Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRD bardzo częste wypalanie DPF!!!


Lygrys

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dzwoniłem do mechanika zapytać o ten kąt wtrysku i powiedział mi ,że samochód ma dobrze ustawione bo gdyby miał źle to wywaliło by błąd ponieważ za kąt wtrysku odpowiadają jakieś 2 czujniki. Nie wiem czy prawda czy nie narazie w czwartek pojadę na chip jeśli nic nie pomoże spytam innego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam ponownie 

Panowie Samochód po czip tuningu wypluł 202.7 koni i 418 Nm przy 3074 RPM gdzie fabryka miała 175.4 koni i 338 Nm przy 3316 RPM ,samochód przyśpiesza płynniej i szybciej ,a co najważniejsze wszystkie moje problemy zostały rozwiązane.

Dodam jeszcze ,że podana moc i Nm które uzyskał są na pełnym osprzęcie czyli z DPF i ze sprawnym EGR (bez nich miałby pewnie troszkę więcej ,ale nie o to chodziło).

P.S. Problemem był program na 189koni i 367Nm który był tak nakombinowany ,że podczas chip tuningu musieli mi najpierw wgrać serie ,a potem zaczeli ją modyfikować.

Temat uważam za zamknięty. ;)

Edytowane przez Lygrys
P.S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2018 o 13:51, Lygrys napisał:

Znasz jakiegoś ogarniętego mechanika w KRK? Szczerze mówiąc ja nie znam tam żadnego.

Zagazuj.pl

 

Świetną robotę robią ! Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie problem z DPF powrócił więc nie nacieszyłem się za szybko.

W V-Tech byłem 25.10.2018 (czwartek) dziś mamy 02.11.2018 (piątek) ,a w środę zaświecił się nieszczęsny DPF więc podpiąłem komputer i sprawdziłem zapełnienie (53%) stwierdziłem ,że pozwolę mu się wypalić bez awaryjnego wypalania. Po 20 minutach filtr sam wypalił się do 0.0% niestety dziś znów czekało mnie wypalanie z (60%) wypalił do 0% i tak się zastanawiam czy komputer mógł się sam przestawić ? (Będę dzwonił do V-Tech pytać o szczegóły). Albo DPF sam w sobie już jest zaszlakowany i dlatego się tak szybko zapełnia ,3 firmy w których czyściłem DPF twierdziły ,że jest w porządku ,ale innego powodu mojego problemu jak sam DPF nie widzę.

Jak uważacie czy kupić używany DPF i podmienić żeby sprawdzić jak będzie funkcjonować czy od razu go wy*********ć i jeździć bez i czy wyłączć EGR i chłodnice EGR?

U Niemców można kupić fabrycznie nowy DPF za 300 euro może się skusić i zamontować.

Sam już nie wiem ,jak myślicie?

Edytowane przez Lygrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lygrys napisał:

Panowie problem z DPF powrócił więc nie nacieszyłem się za szybko.

W V-Tech byłem 25.10.2018 (czwartek) dziś mamy 02.11.2018 (piątek) ,a w środę zaświecił się nieszczęsny DPF więc podpiąłem komputer i sprawdziłem zapełnienie (53%) stwierdziłem ,że pozwolę mu się wypalić bez awaryjnego wypalania. Po 20 minutach filtr sam wypalił się do 0.0% niestety dziś znów czekało mnie wypalanie z (60%) wypalił do 0% i tak się zastanawiam czy komputer mógł się sam przestawić ? (Będę dzwonił do V-Tech pytać o szczegóły). Albo DPF sam w sobie już jest zaszlakowany i dlatego się tak szybko zapełnia ,3 firmy w których czyściłem DPF twierdziły ,że jest w porządku ,ale innego powodu mojego problemu jak sam DPF nie widzę.

Jak uważacie czy kupić używany DPF i podmienić żeby sprawdzić jak będzie funkcjonować czy od razu go wy*********ć i jeździć bez i czy wyłączć EGR i chłodnice EGR?

U Niemców można kupić fabrycznie nowy DPF za 300 euro może się skusić i zamontować.

Sam już nie wiem ,jak myślicie?

Wywalaj to dziadostwo bo DPF w każdym silniku na PD to jedna wielka porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię. Powiedzcie mi warto wyłączyć EGR ? Jak DPF wywale to na pewno pojadę do V-tech na korekta chip tuningu i tak pytam z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pilKOZAK napisał:

Nie do końca rozumiem o co ci chodzi z tym filmikiem. Ja swój filtr miałem już 3 razy czyszczony (Chemicznie) w 3 różnych firmach i nic to nie dawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat ponieważ mam podobny problem.

