Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 coś piszczy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie pomóżcie mi zdiagnozować co to może piszczeć. Ja podejrzewam, że jest to pompa wspomagania?

Wspomnę, że 3000 km temu wymieniłem napinacz, rolkę, sprzęgiełko alternatora, płyn we wspomaganiu (Total LHM PLUS)

Jeżeli chodzi o wspomaganie to nic się nie dzieje tzn. nic nie zacina, nie przerywa, płyn się nie pieni itd. Chociaż jak nie dawno robiłem program to tuner mi powiedział, że siada pompa wspomagania ponieważ ciężko chodzi, ja mu tłumaczyłem, że w aucie jest brak servotronica, a On mi mówi, że kiedyś miał A4 B8 od nowości również bez servotronica i powinno chodzić lżej. Mówił, ze jest to wada audi w tych rocznikach, On również wymieniał pompę. Wtedy u mnie nic nie piszczało.

Nagrałem filmik na zimnym silniku.

 

 

 

Edytowane przez duzy616
Opublikowano
55 minut temu, duzy616 napisał:

Panowie pomóżcie mi zdiagnozować co to może piszczeć. Ja podejrzewam, że jest to pompa wspomagania?

Wspomnę, że 3000 km temu wymieniłem napinacz, rolkę, sprzęgiełko alternatora, płyn we wspomaganiu (Total LHM PLUS)

Jeżeli chodzi o wspomaganie to nic się nie dzieje tzn. nic nie zacina, nie przerywa, płyn się nie pieni itd. Chociaż jak nie dawno robiłem program to tuner mi powiedział, że siada pompa wspomagania ponieważ ciężko chodzi, ja mu tłumaczyłem, że w aucie jest brak servotronica, a On mi mówi, że kiedyś miał A4 B8 od nowości również bez servotronica i powinno chodzić lżej. Mówił, ze jest to wada audi w tych rocznikach, On również wymieniał pompę. Wtedy u mnie nic nie piszczało.

Nagrałem filmik na zimnym silniku.

https://www.youtube.com/watch?v=I4IzyDYZjwg&feature=em-share_video_user 

 

a przed wymianą piszczało?

Opublikowano
17 minut temu, arek252525 napisał:

a przed wymianą piszczało?

Też miałem popiskiwanie ale   w porównaniu do tego to było pikuś.

Opublikowano

To moze byc alternator, kompresor, pompa wspomagania a napinacz masz nowy to odpada. Ja myślę ze pompa wspomagania bo wymieniłeś płyn i zaczęło bardziej piszczeć.

Opublikowano
23 minuty temu, arek252525 napisał:

To moze byc alternator, kompresor, pompa wspomagania a napinacz masz nowy to odpada. Ja myślę ze pompa wspomagania bo wymieniłeś płyn i zaczęło bardziej piszczeć.

Jeżeli chodzi o alternator to myślę, że odpada. Na filmie tego nie widać ale podczas nagrywania włączałem światła jak i nawiewy, żeby obciążyć alternator (nie słyszałem różnicy w dźwięku)

Opublikowano

Sprzegiełko alternatora było u mnie problemem. Po wymianie jakiś czas spokój, później znów to samo po kilku tyś km. Mechanik w jakiś sposób minimalnie stoczył te ostre raty i od tego czasu jest cisza. Nie rozumie tego do końca ale mam ciszę. 

Opublikowano
3 godziny temu, duzy616 napisał:

Jeżeli chodzi o alternator to myślę, że odpada. Na filmie tego nie widać ale podczas nagrywania włączałem światła jak i nawiewy, żeby obciążyć alternator (nie słyszałem różnicy w dźwięku)

to pompa wspomagania lub kompresor ale stawiam na wspomaganie a ile masz nalatane?

Opublikowano
48 minut temu, arek252525 napisał:

to pompa wspomagania lub kompresor ale stawiam na wspomaganie a ile masz nalatane?

Udokumentowane 154 tyś.

 

Opublikowano (edytowane)

Ściągnij pasek klinowy i zobacz czy niema luzów na kompresorze i wspomaganiu i czy obracają się bez problemu. I sprawdź też alternator.

Edytowane przez arek252525
Opublikowano

A napinacz jakiej firmy założyłeś i czy nowy?

Opublikowano
Godzinę temu, arek252525 napisał:

A napinacz jakiej firmy założyłeś i czy nowy?

Wszystko nowe i firmy INA.

Opublikowano

to napinacz wykluczamy.   A ściągałeś pasek zęby zobaczyć luzy?

Opublikowano

Ja w sprawach mechanicznych nie za bardzo sobie radzę.

