Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ON vs GAZ


miczek.mk

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kupowałam 1.8 T to wiedziałam czego mogę się spodziewać, a radość dziecka jest najważniejsza. Żaden ,, traktorek" nie da mi takiej radochy z jazdy, testowałam 2.5 TDI

i niestety to nie było dla mnie.

Było kiedys takie hasło z poprzedniej epoki ,, Kobiety na traktory" a Brynia ,, traktorom" mówi zdecydowane NIE

Słuchaj Brynia - nie zastanawiając się nad tym co mówię, myślałem tak samo jak Ty, niestety po wzięciu kawałka papieru i ołówka do ręki zrobiłem proste wyliczenie. Oto ono wraz z komentarzem: zrobiłem w swoim życiu przez ostatnie 5lat około 350 tysięcy km. dwoma tylnonapędowymi autami znanej marki z porządnymi silnikami benzynowymi. Koszty jazdy na benzynie byłyby przy założeniu 10l pb95 po 3.99 zł /100km takie - 139.650 złotych, po założeniu dobrej instalacji sekwencyjnej wyjdzie tyle: 13l LPG / 100 km po 1.9 zł - 86.450 zł. a prz założeniu że moja (zresztą już pisałem) A4 Avant 1.9 TDI AFN 110KM klimatronic, napęd przedni, skrzynia manualna, spala średnio cały czas 5.8 po 3.65 zł ON to przy założeniu tego samego przebiegu czyli 350 tysięcy km. wyjdzie tyle: 74.095 zł. Wiem, że to wyliczenie jest uproszczone, bo nie zawiera kosztów zakupu, serwisowania, zakupu instalacji gazowych i problemów po jej instalacji, utraty wartości, łatwości odsprzedaży, zmieniających się cen paliw, subiektywnych wrażeń z eksploatacji danego typu silnika, lecz prawda niestety jest smutna - chcesz jeździć i nie pracować tylko na utrzymanie auta - musisz uśmiechnąć się do diesla. Mój diesel, na którego mówię, że ma silnik "zetora" ma tylko 110 KM, ale 235 Nm momentu i do jazdy po polskich asfaltowych bezdrożach wystarczy. I jeszcze taka mała dygresja (proszę o wyrozumiałość moderatorów): jak chcę się odprężyć to wsiadam do żony Peugeota 205 z fajnym napisem na klapie. Ostatnio nawet Pan w swoim Passacie Variant 1.8T, nie mogąc się pogodzić z prawami fizyki, ze 130 koni przy masie 800 kg rozpędza się dużo sobodniej niż 200 koni przy masie 1400 kg zaczął mnie wyzywać na światłach , myśląc, że po kłopotach z przyspieszeniem jego passata wygra chociaż potyczkę słowną... A wracając do sedna sprawy, fakt faktem, napewno fajnie się jeździ benzyną turbo, ale niewielu z nas jest właścicielami stacji benzynowych, i szara rzeczywistość zmusza nas do szczerej oceny sytuacji, a nie obrażanie się i pisanie "TDI i niestety to nie dla mnie". I proszę o uważne przealanalizowanie kosztów eksploatacji.... przed ewentualną polemiką nad wyższością benzyny nad dieslem lub odwrotnie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miczek.mk, zrób jeszcze jedno wyliczenie. Zsumuj bilety miesięczne, zoabczysz jak TDI jest mało opłacalny.

:wink:

Wyraźnie brynia napisała, dlaczego nie TDI. Koniec dyskuskji. Podajemy wyniki tylko !

Zeby nie było OT, wczoraj na FISie wyszło mi 10.1 średnie : 100% miasto, przejechany odcinek 22km (1 godzina i 40 minut). Winowajca : korki w Gdańsku.