Niedawno rozsypał mi się silnik (2.0 BRD). Został wymieniony na "nowy". Wtryski zostały moje. Po odbiorze auta i wyruszeniu w trasę samochód zaczął wpadać w tryb awaryjny i po chwili zapaliła się kontrolka od DPF co nigdy nie przydarzyło się przy starym silniku bo robiłem głównie kilometry na autostradzie, więc cieżko było żeby sie zapchał.

Po zrobieniu 350 kilometrów do mrugających świec żarowych i DPF dołączył CHECK. Do domu wróciłem w trybie awaryjnym. Udałem się do zakładu gdzie wymieniany był silnik, podpięli komputer i wyskoczył błąd czujnika ciśnienia spalin. Czujnik został wymieniony a DPF wypalony do około 7% i wszystko było Ok, ale nie mam długo. W trasie auto w pewnym momencie podczas przyspieszania zaczynało poszarpywać aż po pół godzinie znowu zaczęły mrugać świece żarowe. Zgasiłem auto i odpaliłem żebym mógł normalnie dalej jechać i po chwili wyskoczyła kontrolka od DPF. Wrzuciłem trzeci bieg, 2700obr i udało się wypalić. 

Zastanawia mnie dlaczego DPF tak szybko się zapchał jadąc autostradą. Wydaje mi się że nie jest to normalne i coś trzeba z tym zrobić.

Dodam, że spalanie w "nowym" silniku wzrosło o około 1,5L ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, shakal napisał:

Podepnę się pod temat ponieważ mam podobny problem.

Niedawno rozsypał mi się silnik (2.0 BRD). Został wymieniony na "nowy". Wtryski zostały moje. Po odbiorze auta i wyruszeniu w trasę samochód zaczął wpadać w tryb awaryjny i po chwili zapaliła się kontrolka od DPF co nigdy nie przydarzyło się przy starym silniku bo robiłem głównie kilometry na autostradzie, więc cieżko było żeby sie zapchał.

Po zrobieniu 350 kilometrów do mrugających świec żarowych i DPF dołączył CHECK. Do domu wróciłem w trybie awaryjnym. Udałem się do zakładu gdzie wymieniany był silnik, podpięli komputer i wyskoczył błąd czujnika ciśnienia spalin. Czujnik został wymieniony a DPF wypalony do około 7% i wszystko było Ok, ale nie mam długo. W trasie auto w pewnym momencie podczas przyspieszania zaczynało poszarpywać aż po pół godzinie znowu zaczęły mrugać świece żarowe. Zgasiłem auto i odpaliłem żebym mógł normalnie dalej jechać i po chwili wyskoczyła kontrolka od DPF. Wrzuciłem trzeci bieg, 2700obr i udało się wypalić. 

Zastanawia mnie dlaczego DPF tak szybko się zapchał jadąc autostradą. Wydaje mi się że nie jest to normalne i coś trzeba z tym zrobić.

Dodam, że spalanie w "nowym" silniku wzrosło o około 1,5L ?

 

Zobacz chłodniczkę spalin czy nie jest pęknięta. 

A nie ubywa płynu chłodzącego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, shakal napisał:

Podepnę się pod temat ponieważ mam podobny problem.

Niedawno rozsypał mi się silnik (2.0 BRD). Został wymieniony na "nowy". Wtryski zostały moje. Po odbiorze auta i wyruszeniu w trasę samochód zaczął wpadać w tryb awaryjny i po chwili zapaliła się kontrolka od DPF co nigdy nie przydarzyło się przy starym silniku bo robiłem głównie kilometry na autostradzie, więc cieżko było żeby sie zapchał.

Po zrobieniu 350 kilometrów do mrugających świec żarowych i DPF dołączył CHECK. Do domu wróciłem w trybie awaryjnym. Udałem się do zakładu gdzie wymieniany był silnik, podpięli komputer i wyskoczył błąd czujnika ciśnienia spalin. Czujnik został wymieniony a DPF wypalony do około 7% i wszystko było Ok, ale nie mam długo. W trasie auto w pewnym momencie podczas przyspieszania zaczynało poszarpywać aż po pół godzinie znowu zaczęły mrugać świece żarowe. Zgasiłem auto i odpaliłem żebym mógł normalnie dalej jechać i po chwili wyskoczyła kontrolka od DPF. Wrzuciłem trzeci bieg, 2700obr i udało się wypalić. 

