Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 3.0 v6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

AUDI QUATTRO V6

WP_20181004_16_23_56_Pro.thumb.jpg.02fd5842de0032c5ec023fb420fb0236.jpg

WP_20181004_16_24_10_Pro.jpg

WP_20181004_16_32_21_Pro.jpg

WP_20181004_16_32_27_Pro.jpg

EDIT.

Witam ponownie. Na wstępie zacznę trochę inaczej niż poprzednio żeby powstrzymać falę hejtu że narzekam lub coś w tym stylu. 

Kupiłem ten samochód i jest za***isty. Mimo kilku problemów, które mam zamiar naprawić.

Jestem świeżym posiadaczem auta Audi A4 B6 3.0 Quattro ze skrzynią automatyczną Tiptronic.

Jest to moja pierwsza styczność z Audi A4 i lekko inaczej wyobrażałem sobie to spotkanie. Przede wszystkim nie myślałem że jest tyle rzeczy o które trzeba zadbać w tym aucie. Niestety nie jest to auto z salonu a więc wymaga pewnych inwestycji.

Kupiłem to autko w komisie pod Warszawą od importera, który specjalizuje się w autach ze Szwajcarii. Cena była dobra więc się zdecydowałem mimo kilku mankamentów.

Wrażenia z jady z tym autem są naprawdę zadowalające, silnik fajnie się zbiera i w trasie spalił średnio 9l/100km spokojnie jadąc. Dźwięk V6 super. Zawsze chciałem mieć automat więc i jest +10 do wygody. Światła ksenonowe super sprawa bardzo dobrze oświetlają drogę. Nagłośnienie audi concert ze wzmacniaczem i zmieniarką daję radę i spełnia moje oczekiwania. Klima się sprawuję a grzane fotele zimą ratują mi d*pę. Napęd quattro jest bo jest musiałem kupić audi ze słynnym quattro bo to legenda, w czasie zimy przetestujemy. Spalanie w mieście od 12-15 l/100km. 

A teraz o GŁÓWNYCH problemach:

1. [ROZWIĄZANY] Kontrolka Old ruck podczas mocnego butowania - wymieniłem olej na Motul 5w40, płukanka zrobiona oraz czyszczenie miski i nowy filter (problem rozwiązany)

2. [ROZWIĄZANY] Szum podczas jazdy powyżej 50km/h

To już zauważyłem podczas jazdy testowej przed zakupem, stwierdziłem że opony bo były już mocno zużyte lub łożyska. Najpierw przy okazji pierwszej wymiany oleju, mechanik stwierdził że do wymiany lewe łożysko przód, po tym szum jakby zrobił się mniejszy ale nadal był, więc zostały opony. Kupiłem nówki nokian wr d4 1600 pln za komplet, najniższy współczynnik hałasu - efekt jest taki że dalej szumi, teraz tak jakby bardziej z tyłu.

Problem do dziś nie rozwiązany, jadę w piątek wymienić drugie łożysko po prawej stronie, jeżeli to nie pomoże to może ty????

(problem rozwiązany - łożyska prawa strona przód i tył. JEST CISZA)

3. [ROZWIĄZANY] Maksymalny skręt kół wywołuje pisk z pod przedniej osi. Drugi problem to jakby coś ze wspomaganiem przy lekkim skręcie np na rondzie coś tam lekko brzęczy jakby ze wspomagania i czuć to na kierownicy.

W przyszłym tygodniu auto oddaje do mechanika w tej sprawie.

(problem rozwiązany - nowa pompa wsp.)

4. [ROZWIĄZANY] Check wywalił przy szybkim rozpędzaniu auta , katalizator 1 i 2 (ale nie pamiętam jak błąd był dokładnie sformułowany) to dwa razy się stało. Mechanik sprawdził katy są i twierdzi że nie zapchane a sondy i wszystko sprawne.

Zawożę auto do innego mechanika tym razem i jemu też zlecę sprawdzenie katów jeszcze raz, póki co butowałem trochę i narazie spokój.

(brak błędów od dłuższego czasu)

5. [ROZWIĄZANY] Dźwięk wydobywający się z silnika takie lekki zgrzytanie, trzeszczenie. Zauważyłem ostatnio że czasami ale nie zawszę przy mocnym rozpędzaniu auta w okolicach 3tys/obr do 4-4,5 tys/obr pojawia się ten dziwny dźwięk.

