m4t1 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Witam, Mam problem ze swoją nowo nabytą a4. Autko kupiłem w Niemczech, więc nie znam jego historii. Problem występuje raczej losowo. Na biegu jałowym falują mi obroty i telepie całym autem przy czym dymi na szaro i specyficzny zapach (raczej nie spalonego oleju). Falowanie zmienia swoją charakterystykę jak obciążę silnik np. światłami i klimatyzacją. Autem ciężko ruszyć bez dodania sporej ilości gazu, w przeciwnym wypadku auto tak jakby się dusi i gaśnie. Ostatnio wymieniona pompa vaccum, poprzednia z uszkodzonym króćcem i podciekająca. Przy starej pompie (LUK) i przy nowej (BOSCH) problem z falującymi obrotami wyglądał identycznie. Robiłem test odpinając wężyk podciśnienia sterujący EGRem, była poprawa, można powiedzieć ze problem zniknął, lecz po analizie logów stwierdziłem że EGR jest dobry (EGR już trochę pluje olejem z otworków pod gruszką). Osobiście próbowałem trochę analizować te logi i stawiałbym na trzeci wtrysk lub/i przepływomierz. LOGI STATYCZNE Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_x70o6.html Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_4iq68.html Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_JI85z.html Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_sD0kx2.html Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_9584d.html DYNAMICZNE Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_aPpfqC4.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_3bG48n.html Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_RmTvF.html Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_VTVhn.html Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_7fEDZ6.html Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_JH7JTc.html Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_J840Hd.html Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_1hRC33.html Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_B5D3p6.html Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Y5MP2j.htmlBASIC SETTINGS Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_snODg.html Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_6oYv9.html
kamil-vag Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Trzeci wtrysk podejrzany. Standardowo, zrzucić pokrywę wymienić oringi, podoginać konektory we wtyczkach i zamienić miejscami największy plus z minusem... wtedy będziesz wiedział czy to wtrysk czy co innego, może się okazać, że jets luz na krzywkach, coś z wałkiem itd, wyjdzie po zdjęciu pokrywy... Dynamicznie MAF/MAP ok, tego bym się nie czepiał... EGR też poprawnie obniża masę zasysanego powietrza...
m4t1 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Dzięki Kamil za pomoc. Przed zdjęciem pokrywy z ciekawości przetestuje preparat LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG. Dam znać jak będę po, jeżeli będzie jakaś poprawa to wrzucę logi.
m4t1 Opublikowano 4 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2019 (edytowane) Witam, odświeżam temat. Problem z falującymi obrotami niestety nie rozwiązany. Jestem w trakcie czyszczenia EGR'u i prawdopodobnie rozbiorę zawór podciśnienia do sterowania EGRem N18 i spróbuje go wyczyścić. Co do samych logów, zrobiłem sobie wykresy wybranych grup i nie pasują mi dane MAF. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale wrzucam wykresy, może będzie łatwiej zanalizować. Basic_grupa_003 Dynamiczny_003 Dynamiczny_008 Dynamiczny_011 Edytowane 4 Czerwca 2019 przez m4t1
kamil-vag Opublikowano 6 Czerwca 2019 Opublikowano 6 Czerwca 2019 Co Ci nie pasuje w tych logach? Pisałem, jest OK. Na próbę możesz dać blaszkę pod EGR i zobaczysz czy coś pomoże... Sprawdzaleś jakie masz odczyty z kanału 007? Temperatury?
m4t1 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2019 (edytowane) Tylko te wszystkie logi były robione w momencie gdy akurat te falowanie nie występowało. Poniżej logi grupy 3 w momencie falowania: Pod koniec dodałem trochę gazu. Ze względu na brak czasu żeby tematem się zająć auto jutro trafia do mechanika. Edytowane 17 Czerwca 2019 przez m4t1
m4t1 Opublikowano 1 Lipca 2019 Autor Opublikowano 1 Lipca 2019 Auto odebrane od mechanika, uszkodzony przepływomierz powietrza !
kamil-vag Opublikowano 1 Lipca 2019 Opublikowano 1 Lipca 2019 O widzisz w momencie falowania to widać, że była sieczka z tymi danymi... Bo naprawdę w dynamicznych wyglądało to poprawnie. MAF wyglądał na całkiem zdrowy. No nic, fajnie, że problem rozwiązany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się