No te bilety MPK to lekkie przegięcie, zrobię dla Ciebie pre_pl inne wyliczenie 350 tysięcy w pięć lat (1825dni) komunikacją miejską ze średnią prędkością 10 km/h to daje około 18 godzin dziennie w autobusie MPK, także w piątki, świątki i niedziele. I żeby nie było całkowicie OT to autobus MPK pali około 40-50l ON / 100km. I mam nadzieję, że moderatorzy tego nie wytną. Przepraszam. :biggrin:

[ Komentarz dodany przez: Murzyn: 15-03-2007, 14:26 ]

nie smiecic mi tu spalaniem autobusow i czolgow :bicz::rotfl::rotfl::rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po założeniu dobrej instalacji sekwencyjnej wyjdzie tyle: 13l LPG / 100 km po 1.9 zł - 86.450 zł. a prz założeniu że moja (zresztą już pisałem) A4 Avant 1.9 TDI AFN 110KM klimatronic, napęd przedni, skrzynia manualna, spala średnio cały czas 5.8

Ja mam założoną dobra instalacje sekwencyjną i wychodzi 11 a nie 13.....Zazwyczaj jest wzrost w stosunku do paliwa o 10% a nie 30% które Ty przyjąłeś niewiadomo skąd.(pewnie żeby była wieksza różnica na korzyśc diesla.....)

Jak można porównać 110km do 150km? Przyjemnośc z jazdy jest dużo wieksza benzynką ,miałem okazję testowac 110 km w dieslu- badziewie.....

Sorki kolego ale ile musisz zapłacic wiecej za silnik wysokopręzny w samochodzie i po dodaniu tej różnicy już Twoja operacja wyliczania znacznie sie zmieni. ...Piszesz że po założeniu instalacji sa problemy-jak założysz najtanśza może i tak. Ja mam sekwencje od 30tyś czyli założona zaraz po zakupie i nie miałem z nią zadnych problemów.Twoja wypowiedz jest bardzo stronnicza i opiera sie na załyszanych plotkach a nie na faktach...

lecz prawda niestety jest smutna - chcesz jeździć i nie pracować tylko na utrzymanie auta - musisz uśmiechnąć się do diesla.

Prosze Cie nie pisz takich głupot....

Jak chcesz zrobić porównanie podobnych aut o podobnych parametrach to porównaj 2.5 tdi do 1,8T-oba po 150koni. Ile średnio pali ten dieselek 7-7.5 teraz przemnóż przeż cenę paliwa i kilometry i podaj wynik........ A sredio ile wiecej musisz zapacić za 2.5 tdi wiecej na starcie- a co z opłatami za silnik 2.5 sa mniejsze niż 1.8.... :lol::lol::lol:

I proszę o uważne przealanalizowanie kosztów eksploatacji.... przed ewentualną polemiką nad wyższością benzyny nad dieslem lub odwrotnie. Pozdrawiam
- również ozdrawiam.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam założoną dobra instalacje sekwencyjną i wychodzi 11 a nie 13.....Zazwyczaj jest wzrost w stosunku do paliwa o 10% a nie 30% które Ty przyjąłeś niewiadomo z kąd.(pewnie żeby była wieksza różnica na korzyśc diesla.....)

Jak można porównać 110km do 150km? Przyjemnośc z jazdy jest dużo wieksza benzynką ,miałem okazję testowac 110 km w dieslu- badziewie..... "

"Sorki kolego ale ile musisz zapłacic wiecej za silnik wysokopręzny w samochodzie i po dodaniu tej różnicy już Twoja operacja wyliczania znacznie sie zmieni. ...Piszesz że po założeniu instalacji sa problemy-jak założysz najtanśza może i tak. Ja mam sekwencje od 30tyś czyli założona zaraz po zakupie i nie miałem z nią zadnych problemów.Twoja wypowiedz jest bardzo stronnicza i opiera sie na załyszanych plotkach a nie na faktach..."

"Prosze Cie nie pisz takich głupot....