 

Podsumowanie kosztów:

1. Pierwszy serwis (wymiana oleju na MOTUL 5w40 i filtrów, czyszczenie miski, jedno łożysko SKF oraz nabicie klimy) - 900 PLN

2. Problem ze wspomaganiem (wymiana płynu do wspomagania i wymiana płynu chłodniczego oraz żarówka od rejestracji) - 100 PLN 

3. Nowe opony zimowe NOKIAN WR D4 215/55/16 - 1630 PLN

4. Wymiana łożysk prawego przód i tył SKF - 520 PLN

5. Nowa dolna osłona silnika - 150 PLN

6. Ubezpieczenie - 1000 PLN

Update 8/11/18

6. Filtr paliwa, spawanie okolic środkowego tłumika tam gdzie była nieszczelność oraz przymocowanie środka tłumika do podwozia bo luźno wisiał. Odłączenie parktronicu (na jakiś czas) - 180 PLN

7. Siadła pompa wspomagania totalnie, wymieniona na nówkę. Do tego tuleje, łaczniki stabilizatorów oraz gumki wymienione - 1820 PLN

8. Świeżo odebrane auto po wymianie pompy, na drugi dzień zgasł, potem falowały oborty i auto przygasało, na blacie kontrolka akumulatora oraz żółty trójkąt w wykrzyknikiem. Problemem był układ powietrza, stare węzę się pokruszyły i nie było podciśnienia. Wymienione na nowe - 40 PLN

Update 17/12/18

9. Nowy "używany" kolektor ssący oraz nowy płyn wspomagania - 800 PLN

10. Bańka płynu 5L Motul - 160 PLN

Aktualny stan kosztów razem: 7 300 PLN

 

A zostało do zrobienia:

- Wspomaganie, katalizatory (problem znikł narazie), rozrząd 

- Opony lato i felgi 

- Renowacja skór

- Renowacja lakieru

- Tarcze i klocki 

- Regeneracja zacisków

- Przyciemnienie szyb

- Chrom lusterka

- Ledy w środku

- Wszystkie emblematy na tylną klapę audi(teraz nie ma żadnych)

- nowe dywany

 

 

CDN.

 

Edytowane przez Bequiet
Opublikowano

Trzeba było auto dokładnie sprawdzić przed zakupem

Silniki V6 zawsze generują większe koszty w przypadku awarii.

Jak to mówią: Polak mądry po szkodzie.

Trzeba było najpierw odwiedzić forum i popytać czego można się spodziewać po takiej wersji jaką ty kupiłeś.

 

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem dlaczego takie hejty. Wiedziałem czego można się spodziewać po części... Jeżeli chodzi o sprawdzenia auta przed zakupem to o jednym problemie wiedziałem na miejscu, ale reszta problemów wyszła dopiero po czasie. Pewnie ktoś kto się zna już odrazu mógłby ustalić pewne wady natomiast ja zaryzykowałem i tyle.

Nie będę płakać z tego powodu a tego tematu nie założyłem żeby się komuś żalić. 

Założyłem ten wątek jako rodzaj pamiętnika/projektu oraz możliwość dyskusji i nadzieję że mogę tu uzyskać dobre rady i pomoc.

Ja chcę rozwiązać problemy na jakie napotkałem i dlatego liczę na doświadczenie i opinię innych. 

To że takie auto będzie generowało większe koszty napraw to wiedziałem i liczę się z tymi nawet najgorszymi, takie życie, dam sobie z tym radę. Tylko pytanie czy mechanik mi wszystko ogarnie.

 

Ale dziękuje za odzew i porównanie do stereotypu Polaka.

Edytowane przez Bequiet
Opublikowano (edytowane)

Przede wszystkim wstaw foty, bo taki temat się nie liczy :D Hejtu to Ty jeszcze nie uświadczyłeś na tym forum ;) Temat jest po to, żeby zadawać pytania także się nie bój (hejt swoją drogą, olej to, bo nikomu się nie dogodzi) To Twoje auto i zrobisz co będzie Ci się podobało.

Płyn od wspomagania ori? Poczytaj trochę wątków o silnikach 3.0. Szukajka często daje wiele odpowiedzi.

 

edit: poczytaj trochę ----> https://a4-klub.pl/forum/198-30/

Edytowane przez Raamboo
Opublikowano

Ale kupujesz kilkuletnie auto w dobrej cenie i narzekasz mogłeś nowe a4 kupić 

Opublikowano
W dniu 5.10.2018 o 16:35, marekgolczynski napisał:

Ale kupujesz kilkuletnie auto w dobrej cenie i narzekasz mogłeś nowe a4 kupić 

Jak mi coś dołożysz to kupimy :)

 

Fotki dodane i kolejny problem rozwiązany !! :)

Opublikowano (edytowane)

Nie łam sie kolego. Nie zawsze da się wszystko zobaczyć przed zakupem, a szczegolnie kiedy auto sie podoba i nie ma nikogo kto spojrzy na nie bez emocji ? Jak oddajesz auto do mechaników spisuj zawsze numery błędów i wtedy będziemy mogli pomóc. Piszczenie przy maksymalnym skręcie... biorac pod uwagę, że zmieniłeś płyn i to, że poziom jego jest prawidłowy... Przy maksymalnym skręcie kół pompa wspomagania ma największe obciążenie i albo ślizga się pasek ktory ją napędza, albo niestety kończy się pompa wspomagania. Zmień na poczatek pasek osprzetu jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, jesli nie pomoże to trzeba przyjrzeć sie pompie. 

