djmath Opublikowano 25 Września 2018 Opublikowano 25 Września 2018 Witam Panowie, Mam problem z silnikiem 2.0 TDI BRD. Generalnie auto ma słaby dół, kiepsko zbiera się do 2500. Turbo jest po regeneracji, DPF OFF, podciśnienia sprawdzone i są ok. Dodatkowo podczas dogrzewania w przedziale 50-70 stopni trzęsie budą i motor trochę dymi na biało-niebiesko. Wymieniłem uszczelniacze pompowtrysków + nowe śruby – nie pomogło. Pompki poszły do sprawdzenia na stół probierczy. Na stole wyszło że 3 pompki dawają połowę dawek jakie powinny a jedna trochę więcej. Mechanik od sprawdzenia stwierdził że to będzie przyczyna braku mocy na niższych obrotach. Poniżej logi i prośba o analizę. Z góry dziękuje za pomoc. Statyczne: 001: http://vaglogi.pl/log-001_00Axx8.html 003: http://vaglogi.pl/log-003_si4J4QL.html 004: http://vaglogi.pl/log-004_C083a.html 013: http://vaglogi.pl/log-013_03JH6Wt.html 018: http://vaglogi.pl/log-018_5U94B3.html 023: http://vaglogi.pl/log-023_5x7dU.html Statyczne - korekcje pompowtryskiwaczy podczas dogrzewania silnika na wolnych:http://vaglogi.pl/log-013_001_007_2n2PI.html Dynamiczne: 001: http://vaglogi.pl/log-013_001_007_2n2PI.html 004: http://vaglogi.pl/log-004_fyVO37i.html 008: http://vaglogi.pl/log-008_Uf1VWJ.html 010: http://vaglogi.pl/log-010_Ahf6Q.html 011: http://vaglogi.pl/log-011_Z4qS1QY.html 001-004: http://vaglogi.pl/log-001_004_YypOQ.html 003-011: http://vaglogi.pl/log-003_011_KGAzw.html 010-011: http://vaglogi.pl/log-011_010_YwY0MdO.html Błąd odczytany ze sterownika: 1 Fault Found: 004705 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240) P1261 - 006 - Regulation Range Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 7 Reset counter: 37 Mileage: 0 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1984 /min Torque: 304.0 Nm Speed: 65.0 km/h 72.15 % Text: 5.625 uF Text: 14.50 mJ Text: 12 mJ Raw, Form. N/A: 000 003 000
moniuh Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 skoro wyjmowali pompki do sprawdzenia, to czy były płukane chemicznie? być może pozatykane są otworki końcówki, albo przy magistrali zasilającej. Druga sprawa to czy sprawdziłeś ciśnienie paliwa na pompie tandem, może na wolnych obrotach pompa nie daje wystarczająco dużo paliwa...
djmath Opublikowano 26 Września 2018 Autor Opublikowano 26 Września 2018 2 godziny temu, moniuh napisał: skoro wyjmowali pompki do sprawdzenia, to czy były płukane chemicznie? być może pozatykane są otworki końcówki, albo przy magistrali zasilającej. Druga sprawa to czy sprawdziłeś ciśnienie paliwa na pompie tandem, może na wolnych obrotach pompa nie daje wystarczająco dużo paliwa... Ciśnienia nie sprawdzałem a co pompek to szczerze nie wiem czy je płukał chemiczne.
