Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słaba kompresja a odprężone tłoki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam pany i panewki. Pacjent a4 b6 1.8t bfb quattro. Silnik po generalnym remoncie, turbo hybryda, tip kwasowka, przeplywka 3", fmic, wtryski 525cc, kuta korba prisma, sruby arp, tloki od leona 1.8t app na sworzen 20mm odprezone na 8,8, nowe pierscienie, planowana glowica. Auto przed strojeniem. Sprawdzone zostaly cisnienie oleju i kompresja. Cisnienie oleju na wolnych obrotach niecale 2 bary, 3k 4,5 bara, 6k lekko ponad 5 bara. Kompresja na kazdym cylindrze rowno po 7 barow. Istnieje mala szansa ze manometr zepsuty. Czy odprezone tloki wplywaja na kompresje? Powinno byc od 9 do 13 barow. 

Opublikowano (edytowane)

To przecież logiczne :decayed:

Planując tłoki albo zakładając takie w których odległość od osi sforznia do jego denka jest mniejsza niż w ori, powodujesz powiększenie komory spalania, zmniejszając jednocześnie stosunek objętości cylindra z komorą w DMP do objętości komory w GMP , czyli zmniejszasz stopień sprężania silnika .....:P

Jego następstwem musi być zmniejszenie kompresji :hi:

P.S.

Zastanawiam się tylko czy takie auto będzie się jeszcze nadawało do cywilnej jazdy, ale do zabawy na pewno:)

Tylko pod warunkiem że się zapewni odpowiednio wydajne chłodzenie tym tłokom ....:eusathink:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Co masz na myśli mówiąc, że się nie będzie nadawać do cywilnej jazdy?

Opublikowano (edytowane)
W dniu ‎21‎.‎07‎.‎2018 o 12:24, piotrsob1 napisał:

To przecież logiczne :decayed:

Planując tłoki albo zakładając takie w których odległość od osi sforznia do jego denka jest mniejsza niż w ori, powodujesz powiększenie komory spalania, zmniejszając jednocześnie stosunek objętości cylindra z komorą w DMP do objętości komory w GMP , czyli zmniejszasz stopień sprężania silnika .....:P

Jego następstwem musi być zmniejszenie kompresji :hi:

P.S.

Zastanawiam się tylko czy takie auto będzie się jeszcze nadawało do cywilnej jazdy, ale do zabawy na pewno:)

Tylko pod warunkiem że się zapewni odpowiednio wydajne chłodzenie tym tłokom ....:eusathink:

  ,stopień sprężania w bardzo niewielkim stopniu wpływa na ciśnienie sprężania ,ciśnienie sprężania to wartość ,mowiaca nam o stanie silnika ,(czyli jego szczelności) ,która to też ulega zmianie podczas użytkowania silnika  ,natomiast stopien sprężania to wartość konstrukcyjna ,która nie zmienia się ,podczas użytkowania silnika .

 ale do sedna sprawy ,jeżeli silnik ma powiedzmy stopien sprężania 9:1 i ma ciśnienie fabryczne ,po 13 bar ,to uwierz mi ze jak przefrezujesz tłoki ,na stopien 8,8:1 to ciśnienie sprężania wyjdzie takie samo ,w tym samym silniku ,bo pomiar takiego ciśnienia ,wykonuje się  kręćac tak długo rozrusznikiem ,aż wskazówka manometru ,przestaje dalej się podnoscic, czyli ciśnienie zaczyna już uciekać ,pomiędzy tłokiem ,a cylindrem ,zaworami itp.   temat przerabiałem już dawno ,na silnikach vr6 ,który to fabrycznie ,ma stopien sprężania na poziomie 10:1 i ciśnienie kompresji na cylindrach na poziomie 13 bar , ja zbudowałem sobie silnik ,na kutych tłokach odprężających ten silnik pod turbo ,do wartości 8:1 i ciśnienie kompresji wyszło 13 bar  następnie mój kolega poszedł w druga strone i ten silnik złożył  na kutych tłokach ,tyle ,że doprężających na stopień 11,5:1 i ciśnienie kompresji wyszło 13 bar . Tak więc  sam widzisz ,jak stopień sprężania wpływa na ciśnienie kompresji ….

 

W przypadku kolegi jest jakiś błąd podczas remontu silnika ,a przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka …..

Edytowane przez bartez80
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, bartez80 napisał:

  ,stopień sprężania w bardzo niewielkim stopniu wpływa na ciśnienie sprężania

No według mojej wiedzy i praktyki są to ( lekko uogólniając ) wartości niemalże wprost proporcjonalne :whistling:

Nie wdając się w dywagacje matematyczno-fizyczne widać to gołym okiem na podstawie porównania tych parametrów w dieslu i benzynie , gdzie średnio odpowiednio wynoszą :

-benzyna , stopień sprężania  10/1 - kompresja ok .  14 barów

-diesel , stopień sprężania 24/1 - kompresja ponad 30 barów

Oczywiście zakładam że oba silniki wzięte do tego porównania są w dobrej kondycji fizycznej :)

2 godziny temu, bartez80 napisał:

ciśnienie sprężania to wartość ,mowiaca nam o stanie silnika ,(czyli jego szczelności) ,która to też ulega zmianie podczas użytkowania silnika  ,natomiast stopien sprężania to wartość konstrukcyjna ,która nie zmienia się ,podczas użytkowania silnika .

