladowanie spada wiec i moc spada. Nie ma szans zeby utrzymala doladowanie do 6tys.

Dla mnie ten wykres jest w porzadku. Ewentualnie mozna sprawdzic po logach czy wtryski nie petla, ale nie powinny przy takiej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie zastanawia jeszcze, po programie ok, ale na oryginalnym sofcie przebieg mocy bardzo podobny. Może intercooler nie wyrabia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedynczy smic 180km powinien jeszcze jakos obrabiac, tym bardziej przy 18 stopniach na dworze.

Jesli chcesz szukac przyczyny to ja bym zaczal od ustalenia przyczyny dlaczego auto w serii wyplulo jedynie 152 km. Ale tu logow potrzeba zeby cokolwiek ruszyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bartez90 napisał:

.

 

Edytowane przez bartez90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Piotrek_80 napisał:

Może intercooler nie wyrabia?

Temp. przy pomiarze nie była za wysoka więc tu nie ma co szukać ? Wstaw podstawowe logi dynamiczne to będzie coś widać. Patrząc na przyrost po samym programie w stosunku do seryjnego wyniku nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, udało mi się, albo przynajmniej tak myślę zrobić logi. Robiłem to pierwszy raz i sam, wiec zapis zaczyna się wcześniej niż powinien i kończy trochę później niż powinien.

Będę wdzięczny jak by ktoś mógł okiem rzucić. 118 jest dwa razy, bo za pierwszym przeszkodził mi rowerzysta. 

http://vaglogi.pl/log-003_cZgHL9.html

http://vaglogi.pl/log-002_87EqQP7.html

http://vaglogi.pl/log-020_4T8H53.html

http://vaglogi.pl/log-033_77NA8AH.html

http://vaglogi.pl/log-115_abT2KP.html

http://vaglogi.pl/log-118_Y143mSa.html

http://vaglogi.pl/log-118_3AQuXzr.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to można by lepiej afr poprowadzić, nie byłoby wtedy problemu z zapętleniem wtrysków w górnej partii obrotów. Samo auto wydaje się być sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przydaloby sie zrobic cos z temp w dolocie bo szkoda sie meczyc jezdzac w takie temperatury ;) logi wygladaja w porzadku, poza lekkimi cofkami zaplonu. Na jakim paliwie jezdzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio tankowałem 95 na BP, logi sa na benzynie.  Jutro jadę ba kalibrację LPG, bo to jest główne paliwo u mnie.

Edytowane przez Piotrek_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...