rak Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Witam wszystkich! Kupilem a4 z '99 1.9TDI 110 Ps w automacie. Pierwszy raz jezdze dieslem w automacie. Mam pytanie: Na zimnym silniku kiedy ruszam spod domu musze mocno dodac obrotow zeby samochod sie dzwignal. Tak jakby mu ciezko bylo albo jakby sie "slizgal". Jak parkuje pod gorkę to w zasadzie wciskam pedal do konca przy ruszaniu. Potem aby sie rozpedzic tez potrzebuje wiecej obrotow, a on wcale nie staje sie super porywczy. Tak jest jak silnik jest zimny. Jak sie rozgrzeje jest juz dobrze (chyba ze mi sie tak wydaje - mam to auto od miesiaca i nigdy takim wczesniej nie jezdzilem dla porownania). Jezdze na codzien innymi automatami i nigdy nie zauwazylem takiego problemu (co prawda to benzyniaki). Moze to byc wina skrzyni biegow? Nie wymienialem oleju od kupna. Nie wiem tez gdzie sie sprawdza jego stan. Wymiana oleju w skrzyni to drogi interes? Napiszcie co jest przy tym najwazniejsze i jaki olej - chce to zrobic w najblizszym czasie ale potrzebuje informacji Dzieki z gory wszystkim za pomoc
soolek Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Automata miałem wprawdzie w Jetcie '80, ale oglądałem przed kupnem A4 w takiej właśnie kombinacji i też to nie jechało wogóle - jak wsiadłem do zdrowego manuala, to przeżyłem szok jak mnie pierwszy raz w fotel wbiło. W egzemplarzu, który oglądałem, turbo za słabo ładowało i jeszcze jakieś inne sprawy. To podobno było powodem zamulenia. Na początek zrób logi, żeby sprawdzić czy silnik, turbo itp chodzi poprawnie, a dopiero potem skrzynią się zajmij. Ja samochód sprawdzałem w Wawie z Witkiem (Rogalotti - nadworny tuner tego forum :>) i polecam go w tej sprawie. Lub poszukaj na forum kogoś z Twoich okolic, kto dysponuje VAGiem i zechce Ci zrobić logi.
macin87 Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 tu masz opisane sprawdzanie poziomu oleju :> http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_sprawdzanie_poziomu_oleju_w_skrzyniach_multitronic_oraz_automatycznych-t25514.0.html
mechanicalbrother Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Kolego sprawdz przedewszystkim poziom oleju , a jezeli go nie wymieniałes to koniecznie to zrob.... olej w automacie ma znaczenie 1 rzedne ! Zrob diagnostykę komputerowa ona Ci duzo powie. a jezeli nie ma żadnych błędów - to gorzej znaczy ze skrzynia wymaga naprawy badz remontu ... a powiedz czy cieżko dźwigną oznacza ze jak wciskasz gaz to obroty idą na 5000 a woz dalej nie jedzie , czy tak jakby nie bylo mocy ? Jezeli tak jest to prawdopodobnie skrzynia nie trzyma cisnienia, którys z tłoków "forward" musi byc uszkodzony. jak sie nagrzeje to metal sie rozszerza i uszczelnia tloki - skrzynia trzyma cisnienie - auto rusza normalnie . nie jest to optymistyczna prognoza - skrzynia do remontu
SZYCHA Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 A misię wydaje że jest to podobna sprawa jak z turbiną....zimnego silnika i skrzyni nie powino sie buuuuutować. Olej nie jest przecież sprężony ....wymaga chwli na obieg. Jak złapie temp. to zrób test pod górką. Warto jeszcze na prostej zaobserwować jak ma się ruszanie do przytrzymania hamulca. Pozdrawia SZYCHA