Zastanawia mnie dlaczego DPF tak szybko się zapchał jadąc autostradą. Wydaje mi się że nie jest to normalne i coś trzeba z tym zrobić.

Dodam, że spalanie w "nowym" silniku wzrosło o około 1,5L ?

 

U mnie też raz był uszkodzony czujnik ciśnienia spalin po wymianie czujnika dpf dalej się zapytał więc wykastrowałem dziada jakiś powód po przełożeniu mojego silnika musiał być że zapychał mi dpf raz w tygodniu ,a potem co 2 dzień ale nikt nic nie znalazł. Dodam ,że około roku temu zacząłem pierwsza diagnostykę mojego problemu co skończyło się diagnoza całego osprzętu silnika plus wymiana teoretycznie uszkodzonych części (padły podejrzenia na części które wymieniłem a były sprawne). Żaden z 6 mechaników nie miał pojęcia co mogło być nie tak przez rok czasu nikt nic nie znalazł ja płaciłem za diagnozę sprawnych części i kompletnie żadnego problemu nie znaleźli.

Dlatego DPF wyleciał ja mam problem z głowy dodatkowo chip tak jak wyżej opisałem ,auto nie kopci chodzi cudnie dodatkowe po usunięciu tego dziadowskiego dpf-a poprawił się trochę dźwięk wydobywajacy się z wydechu.

Ja na twoim miejscu pojechał bym do kumatego mechanika albo nawet kilku (warto usłyszeć opinie każdego) i opowiedział co zrobiłeś lub robili przy aucie przy przekładce silnika ,jakie części wymieniłeś i niech sprawdzają jest to kosztowne ,ale będziesz wiedział co i jak. 

Ja na swoją wydałem łącznie z zakupem już ponad 60tyś złotych plus 4 tyś w zeszłym tygodniu (nawet nie liczę ile wydaje bo mógłbym mieć nowe z salonu). Zawsze oryginalne części. Nigdy już tego auta nie sprzedam bo wiem co mam ,a druga sprawa z zewnątrz wygląda jak przeciętniak srebrny Avant gdzieś tam ryski ,optarcia i pierwsze oznaki korozji więc nikt nie da mi tyle co włożyłem ba nawet nie dostane tych 28 tyś. które za nią zapłaciłem hehehhe.

P.S. Mechanicy z którymi gadałem na temat BRD ,mówili podobno ,że przekłada silnika właśnie BRD to ciężki orzech do zgryzienia bo zawsze z nimi wychodzi jakiś bliżej niezidentyfikowany problem ,a druga sprawa jak się zdecydujesz na przekładke silnika to według mnie zakładaj nowe części więc nie opłacalne. Takie moje zdanie.

Sorry za błędy pisze na szybko z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli u mnie problem z zapchanym DPF będzie się powtarzał to albo najpierw pojadę na korektę softu albo od razu pozbędę się ekologii i dodatkowo podniosę moc ;) bo też już troche w auto włożyłem i nie zamierzam wymieniać sprawnych części. Poczytałem trochę i poszarpywania w stylu jakby blokowało na chwilę turbo w wyższych partiach obrotów, biorą sie właśnie przez często zapychający się DPF.

Zobaczymy podczas następnej trasy czy problem się powtórzy, jeśli tak, wtedy będę działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie wiem czy to ważne ale ja walczyłem z tym tematem dwa miesiące i miałem takie same objawy . Czyściłem dpf-a co 300 km. Mechanik za mechanikiem bez skutku aż trafiłem na kompetentnego. Przyczyną był zły wymieniony wałek rozrządu.Silniki z dpf-em mają inne walki rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wiesz, że masz dpf sprawny, to zrób kalibrację czujnika różnicy ciśnień i wyzeruj stopień zapełnienia dpf popiołem. Przy dużym zapełnieniu dopalanie odbywa się częściej. Jak chcesz pozostawić dpf w aucie, to wymyj go z popiołu w gorącej wodzie z dodatkiem koncentratu do mycia silników, a potem wypłucz karcherem. Miałem tak zabity dpf, że silnik nie chciał odpalić. Właściwie odpalał na około 5 sekund co 5 minut. Płukanie pomogło i przejechałem od tej pory 30 tkm. Zaślepienie EGR dużo pomaga, bo więcej tlenu dostaje się do dpf-a i wzrasta temperatura spalin na wylocie. Konsekwencją zaś jest wolniejsze nagrzewanie się silnika, zwłaszcza zimą przez odzyskiwanie ciepła ze spalin przez chłodnicę EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2018 o 00:30, azalewsk napisał:

