mahazel1989 Opublikowano 22 Października 2018 Opublikowano 22 Października 2018 Cześć. Proszę serdecznie o ocenę logów silnika mojej B7 1.9 BRB Problem mój się wiąże z dość dużym spalaniem, 7 l /100 w trasie, w miescie około 9,5/100. Dodam że czuć gryzące spaliny (porównanie do starego Jelcza), kopci sobie na szaro w granicach przyzwoitości. Żadnych błędów nie ma. Wycięty DPF. Zbiera się przyzwoicie. Na wolnych obrotach na postoju przy kompletnej ciszy słychać delikatne podstukiwanie w środku auta... może jestem przewrażliwiony, ale poprzednia poczciwa A4 B5 1.9AFN miała "lepszą kulturę pracy" Auto od 2 miesięcy w moim posiadaniu. Będę wdzięczny za każdą pomoc. LOGI DYNAMICZNE: (2 PRÓBY) 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_s0L3CjZ.html LOGI STATYCZNE: 001: http://vaglogi.pl/log-001_6i7d13C.html 003: http://vaglogi.pl/log-003_TOnhBKA.html 004: http://vaglogi.pl/log-004_dctDbi.html 013: http://vaglogi.pl/log-013_2ew1ZB.html 023: http://vaglogi.pl/log-023_4V701.html POZDRAWIAM Piotrek
kamil-vag Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Ogólnie jest OK. Korekcje poprawne, kąt synchro też poprawny. Jedynie widać, że geomtria ciężko chodzi... ale po pierwszym logu już drugi był lepszy, czyli idzie ją rozruszać. Prosta rada, trasa 3 bieg i podeptać kilkanaście razy w podłogę... i nie jeździć eko, bo to zasyfia geometrię turbo...
kamil-vag Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Co do przykapcania poczytaj ten temat: https://a4-klub.pl/topic/404220-dymienie-po-wycięciu-dpf-lub-regeneracji-turbiny/ , może warto by było wstawić jakiś katalizator... EGR widzę działa, on głównie odpowiada by po odpaleniu przez pierwsze minuty nie waliło tak mocno spalinami...
mahazel1989 Opublikowano 23 Października 2018 Autor Opublikowano 23 Października 2018 Dokładam logi po odpaleniu po dłuższym postoju z grupą 007 (kilkukilometrowa jazda) Oraz logi z powrotu. Widzę że EGR prawie jest cały czas jest zamknięty, nie zdażyło się żeby cykl pracy spadł poniżej 69% nawet na zimnym... Czy oby na pewno jest wszystko ok? Nie daje mi spokoju to spalanie bo jest tragedia... na rezerwie robię około 50 kilometrów, nie wydaje mi się żeby to było normalne... proszę o pomoc Po odpaleniu grupy 3,7,11: http://vaglogi.pl/log-003_007_011_LJ154i.html Powrót grupy 3,8,11: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_ZWIAHs.html (jazda mieszana)
kamil-vag Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Temperaturę roboczą łapie, więc g62 wygląda na sprawny. EGR działa głównie po zejściu z obrotów na jałowym... trzeba by mapę silnika podejrzeć, żeby zrozumieć jak on jest wysterowany... a to też zależne jest i od temperatury silnika własnie...
mahazel1989 Opublikowano 23 Października 2018 Autor Opublikowano 23 Października 2018 Kamil zobacz po odpaleniu na zimnym , na jałowym biegu EGR non stop praktycznie zamknięty +/- 99% ... kilka minut innym razem stałem i robiłem loga i to samo, nie ma jako takiego "otwierania i zamykania" egr. Wysokie spalanie może mieć coś z tym wspólnego? (powietrze ok, a koła swobodnie się kręcą, zaciski robione)
kamil-vag Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Może go coś tuner grzebnął w czasie wywalenia DPF ? ? ? Zobacz czy masz dostępne grupy od DPF-a ? Podobno przy prawidłowym wywaleniu mają nie być dostępne...
mahazel1989 Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 (edytowane) Dzisiaj sprawdzałem grupę 75 i jest dostępna, załączam foto. Nie wiem kto i jak wywalił dpf, mam samochód 2 miesiące. Ewentualnie które grupy jeszcze sprawdzić? Pozdrawiam Piotrek Edytowane 28 Października 2018 przez mahazel1989
kamil-vag Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 grupy 67 - 75 są od DPF... zobacz np 68 i 73
mahazel1989 Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 Właśnie sprawdziłem wskazane przez Ciebie grupy- 68 i 73 wyniki na zalaczonej fotografii... Co dalej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się