Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Dziwny szum przy zmianie biegów - łożysko, sprzęgło czy dwumas ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie.

Posiadam A4 z silnikiem 2.0 tdi 170KM auto w manualu przebieg ok 159tys. Przy przebiegu 146tys mial wymieniony rozrzad wraz z duzym przegladem.

Jezdze od niedawna autem ale cos mnie niepokoji.

Przeszukalem forum w celu podobnych zjawisk na temat mojego problemu ale nieduzo jest uzytkownikow z silnikiem 170KM

Sytuacja wyglada nastepujaco. Podczas jazdy autem wszysto jest super, odpala sie i gasi bez wibracji.

Podczas zmiany biegow slychac taki szum dochodzacy gdzies z podwozia na wysokosci skrzyni lub troche za nia.

Jak zmieniam bieg przy np. 2,5-3tys obr jest cos takiego jakby cos wpadalo w rezonans, jakby jakies lozysko szumialo.

Jak zmianiam bieg w taki sposob ze puszczam gaz i dopiero wtedy wciskam sprzeglo i zmieniam bieg nie slychac tego.

To wystepuje tylko jak zmieniam szybko biegi.

Sprawdzilem na postoju i autko na jawolym nie wydaje odglosow jak wcisne gaz. natomist jak wcisne sprzeglo na postoju i dodam gazu slychac wlasnie ten szum /rezonans miedzy 2-3,5tys obr.

nie jest to szum glosny ani drazniacy, ale wole sie upewnic gdyz wyjezam w dluzsza trase i nie chce miec nieprzyjemnego problemu po drodze.

Jestem ogolnie strasznie przewrazliwony jak mi cos w aucie puka/stuka czy popiskuje etc.

Kiedys zauwazylem ze na postoju w korku na biegu jalowym auto jakby zaczelo wpadac w delikatne wibracje slabo wyczuwalne ale przenoszace sie na cala karoserie. Po wcisnieciu sprzegla minimalnie sie uspokajal.

Przy normalnej jezdzie nic nie wyczuwam, przy mocnym kopie od 150km/h w gore mozna wyczuc jakby lekkie drgania w napedzie, moze to przez niewywazone opony nie wiem

Zaznaczam ze tankuje tylko VERVE ON orlenie lub V-Power diesel na shelu raz czy dwa razy tankowalem na "zwyklej stacji" problem z wpadaniem w drgania karoserii na jalowym ustal (na razie - mam nadzieje ze na zawsze) od czasu tankowania tylko najdrozszego paliwka.

prosze o odp. jesli macie jakies pomysly. I tak bede niedlugo jechal do aso bo termostat mi chyba padl (auto ma problem z dogrzaniem silnika 50-65st.)

pozdrawiam i licze na odp.

Opublikowano

no to mi pachnie czymś podobnym http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t17053.0.html;highlight=avf+awx+dzwięk

tylko że tam się tak temat rozrósł że każdy pisze o innym dzwięku... raczej chodziło o turbinę - w momencie odpuszczenia gazu wchodzi w wibrację (o ile dobrze doczytałem)... słychać lekką grzechotkę...[br]Dopisany: 24 Luty 2009, 14:05_________________________________________________

Przeszukalem forum w celu podobnych zjawisk na temat mojego problemu ale nieduzo jest uzytkownikow z silnikiem 170KM

a co do tego to wierz mi że wielu chciałoby dołączyć do tego grona :> tylko coś rynek wtórny zbyt ubogi w te motory

Opublikowano

obejrzalem filmik ale to nie ten dzwiek, u mnie definitywnie wystepuje np. na postoju wciskam sprzeglo i przygazowka przy spadku obrotow z 3tys do 2tys charakterystyczny grzechot cos podobnego jak na tym filmie ale duzo ciszej

przy przygazuwie i biegu jalowym BEZ wcisnietego sprzegla nie ma tego charchotu[br]Dopisany: 24 Luty 2009, 16:02_________________________________________________jutro jade do serwisu zobaczymy co powiedza

Opublikowano

I jak tam co ci mechaniory powiedziały ??

Mam cos podobnego tylko ze wystepuje to podczas zmiany biegów, głownie z 1-2 i z 2-3 mysle ze to docisk dlatego jestem ciekawy co zdiagnozowali u ciebie

Opublikowano

witam, w serwisie bylem na wymiane termostatu, ale prosilem tez o sprawdzenie tego odglosu, gosc z serwisu szewczyka powiedzial ze nie ma sie co stresowac tylko jezdzic. Nie jest to podobno problemem. Dla mnie to pachnie lozyskiem docisku sprzegla bo definitywnie wystepuje ten charchocik tylko na wcisnietym sprzegle i tak od 2-3tys to slychac jak na wcisnietym sprzegle przygazuje.

Jade do innego serwisu Audi, zobaczymy co inni powiedza bo nie chce mi sie wierzyc, ze niby mozna z tym jezdzic. Kur... w koncu to audi, tu chyba nic nie powinno trzeszczec. jakbym chcial slyszec inne odglosy niz praca silnika to bym kupil VW (bez urazy dla posiadaczy - sam zaczynalem od Paska B5)

Opublikowano

Otóż to, kwestia tylko czy przy naszych przebiegach nie warto od razu wymienic sprzegła i dwumasa a jak wiadomo to juz kupa kasy.

Daj znac na forum jak sie czegos dowiesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...