piotrsob1 Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 (edytowane) Co do braku mocy w dolnym zakresie ( 2000-2500 RPM ) to w większości przypadków wina turbin po regeneracji ( rozwiercone muszle , reszta gratów to tania Chińszczyzna ). A co do pracy motorówki to sprawdź co się dzieje na czwartym cylindrze . Popatrz na loga 013 w logu grup 013, 001 i 007 podczas rozgrzewania silnika. Zwróć uwagę na korekcję czwartej pompki, 21,82 sek. korekcja +0,93 a za niecałą sekundę już 1,99 na plusie . Taka sytuacja w tym logu się cyklicznie powtarza, choć może nie w aż tak dużym zakresie jak ten wskazany przeze mnie . Takie jazdy zazwyczaj oznaczają brak szczelności pomiędzy cylindrem a szyną paliwową głowicy i problemy z "zapowietrzaniem się spalinami" pompowtryskiwacza A co ciekawe we wcześniejszym logu 013 korekcje są w normie i nic się z nimi nie dzieje W silnikach 16V dolne uszczelnienie pompki jest zrealizowane na stożku, słabe naprężenie śrub mocujących lub wyrobienie gniazda może powodować wyżej opisany problem. Może to być przyczyną kulawej pracy motorówki w tym zakresie temperatur . Edytowane 26 Września 2018 przez piotrsob1
djmath Opublikowano 26 Września 2018 Autor Opublikowano 26 Września 2018 4 godziny temu, piotrsob1 napisał: Co do braku mocy w dolnym zakresie ( 2000-2500 RPM ) to w większości przypadków wina turbin po regeneracji ( rozwiercone muszle , reszta gratów to tania Chińszczyzna ). A co do pracy motorówki to sprawdź co się dzieje na czwartym cylindrze . Popatrz na loga 013 w logu grup 013, 001 i 007 podczas rozgrzewania silnika. Zwróć uwagę na korekcję czwartej pompki, 21,82 sek. korekcja +0,93 a za niecałą sekundę już 1,99 na plusie . Taka sytuacja w tym logu się cyklicznie powtarza, choć może nie w aż tak dużym zakresie jak ten wskazany przeze mnie . Takie jazdy zazwyczaj oznaczają brak szczelności pomiędzy cylindrem a szyną paliwową głowicy i problemy z "zapowietrzaniem się spalinami" pompowtryskiwacza A co ciekawe we wcześniejszym logu 013 korekcje są w normie i nic się z nimi nie dzieje W silnikach 16V dolne uszczelnienie pompki jest zrealizowane na stożku, słabe naprężenie śrub mocujących lub wyrobienie gniazda może powodować wyżej opisany problem. Może to być przyczyną kulawej pracy motorówki w tym zakresie temperatur . Dzięki za wypowiedź. Właśnie po logu zauważyłem że korekcje pompki skaczą podczas dogrzewania a po osiągnięciu temperatury jest ok. Ale chciałem zaciągnąć opinii znawców z forum Co do Turba to faktyczne dużo jest przypadków wśród forumowiczów że późno wstaje. Co prawda robione było w firmie w której znajomy mechanik cały czas regeneruje turbosprężarki i nigdy nie miał z nimi problemów po regeneracji. A jak oceniasz resztę logów kolego...?
piotrsob1 Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 Przejrzałem pozostałe pobieżnie , nic dziwnego mi się w oczy nie rzuca. W 011 widać że od 2600 RPM doładowanie ładnie się trzyma tego co chce ECU , co świadczy że z elementami odpowiedzialnymi za sterowanie turbiną jest raczej wszystko OK. Według mnie problem siedzi w samej turbinie
djmath Opublikowano 27 Września 2018 Autor Opublikowano 27 Września 2018 (edytowane) Czyli obstawiasz turbo... ? A co powiesz kolego piotrsob1, bo spotkałem się z taką opinią - jeżeli pompki faktycznie nie domagają to nie ma też tyle spalin żeby tą turbinkę napędzić...? Edytowane 28 Września 2018 przez djmath
piotrsob1 Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 3 godziny temu, djmath napisał: A co powiesz kolego piotrsob1, bo spotkałem się z taką opinią - jeżeli pompki faktycznie nie domagają to nie ma też tyle spalin żeby tą turbinkę napędzić...? Ale tak na chłopski rozum, największe zapotrzebowanie na paliwo jest wtedy gdy moc silnika jest największa, a ta w BRD jest generowana pewnie w okolicach 2,5-3 k RPM A wtedy paliwa z tych niedomagających pompek nie brakuje i turbina pompuje tyle co trzeba ?