mechanicalbrother Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Olej natychmiast się spręża - pompa hydraulina skrzyni jezeli jest uszkodzona to na ciepłym też nie działała by prawidłowo. Ja Ci wiadomo przerabiałem naprawe automatu na własnej skórze. Skrzynia na zimnym silniku MUSI CIĄGNĄĆ normlanie ew. trooooszke ciężej niż na ciepłym. A nie ze do ruszenia musisz miec 3000obr/min albo wiecej a jezeli chodzi o test to jest kilka 1) wcisnij hamulec do oporu i gaz do deski obroty powinny wejsc MAX 2500 ! 2) dojedź przednia osią do krawężnika (prostopadle) bezpośrednio tak żeby koła już go dotknęły, powoli dodawaj gazu auto powinno samo wskoczyc pod krawężnik przy MAX 2000 obr. Jeżeli tak nie jest to według mnie skrzynia wymaga remontu... im szybciej tym koszta beda mniejsze ! niedociskane tarcze palą się, opiłki lecą do konwertera i tam juz zostaja nie ma jak ich wyplukac - konwerter do regeneracji Masz wiecej pytan GG 4009323
DeeJay_Kill Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Wiadomo, że skrzynia chodzi inaczej na zimnym, a inaczej na ciepłym silniku - na zimnym zbiera się gorzej. Sprawdź stan oleju, bo to na pewno on jest winowajcą. Sam jeżdżę takim automatem i nie narzekam;)
onsork Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 mam dokładnie ten sam problem! kupiłem a4 tdi (AFN) avant na automacie (DMX) rok 1998.tak na marginesie to francuska skrzynia kupując miałem świadomość,że to kiszka bo auto miało problem żeby nawet pełznąć na D nie dodając gazu,a na R cofało ochoczo bez gazu.ale ze względu na cenę mimo to wziąłem go,biorąc pod uwagę że będę wymieniał skrzynię. ...no i kupiłem skrzynię,znajomy wymienił skrzynię,zalał nowym olejem,zapodał nowy filtr i ... TO SAMO!!!!!!!!!!!!!!!!! następnie pojechałem na diagnozę,koleś się podłączył,wykasował błędy jakie powstały przy wymianie skrzyni doszedł do wniosku że cosik turbina nie podaje powietrza jak należy,pogmyrał i nastąpiła poprawa ale cały czas to nie jest tdi 110 koni. codziennie śmigałem do tej pory golfem III 1.8 automat 75 koni i golf ma większą dynamikę na stracie niż a4 tdi,chętnie bym przejechał się "zdrową" a4 tdi auto aby mieć porównanie. mam wrażenie jakby autoamat nie miał pierwszego biegu,jakby startował z 2. mam nowy trop--------sterownik skrzyni,będę nim podążał po świętach [br]Dopisany: 09 Kwiecień 2009, 21:27_________________________________________________dodam że prawie mnie to powaliło na kolana,jak na zaślepkach,dekielkach ściągniętej skrzyni zobaczyłem znaczek ............... RENAULT. SZOK. słyszałem o tym wcześniej,że ta skrzynia ma korzenie francuskie,ale ten widok...brrrr
pejsyk Opublikowano 6 Maja 2009 Opublikowano 6 Maja 2009 Witam, kolego mechanicalbrother zapomniałeś dodać, że po " wcisnij hamulec do oporu i gaz do deski obroty powinny wejsc MAX 2500 !" należy wyłączyć zapłon- opcja która przedstawiłeś uruchamia tryb diagnostyki i aby zakończyć należy wyłączyć zapłon, pozdrawiam
Filemonl Opublikowano 29 Maja 2009 Opublikowano 29 Maja 2009 witam. i jak efekty? mam identyczny problem. na zimnym na D nie rusza, dopiero po paru minutach zaczyna sie toczyc od 3000.. na wstecznym nawet na zimnym idealnie jedzie.. Po rozgrzaniu skrzynia chodzi idealnie. i co tu zrobic :|
onsork Opublikowano 30 Maja 2009 Opublikowano 30 Maja 2009 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_problem_z_automatyczna_krzynia_biegow_dmx-t75342.0.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się