Jeśli wiesz, że masz dpf sprawny, to zrób kalibrację czujnika różnicy ciśnień i wyzeruj stopień zapełnienia dpf popiołem. Przy dużym zapełnieniu dopalanie odbywa się częściej. Jak chcesz pozostawić dpf w aucie, to wymyj go z popiołu w gorącej wodzie z dodatkiem koncentratu do mycia silników, a potem wypłucz karcherem. Miałem tak zabity dpf, że silnik nie chciał odp-_-anie się silnika, zwłaszcza zimą przez odzyskiwanie ciepła ze spalin przez chłodnicę EGR.

Rozmawiałem ostatnio z człowiekiem od Gregor10.pl i powiedział mi, że jak są takie a nie inne objawy to on na 99% obstawiał by wtryski, że podczas wymiany silnika ktoś je źle zamontował skoro przed wymianą nic sie nie działo. I w sumie by się zgadzało. W nastepnym tygodniu będę u mechanika który robił przekładkę i zapytam czy śruby mocujące były założone nowe i czy później wtryski były ustawiane (choć sam się na tym powiem szczerze nie znam), ciekawe co mi powie. Wiem, że oringi były wymieniane a przynajmniej za nie zapłaciłem.

Jestem własnie w trakcie szukania kogoś kto wymontuje, sprawdzi i zamontuje zgodnie ze sztuką pompowtryski. Jeśli to nie będą wtryski to wtedy będę szukał dalej -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2018 o 16:38, shakal napisał:

Podepnę się pod temat ponieważ mam podobny problem.

Niedawno rozsypał mi się silnik (2.0 BRD). Został wymieniony na "nowy". Wtryski zostały moje. Po odbiorze auta i wyruszeniu w trasę samochód zaczął wpadać w tryb awaryjny i po chwili zapaliła się kontrolka od DPF co nigdy nie przydarzyło się przy starym silniku bo robiłem głównie kilometry na autostradzie, więc cieżko było żeby sie zapchał.

Po zrobieniu 350 kilometrów do mrugających świec żarowych i DPF dołączył CHECK. Do domu wróciłem w trybie awaryjnym. Udałem się do zakładu gdzie wymieniany był silnik, podpięli komputer i wyskoczył błąd czujnika ciśnienia spalin. Czujnik został wymieniony a DPF wypalony do około 7% i wszystko było Ok, ale nie mam długo. W trasie auto w pewnym momencie podczas przyspieszania zaczynało poszarpywać aż po pół godzinie znowu zaczęły mrugać świece żarowe. Zgasiłem auto i odpaliłem żebym mógł normalnie dalej jechać i po chwili wyskoczyła kontrolka od DPF. Wrzuciłem trzeci bieg, 2700obr i udało się wypalić. 

Zastanawia mnie dlaczego DPF tak szybko się zapchał jadąc autostradą. Wydaje mi się że nie jest to normalne i coś trzeba z tym zrobić.

Dodam, że spalanie w "nowym" silniku wzrosło o około 1,5L ?

 

Wyrzuć DPF !!! i sprawdź porządnie cały układ EGR u mnie był nieszczelny co zamaskowano programem (mapą przerobioną) tak by auto jakoś jeździło co przyczyniło się do nadmiernego zapychania DPF i w ostateczności zniszczeniem go. Teraz mam zrobione wszystko jak należy i jestem bardzo zadowolony ? .

 

Powiedź mi jeszcze kupiłeś silnik z całym osprzętem ? czy przekładałeś coś ze starego silnika ?

Ja dużo części które się nadawały przełożyłem tak jak EGR wraz z chłodniczką ale niestety na nowym silniku nie był już tak szczelny jak na starym.

Sporo części też wyrzuciłem teoretycznie nadawały by się do ponownego użycia ,ale stwierdziłem ,że jak robić remont to porządnie.

Edytowane przez Lygrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2019 o 16:51, Lygrys napisał:

Wyrzuć DPF !!! i sprawdź porządnie cały układ EGR u mnie był nieszczelny co zamaskowano programem (mapą przerobioną) tak by auto jakoś jeździło co przyczyniło się do nadmiernego zapychania DPF i w ostateczności zniszczeniem go. Teraz mam zrobione wszystko jak należy i jestem bardzo zadowolony ? .

