Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI BPW Chrobotanie przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,
od ponad 3 lat posiadam Audi A4 b7 2.0 TDI 140KM BPW
Moj przebieg 170k -> 230k km

Problemów było kilka ale skupie się na jednym ktorego nie wyeliminowaly ostatnie naprawy:
- wymiana turbiny
- regeneracja pompy oleju.
 

Problem polega na tym, że na zimnym silniku, gdy z obrotów powiedzmy 1200 dodaje gaz na 1-2 lub 3 biegu, i puszcze gaz w okolicach powiedzmy  1700-1900 obrotów to słysze chrobotnięcie.
Reprodukuje sie to w 100 procentach, ale zdarzaja sie sytuacje ze jak odpale auto to w ogole tego nie slysze.
O ile samo chrobotanie mnie zastanawialo, o tyle ostatnie odglosy juz bardzo niepokoją a mianowicie chrobotanie przeroslo w takie dluzsze odglosy jakby cos co robi obroty o cos charowalo...
To wszystko nie jest slyszalne na biegu jalowym, jedynie w czasie jazdy w zwiazku z czym ciezko mi to bylo nagrac.
Jedyne nagranie z dyktafonu jest w zalacznikach.


Niepokojacy odglos slychac w 11-14 sekundzie (w 9-10 sekundzie byl prog zwalniajacy...).
 

27 wrz, 16.29audi.mp3

Edytowane przez peele
Opublikowano

Te odgłosy to stany nieustalone turbosprężarki wynikające z jej niedokładnego jej sterowania.

Przyczyną może być przycinająca się zmienna geometria turbiny, albo problem z zaworkiem N75 .

Jedną z przyczyn jego złego funkcjonowania opisywałem tutaj :

 

 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Wspomniałem że turbina była wymieniana. Chrobotanie było słyszalne na starej turbinie i na nowej tak samo. Jeśli wymiana turbiny nie obejmuje wymiany tego zaworu mam na myśli zawór jest cały czas ten sam to pewnie on jest winowajcą.

Dodam jeszcze że auto kopci na starcie jak mu przycisnę i np jak jadę w trasie zatrzymam się w korku na 15 minut to widzę za sobą dymek biały i pozniej znowu but to widzę flarę dymu za sobą. Dym biały siwy.

Opublikowano

Tutaj masz wyczerpujący temat o dymieniu:

Patrząc na objawy obstawiam problem z odmą :naughty::whistling:

Opublikowano (edytowane)

Byłem z tym u mechanika ktorego polecacie tutaj na forum.
Stwierdzil ze N75 jest sprawny.

Jego podejzenie (chrobotanie, dymienie, szarpanie) padlo na wtryski, wyciagnal je, dal jakims gosciom z krk do sprawdzenia na maszynie i wynik diagnozy jest w wtryski.jpg

Propozycja - wymiana 3 wtryskow na uzywki albo regeneracja. Odmowilem. Mechanik polecil kupic i dolac do paliwa cos na wtryski do ich oczyszczania - "moze cos pomoze a moze nie".

Przy okazji wymienilem olej bo stuknelo mi 15kkm.
Wyjechalem od mechanika, kopcenie (bialy, bialy siwy, bialy niebieski) bez zmian i chrobotanie (w okolicach 1800-2000 obrotow na przyspieszam) dalej slyszalne.

 

3 dni po tej wizycie umowilem sie ze znajomym ktory ma vcds-a na zrobienie kilku pomiarow. 

Zrobilismy kilka pomiarow:

- statycznych

- dynamicznych - 3 bieg 1500 obroty i gaz do podlogi na 4000 obrotow, pozniej jeszcze rozpedzanie na 1, 2, 3 biegu.

Przy dynamicznych probach bylo slychac chrobotniecie przy ok 1800-2000 obrotach plus bylo odczuwalne szarpniecie - nagly przyrost mocy.

Podczas testow nic nie kopcilo. Po testach, pare godzin auto stalo, pozniej odpalilem akurat grzecznie stalem w korku z 15 minut, wyjechalem z korka przycisnalem - flara dymu przez 500 metrow bialo niebieski.

 

Wyniki sa tutaj:
 

DYNAMICZNE
Log011 - 1
 
Log011 - 2
 
Log011 - 3
 
Log011 - 4
 
Log011 - 5
 
Log011 - 6
 
Log011 - 7
 
Log011 jazda bieg 1,2,3
 
Log011 008 -9
 
Log011 008 -10
 
STATYCZNE
LOG 001-003-007
 
LOG 013-004-023
 
LOG BS003
 
LOG BS011 

 

 

Nasze wnioski:

- turbina przeladowuje

- N75 dziala poprawnie

- egr ok

- wtryski maja delikatne odchylki ale nie ma tragedii.



Pytania:
1. Czy kupic jakis (jaki) dodatek do paliwa do oczyszczania wtryskow? Jaki?

