qenik 0 Opublikowano 7 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 Po odpaleniu auta dopóki się nie nagrzeje telepie silnikiem na "P" (skrzynia multitronic). W momencie gdy temperatura wskoczy powyżej 60*C drgania ustają. Czy to pompowtryski? Zarzucam zdjęcie z VCDS'a na ciepłym silniku. (na zimnym wskazania są podobne) https://zapodaj.net/44043d56f8469.jpg.html Bloku 18 nie robiłem bo wszędzie pokazuje 0. W momencie gdy puszczę gaz na ułamek sekundy wyskakują 4 a następnie 128. Wyczytałem że to jest nieprawidłowa wartość i że powinno być ciągle 4. Jak oceniacie po tym zdjęciu z VCDS'a pompowtryski bo wedlug programu wartości są w normie. Czy ta wartość 128 może być przyczyną telepania na zimnym silniku? Zdjemowalem pokrywę, czyscilem styki i podgiałem, jednak nic to nie dało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewiatan1989 472 Opublikowano 7 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 Nie wiem jak inni, ale ja nie mogę zdjęcia zobaczyć - coś nie tak z linkiem - ciężko zatem coś powiedzieć o parametrach pompek. Pozdrawiam, Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 7 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 Mi normalnie działa. Inny hosting. https://www.fotosik.pl/zdjecie/de8c026e106e9223 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 13 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2018 Ktoś coś? Chciałbym wyeliminować ten problem bo denerwuje mnie jak odpalę auto i telepie jakby Parkinsona mialo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tunio 1 Opublikowano 13 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2018 Parametry są w porządku . Piszesz ze na zimnym są podobne wrzuć zaraz po dopaleniu. Historia usterki ? Stało się to po jakiejś naprawie? Jaka jest masa powietrza na biegu jałowym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 (edytowane) 13 godzin temu, Tunio napisał: Parametry są w porządku . Piszesz ze na zimnym są podobne wrzuć zaraz po dopaleniu. Historia usterki ? Stało się to po jakiejś naprawie? Jaka jest masa powietrza na biegu jałowym ? Niedawno kupiłem ten samochód jeszcze za bardzo nic o nim nie wiem. Poprzedni właściciel wsadził pompę olejowa od 1.9tdi, zmieniał pompowtryski na używki, zmieniał turbo. Mówił że też nie wie dlaczego telepie. Może nie są wyregulowane? Koszt 400zl warto to zrobić? Jak sprawdzić masę powietrza? Później wstawię logi na zimnym. ..i co z tym blokiem 18 Edytowane 14 Lipca 2018 przez qenik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 15 godzin temu, Tunio napisał: Parametry są w porządku . Piszesz ze na zimnym są podobne wrzuć zaraz po dopaleniu. Historia usterki ? Stało się to po jakiejś naprawie? J Ok zrobiłem logi na zimnym i na rozgrzanym 3000 obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Tu na ciepłym 3000 obr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 (edytowane) Sluchajcie jestescie moja ostatnią nadzieją. Powiedzcie czy ma to sens bo u mnie nie ma mechanika normalnego. Każdy chce regenerować pompowtryski, a nawet nie sprawdzą czy to na pewno one są winne. Mówią, że to nie pompa tandemowa. Nie jestem diagnostą, ani mechanikiem ale z tego co wyczytałem to moje pompowtryski są w świetnej kondycji według tego co komputer pokazuje. znalazłem coś takiego. "BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej" U mnie dawki blok 13 czyli korekcje dawek paliwa są wręcz idealne , nie zgadza się czas otwarcia elektrozaworu CZYLI jest zbyt krotki czas otwarcia na zimnym silniku. W sumie to by się zgadzało, bo wszystko jest na minusie, a więc jest zbyt mało paliwa w ktorymś pompowtrysku dlatego silnik pracuje nierówno z powodu zbyt niskiego cisnienia z pompy. Jak sądzicie... ma to sens? Jestem laikiem ale moim zdaniem sens to ma większy niż regeneracja dobrych pompowtrysków - przeciez komputer by nie kłamał ?? Blok 13 pokazuje niemaże idealne dawki a minusy bipow sie zmniejszaja dlatego przestaje telepac (na rozgrzanym przy 3000obr parametry