Jak chcesz zrobić porównanie podobnych aut o podobnych parametrach to porównaj 2.5 tdi do 1,8T-oba po 150koni. Ile średnio pali ten dieselek 7-7.5 teraz przemnóż przeż cenę paliwa i kilometry i podaj wynik........ A sredio ile wiecej musisz zapacić za 2.5 tdi wiecej na starcie- a co z opłatami za silnik 2.5 sa mniejsze niż 1.8.... :lol::lol::lol: "

1. Przejeździłem przez ostatnie pięć lat 350 tysięcy na dwoch instalacjach sekwencyjnych, więc proszę Cię szanowny Panie Paplanski, nie pisz mi o wyższości samochodu z gazem nad dieslem (pierwsza - IGS Landi renzo 3 generacji (wtrysk ciągły) - bo wtedy 4 generacji nie było, druga 4 generacja BRC sequent 24), celowo pomijam tutaj poprzednie moje auta, bo te pracowały bądź na 1 bądź na 2 generacji.

2. Nie biorę pod uwagę silnika 2.5TDI czy 2.7 biturbo, bo choć są mocne, nie są nadto solidne (więc proszę Cię, nie były one przedmiotem mojego postu (Brynia ma 1.8T a ja 1.9TDI), nie posiadam doświadczenia ile palą, nie byłem zainteresowany ich zakupem)

3. Radość z jazdy to nie tylko moc (kM / kW) ale i moment obrotowy (Nm)

4. Zobaczymy jak zrobisz na tej instalacji sekwencyjnej 200.000 km, jeśli chcesz wiedzieć, w czasie takiego przebiegu wymienisz przynajmniej 4 komplety wtrysków gazowych, celowo pomijam resztę

5. Moja mama jeździ A4 1.6 ze spacerowymi prędkościami i bez klimy i pali jej 12l LPG / 100 km., więc proszę Cię, abyś przeanalizował jeszcze raz to spalanie w Twoim aucie - 11l/100km.

6. Nawet jeśli Twoje auto pali 11l LPG/100 km (zakładam czysto teoretycznie) to przy założeniu 350.000 km jazda nim kosztuje i tak 73.150 zł, pamiętając o tym , że założyłem niską cenę gazu 1.9 zł/1l, (w zimie gaz wyraźnie drożeje)

7. Zapomniałeś, że Twoje auto pali także trochę benzyny, więc przy założeniu że na 100 km Twoje auto pali 11l LGP/100km + 1l PB95/100 km co daje w przeliczeniu nadal wynik 73.150 za LPG i 13.965 za PB95 razem 87.115 zł

8. Pamiętaj, że celowo pominąłem koszty zakupu auta, serwisowania, zakupu instalacji gazowych, jej serwisowania i problemów po jej instalacji, utraty wartości, łatwości odsprzedaży, zmieniających się cen paliw, subiektywnych wrażeń z eksploatacji danego typu silnika, częstszą wizytą w stacjach paliw (koszty dojazdu do stacji, czasu straconego przy tankowaniach, kłopotów z tankowaniem w niektórych krajach europejskich, brakiem zapasówki lub wiecznym przewalaniem koła dojazdowego lub koła zapasowego w bagażniku) czy choćby kosztów dodatkowych przeglądów bo są to sprawy subiektywne i trudno o konstruktywną rozmowę z kimś kto stoi przy swoim metodą "tak bo tak"

9. Moja wypowiedź nie jest oparta na "zasłyszanych plotkach", lecz na wykształceniu, które posiadam, oraz na doświadczeniu około miliona przebytych kilometrów, które od 1990 roku przez 17 lat zrobiłem. Nadmieniam, że pierwsze auto na gazie miałem w w kwietniu 1993 roku i wtedy w czasie laboratoriów na Politechnice sprawdzaliśmy wpływ zasilania gazem LPG na silnik spalinowy. Pracowałem także przez 1.5 roku w serwisie Citroen/Peugeot we Francji. Poza tym przez te 17 lat miałem (nie pamiętam ile), przeróżnych samochodów na gazie, teraz mam drugiego diesla (pierwszy był Mitsubishi Galant kombi 2.0 TDIntercooler 1998) - i jedyne nad czym się zastanawiam, to czemu tak długo trwałem w ślepym uporze, w jakim Pan, Panie Paplanski trwa do dziś.