Tego nigdzie nie kwestionowałem, jest prawdziwe ale pod jednym warunkiem , że silnik nie ma wytłuczonych panewek na wale i korbach:P

 

2 godziny temu, bartez80 napisał:

 ale do sedna sprawy ,jeżeli silnik ma powiedzmy stopien sprężania 9:1 i ma ciśnienie fabryczne ,po 13 bar ,to uwierz mi ze jak przefrezujesz tłoki ,na stopien 8,8:1 to ciśnienie sprężania wyjdzie takie samo ,w tym samym silniku ,bo pomiar takiego ciśnienia ,wykonuje się  kręćac tak długo rozrusznikiem ,aż wskazówka manometru ,przestaje dalej się podnoscic, czyli ciśnienie zaczyna już uciekać ,pomiędzy tłokiem ,a cylindrem ,zaworami itp.   temat przerabiałem już dawno ,na silnikach vr6 ,który to fabrycznie ,ma stopien sprężania na poziomie 10:1 i ciśnienie kompresji na cylindrach na poziomie 13 bar , ja zbudowałem sobie silnik ,na kutych tłokach odprężających ten silnik pod turbo ,do wartości 8:1 i ciśnienie kompresji wyszło 13 bar  następnie mój kolega poszedł w druga strone i ten silnik złożył  na kutych tłokach ,tyle ,że doprężających na stopień 11,5:1 i ciśnienie kompresji wyszło 13 bar . Tak więc  sam widzisz ,jak stopień sprężania wpływa na ciśnienie kompresji ….

Wyniki z opisu powyższego mogą tylko świadczyć o niedokładności metod pomiarowych i różnej ich metodologii .....

Zmierzone ciśnienie sprężania ( kompresja ) zależy od tak wielu czynników że porównywanie wyników uzyskanych przez Ciebie i Twojego kolegę i wyciąganie na tej podstawie tak daleko idących wniosków jak te zawarte w pierwszym zdaniu Twojego wpisu, mija się w ogóle z sensem :whistling:

Żeby te wyniki miały wartość porównawczą to trzeba by zachować porównywalne warunki pomiaru:

- ten sam typ silnika ( w konkretnym przypadku przynajmniej ta sama pojemność skokowa )

- taki sam stopień napełnienia hydroregulatorów zaworowych w czasie pomiarów 

- taki sam typ uszczelnienia tłoków w cylindrze ( ilość i typ pierścieni uszczelniających )

- taka sama temperatura silników w czasie pomiarów

- taka sama prędkość obrotowa wałów korbowych w czasie pomiarów

- ten sam stopień otwarcia przepustnicy w czasie pomiarów

- ten sam typ a najlepiej i egzemplarz próbnika pomiarowego

- ten sam czas kręcenia rozrusznikiem w czasie  pomiaru

- ten sam stopień pokrycia filmem olejowym powierzchni cylindrów 

- a nawet takie samo ciśnienie atmosferyczne w czasie pomiarów :P

Pewnie jakby dobrze pomyślał to znalazł by jeszcze kilkanaście mniej ważnych czynników mających wpływ na wartość kompresji jak i porównywalność wyników :hi:

Jak widać pewne z parametrów są w ogóle trudne do sprawdzenia , a ich wpływ na pomiar może być znaczący, dla tego pomiar kompresji w celach porównawczych, bez uwzględnienia powyższych zagadnień może wyprowadzić na manowce :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

teoria teoria ,ale praktyka jest zupełnie inna ,oczywiście wszystko co napisałeś jest jak najbardziej ,prawdziwe ,w teorii ,temat ogolnie rzeka ,ja jestem przekonany ,ze u kolegi ten wynik ,nie jest związany ze zmniejszeniem stopnia sprężania ,bo trochę silników już przerobiłem ...

Opublikowano

Za mało mamy informacji by brnąć w dywagację na temat przyczyn konkretnych wartości kompresji u założyciela tematu :whistling:

Powinien on powtórzyć pomiary innym sprzętem i podać jeszcze raz ich wyniki, a także opisać warunki ich wykonania :hi:

Opublikowano

Jutro zrobię test innym manometrem i dam znać. Oby to bylo to...

Opublikowano

z praktyki wiem że obniżając stopień sprężania ciśnienie spadnie ale kolega ma pewnie mniejsze jak 8.0 bo z tego co wiem myśle to BAM ma w seri 8,5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...