Serrek_AUDI 0 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Witam serdecznie nie dawno posiadam Audi a4 B5 1.9 TDI 2000r. oznaczenie silnika AJM 116 km. Od razu pisze zeby nie bylo dopiero uczę się i rozwiązać problemy. Moje pytanie do was to tak. Jadąc na 3 biegu mając 1800 obrotów chce dodać gaz ale łapie moc dopiero od 2000 obrotow. Dlaczego tak jest ??? Na wyższych biegach tak samo się dzieje. Sprawdzałem wszystkie przewody n75 może coś ominolem. Mam nadzieję że jaką kolwiek odpowiedz dostanę od was oraz zrozumienie o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panduzeka 3 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 18 godzin temu, Serrek_AUDI napisał: Witam serdecznie nie dawno posiadam Audi a4 B5 1.9 TDI 2000r. oznaczenie silnika AJM 116 km. Od razu pisze zeby nie bylo dopiero uczę się i rozwiązać problemy. Moje pytanie do was to tak. Jadąc na 3 biegu mając 1800 obrotów chce dodać gaz ale łapie moc dopiero od 2000 obrotow. Dlaczego tak jest ??? Na wyższych biegach tak samo się dzieje. Sprawdzałem wszystkie przewody n75 może coś ominolem. Mam nadzieję że jaką kolwiek odpowiedz dostanę od was oraz zrozumienie o co chodzi Turbina budzi się przy około 2000 obr./min., więc dlatego wtedy odczuwasz, że auto ma moc. Wirnik turbiny zaczyna kręcić się wtedy znacznie szybciej i dzięki temu silnik dostaje więcej powietrza. Więcej, szybciej i dzięki intercoolerowi powietrze jest chłodniejsze. Sprawność rośnie, stąd ta moc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serrek_AUDI 0 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 @panduzeka czyli można powiedzieć że tak ma być i nie darady zmienić ? Dobrze zrozumiałem ? ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panduzeka 3 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 2 minuty temu, Serrek_AUDI napisał: @panduzeka czyli można powiedzieć że tak ma być i nie darady zmienić ? Dobrze zrozumiałem ? ? Ale tak bardzo to odczuwasz, tzn. tak bardzo Ci to przeszkadza? Miałem kilka turbodiesli, ale nie odczuwałem specjalnie jakiejś mega turbo-dziury. Jeździłeś innym TDI i u Ciebie jest inaczej? W sensie bardziej to odczuwasz? Jeśli jedziesz dynamicznie,m to po prostu utrzymuj obroty w okolicach 2000 obr./min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serrek_AUDI 0 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Cholera no ciezko powiedzieć chce mieć od razu moc jak nacisne pełny gaz a nie muszę chwilowo czekać aż przekroczy 2000 obrotów na minutę ... Nie wiem czy nie za bardzo wyjaśniłem o co chodzi. Muszę nagrać filmik ale zmieniam amortyzatory, wahacze, przeguby, tarcze i klocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panduzeka 3 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 (edytowane) W dniu 29.08.2018 o 18:35, Serrek_AUDI napisał: Cholera no ciezko powiedzieć chce mieć od razu moc jak nacisne pełny gaz a nie muszę chwilowo czekać aż przekroczy 2000 obrotów na minutę ... Nie wiem czy nie za bardzo wyjaśniłem o co chodzi. Muszę nagrać filmik ale zmieniam amortyzatory, wahacze, przeguby, tarcze i klocki Ale każdy silnik z kompresorem, czy turbiną tak działa. W rajdówkach jest coś takiego jak podtrzymanie turbo, ale włączasz to tuż przed startem do odcinka. Przejedź się innym TDI i będziesz miał porównanie. Edytowane 28 Września 2018 przez panduzeka *kompresor napędzany jest paskiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serrek_AUDI 0 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Jeździłem peugotem 2.0 110km 1999r jest lepiej niż moja Audi gdy dam gaz na maxa od razu lepiej idzie a Audi dopiero gdy przekroczy 2000 obrotów na minutę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek8888 25 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Ja natomiast odczuwam niedobór mocy najbardziej na pierwszym biegu. Wiem, że jedynka jest tylko do ruszania, ale w B5 jest ona chyba po prostu za słaba. Nie wiem czy jest to kwestia tego, że w B5 1.9 TDI jest taka krótka jedynka, czy może coś u mnie jest nie tak, ale ruszając spod świateł muszę nieźle cisnąć gaz aby choć zrównać się z innymi samochodami. Auto na jedynce po prostu nie ciągnie. Po przełączeniu na dwójkę (przy 20 km/h i 2000 obrotów) już jest zupełnie inna bajka, wciska w fotel aż miło i to naprawdę w szerokim zakresie obrotów, ale w momencie gdy ja wrzucam dwójkę inni kierowcy już są przede mną i nadal ciągną na jedynce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serrek_AUDI 0 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Właśnie coś z tym podobnego mam ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raamboo 5 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Chyba nie znasz zasady działania turbiny. Poczytaj trochę na necie jak użytkować takie auto szczególnie zimą i jak dbać o turbinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen 23 Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Każdy silnik z turbosprężarką tak ma i nie jest to nic niepokojącego. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Turbodziura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się