Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rezonans, wibracje, czkawka w czasie jazdy [ROZWIAZANY]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

mam nietypowy problem, który polega na tym że gdy nagrzeje samochód do temp. roboczej tj 90st pojawia rezonans TYLKO na 4 biegu w zakresie 1800-2100rpm w czasie delikatnego przyspieszania i co ciekawe gdy zdejme noge z gazu dalej nim wibruje. Auto wpada w delikatny rezonas jakbym jechał po pofalowanym asfalcie tak jakby podskakiwał bardzo szybko i gdy zejdzie sam z oborotów do 1750rpm problem ustaje. Dzieje się tak tylko na 4 biegu. Drązkiem od biegów nie drga normalne bardzo delikatne wibracje ale to na kazdym niegu wiec normalne. Dwumas wymieniony 4tys temu na LUK. Wtryskiwacze bym odrzucił bo jak już pisałem nawet gdy odejme noge z gazu problem dalej jest tylko w tym przedziale oborotowym. Na VCDS nie ma żadnych błędów. Nie mam pojęcia co to może być, może ktoś pomoże.

aktualizacja 

dzis sie jeszcze raz przejechałem i stwierdzam iż czy jest nagrzany czy zimny silnik objaw jest taki sam ale dałem go 3 bieg obroty w granicach 3tys i 80km/h i rowniez dostał czkawki i wpadł w rezonans jak to opisane wyzej. Obejrzałem dzis służy dookoła i zauważyłem na tylnym kole ze ciężarki sa prawie odklejone. Czy to mozliwe ze te wibracje sa przez rozregulowanie wyważenia kol?

wywazylem wszystkie 4 koła, problem nie ustąpił, mechanik przejechał sie i stwierdził ze do wymiany sa wszystkie opony bo maja nierówny okrąg (bicie promieniowe). Nie chcialo mi sie w to wierzyc wiec przełożyłem 4 koła z oponami od kolegi z tego sama auta i po problemie wiec jednak mechanik miał racje winne sa opony a dokładnie kleber dynaxer hp3 takie juz były na aucie jak kupiłem. Wiec jesli ktos ma podobny problem najpierw niech spróbuje podmienić koła, opony i sie przejedzie moze akurat tez sie okaże ze to wina opon. Pozdrawiam i zycze powodzenia

Edytowane przez Kosa64
Rozwiązanie problemu
Opublikowano

Być może będziesz miał do wymiany przegub wewnętrzny (napedowy )z całym kielichem 8k0498103d 

Jak jest wyrobiony to podczas przyspieszania  bedzie telepotac autem ale nie wiem czy też będzie telepotac jak się odpuści gaz 

Opublikowano

Podnieś auto i ściągnij prawe przednie koło i sprawdź na przegubie od strony skrzyni czy niema luzu.

Opublikowano

Jutro sie za to wezme zobaczymy co pokaze 

Opublikowano
W dniu 3.10.2018 o 20:25, arek252525 napisał:

Podnieś auto i ściągnij prawe przednie koło i sprawdź na przegubie od strony skrzyni czy niema luzu.

Chodzi ci o stronę od pasażera? 

Opublikowano
13 godzin temu, Kosa64 napisał:

Chodzi ci o stronę od pasażera? 

tak

 

Opublikowano

Wstawiam film jaki jest luz na tym przegubie. Po stronie lewej od kierowcy luz jest minimalny 1-2mm mysle ze to normalne. A na filmie sa stuki od tego przegubu. 

Jest to przyczyna moich drgań ?

 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Kosa64 napisał:

Wstawiam film jaki jest luz na tym przegubie. Po stronie lewej od kierowcy luz jest minimalny 1-2mm mysle ze to normalne. A na filmie sa stuki od tego przegubu. 

Jest to przyczyna moich drgań ?

 

Nie brzmi jak minimalny, raczej będzie wyczuwalny podczas przyspieszania i to luz łożyska wałka pył osi. A jak z drugiej strony?

