Kavior78 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Witam Opiszę swój problem, bo już nie radzę sobie. Zmieniałem jakiś czas temu tylny prawy zacisk z powodu zapieczenia tłoczka. Auto po demontażu zacisku stało kilka tygodni i nie wykluczone, że zapowietrzyło pompe ABSu. Zbiorniczek był praktycznie pusty. Po montażu nowego zacisku i wielu próbach odpowietrzania autem dało się jeździć ale pedał brał bardzo nisko. Zauważyłem, że chyba też wysprzęglik się zapowietrzył bo często jedynka mi zgrzyta przy wrzucaniu a nigdy tak nie było. Wczoraj wziąłem się za odpowietrzanie zestawem na podciśnienie. Odpowietrzyłem prawy tył, bez poprawy. Myślę, jak zapowietrzyło się wszystko to jadę dalej. Odessałem/ odpowietrzyłem lewy tył i eureka, hamulec twardszy i bierze zdecydowanie wyżej. Jazda testowa i po 10km lewy tył parzy. Felgi stalowej nie idzie dotknąć. Zaznaczam, że z tym kołem było wszystko ok, tylko odpowietrzyłem. Rozebrałem ten zacisk dzisiaj i niby prowadnice chodzą lekko, tłoczek bez problemu się wkręca, linka ręcznego odbija. Mimo to tłoczek nasmarowałem, wkręca się lekko, prowadnice wyczyściłem, leciutko nasmarowałem dedykowanym smarem. Jazda testowa, 3km a koło gorące. Podejrzewam, żę to przez brak płynu takie cyrki mi się dzieją teraz. Poradźcie, co teraz zrobic, jak podejść to tematu.
Makale Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Układ do odpowietrzenia przede wszystkim PRAWIDŁOWO. VAG'iem pompa ABS do odpowietrzenia i po tym przelać cały układ porządnie płynem. Po tym sprawdź czy koło się lekko obraca po podniesieniu.
wisiel Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Sprawdź również stan klocków i tarczy - czy jej nie zwichrowało. Po zagotowaniu hamulców, często odkształca tarczę.
Kavior78 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Może ktoś podrzucić procedurę vagiem? W sieci jest tyle wersji, że już głupi jestem. Również są różne zdania co do kolejności odpowietrzania kół.
Kavior78 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2018 3 minuty temu, wisiel napisał: Sprawdź również stan klocków i tarczy - czy jej nie zwichrowało. Po zagotowaniu hamulców, często odkształca tarczę. Ciekawe jest to, że z lewym kołem nigdy nic się nie działo. Dopiero od momentu odpowietrzania zaczęło mi się grzać. Teraz nie wykluczone, że przy takiej temperaturze mogło ją trochę zwichrować. Klocki w ładnym stanie, zmieniane góra 5tyś.km temu. Jeszcze stoczę ranty, mam tokarkę ale nie zmienia to faktu, że bez dotykania tarczy, klocka i zacisku po ruszeniu odpowietrznika problem się pojawił.
wisiel Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 więc to wina odpowietrzenia i niczego więcej. Jak masz tokarkę to idealnie sprawdzisz czy tarcza bez bić pozostała. A co do klocków to pod wpływem temperatury często je wykręca lub wybrzusza. W skrajnych wypadkach pękają.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się