Łączę wyrazy szacunku - miczek.mk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest wolnosc wypowiedzi, wiec nie kasuje waszych postow, chociaz z doswiadczenia wiem ze ta debata nie doprowadzi do niczego. Z 2 strony przy konkretnych argumentach popartych faktami jest szansa....nie zasmiecajcie tamtego tematu tylko prowadzcie polemike tutaj :twisted:

(jezeli cos spapralem przy przenoszeniu/scalaniu to sorki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie sobie spokoj, zawsze bedzie spor. Kazdy chwali swoje - tak to juz jest

Oki, tylko że ja mam w tej chwili dwie benzyny (jedna z LPG) i jednego diesla!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, tylko że ja mam w tej chwili dwie benzyny (jedna z LPG) i jednego diesla

I masz szeroki wybór, ale to nie zmieni nastawienia do LPG i ON

Każdy jeździ tym czym lubi albo czym musi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejna wojan ON vs LPG ... poszukjacie sobie na forum AKP .. bylo sporo na ten temat .....

ja juz wybrałem .... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem jak mozna pisac o wiekszej przyjemnosci z jazdy 1.8 turbo niz 1.9 tdi, podajac spalanie tego pierwszego na poziomie 10 czy 11 litrow. Przeciez przy takim spalaniu mowimy o stosunkowo spokojnej jezdzie, wiec jakie ma znaczenie czy dieselem czy benzynka skoro prawdziwa zabawa przy 1.8T zaczyna sie przy spalaniu 15-17litrow, pilowany diesel nigdy nie osiagnie takich liczb. Wrazenia sa calkiem sympatyczne podczas jazdy takim benzynowym silnikiem, podobnie zreszta jak i te doznane pozniej na stacji benzynowej....;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie GAZ jest tylko dobry ale w kuchni wiec albo ON albo Benzynka

Tak wlasnie , albo diesel albo benzyna a nie ZAPALNICZKA :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na gaz to sobie mozna FSO poloneza przerobic ale nie Audi oooo panowie :a4fan::a4fan:
święta racja- gazem to lepiej komuś dać po oczach :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko ilu posiadaczy A4 zrobi 350 kk przebiegu :rolleyes:

Dizelek będzie ekonomiczniejszy, ale gdy samochód praktycznie niesdygnie, jak się jeździ po pare tyś rocznie to jedna cholera :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z tego wszystkiego wywnioskowałem , albo się lubi co się chce , albo się lubi co się ma. Ja osobiście nie skalał bym benzynki gazem. Skoro jak nie którzy twierdzą , że gaz jest ok, to dlaczego Audi i inni producenci nie wypuszczają seryjnie samochodów z gazem.

Kolejna sprawa to cena porównywanych paliw. Zawsze wraz ze wzrostem cen ON wzrośnie również cena LPG, gdyż LPG nie jest produktem , który się wydobywa, tylko jest produktem powstałym podczas rafinacji ropy. Więc zawsze ilość oferowanego LPG będzie zależna od ilośći wydobytej ropy.

[ Dodano: 17-03-2007, 07:04 ]

Dizelek będzie ekonomiczniejszy, ale gdy samochód praktycznie niesdygnie, jak się jeździ po pare tyś rocznie to jedna cholera

Warto czasem przeliczyć , ale w większości sytuacja wygląda tak, że przy małych przebiegach lepiej kupić benzynkę a przy dużych przebiegach dieselka, ale podkreślam, warto obliczć przy ilu tyś rocznie jest ta granica uwzględniając wszystkie koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...