Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI AHU] Analiza logów, późne wstawanie turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam problem z niedoładowaniem w niższych partiach obrotów, turbo wstaje od ok. 2000 obr. Auto nie kopci, w dolocie nie ma zbyt dużej ilości oleju, nieszczelności też nie widać. W załączniku przesyłam logi dynamiczne grupy 3 i 11 na trzecim biegu gaz w podłodze. 

https://log.malonetuning.com/chart/237300#H8KLCADDkjTCgFsCA23CjU0Ow4IgEMKFw68yw6shKWrCvAxhMcOKSEkQGhhMw6vDqS00MS5cwr7Dt8K9H2PDoMKewp%2FCt8KQWMO5wpLDm1IBJ8KLw53CjMK5woQ3w68Sw4Fzw6JCw4JwwpDDtMOiIkrCsloVwq3CoTfCjsOOHBwrR0LClcKlwptnwpTDksK4E3JObcOfMMKUw6BnGWN7w7IHwpgJNcKew7BqEcO0w4DDlCTDlyXChjHCpy%2FDv08eFCtbw7sBW2o7wp3DigAAAA%3D%3D

LOG-01-003-011-xxxaudi.CSV

Edytowane przez EmiX1234
Opublikowano

Przepływomierz jest do umycia/wymiany bo bardzo zaniża i tnie Ci dawkę paliwa. Sprawdź jeszcze stan filtra powietrza.

Opublikowano

Właśnie też mnie to zastanawiało czemu w wyższych partiach obrotów wskazania przepływomierza maleją. Filtr powietrza wymieniałem przedwczoraj firmy Mann

Opublikowano (edytowane)

Jakie powinny być najwyższe wskazania przepływomierza? 

Czym wyczyścić tą przepływkę? Załważyłem też olej w dolocie za przepływomierzem. Czyżby coś z odmą?

Z góry dziękuję.

Edytowane przez EmiX1234
Opublikowano
W dniu 24.08.2018 o 20:38, EmiX1234 napisał:

Jakie powinny być najwyższe wskazania przepływomierza? 

Czym wyczyścić tą przepływkę? Załważyłem też olej w dolocie za przepływomierzem. Czyżby coś z odmą?

Z góry dziękuję.

Ważne jest aby masa zasysanego powietrza była większa od wymagania sterownika silnika. W logu masz dwie kolumny Mass Air / Rev., lewa to minimum wymagane przez sterownik (850mg/str) a prawa to masa powietrza zassanego do silnika, jeżeli jest za niska to sterownik obniża dawkę paliwa.

Przepływkę możesz wyczyścić specjalnym sprayem, powiesz w sklepie motoryzacyjnym czego potrzebujesz to coś Ci dadzą. Sprawdź jeszcze czy nie masz nieszczelności między przepływomierzem a turbo.

Opublikowano

Jak możesz zrób jeszcze log basic settings grupy 03 żeby wykluczyć czy egr się nie zawiesił.

Opublikowano

egr ok, przepływka do wymiany

 

Opublikowano

Już sam nie wiem, przepływ jest zaniżony nawet jak turbo osiągnie zadane ciśnienie. Egr może się zacinać jakoś podczas jazdy, filtr powietrza ma za małą przepustowość lub wszystkie przepływki są padnięte.

Jak masz to załóż stary filtr powietrza i zrób jeszcze raz logi, a jak to nic nie da to możesz spróbować ostrożnie przewiercić przeływkę.

https://community.dieselschrauber.org/viewtopic.php?t=3347

Opublikowano

Patrzyłem też na ściągniętym i zaślepionym przewodzie podciśnieniowym od Egr i nie było żadnej różnicy.

Opublikowano

Zamówiłem nowy przepływomierz z Bosha jutro będę testował i dam znać. Myślę też odłączyć odmę od węża który idzie do przepływki tylko nie wiem czym to zaślepić. Macie jakieś propozycje?

Według mnie opary oleju są powodem zabrudzenia przepływomierza i jej śmierci. Może przy nowym silniku nie było tego problemu ale z czasem i przebiegiem coraz więcej oleju trafia właśnie do tego węża który u mnie jest mokry. Załważyłem, iż zaraz po zgaszeniu silnika z węża od przepływomierza wydobywa się mgła oleju.

Opublikowano

Co o tym sądzicie? 

Opublikowano (edytowane)

Spróbuj wejść w Engine \ 11 - login ,dla 1.9TDI jest 12233 \ 10 - adaptacja \ kanal 3 współczynnik wypełniania EGR wpisz i zatwierdź wartość taka, żeby udział % wypełnienia egr na biegu jałowym pokazywał jak najmniejszy. Wtedy sprawdź wartość przepływomierza.

 

Edytowane przez maniekaudia4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...