2. Logi z vcds-a dotyczace wtryskow mowia ze nie ma az takich duzych odchylek niz to co jest w wtryski.jpg - wtf?

3. Czy lejace wtryski moga powodowac dymienie? Czy chrobotanie moze dochodzic z wtryskow?

4. Logi pokazuja, ze turbina przeladowuje - co moze byc powodem?

 

wtryski.jpg

Edytowane przez peele
Opublikowano (edytowane)

Ad1 - na pewno nie zaszkodzi wymienić filtr paliwa i zalać na małą ilość paliwa w zbiorniku coś do czyszczenia układu wtryskowego .

Ad2 - Na tych pompkach spokojnie zrobisz następne 100 kkm, nie daj namówić się na ich regenerację , na pewno nie one są przyczyną twoich problemów ..

         Oczywiście firma która wydrukowała ten kolorowy papierek chętnie by kasę za regenerację pompek przytuliła :decayed:

Ad3 - Lejące wtryski mogą powodować dymienie w czasie jazdy, ale raczej na czarno ( słabe rozpylenie paliwa > niepełne spalanie paliwa > dużo sadzy w     spalinach )     :P

Ad4 - Na logach widać krótkiego overboosta zaraz po tym jak turbina wstanie po wciśnięciu pedału gazu w podłogę , później ciśnienie się stabilizuje .

Jak nie wpada w tryb awaryjny to tragedii nie ma .

        Powodem overboosta i tych dziwnych odgłosów może być zbyt wolna reakcja zmiennej geometri turbiny spowodowana przytkanym filterkiem w N75. To przez niego musi szybko napłynąć powietrze atmosferyczne , by gruszka  mogła się szybko cofnąć i zmniejszyć doładowanie .....

Czytałeś zalinkowany przeze mnie wyżej temat , traktujący właśnie o tym ?:whistling:

Jak pranie filterka na N75 nie pomoże, to przyczyna siedzi w turbinie , albo w wydechu ( DPF jest na pokładzie ?)

Co do dymienia na biało w czasie i po dłuższej jeździe w korku lub postoju na biegu jałowym, to podejrzane są dwie rzeczy, odma i turbina :decayed:

Jak dojść przyczyny wykonując parę prostych testów , masz opisane w tym temacie :

 

Jak będziesz miał z tym problem to po pierwsze dokładnie opisz jak wygląda i kiedy to dymienie występuje, a najlepiej to skręć filmidło z auta jeżdżącego za tobą, wrzuć go na YT i daj linka, dopiero wtedy można będzie coś konkretniej powiedzieć :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Update:

FIlterek wyprany, overboosta nie zauwazam, chrobotanie wciaz sie powtarza, dymienie bez zmian.
Udalo sie nagrac filmik na postoju. Odpalilem auto, wyjechalem z parkingu i rura - dym jak skurczybyk na 300-500 metrach i spokoj. Zatrzymalem sie na ktorys swiatlach z rzedu - widze dymek za soba, pozniej but dymu wpi_du i po ok 500 metrach spokoj. Dojechalem do domu, parking, za 2-3 minuty dym jak na filmiku:

Im dluzej stoje tym dymienie sie nasila. Smierdzi jak skurczybyk. Szczescie ze policja jeszcze nie przytulila dowodu :)

Dla informacji - przez 12-13k km od ostatniego wpisu, poziom oleju spadl z MAX do MIN (oprocz dymienia widze ze mam jakis (delikatny?) wyciek, ale tragedii nie ma wiec narazie jezdze).

Edytowane przez peele
Opublikowano
W dniu 1.04.2019 o 17:59, peele napisał:

Update:

FIlterek wyprany, overboosta nie zauwazam, chrobotanie wciaz sie powtarza, dymienie bez zmian.
Udalo sie nagrac filmik na postoju. Odpalilem auto, wyjechalem z parkingu i rura - dym jak skurczybyk na 300-500 metrach i spokoj. Zatrzymalem sie na ktorys swiatlach z rzedu - widze dymek za soba, pozniej but dymu wpi_du i po ok 500 metrach spokoj. Dojechalem do domu, parking, za 2-3 minuty dym jak na filmiku:

Im dluzej stoje tym dymienie sie nasila. Smierdzi jak skurczybyk. Szczescie ze policja jeszcze nie przytulila dowodu :)

Dla informacji - przez 12-13k km od ostatniego wpisu, poziom oleju spadl z MAX do MIN (oprocz dymienia widze ze mam jakis (delikatny?) wyciek, ale tragedii nie ma wiec narazie jezdze).

Sprawdż czy nie masz za dużego ciśnienia w skrzyni korbowej.Wygląda na zapchaną odmę

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Chrobotanie - odma -> wymieniona pokrywa i problem rozwiązany.

Dymienie - DPF -> wycinka DPFa, wirus i problem rozwiązany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...