franc101099 Opublikowano 27 Lipca 2018 Opublikowano 27 Lipca 2018 (edytowane) Witam to mój pierwszy post na forum. Mam nielada zagwostke z moim audi a4 b5 1.9 tdi ajm. Samochód bardzo mocno dymi na czarno podczas przyspieszania. Z rzeczy które zrobilem to: Caly dolot sprawdzony szczelny na nowo wszystko zalozone Przepływomierz sprawny caly wyczyszczony i pokazuje dobrze według vaga Pompowtryskiwacze: i tu mam pytanie wszystkie parametry mieszcza sie w normie ale BIPY nie, podaje logi: http://vaglogi.pl/log-023_004_013_vDL7UP.html Dodam jeszcze że stalo sie to z dnia na dzien, samochod jest tak samo zrywny jak byl, pasek rozrządu jest naciagniety. Dodam jeszcze ze gdy odlacze przeplywomierz auto nie dymi ale rowniez traci moc Prosze o ocene czy to pompowtryski czy moze rozrząd sie przestawil jakimś cudem. Z góry dziekuje i pozdrawiam Edytowane 27 Lipca 2018 przez franc101099
Pasjonat1312 Opublikowano 28 Lipca 2018 Opublikowano 28 Lipca 2018 A wjedź jeszcze na podnośnik do jakiegoś warsztatu i popsikaj plakiem rury Zobaczysz czy nie ucieka powietrze. Bo coś może być jednak z dolotem
tonawiary Opublikowano 29 Lipca 2018 Opublikowano 29 Lipca 2018 (edytowane) Cytat BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/ Co musisz sprawdzić -vacuum pompę -wiązkę elektryczna pompek -może filtr paliwa juz wymaga wymiany. Edytowane 29 Lipca 2018 przez tonawiary
franc101099 Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Opublikowano 30 Lipca 2018 jak tą pompe vaccum sprawdzic? wtyczki w wiazce podginalem i regulowalem pompki dalej to samo i pytanie jeszcze jak psikne plakiem powinien wejsc na obroty czy cos w tym stylu ?
piotrsob1 Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 (edytowane) Kłęby czarnego dymu za autem w czasie intensywnego przyspieszania to w 90 % przypadków właśnie nieszczelność dolotu pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym . Wtedy to sterownik silnika jest oszukiwany przez przepływomierz, który pokazuje mu bardzo duży przepływ powietrza a z racji nieszczelności do cylindrów trafia go zdecydowanie mniej. Tylko że sterownik o tym nie wie i leje paliwem pod wskazania MAF-a .... Znalezienie tej nieszczelności zazwyczaj nie jest łatwe , bo jest ona na tyle mała że bez obciążenia silnika się nie ujawnia, nie daje też błędów , dopiero jak suszarka dmuchnie te swoje 1,5 bara to syczy i kopci...... Trzeba wnikliwie szukać wszelkich śladów oleju na dolocie , mogą one wskazywać miejsca ucieczki powietrza albo zaślepić króćce turbiny oraz przepustnicy i kompresorem zapodać w dolot te półtora bara, wtedy na pewno się nic nie ukryje Edytowane 30 Lipca 2018 przez piotrsob1
franc101099 Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Opublikowano 30 Lipca 2018 Dzis poszukam plakiem, nie mam narazie dostepu do kompresora. Dzieki wszystkim za podpowiedzi jeszcze raz wszystko sprawdze. Dam znac jak poszlo po szukaniu plakiem
kamil-vag Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 Jak masz dostęp do VAGa to zrób dynamiczny 003+008+011 - jak jest nieszczelność to powinno być widać...