są jeszcze lepsze - dwa są wrecz idealne) skoro zakres to -2,8mg do +2,8mg a idealna wartosc to 0 , jak zregeneruje pompowtryski może być przecież gorzej... Zostaje jeszcze kwestia bloku 18... Dlaczego jak puszczę gaz to wskakują 128? ma to jakiś związek z pompą tandemową?? Edytowane 19 Lipca 2018 przez qenik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moniuh 21 Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 128 to normalna wartość przy puszczaniu gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1358 Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Takimi zrzutami auta nie zdiagnozujesz, porob logi na zimnym, zaraz po odpaleniu i potem na rozgrzanyn (tak po minucie) - kanal 013+018+023, do tego osobny log z kanalu 004, oraz mozesz wrzucic basic settings grupy 003 zeby zobaczyc czy egr dziala prawidlowo... BIPy w twoim aucie są jeszcze jak na 2.0 OK... Alarm to cos w okolicach +-100. Inaczej jak w 1.9 bo tam juz +- 60 jest dużą odchyłką No i dla ogólnej oceny jak chcesz, to dynamicznie 003+011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 (edytowane) Pierwsze co zrobię to kupię używkę pompy tandemowej Boscha i wrzucę zobaczę co się będzie działo. Może akurat to jest to i na zimnym za niskie ciśnienie paliwa podaje. Jeżeli dalej będzie telepać to pójdą pompowtryski. Warto kupić używane z gwarancją rozruchową? W ogóle pompki trzeba zmieniać kompletem czy można jakoś wykryć tego zepsutego i tylko jego podmienić? Jak coś to wtedy zrobię dokładne logi. Edytowane 20 Lipca 2018 przez qenik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1358 Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Podejście masz bez sensu... Przecież ciśnienie na tandemie można zmierzyć i go wykluczyć, druga sprawa po logach byłoby widać co z korekcjami, może kąt synchro masz za bardzo na minus i ustawienie na +1 zmniejszylo by telepanie... I zanim zmienisz pompki to moze warto najpierw w tych zrobic oringi, tylko zgodnie ze sztuką i ustawic na 180... Z drugiej strony, jak masz za dużo $$$ to się baw w podmiany, tylko się nie zdziw jak nic to nie da... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Jakie ciśnienie musi dawać taka pompa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1358 Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Objawy bardzo podobne do moich. U kolesia po wymianie tandemu spadły bipy. Na 1.500rpm 3.5 bar A na jałowym jakie ciśnienie musi być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1358 Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 @piotrsob1 robił kiedyś pomiary i wyszło mu tak: 880 obr/min - 3,5 Barów 1500 obr/min - 6,0 Barów 2000 obr/min - 7,0 Barów 3000 obr/min - 8,0 Barów 4000 obr/min - 9,0 Barów To 3,5 bar to jest minimum, zdrowa pompa daje więcej jak widać z przedstawionych przez Piotra pomiarów... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 1 godzinę temu, kamil-vag napisał: @piotrsob1 robił kiedyś pomiary i wyszło mu tak: 880 obr/min - 3,5 Barów 1500 obr/min - 6,0 Barów 2000 obr/min - 7,0 Barów 3000 obr/min - 8,0 Barów 4000 obr/min - 9,0 Barów To 3,5 bar to jest minimum, zdrowa pompa daje więcej jak widać z przedstawionych przez Piotra pomiarów... Dzięki. Na pewno się przyda bo u mnie tacy mechanicy, że wszystko trzeba im mówić i samemu dochodzić bo inaczej portfel się bardzo odchudza. Kiedyś w 1.8T robiłem remont silnika a po remoncie się okazało że turbina piła olej a silnik był dobry. Po niedzieli zmierzę u kogoś ciśnienie i zobaczymy co wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qenik 0 Opublikowano 27 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 Dla potomnych. Rozrząd był źle ustawiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1358 Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 W dniu 20.07.2018 o 12:31, kamil-vag napisał: może kąt synchro masz za bardzo na minus i ustawienie na +1 zmniejszylo by telepanie... Pisałem o tym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się