Jeśli chodzi o check przy rozpedzaniu, to szwajcarskie auta są traktowane bardzo delikatnie, bo tam tak jeżdżą ? więc na początek kilka razy dobrze go przegazuj, niech się trochę oczyści i rozrusza, choć najlepszym rozwiązaniem byłoby czyszczenie dolotu, EGRu, odmy i kierownic turbiny, bo pewnie wszystko jest nieźle zasyfione sadzą. 

Zdobądź więcej informacji o tym co pokazuje komputer bo za to płacisz i wtedy bedziemy mogli bardziej pomóc.

Edytowane przez Diablo
Opublikowano

Oto błędy jakie ukazały się na VAGU.

Na wtorek jadę do warsztatu na test katów i sond.

V__063A.jpg

Opublikowano

Sprawdź czy są katalizatory, czy same puchy.

Opublikowano

Witam

Kolejny problem rozwiązany, szelest i metaliczne dźwięki wydobywające się z silnika były to klapki w kolektorze ssącym. Tu też były przygody i prawie dwa tygodnia auta nie miałem, jeden kolektor przyszedł z uszkodzonymi klapkami mimo zapewnień sprzedającego o ich sprawności ale szczęscie w nie szczęsciu klient miał jeszcze jeden kolekotr, któy sprawdził i sprawny wysłał a stary oddaliśmy. 

Do tego wymieniłem płyn wspomagania bo po wymianie pompy na gorącym silniku dalej przyciera... musze trochę teraz pojeździć i zobaczymy jak nic to nie pomoże to pompa jest na gwarancji...

do kosztów dopisuję +800 pln

Opublikowano

Mały update. Październik, Listopad, Grudzień to 3 miesiące od zakupu i tyle czasu nie czyscilem środka w związku z tym postanowiłem dzis odświeżyć wnętrze. Dlatego też dodam z tej okazji kilka zdjęć i jeszcze film z przejazdu. 

Zalety jasnej tapicerki..? Nie widać kurzu :)

Aaa jeszcze koszty.. No ti plaka miałem, płyn do szyb tez. 

Musiałem kupić. Balsam do skór, wd40, ściereczki z mikrofibry, odkurzacz i Myjka automatyczna z woskiem i suszeniem no to 60 PLN razem wyszło za całość. Z tym że kosmetyki będę miał na dłużej następnym razem środek auta zrobię za 0 PLN ? promocja od Audi. Na myjke automatyczna jeżdżę zwykle nie więcej jak 2 razy w miesiącu. 

 

IMG_20181227_174346.jpg

IMG_20181227_174434.jpg

IMG_20181227_170657.jpg

IMG_20181227_170731.jpg

IMG_20181227_170744.jpg

Opublikowano

Sorry za taką amatorszczyzne z tym nagraniem ale nie mam żadnego uchwytu. 

Opublikowano

o fak ? to jeszcze ktoś korzysta a takich myjni automatycznych ?
Jak dla mnie szkoda lakieru ?
Ale auto fajne :D

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

A jak kolego rozwiązałeś sprawę z tymi błędami katalizatorów i sond?

Widzę na filmie że błąd silnika się świeci. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.12.2018 o 17:24, tomik77 napisał:

A jak kolego rozwiązałeś sprawę z tymi błędami katalizatorów i sond?

Widzę na filmie że błąd silnika się świeci. 

Sprawa w toku, nie mam kiedy podjechać do mechanika, do końca stycznia będę wiedział to dam znać co i jak. 

Błąd jest na 1 katalizatorze. Z jednej rurki też mniej dymi niż z drugiej 

 

 

Edytowane przez Bequiet
Opublikowano

Jest coś i nie wiem czy mam się tego obawiać, czy też nie, po otwarciu korka, lub przy wyciąganiu miarki od oleju, wydobywa się niepokojący dźwięk, tak jak na filmie. 

Opublikowano

Siemano

Auto po kolejnych naprawie. Katalizatory został wyjęte i wysłane do sprawdzenia, okazało się że jeden był lekko przytkany i zostały wypalone a więc ten element mam już z głowy. Sondy też sprawdzone jest okej.Do tego wymienione świece. Razem wyszło 400PLN

 

Opublikowano

Po tygodniu bez checka ale ten zwowu się zapalił a objawy to mocne drgania silnika na zimnym,, ale potem już na ciepłym też. Mechanik najpierw obstawiał odmę ale została cała sprawdzona i jest ok. Potem wyszło na teście że rozrząd się rozjechał. Zostały wymieniony pasek, pompa wody i uszczelniacze. Rolki zostały takie jakie były bo przed zakupem rozrząd był robiony, rolki rok 2017. Do tego przepływomierz dziś nowy założony. Zobaczymy jutro czy dalej będzie szarpać czy nie. Jeszcze nic nie płaciłem narazie auto mam do testu aż nie zrobimy na tip top

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...