Edytowane przez arek252525
Opublikowano
Godzinę temu, arek252525 napisał:

Nie brzmi jak minimalny, raczej będzie wyczuwalny podczas przyspieszania i to luz łożyska wałka pył osi. A jak z drugiej strony?

Hmm film przedstawia luz od strony pasażera   

Z drugiej strony od strony kierowcy jest ten minimalny luz 1-2 mm i nie slychac takiego stuku wręcz mało co go slychac. 

Czyli ten co na filmie to bedzie uszkodzony przegub wewnętrzny?

Opublikowano
3 godziny temu, Kosa64 napisał:

Hmm film przedstawia luz od strony pasażera   

Z drugiej strony od strony kierowcy jest ten minimalny luz 1-2 mm i nie slychac takiego stuku wręcz mało co go slychac. 

Czyli ten co na filmie to bedzie uszkodzony przegub wewnętrzny?

To są wyrobione łożyska na skrzyni biegów. Tam gdzie przęgłuby wewnętrzne.

Opublikowano
18 minut temu, arek252525 napisał:

To są wyrobione łożyska na skrzyni biegów. Tam gdzie przęgłuby wewnętrzne.

Czyli ktora to czesc mozesz podac nr lub foto?

Opublikowano
9 minut temu, Kosa64 napisał:

Czyli ktora to czesc mozesz podac nr lub foto?

620409550.png

Łożysko od strony kierowcy to numer 11 a od pasażera to 19 .Podaj mi twój rocznik i kod silnika to podam ci numer części

Opublikowano

 

tu masz już poważny luz lewej strony bardzo częsta przypadłość audi a4 b8

Opublikowano
12 minut temu, arek252525 napisał:

620409550.png

Łożysko od strony kierowcy to numer 11 a od pasażera to 19 .Podaj mi twój rocznik i kod silnika to podam ci numer części

2009 CAGA 2.0 tdi 143km

Opublikowano

Hmm tylko ja mam ten luz od strony pasażera czy to jest to samo?

Opublikowano

Nie od drugiej strony to łożysko na dyferencjale w skrzyni biegów to już wymontować skrzynie trzeba, ściągacze do łożysk i nowy olej a i nowe łożysko stożkowe.

Opublikowano (edytowane)

Aha... No to ładna lipa nie wiesz ile takie cos moze kosztować z robocizna? Bo jestem za granica a tutaj sie cenią. A i czy mozna tak z tym jezdzic do lipca przyszlego roku bo dopiero wtedy wracam do pl.

 

podnioslem auto dzis jeszcze raz z jednej i drugiej strony i nie ma luzów góra dol jest tylko delikatny luz wzdluzny na półosi od strony pasażera - prawej. I taki ma ponoć byc  

Nagrałem film i gdy ruszam kołem cos stuka ociera z obydwóch stron jest taki sam dźwięk.  Moze to byc ten przegub Wew? Czy ten stukot jest normalny?

 

Edytowane przez Kosa64
Film
Opublikowano
5 godzin temu, Kosa64 napisał:

Aha... No to ładna lipa nie wiesz ile takie cos moze kosztować z robocizna? Bo jestem za granica a tutaj sie cenią. A i czy mozna tak z tym jezdzic do lipca przyszlego roku bo dopiero wtedy wracam do pl.

 

podnioslem auto dzis jeszcze raz z jednej i drugiej strony i nie ma luzów góra dol jest tylko delikatny luz wzdluzny na półosi od strony pasażera - prawej. I taki ma ponoć byc  

Nagrałem film i gdy ruszam kołem cos stuka ociera z obydwóch stron jest taki sam dźwięk.  Moze to byc ten przegub Wew? Czy ten stukot jest normalny?

Zrób filmik od strony przegubów i ruszaj kołem.  Może być przegłub wewnętrzny a może być to dyferencjał w skrzyni.

 

Opublikowano

Podczas ruszania i skręcania nie masz jakiś stukotów i wibracji? złap jedną rękę przegłób wewnętrzny i drugą rekom poruszaj kołem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...