djmath Opublikowano 27 Września 2018 Autor Opublikowano 27 Września 2018 (edytowane) 20 godzin temu, piotrsob1 napisał: Ale tak na chłopski rozum, największe zapotrzebowanie na paliwo jest wtedy gdy moc silnika jest największa, a ta w BRD jest generowana pewnie w okolicach 2,5-3 k RPM A wtedy paliwa z tych niedomagających pompek nie brakuje i turbina pompuje tyle co trzeba ? Kurde i tu pytanie…?? Czy szukać innego turbo na podmianę, czy brnąć w kierunku czyszczenia-ewentualnej regeneracji pompowtryskiwaczy mając na uwadze wyniki ze stołu. Zostaje jeszcze do sprawdzenia pompa tandem jak pisał wyżej kolega moniuh. Edytowane 28 Września 2018 przez djmath
piotrsob1 Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 (edytowane) Już od dawna powtarzam że regeneracja turbin i pompowtryskiwaczy w znacznym odsetku przypadków to wyrzucanie pieniędzy w błoto Firmy naciągają jak mogą, w wielu przypadkach brak im wykwalifikowanych pracowników , używają podłej jakości części ( w przypadku turbin nie ma ori gratów do napraw ), i w efekcie czasem podzespoły wysłane do regeneracji są w lepszej kondycji niż po powrocie z niej . Według mnie lepiej poszukać ori używki w dobrym stanie ( najlepiej z gwarancją rozruchową ) niż się ładować w regenerację A tak w ogóle to nasze sprzęty mają już ponad 10 latek, wartość rzędu 20 k PLN i na prawdę warto uważać na koszty, bo rozpędzając się z remontami łatwo podnieść wartość auta o 50 % Edytowane 27 Września 2018 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 (edytowane) 4 godziny temu, djmath napisał: Kurde i tu pytanie…?? Czy szukać innego turbo na podmianę, czy brnąć w kierunku czyszczenia-ewentualnej regeneracji pompowtryskiwaczy mają na uwadze wyniki ze stołu. Zostaje jeszcze do sprawdzenia pompa tandem jak pisał wyżej kolega moniuh. Większość pompek z aut jeżdżących i nie sprawiających żadnych problemów , wyjęta i wrzucona na stół będzie się według parametrów nadawała do regeneracji Pompki w dziesięcioletnich autach muszą już nosić znamiona częściowego zużycia , co widać w ich parametrach, ale to nie oznacza że już nie mogą długo i bezproblemowo służyć właścicielowi Większość problemów rozpoznawanych jak problem z pompkami ( problem z wysokimi korekcjami ) , jest problemem z ich uszczelnieniem w gniazdach głowicy i dobre pompki idą do regeneracji .... Jeżeli wartość podciśnienia generowana przez tandem na niskich obrotach nie budzi zastrzeżeń to jej winę bym wykluczył . Podciśnienie łatwo sprawdzić. Trójnik , kawałek tekalanu + wakuometr zamocowany w widocznym miejscu prawdę Ci powie o stanie układu podciśnienia Jak wszystko z nim OK, to ja bym założył drugą , sprawdzoną turbinę Edytowane 27 Września 2018 przez piotrsob1
djmath Opublikowano 28 Września 2018 Autor Opublikowano 28 Września 2018 13 godzin temu, piotrsob1 napisał: Większość pompek z aut jeżdżących i nie sprawiających żadnych problemów , wyjęta i wrzucona na stół będzie się według parametrów nadawała do regeneracji Pompki w dziesięcioletnich autach muszą już nosić znamiona częściowego zużycia , co widać w ich parametrach, ale to nie oznacza że już nie mogą długo i bezproblemowo służyć właścicielowi Większość problemów rozpoznawanych jak problem z pompkami ( problem z wysokimi korekcjami ) , jest problemem z ich uszczelnieniem w gniazdach głowicy i dobre pompki idą do regeneracji .... Jeżeli wartość podciśnienia generowana przez tandem na niskich obrotach nie budzi zastrzeżeń to jej winę bym wykluczył . Podciśnienie łatwo sprawdzić. Trójnik , kawałek tekalanu + wakuometr zamocowany w widocznym miejscu prawdę Ci powie o stanie układu podciśnienia Jak wszystko z nim OK, to ja bym założył drugą , sprawdzoną turbinę Dzięki piotrsob1 za pomocne wypowiedzi. Dam znać jeżeli uda mi się rozwiązać problem. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się