Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawidłowe podłączenie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj zajrzałem do akumulatora, może ktos wie po co są te wolne śrubki?

IMG_20180812_145328.jpg

Opublikowano

Rozumiem, że te bez nakrętek?

To jest wolne miejsce jakbyś chciał sobie coś podłączyć przez bezpiecznik blaszkowy/taśmowy. 

Opublikowano

IMG_20180807_225720.jpg

Opublikowano (edytowane)

Walczę z tym błędem, auto niedawno kupiłem,auto miało kiedyś kolizję ale sprzedający twierdzi że poduszki nie były wystrzelone. Zastanawiam się czy nie powinno mieć bezpiecznika pirotechnicznego

Edytowane przez baxy
Opublikowano
47 minut temu, baxy napisał:

Walczę z tym błędem, auto niedawno kupiłem,auto miało kiedyś kolizję ale sprzedający twierdzi że poduszki nie były wystrzelone. Zastanawiam się czy nie powinno mieć bezpiecznika pirotechnicznego

Więc pewnie masz problem z niedoładowanym akumulatorem. Jest błąd komunikacji między alternatorem-gateway-akumulator. Na klemie minus na aku masz sterownik J367, do niego dochodzi wtyczka, we wtyczce sa dwa przewody. Ten cienki czerwony, który idzie od klemy plusowej (sprawdź multimetrem czy jest przejście) fioletowo-biały, który idzie do gateway-alternator. Masz do sprawdzenia te 3 przewody w pierwszej kolejności. Będzie Ci potrzebny ktoś do pomocy. W alternatorze masz wtyczkę z jednym przewodem filotowo-białym który idzie z klemy minus z aku (sterownik J367) przez gateway do alternatora. Odepnij wtyczkę z alternatora i na wyłączonym zapłonie sprawdź napięcie na tej wtyczce. Powinno być 12V, na włączonym zapłonie coś koło 8-9V. Sprawdź też napięcie ładowania alternatora na alternatorze i na akumulatorze i napisz tutaj. Zobaczymy co wyjdzie i napisze Ci co masz sprawdzić dalej, albo odezwij się na PW to dam Ci do mnie numer gdybyś miał problemy.

Opublikowano

Ok dzięki, po pracy będę sprawdzał dam znać.

A w tej puszce po lewej stronie co się znajduje?

Przesyłam zdjecie

IMG_20180813_200343.jpg

Opublikowano

Problemem okazał się przewód do masy. Uszkodzony był pin w sterowniku j367.

Po wymianie jest ok

Opublikowano

mam podobny problem to jest

Adres 19: CAN Gateway       Plik etykiet: AKP\8T0-907-468.clb
Oznaczenie elementu: 8T0 907 468 T    HW: 8T0 907 468 K
  Komponent i/lub wersja: GW-BEM 4CAN-M H09 0105
           Kodowanie: 00CF07
           Kod serwisu: WSC 06325 000 00000
                      VCID: 52ABCF4F0DEF48DF7F-8006
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

00458 - Sterownik układu kontroli akumulatorów (J367)
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 3
                    Wew.licznik błędów: 198
                    Przebieg: 170639 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.07.26
                    Czas: 11:51:39

             Ramka zamrożona:
                    Bity binarnie:    11111
                    Napięcie: 14.00 V
                    Zliczanie: 6
                    Bity binarnie:    10110

03705 - Stabilizator napięcia
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 3
                    Wew.licznik błędów: 198
                    Przebieg: 170639 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.07.26
                    Czas: 11:51:39

             Ramka zamrożona:
                    Bity binarnie:    11111
                    Napięcie: 14.00 V
                    Zliczanie: 6
                    Bity binarnie:    10110


pomoże ktoś po za tym brak odczytów vcds 018,019,020

Opublikowano
W dniu 1.08.2020 o 18:46, kacper.80 napisał:

mam podobny problem to jest

Adres 19: CAN Gateway       Plik etykiet: AKP\8T0-907-468.clb
Oznaczenie elementu: 8T0 907 468 T    HW: 8T0 907 468 K
  Komponent i/lub wersja: GW-BEM 4CAN-M H09 0105
           Kodowanie: 00CF07
           Kod serwisu: WSC 06325 000 00000
                      VCID: 52ABCF4F0DEF48DF7F-8006
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

00458 - Sterownik układu kontroli akumulatorów (J367)
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 3
                    Wew.licznik błędów: 198
                    Przebieg: 170639 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.07.26
                    Czas: 11:51:39

             Ramka zamrożona:
                    Bity binarnie:    11111
                    Napięcie: 14.00 V
                    Zliczanie: 6
                    Bity binarnie:    10110

03705 - Stabilizator napięcia
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 3
                    Wew.licznik błędów: 198
                    Przebieg: 170639 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.07.26
                    Czas: 11:51:39

             Ramka zamrożona:
                    Bity binarnie:    11111
                    Napięcie: 14.00 V
                    Zliczanie: 6
                    Bity binarnie:    10110


pomoże ktoś po za tym brak odczytów vcds 018,019,020

Nie będziesz miał odczytów w tych grupach bo nie masz komunikacji aku ze sterownikiem bądź samym gateway. Wyżej napisalem co jest najpierw do sprawdzenia. 

Opublikowano

sprawdziłem i brak jest przejścia pomiędzy przewodem na klenie i alternatorem pomożesz ogarnąć z góry dziękuję

Opublikowano
W dniu 3.08.2020 o 18:16, kacper.80 napisał:

sprawdziłem i brak jest przejścia pomiędzy przewodem na klenie i alternatorem pomożesz ogarnąć z góry dziękuję

Po drodze masz jeszcze gateway. Musisz zdemontować schowek i zobaczysz gateway na boku tunelu po lewej stronie. We wtyczce znajdziesz ten sam przewód co na klemie i wtyczce alternatora, kolor fioletowy jak dobrze pamiętam. Sprawdź przejście między alternatorem a gateway i gateway a klema minus. 

Sprawdź jeszcze czy masz napięcie na wtyczce alternatora na tym fioletowym przewodzie. Sprawdź bez zapłonu i z zapłonem. Napisz jakie wartości Ci wyszły. 

Opublikowano

bez zapłonu 10.45 z zapłonem 10.05

Opublikowano
5 godzin temu, kacper.80 napisał:

bez zapłonu 10.45 z zapłonem 10.05

To coś jest nie tak, sprawdź przejścia przewodów tak jak napisałem wyżej. Jeden z kolegów na forum mial przetartą izolacje i przewód korodowal wewnątrz. Objawy miał podobne jak u Ciebie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...