Powiedz mi czy jakby mi się udało samemu zdjąć pasek to mogę uruchomić silnik (to, że  będą błędy to wiem)

Opublikowano

Na napinaczu udało mi się poluźnić pasek ale go nie zdjąłem (bałem się, że przy tej ilości miejsca jaka tam występuję nie uda mi się samemu z powrotem założyć) 

Są stuki na pompie wspomagania, sprężarki klimatyzacji nie udało mi się nawet dotknąć (chyba trzeba próbować od dołu)

Czy żeby wyjąć pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji albo alternator trzeba zdejmować przedni pas?

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, duzy616 napisał:

Na napinaczu udało mi się poluźnić pasek ale go nie zdjąłem (bałem się, że przy tej ilości miejsca jaka tam występuję nie uda mi się samemu z powrotem założyć) 

Są stuki na pompie wspomagania, sprężarki klimatyzacji nie udało mi się nawet dotknąć (chyba trzeba próbować od dołu)

Czy żeby wyjąć pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji albo alternator trzeba zdejmować przedni pas?

Są osoby co dają rade bez demontazu przodu ale normalnie trzeba demontować. chodzi tu głównie o pompę wspomagania przy niej trzeba się powyginać. Według filmu to pompa do wymiany i to jak najszybciej.

Edytowane przez arek252525
Opublikowano

A jaką pompę  preferujesz:

- używaną słyszałem, że  najlepiej tą  poprawioną, chyba na końcu  literka L (Nie ma nic na allegro)

- regenerowaną pytanie gdzie najlepiej

- nową podejrzewam, że cena zaporowa, pytanie gdzie kupić  poza ASO i jakiej firmy

Coś może  się  stać  jak będę  jeździł, aż  padnie? 

 

Opublikowano
10 godzin temu, duzy616 napisał:

A jaką pompę  preferujesz:

- używaną słyszałem, że  najlepiej tą  poprawioną, chyba na końcu  literka L (Nie ma nic na allegro)

- regenerowaną pytanie gdzie najlepiej

- nową podejrzewam, że cena zaporowa, pytanie gdzie kupić  poza ASO i jakiej firmy

Coś może  się  stać  jak będę  jeździł, aż  padnie? 

 

Musisz szukać a co się stanie to tylko płyn będzie wyciekał i łożysko się zatrze. kup używkę z wyższego rocznika z małym przebiegiem.

Opublikowano
Godzinę temu, arek252525 napisał:

Musisz szukać a co się stanie to tylko płyn będzie wyciekał i łożysko się zatrze. kup używkę z wyższego rocznika z małym przebiegiem.

Płyn na razie nie ucieka. (ale może być kwestia czasu)

Wyczytałem, że pompa tzw. najnowsza ma numer 8K0145154L  Wcześniejsze miały oznaczenie literowe na końcu B,G,H (moja jest G)

Znalazłem jedno ogłoszenie na allegro z końcówką literową L za 500 zł

https://allegro.pl/pompa-wspomagania-audi-a4-b8-2-0-tdi-i6976659030.html#thumb/2

Regenerowane są za 600 zł. 

Znalazłem również coś takiego:

Stara pompa do zwrotu

https://www.autodoc.pl/bosch/7916839

Bez zwrotu

https://www.autodoc.pl/bosch/7916077

Jedna rzecz co mi w tych dwóch pompach nie podoba to, że napisali ciśnienie 120 bar zamiast 130 bar (tyle ma moja)

 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, duzy616 napisał:

Płyn na razie nie ucieka. (ale może być kwestia czasu)

Wyczytałem, że pompa tzw. najnowsza ma numer 8K0145154L  Wcześniejsze miały oznaczenie literowe na końcu B,G,H (moja jest G)

Znalazłem jedno ogłoszenie na allegro z końcówką literową L za 500 zł

https://allegro.pl/pompa-wspomagania-audi-a4-b8-2-0-tdi-i6976659030.html#thumb/2

Regenerowane są za 600 zł. 

Znalazłem również coś takiego:

Stara pompa do zwrotu

https://www.autodoc.pl/bosch/7916839

Bez zwrotu

https://www.autodoc.pl/bosch/7916077

Jedna rzecz co mi w tych dwóch pompach nie podoba to, że napisali ciśnienie 120 bar zamiast 130 bar (tyle ma moja)

 

Co do ciśnienia to myślę ze to pomyłka bo są to pompy oryginalne, ale skontaktuj się z sklepem, Albo w wyższych rocznikach było tylko 120 bar wymagane.

Edytowane przez arek252525
Opublikowano
W dniu 19.08.2018 o 13:10, arek252525 napisał:

Co do ciśnienia to myślę ze to pomyłka bo są to pompy oryginalne, ale skontaktuj się z sklepem, Albo w wyższych rocznikach było tylko 120 bar wymagane.

Wstępnie zdecydowałem się  jednak na pompę Meyle za 700 zł. od kolegi dziku. 

Boscha mi zaproponował za 830zl.+kaucja 300zl. netto, którą tak jak napisał nie wiadomo czy odzyskasz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...