PawelAG Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Witam. Problem polega na ubytku oleju. Około 5 tys. temu wymieniłem pierścienie, gumki na zaworach do tego planowanie głowicy oczywiście. Silnik zalany został castrolem magnatecem 10W40 i od tego czasu aż do następnej wymiany oleju czyli po 10 tys. zmieniłem na Mobil super 2000 10W40. Zdecydowałem się na założenie instalacji LPG STAG 300 i tu zaczęły się schody, po przejechaniu 2 tys. zauważyłem ubytki oleju poprzez zapalenie się pomarańczowej kontrolki, dolałem 100ml zapisałem przebieg następnie tak po 1 tys. zapaliła ponownie się kontrolka min. Moje pytanie od czego może się dziać taki ubytek, wspomnę jak nie miałem instalacji LPG wcześniej to nie wziął ani grama oliwy po remoncie silnika, dodam że nie ma żadnych wycieków oleju, wszystko sprawdzone. Wiem gaz jest suchy itd., stary samochód musi coś łyknąć ale czy to normalne?. Z góry Dziękuje za chwilę uwagi. Pozdrawiam Pawel ?
przem8 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 (edytowane) A czemu po takim mini remoncie lejesz badziewny półsyntetyk? Najwidoczniej coś poszło nie tak podczas remontu. Sprawdź jeszcze czy nie masz za ubogiej mieszanki. I jaki jest dokładnie ten ubytek oleju, bo 100ml na 1kkm to nie tragedia (a takie zużycia wynika po tym co napisałeś), a jak zapala się kontrolka to już musi być sporo poniżej minimum na bagnecie. Edytowane 10 Sierpnia 2018 przez przem8
PawelAG Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Badziewny? Taki mechanik mi wlał mówił że nie jest zły. Zauważyłem ubytki dopiero po założeniu LPG tak jak wcześniej pisałem, także wykluczam że poszło coś nie tak przy remoncie skoro na benzynie przed instalacją 10 tys. zrobiłem i zero ubytku.
przem8 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 To ile dokładnie bierze na tysiąc km? Powinien jeździć na 5w40...ale jak mechanik leje taki olej po remoncie to gratulacje dla niego
PawelAG Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2018 100ml drugi raz dolałem i tak samo po drugim razie po 1000km kontrolka pomarańczowa.
przem8 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 100ml/1kkm to ubytek jak najbardziej do zaakceptowania. Jeśli olej mieści się między min, a max na bagnecie to nie ma prawa świecić się oil min. Jeśli jest inaczej to szukaj problemu w czujniku itp...
PawelAG Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Właśnie sprawdzałem olej jest na bagnecie po niżej min. I obliczyłem teraz dokładnie i wyszło mi 100ml na 502km nie na 1000??
PawelAG Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Auto ani nie kopci, nie śmierdzi olejem.
przem8 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Pomiedzy min, a max na bagnecie jest litra i powinno się utrzymywać 3/4 tego poziomu. Widzę, że Ty jednak jeździsz po krawędzi tego stanu ?
PawelAG Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Właśnie, zawsze staram się kontrolować stan o ilę się nie mylę to nie ma jeszcze kontrolki czerwonej od oleju? Żółta jest ostrzegawcza? Wspominałeś o ubogiej mieszance LPG? Może to ma wpływ ? na gazie dopiero 4tys. zrobiłem, regulacje miałem robioną raz ale kto wie czy dobrze?
przem8 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 9 minut temu, PawelAG napisał: czerwonej od oleju? Czerwona jest od ciśnienia oleju.
PawelAG Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Faktycznie głupotę walnąłem? będę obserwował i dolewał, może ten typ ma tak i trzeba się z tym pogodzić ? przy wymianie oleju zmienię na inną markę.
KINIAM Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Ten silnik potrafi na Pb łyknąć kiepskiego oleju 1,5-2 litry na 10 tys. km zwłaszcza jak użytkownik nie kontroluje poziomu. Po zainstalowaniu gazu widuje takie co łykną nawet 3,5 litra na 10 tys. km czyli tyle ile jest w układzie smarowania. Jak bierze Ci mało oleju to postaraj się dobrać dobry olej w technologii syntetycznej czyli bazy HC lub coś lepszego na bazach PAO i POE. Mogę polecić tani i dobry Specol 5W40 Gold bardzo dobrze sprawdza się w dieslach i zagazowanych silnikach. Przy zagazowanym silniku ważna jest lepkość kinematyczna oleju w temperaturze 100 stopni min. 14 i jak najwyższy TBN min. 10. Olej w zagazowanym silniku jest mocniej przysmażany i następuje jego szybsza degradacja związkami siarki. Interwały wymiany oleju trzeba skracać odpowiednio do warunków użytkowania silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się