Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Pytanie o wymiane termostatu w AFB...faktycznie tyle rozbierania


goose

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

czy ktos juz wymienial termostat w silniku AFB ???

faktycznie trza przedni pas z chłodnicami odkrecic i troche odsunąć ?? - bo dojscie do niego jest faktycznie masakralne.....

prosze o jakies wskazówki

pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: lukas23: 13-03-2007, 23:43 ]

Proszę o poprawne nazywanie tematów inaczej ten trafi do kosza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem w akn -ie i trzeba było z przodem wyjechać

bo dojscie do niego jest faktycznie masakralne.....

racja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedojże że trzeba przód zrzucić to jeszcze rozrząd ściągnąc :lol: Lipa straszna

Dzisiaj własnie wszedłem sobie w kanal (aby umyc silnik karcherem od dolu,) i dokladnie go namierzyłem - jet pod lewa głowica patrzac od przodu, dojście katastrofa-masakra !! i juz mi sie odechciało wymieniac... wymienilem jedynie płyn (zalałem texaco) - a termostat zrobi pewnie kolejny właściciel lub przy nastepnej zmianie rozrządu (za jedynie 40tys. km)

A czy w zwiazku z tym ze mam okolo 10-15 stopni mniej silnik moze wiecej spalac ?? lub tez miec inne objawy ??

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie

własnie wrociłem z garazu........

wymieniłen ten nieszczesny termostat........

powiem tak - Jebania i rozkrecania tyle ze hej, jestem ciekaw co za kiep z audi go tam umiescił :evil:

rozrzadu nie trzeba rozkrecac :) ale trza sie ladnie nagimnastykowac aby wydobyc obudowe termostatu spod paska rozrzadu !!!

No ale zrobiłem sam... i na tablicy piekne 90 stopni :dance:

aha kupiłem verneta

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha :D,

podziwiam was.

wiecie jak trudno jest wymienic termostat i zamiast kupic ori pakujecie jakies zamienniki. nie szkoda czasu? przeciez vernet, wehler, po kilku miesiacach beda dzialaly tak samo jak stary albo gorzej :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem dziś więc postaram sie z grubsza to opisać...

- zdejmujemy zderzak , wkręty po bokach w nadkolu i z przodu pod grillami dwie długie śruby. Zdejmujemy i odkładamy nie porysować lakieru.

-przedni pas ..... hmmm po śrubeczce z boku na torks no i z przodu po cztery z prawej i lewej strony , na górze po prawej dwie i po lewej dwie.

niektórzy preferują odkręcenie wentylatora i chłodnicy ale ja uważam że po odsunięciuprzedniego pasa mamy więcej miejsca do manewrowania rękoma i narzędziami.

- ściągamy lewą osłonę paska rozrządu i tam dokładnie za paseczkiem jest termostacik.

- teraz część najlepsza. proponuje zdjąć wąż gumowy z osłony termostatu będzie łatwiej manewrować obudową przy wyciąganiu jej zza paska rozrządu.

- trzy magiczne śrubeczki trzymają obudowę ciężko jest odkręcić ale dacie rade. Ja używałem magnesu teleskopowego bo jak wam śrubeczka wpadnie to jesteście w d*pie obywatelu. :embarrassed:

-jak wszystkie śrubeczki odkręcimy i da sie poruszyć obudową to już połowa sukcesu.

-teraz lewą strone obudowy tą gdzie nakładamy wąż opuszczamy w dół. Ostrożnie odginając pasek czymś szerokim aby nie wywoływać napięć punktowych (trzeba się pomęczyć) próbujemy wysuwać osłonę w dół tak aby przeszła nad termostatem jest ciasno ale sie da .

-a oczom jego ukazał sie co ... termostat.

- teraz wiadomo wyciągamy stary zakładamy nowy oczywiście nowy oring a zaworkiem do góry (przyda sie przy odpowietrzeniu).

- :evil: obudowę zakładamy poprzez wsunięcie jej odchylająć lekko pasek dacie rade.jak się uporacie już z osłoną będą wam potrzebne sprytne palce bo nie jest łatwo załapać śrubeczki z powrotem .Magnes teleskopowy będzie waszym atutem w tej kwestii.

- potem to już bajka zakładamy wąż, obudowę skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności .

Odpalić i sprawdzić ewentualne wycieki jak nic nie leci to zakładamy zderzak , skręcamy do kupy i pozostaje już tylko uścisk dłoni prezesa.....

Mama nadzieję że cóś to wam pomoże pozdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha :D,

podziwiam was.

wiecie jak trudno jest wymienic termostat i zamiast kupic ori pakujecie jakies zamienniki. nie szkoda czasu? przeciez vernet, wehler, po kilku miesiacach beda dzialaly tak samo jak stary albo gorzej :tongue4:

No nie przesadzaj :gwizdanie: Ja już mam wahlera gróbo ponad rok i jak narazie jest gites. Tylki ja mam motor AFN a tam wymiana jest banalna.

W tych AFB to powinno się wymieniać przy rozrządzie i wtedy tylko ori. pakować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, wymiana zajela 6 godzin, caly przod wywalony, rozrzad zjety wymieniony, termostat oryginal WAHLERA i 90 stopni az milo :> ale cepy z AUdi mieli poroniony pomysl z tym sciaganiem przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie

własnie wrociłem z garazu........

wymieniłen ten nieszczesny termostat........

powiem tak - Jebania i rozkrecania tyle ze hej, jestem ciekaw co za kiep z audi go tam umiescił :evil:

rozrzadu nie trzeba rozkrecac :) ale trza sie ladnie nagimnastykowac aby wydobyc obudowe termostatu spod paska rozrzadu !!!

No ale zrobiłem sam... i na tablicy piekne 90 stopni :dance:

aha kupiłem verneta

pozdrawiam

Witam szanowne grono

przepraszam ze odgrzewam tego mojego starego posta ale muszę sie pożalić...

no i stało się... kur.. od wczoraj na zegarach i klimatroniku maxx 80C :kwasny: (przy -6 i około 30km)

Termostat vernet wytrzymał prawie 2,5 roku....

czas na nowy - tym razem oryginalny.... :rolleyes:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...