whitebox Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Wprawdzie problem nie dotyczy mojego samochodu tylko passata szwagra ale silniki mamy identyczne. Z racji, że już posiadam kabelek to logowanie mi przypada :-) Problem rozpoczął się w grudniu - samochód łapał notlaufa powyżej prędkości 120 km/h. Podpięcie VAGa - błąd nr 17958. Oddał do mechanika - orzeczenie - zapieczona kierownica w turbinie - podobno rozruszał i przesmarował. Pomimo jazdy raczej na wyższych obrotach pomogło na miesiąc z hakiem. Na początku lutego problem powrócił - blad nr 17958. Tym razem podłączamy sami VAGa. logi dynamiczne 01-011 Diagnoza - za wysokie ciśnienie doładowania. Z braku czasu niestety nie zrobił z tym nic. Samochód był oszczędzany - delikatna jazda - żadnego katowania. Tak było do przedwczoraj - teraz auto nie ma mocy cały czas. Niby jedzie ale tak na pół gwizdka. Podpięcie VAGa - bląd nr 17958 był ale jak go skasowałem to więcej się nie pojawił. logi dynamiczne 01-011 Niestety samochód nie chciał się wkręcić na wyższe obroty pomimo pedału wciśniętego non stop do podłogi. Poprosiłbym o porady co jeszcze zlogować aby można było postawić diagnozę i szukać usterki. Z góry dzięki.
odzim Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 pierwsze logi swiadczyly o zapieczonych kierownicach ,mechanik pomogl ale na chwile najlepiej jest wyczyscic turbo czyli te kierownice w turbinie ale trzeba ja wyjac , teraz logi grupy 011 wygladaja jakby była dziura w dolocie i turbinka prawie nie ładuje , albo turbina sie wysrala od jazdy z zapieczonymi kierownicami i ciaglym przeladowaniem ale to wersja mało optimistyczna, dlatego sprawdził bym dolot wezyki rury czy nie ma gdzies dziury
spanky Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 szukaj dziury [pewnie jakis waz zwalilo od przeladowania],wywal kata i wyczysc turbo ...
whitebox Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Dzisiaj stwierdziliśmy, że na wężyku dochodzącym od góry do turbiny (podobno to regulator podciśnieniowy kierownic turbiny) nie ma ciśnienia ani podciśnienia, a przynajmniej nie jest ono wyczuwalne ręcznie. Oczywiście nasuwa się pytanie czy to na początku były zapieczone kierownice czy może już wtedy szwankował jakiś zawór N75. Czy pomoże w diagnozie logowanie BS011 ? Czy w ogóle wolno ? Wyczytałem w poradniku o diagnozie VAG że silniki wyposażone w PD nie wolno logować w trybie BS.
stasiek Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Nie jestem ekspertem, ale jak miałem przygody z turbo sprężarką w mojej lali, to żadne chwilowe naprawy nie pomagały.Jeśli twój szwagier ma turbo z zmienną geometrią to lepiej niech poszuka dobrego sklepu, mechanika i szykuje portfel na spory wydatek.Chyba że ma mniej skomplikowaną spręzarke i lubi ciągle przy niej dłubać-wtedy ma to może sens. W każdym razie znam przypadek próby oszczedzania w tej materii i niestety skończyło sie to remontem całego silnika. Moim zdaniem lepiej raz a dobrze trząchnąć kieszenią i mieć pewność że wszystko gra. Pozdrawiam
spanky Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Dzisiaj stwierdziliśmy, że na wężyku dochodzącym od góry do turbiny (podobno to regulator podciśnieniowy kierownic turbiny) nie ma ciśnienia ani podciśnienia, a przynajmniej nie jest ono wyczuwalne ręcznie. Oczywiście nasuwa się pytanie czy to na początku były zapieczone kierownice czy może już wtedy szwankował jakiś zawór N75. Czy pomoże w diagnozie logowanie BS011 ? Czy w ogóle wolno ? Wyczytałem w poradniku o diagnozie VAG że silniki wyposażone w PD nie wolno logować w trybie BS. 011 BS spokojnie mozesz zrobic ...
whitebox Opublikowano 25 Lutego 2009 Autor Opublikowano 25 Lutego 2009 Usterka zlokalizowana. Rozłączony przewód podciśnieniowy z trójnika, który jest schowany pod plastikami od dolotu powietrza do filtra. (pomiędzy turbiną a reflektorem). Brak turbo rozwiązany, pozostały jeszcze zapieczone kierownice wiec auto w przyszłym tygodniu idzie na kompleksowe czyszczenie turbiny. Serdeczne dzięki wszystkim za porady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się