XelisT Opublikowano 22 Września 2018 Opublikowano 22 Września 2018 (edytowane) Witam, problem jest taki, że po odpaleniu silnika pasek od alternatora głośno piszczy, po 1-2 minutach przestaje jak silnik się trochę nagrzeje. Z tego co zauważyłem pasek jest trochę luźny, czy można go w jakiś sposób napiąć / naciągnąć ? Piszczenie nasila się gdy jest zimno na dworze. [ Silnik AWX ] Edytowane 22 Września 2018 przez XelisT
piotrsob1 Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 Napinacz paska PK jest sprężynowy i żadnej regulacji w nim nie ma . Jak nie pomoże wymiana samego paska to trzeba wymienić też napinacz P.S. powodem "popiskiwania i grzechotania" z przodu silnika może być też być zatarte sprzęgło jednokierunkowe alternatora . Objawem tego jest zdecydowane nasilanie się dziwnych odgłosów po dokręceniu kierownicą do oporu ( w prawo i w lewo, podczas pracy na wolnych obrotach ).
XelisT Opublikowano 23 Września 2018 Autor Opublikowano 23 Września 2018 Faktycznie przy skręcaniu do oporu słychać lekkie piski, od czego najlepiej zacząć wymianę ?
piotrsob1 Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 Sprawdź sprzęgiełko altka na początek, po wyłączeniu silnika wirnik alternatora się powinien obracać jeszcze 2-3 sekundy, jak zatrzymuje się równo z silnikiem to sprzęgiełko do wymiany
XelisT Opublikowano 25 Września 2018 Autor Opublikowano 25 Września 2018 nie bardzo się znam. Tak to wygląda.
piotrsob1 Opublikowano 25 Września 2018 Opublikowano 25 Września 2018 Sprzęgiełko jest OK, a poza tym nic nie piszczy ...
XelisT Opublikowano 25 Września 2018 Autor Opublikowano 25 Września 2018 (edytowane) Piszczało z 10 sekund, zacząłem nagrywać jak skończyło, żeby nie przeszkadzało ? A więc od czego zacząć wymianę ? Przy okazji zaznaczę, że będę wymieniał też rozrząd. Edytowane 25 Września 2018 przez XelisT
piotrsob1 Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 8 godzin temu, XelisT napisał: Piszczało z 10 sekund, zacząłem nagrywać jak skończyło, żeby nie przeszkadzało ? A więc od czego zacząć wymianę ? Przy okazji zaznaczę, że będę wymieniał też rozrząd. Wymień pasek PK na nowy, jak nie przestanie popiskiwać to wtedy napinacz do wymiany . Ale patrząc na brak objawów po kilkunastu sekundach pracy myślę że nie będzie to konieczne i po wymianie paska problem ustąpi
XelisT Opublikowano 26 Września 2018 Autor Opublikowano 26 Września 2018 Super, dzięki wielki za pomoc a powiedz mi jeszcze, czy w razie gdyby się okazało, że do wymiany jest też napinacz to da radę go zamontować bez rozbierania przodu ? Czy już lepiej dołożyć te 100zł i wymienić od razu napinacz przy okazji wymiany rozrządu ?
Raamboo Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 Pasek i napinacz wymienisz bez rozbierania przodu. Niech mechanik zajrzy i będzie widział w jakim stanie jest napinacz. Się spinasz jak byś miał pół miliona wydać.
XelisT Opublikowano 26 Września 2018 Autor Opublikowano 26 Września 2018 53 minuty temu, Raamboo napisał: Pasek i napinacz wymienisz bez rozbierania przodu. Niech mechanik zajrzy i będzie widział w jakim stanie jest napinacz. Się spinasz jak byś miał pół miliona wydać. Jak na razie to Ty się spinasz cwaniaczku, poradzilibyśmy sobie bez ciebie i Twojego bezsensownego komentarza.
Raamboo Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 17 minut temu, XelisT napisał: Jak na razie to Ty się spinasz cwaniaczku, poradzilibyśmy sobie bez ciebie i Twojego bezsensownego komentarza. Nie był bezsensowny, bo udzieliłem Ci konkretnej odpowiedzi. Po prostu zadajesz proste pytania na które odpowiedzi wystarczyło trochę przeszukać forum albo podpytać mechanika, który też na pewno by Ci udzielił odpowiedzi. Zluzuj majty, bo teraz się napiąłeś Przy okazji sprawdź stan rolek czy nie są już wyrobione, bo też lubią "chrobotać".
XelisT Opublikowano 26 Września 2018 Autor Opublikowano 26 Września 2018 (edytowane) nie ma się co kłócić co do paska pk i napinacza już wiem. Mam też problem z wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego. szukałem u nas na forum i na zagranicznym, podobno czujnik ten miał się znajdować pod obudowa filtra powietrza, zdjąłem to obudowę i nie mogę zlokalizować tego czujnika Edytowane 26 Września 2018 przez XelisT
Raamboo Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 O ile się nie mylę to jest z tyłu silnika koło pompy vacuum. Szukaj czujnik temperatury G62. P.S. Czemu go szukasz?
XelisT Opublikowano 26 Września 2018 Autor Opublikowano 26 Września 2018 Teraz, Raamboo napisał: O ile się nie mylę to jest z tyłu silnika koło pompy vacuum. Szukaj czujnik temperatury G62. P.S. Czemu go szukasz? Wywaliło mi błąd tego czujnika. Co do lokalizacji są sprzeczne informacje na jednym forum znalazłem, że znajduje się pod obudową filtra powietrza, a na innym tak jak Ty mówisz. Idę pogrzebać przy samochodzie, może znajdę.
XelisT Opublikowano 26 Września 2018 Autor Opublikowano 26 Września 2018 (edytowane) Wymontowałem przez pomyłkę czujnik temperatury paliwa ? ale udało się znaleźć prawidłowy czujnik i już po wymianie. Dzięki za pomoc. Edytowane 26 Września 2018 przez XelisT
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się