Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

2.0 BLB Szarpanie na jałowym, cieżkie odpalanie ciepły/zimny, biały dym, falowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pacjent 2.0 tdi 140 km blb 2005, manual 6 biegów, bez dpf, przebieg 260 +

Wiele tematów na forum z podobnymi objawami, ale większość brak konkretnych odpowiedzi na koniec osób lub informacji co konkretnie było przyczyną ...

 

Po odpaleniu samochodu rano, po nocnym postoju w garażu zakopci na biało i jest to jedyny moment kiedy pojawia się jakikolwiek dym, odpalenie nie jest na strzał, tylko po 3 sekundowym kręceniu, występuje kilka sekund falowanie obrotów choć nie zawsze i miedzy 900-1000, auto wpada w drobne szarpania na jałowym, telepania budą. Po zagrzaniu się silnika do 90 stopni i przejechaniu jakiegoś odcinka telepanie i szarpanie jest zdecydowanie większe na postoju, dojeżdżanie do ronda lub skrzyżowania i wrzuceniu na luz do pełnego zatrzymania wrażenie, że samochód zgaśnie, zdecydowane telepanie i wibracje. Odpalanie zagrzanego samochodu podobnie jak na zimno, kręcenie około 3 sekund, telepanie i wibracje budą zdecydowane, 2 sekundy silnik chodzi wydawać się normalnie, ponowne szarpania i telepania w kółko. Podczas jazdy ciężko wyczuć czy są wibracje i szarpania budą jednak wydaje się minimalny wyczuwalny brak płynności podczas przyśpieszania czytaj drgania ( albo to już świrowanie z mojej strony ) , aczkolwiek mocy nie brakuje i auto zbiera się jak powinno. Na desce żadnych błędów. Raz w roku od wymiany do wymiany filtrów itd, dolewam olej nie więcej jak 100 ml. po zaświeceniu się kontrolki min. poz. oleju. Sprzęgło wydaje się być ok, brak problemów z wrzucaniem biegów, jakichś szarpnięć, w/w problemy są zawsze bez względu na wciśnięte sprzęgło czy nie.

Wtryski i świece sprawdzane, wszystko w normie ( warsztat ogólnie pewny i zaufanie 100% ) , minimalnie turbina może brać olej ale jakiejś wielkiej tragedii nie ma - raczej wykluczyli jej wine.

Na chwilę obecną wymieniony egr na nowy, zęby na zębatkach zjedzone praktycznie do zera - po odpaleniu i wyjechaniu od mechanika ( w euforii ze to była przyczyna - samochód po wymianie palił do strzału na zimnym i ciepłym, rzekomo nie było telepań budą) i dojechaniu do domu około 5 km, zagrzany silnik 90 st, zgaszenie auta, ponownie powrót ciężkiego odpalania i telepania budą.

Wymieniony przepływomierz na tymczasowy zastępczy również nie daje efektów ( mój wymieniony w zeszłym roku na nowy Bosha, obecny zastępczy również Bosh ). Podobno podczas kasowania błędów gdzie pojawiły się między innymi od przepływki, pojawił się błąd z abs'em - warsztat zastanawia się czy to nie coś ze sterownikiem silnika, mają zamiar dalej szukać.

 

Jeśli ktoś wie co może być przyczyną, albo wie co kolejnego wykluczyć lub gdzie szukać proszę o podpowiedź. Dzięki z góry i pozdrawiam

 

 

 

 

 

Opublikowano

Sprawdź odmę powietrza. Odma jest wymienialna jako całość z deklem od zaworów.

Przy pracującym silniku odkręć korek wlewu oleju i zwróć uwagę czy nie bedzie syknięcia powietrza.

 

 

Opublikowano

Pokaż jak wyglądają korekcje ( grupa 013 ) , wtedy gdy chodzi najbardziej kulawo :hi:

Opublikowano

Na chwilę obecną samochód stoi od poniedziałku w serwisie Bosha. Na dzień dobry po podpięciu pod komputer pokazało, że na 3 cylindrze gubi zapłon, wtrysk przepuszcza 2.98 mg. Diagnoza i wycena miała zostać podana niby do dzisiaj ale póki co cisza. Doszła kwestia pojawienia się kolejny raz w przeciągu 2 tyg. minimalnego poziomu oleju. Jak stwierdził majster objawem problemów z autem może być ten wtrysk lub jakieś inne uszkodzenie mechaniczne typu krzywka lub coś na wałku, niedomykające się zawory etc. 

Tu kolejne pytanie, czy jeśli pozostałe wtryski, które miały wartości typu - 0.68 i nie przekraczały dodatnich wartości ( patrząc na wyniki z vcds'a ) muszą być również regenerowane ? Pytanie z czystej ciekawości, ponieważ jak mam już coś robić to i tak do porządku żeby do tego nie wracać i nie regenerować za rok lub 2 kolejnego, który padnie ...

Druga sprawa, jeśli koszty naprawy przekroczą rozsądny budżet ( myśle tu o ponad 5 k ) jaki silnik zamiast BLB 140 km? Czy ładować to samo ? Jakieś konkretne sugestie i podpowiedzi ?

Opublikowano

komputer zmienia korekcje na pompkach tak żeby w sumie było blisko zera wiec jak miałeś +3 na jednym to reszta musi być na minusie sporo dla wyrównania.

jak na moje chcą kasę wyciągnąć. zrób jeden wtrysk i sprawdź czy będzie ok. ok 1k pln z wymiana - pamiętaj o uszczelnieniach nowych

to ze kontrolka wywala minimum nie musi być problem silni, tylko czujnika. mi regularnie wywala błąd minimum w losowych momentach, na bagnecie nie ubywa. po otworzeniu maski błąd znika z tablicy.

przy następnej wymianie oleju zmienię czujnik w misce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...