Maciek99 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam. Od 2 miesięcy jestem posiadaczem A4 B6 z silnikiem 2.0 ALT. Po zakupie samochodu byłem zmuszony wykonać kilka napraw tzn. 1. Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów 2. Wymiana odmy 3. Wymiana rury dolotowej 4. Wymiana kompletu świec 5. Wymiana oleju i filtrów (olejowy, powietrza, kabinowy). Przed wymianą wyżej wymienionych rzeczy, na desce wywalił check i błąd 17544- fuel trim bank 1 (add) system too lean. Z racji tego, że było kilka rzeczy do wymiany, myślałem że właśnie to one mogą mieć wpływ na pojawienie się tego błędu. Rzeczywiście po wymianie tych rzeczy był spokój i błąd nie wracał. Z początkiem sierpnia w samochodzie została zamontowana instalacja lpg (KME, wtryskiwacze Barracuda). Niestety od tego czasu powrócił wyżej wymieniony błąd, który po skasowaniu i zrobieniu kilkunastu kilometrów powraca. U gazownika byłem na przeglądzie po 1000 km, sprawdzał nieszczelności itd., według niego do wymiany odma.... Generalnie samochód według mnie chodzi okej, jedynie co jest zauważalne to, że czasami po odpaleniu zafalują obroty. Na tę chwilę zrobiłem logi statyczne dla grup 033 i 002 zarówna na lpg jak i benzynie. Daje link. Wiem, że powinienem zrobić jeszcze dynamiczne, postaram się to zrobić. Jeżeli ktoś wie gdzie może leżeć problem i wywnioskować coś po tych logach to będę wdzięczny! 1. http://vaglogi.pl/log-002_NvKbz.html 2. http://vaglogi.pl/log-033_i1M9v.html 3. http://vaglogi.pl/log-002_5u8k7.html 4. http://vaglogi.pl/log-033_pN5U6r6.html Edytowane 29 Sierpnia 2018 przez Maciek99
Łukasz13 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Wg. logów uboga mieszanka wynika prawdopodobnie z tego że gdzieś ciągnie lewe powietrze bo przepływka na jałowym pokazuje za mało, na lpg jest jeszcze bardziej ubogo bo pewnie dochodzi słaba regulacja lpg, na początek skasuj błędy i pojeździj troche na samej benzynie i daj odczyt kanału 032, potem to samo ale na lpg i też odczyt 032.
Maciek99 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Jeśli chodzi o te logi to zrobiłem je po usunięciu błędu..... niestety pośpiech. A jeżeli chodzi o grupę 032 pierwsza kratkę z tego co pamiętam gdy był błąd było coś około +6, w drugiej około -2, po skasowaniu błędu było tu i tu 0. A i jeszcze, jeśli to coś ułatwi mogę przesłać wykresy z tych logów...
Łukasz13 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Zrób tak jak pisałem, do tego przejrzyj dokładnie podciśnienia i odme, szukaj nieszczelnośći.
Maciek99 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Więc tak, dzisiaj miałem trochę czasu i trochę podłubałem. Wyczyściłem eżektor i wszystkie węże/przewody które są w pobliżu, do tego uszczelniłem jeden z przewodów (ten co idzie od eżektora jakby w głąb samochodu, nie wiem jak to sie dokładnie nazywa), zauważyłem również że jedna z gum na kolektorze od dołu jest podwinięta i źle leży więc to również poprawiłem oraz wymieniłem rurkę od bagnetu ponieważ była pęknięta. Po tym wszystkim odpaliłem samochód, w celu sprawdzenia czy coś się zmieni, ponieważ wcześniej bywało tak, że po odpaleniu obroty falował, dzisiaj było wszystko okej.... więc nie wiem czy może coś z tych rzeczy które dziś zrobiłem przyczyniły się do takiego efektu. AAAA i jeszcze, nie wiem czy to miało jakiś sens czy nie, ale zrobiłem logi statyczne zaraz po odpaleniu, jeśli ma to jakis sens to mogę je podesłać...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się