franc101099 Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Opublikowano 30 Lipca 2018 no walsnie cisnienie nie ucieka na logach moge isc teraz zrobic i wstawie na szybko
franc101099 Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Opublikowano 30 Lipca 2018 (edytowane) http://vaglogi.pl/log-003_008_011_Yz3gW03.html Prosze logi troche lujowo bo od 1700 obrotów na 3 biegu ale jest ok, co prawda chyba jakas duza dawka paliwa Edytowane 30 Lipca 2018 przez franc101099
kamil-vag Opublikowano 31 Lipca 2018 Opublikowano 31 Lipca 2018 Przyjrzyj się logom, cały czas masz lekkie przeładowanie... Do tego dawka obcinana w całym zakresie po MAF, co mnie dziwi, bo swoją wartość powietrze osiąga... może tak się broni przed tymi wysokimi bipami i dawka jest obcinana, stąd też niskie korekcje mimo wysokich BIP-ów... Zrzucałeś pokrywę, żeby przeczyścić i dogiąć konektorki na wtyczkach PD ? ? ? Jeśli tak to zostaje jeszcze to sprawdzenie dostarczania paliwa, czyli ciśnienie na tandemie...
franc101099 Opublikowano 31 Lipca 2018 Autor Opublikowano 31 Lipca 2018 albo ktos jakiegos chipsa dowalil przedemną
franc101099 Opublikowano 31 Lipca 2018 Autor Opublikowano 31 Lipca 2018 Bylem u swojego kumpla tunera mapa rzeczywiscie byla robiona ustawilismy poprawne parametry dla tego silnika ale co z tego jak dalej dymi. Lecz gdy odlacze odme od dolotu przestaje minimalnie baka pusci ale tyle co normalny diesel
kamil-vag Opublikowano 31 Lipca 2018 Opublikowano 31 Lipca 2018 No a jak wygladaja bipy i korekcje po tych poprawkach ? Zloguj jeszcze raz dynamicznie... I pod tą pokrywę zajrzyj i dognij te konektorki, to max 30 min roboty...
franc101099 Opublikowano 31 Lipca 2018 Autor Opublikowano 31 Lipca 2018 Konektorki dogiete sprawdze bipy zaraz a dymienie rozwiazalem tym ze ten waz od odmy co do silnika idzie zaslepilem i waz olejowy podlaczylaczylem do odmy i puscilem pod silnik narazie dziala
franc101099 Opublikowano 31 Lipca 2018 Autor Opublikowano 31 Lipca 2018 A ktos mi powie czemu nie dymi nic po odlaczeniu przeplywki?
franc101099 Opublikowano 31 Lipca 2018 Autor Opublikowano 31 Lipca 2018 Koledzy mam przyczyne bipów wtryski sa nie od mojego silnika sa od wersji 130. Czytalem na forum ze da sie jakos to w sofcie przestawic to prawda?
panduzeka Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 W dniu 27.07.2018 o 18:38, franc101099 napisał: Witam to mój pierwszy post na forum. Mam nielada zagwostke z moim audi a4 b5 1.9 tdi ajm. Samochód bardzo mocno dymi na czarno podczas przyspieszania. Z rzeczy które zrobilem to: Caly dolot sprawdzony szczelny na nowo wszystko zalozone Przepływomierz sprawny caly wyczyszczony i pokazuje dobrze według vaga Pompowtryskiwacze: i tu mam pytanie wszystkie parametry mieszcza sie w normie ale BIPY nie, podaje logi: http://vaglogi.pl/log-023_004_013_vDL7UP.html Dodam jeszcze że stalo sie to z dnia na dzien, samochod jest tak samo zrywny jak byl, pasek rozrządu jest naciagniety. Dodam jeszcze ze gdy odlacze przeplywomierz auto nie dymi ale rowniez traci moc Prosze o ocene czy to pompowtryski czy moze rozrząd sie przestawil jakimś cudem. Z góry dziekuje i pozdrawiam Miałem kiedyś Golfa z 1.9 TDI AFN, kiedyś zaczął dymić na czarno po dodaniu gazu. Winny okazał się wąż od intercoolera, gdzieś była dziurka. Po wymianie problem zniknął.
franc101099 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Koledzy dalej z tym walcze. Zauważyłem ze gdy odpale klime obroty faluja i raz na jakis czas jak by silnik przerywal. Samochód dalej kopci. Nie mam juz pomysłow jak kupic inne pompki? Prosze o rade co jeszcze sprawdzic bo nie chce na darmo wydawac tyle kasy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się