 

Powiedź mi jeszcze kupiłeś silnik z całym osprzętem ? czy przekładałeś coś ze starego silnika ?

Ja dużo części które się nadawały przełożyłem tak jak EGR wraz z chłodniczką ale niestety na nowym silniku nie był już tak szczelny jak na starym.

Sporo części też wyrzuciłem teoretycznie nadawały by się do ponownego użycia ,ale stwierdziłem ,że jak robić remont to porządnie.

Dokładnie tydzień temu pozbyłem się DPF raz na zawsze ? EGR został zaślepiony.

Samochód od tygodnia jeździ bez poszarpywań w okolicy 1800-2000rmp za ktore odpowiedzialny był EGR.

Szarpania lub dławienia się w okolicy 2800-3000 też juz nie ma. DPF juz szybciej sie zapychał aniżeli wypalał i nie było odpowiedniego przelotu co objawiało się dziwnym wstawaniem turbo co znowu prowadziło do tego ze wywalało błąd związany z podciśnieniem.

Po wycięciu DPF auto nie kopci nie dymi. Ciągnie równo ?

Jedynym minusem pozbycia się EGR jest dłuższe nagrzewanie się silnika zimą. Tak tylko same zalety ?

A słupek kupowałem goły i przekładałem cały osprzęt ze starego silnika. Oczywiście sprzęgło i rozrząd w komplecie wszystko nowe.

Teraz delikatnie słychać turbo jak gwiżdże, ale to juz problem do innego tematu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, shakal napisał:

Dokładnie tydzień temu pozbyłem się DPF raz na zawsze ? EGR został zaślepiony.

Samochód od tygodnia jeździ bez poszarpywań w okolicy 1800-2000rmp za ktore odpowiedzialny był EGR.

Szarpania lub dławienia się w okolicy 2800-3000 też juz nie ma. DPF juz szybciej sie zapychał aniżeli wypalał i nie było odpowiedniego przelotu co objawiało się dziwnym wstawaniem turbo co znowu prowadziło do tego ze wywalało błąd związany z podciśnieniem.

Po wycięciu DPF auto nie kopci nie dymi. Ciągnie równo ?

Jedynym minusem pozbycia się EGR jest dłuższe nagrzewanie się silnika zimą. Tak tylko same zalety ?

A słupek kupowałem goły i przekładałem cały osprzęt ze starego silnika. Oczywiście sprzęgło i rozrząd w komplecie wszystko nowe.

Teraz delikatnie słychać turbo jak gwiżdże, ale to juz problem do innego tematu ?

 

Turbo będzie słychać bo masz gołą rurę znam to ? . Silnik wolniej się nagrzewa i szybciej schładza to też normalne. Ważne ,że sie wszystko udało i samochód zaczął oddychać świeżym powietrzem ,a nie zapchanym dpf-em. A co do kontroli czy kopcenia nie bój się raz na jakiś czas w zimę przy opalaniu dymka może puścić to norma , kontrole przechodzą spokojnie ,a przynajmniej mój?. Więc oby więcej oddychających samochodów na drodze bez tego pampersa nazywanego DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam powyższe objawy po akcji DPF i EGR off + program +196Hp

(świst turbo które jest po regeneracji, długie nagrzewanie sie zimą moc jestitp)

z tym ze u mnie zadymienie przy normie 0,5 jest ponad 3.0 

sprawdzone wszystko silnik ok pompki też a na stacji czarny dym z dwururki :( 

jedyna obawa to za duża dawka paliwa jest ale czy to to??....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karasik2 napisał:

Potwierdzam powyższe objawy po akcji DPF i EGR off + program +196Hp

(świst turbo które jest po regeneracji, długie nagrzewanie sie zimą moc jestitp)

z tym ze u mnie zadymienie przy normie 0,5 jest ponad 3.0 

sprawdzone wszystko silnik ok pompki też a na stacji czarny dym z dwururki :( 

jedyna obawa to za duża dawka paliwa jest ale czy to to??....

 

Musisz sprawdzić dawkę paliwa ja w moim programie miałem tak że potrafił zakopcić sporadycznie pojechałem na korektę i po korekcie wszystko ok , parametry te same co to było nie wiem obstawiam za duża dawkę paliwa. U Ciebie mogą być padające pompki objaw podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...