ALBINEK Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Postanowiłem wymienić moją kierownicę czteroramienną na taką samą ale multifunkcyjną A4 B7 2005-2008 . Całą wiedzę zaczerpnąłem z forum i dzięki kolegom udało mi się to zrobic, za co serdecznie im dziękuje .Części potrzebne do tego manewru to : 1) Kierownica mutifunkcyjna A4 B7 2) Taśma Air Bag nr. 4E0953541A zamienia sie na 4E0953541A 3) Okablowanie poduszki 12 Pinowe nr 4F0971589A zamienia sie na 4F0971589K 4) moduł 8E0953549Q lub 8E0953549R Moja Audi ma pełny fis i tempomat więc nie potrzebowałem zmieniać modułu pod kierownicą . Mój moduł miał końcówkę Q. okablowanie poduszki Taśma Air Bag Efekt końcowy Proponuję zacząć od zdjęcia osłony nad nogami ,jest ona zakręcona na dwie śrubki M5 na klucz 8. na dole i 1 z boku widoczną po zdjęciu pokrywki bocznej na desce rozdzielczej. Po odchyleniu tej osłony należy wypiąć gniazdo diagnostyczne. Następnie kluczem trox odkręcamy osłonę przełączników od dołu są tam 2 małe wkręty(malutki klucz torx) . Przy dżwigni od ustawiania kierownicy jest jeszcze jedna śrubka na klucz imbusowy. Przy zdejmowaniu trzeba odgiąć w bok pokrywkę dolna żeby przeszła nad otworem do stacyjki.Dalej zdjąć zaślepki do odkręcenia poduszki powietrznej, są one na załamaniu kierownicy.Pod nimi odkręcamy dwie śrubki na klucz torx.Poduszka odkręcona.Trzeba wypiąć kostkę z kierownicy , robi się to naciskając fioletowe zabezpieczenie na żółtej kostce.Jak już mamy poduszkę w ręku to wypinamy z niej okablowanie(dwie kostki w poduszce) jedna zielona druga żółta. Teraz odkręcić jedną centralną śrubę od kierownicy i ją zdjąć. .Dalej zdejmujemy taśmę Air Bag zaczepiona jest na trzy zatrzaski .Lekko je podgiąć i wyjąć ją do siebie. Przy taśmie jest jeszcze jedna kostka po prawej stronie siedząc w aucie którą trzeba wypiąć. W dalszej części zabiegu poskładać wszystko w odwrotnej kolejności nie zapominając o wymianie taśmy i okablowania poduszki. Po skręceniu całości nalezy zmienić kodowanie Odpalasz VAGA wchodzisz --> 16 Steering Wheel i kodujesz 0?xxx: Kierownica o 0 = standardowa (bez multifunkcji) o 1 = kierownica trójramienna (sportowa) o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem Zmieniłem drugą cyfre z 0 na 2 , reszta bez zmian.
trim Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 (edytowane) Drodzy forumowicze, Za manualem ALBINKA, zabrałem się za zmianę kierownicy w moim aucie. Niestety, u mnie nie poszło tak łatwo. Kilka faktów: - oryginalnie Audi wyposażyło moje auto w moduł kolumny kierowniczej 8E0953549Q - wraz z kierownicą, którą kupiłem, zmieniłem taśmę 12-pin z 4F0971589B na 4F0971589A - zmieniłem kodowanie sterownika w 16 -> Steering Wheel na 02xxx - wielofunkcyjna ze sterowaniem radia Sprawdzałem taśmę 12-pin (a właściwie jej 3-pinowe złącze do przycisków na kierownicy) na przejście obwodu multimetrem. Między wszystkimi trzema pinami wychodzącymi na przyciski, a taśmą 12-pin, w odpowiednich miejscach jest przejście - więc uznaję, że taśma jest sprawna. Teoretycznie wszystko powinno działać, jednak objaw jest taki, że nie świecą się nawet przyciski na kierownicy. Czy Waszym zdaniem mogą być uszkodzone same przyciski? Edytowane 19 Listopada 2018 przez trim
easymoonrider Opublikowano 22 Listopada 2018 Opublikowano 22 Listopada 2018 Mogą to być zimne luty kierownicy, Panie Kolego.
lukas551 Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 W dniu 22.01.2011 o 17:27, ALBINEK napisał: Postanowiłem wymienić moją kierownicę czteroramienną na taką samą ale multifunkcyjną A4 B7 2005-2008 . Całą wiedzę zaczerpnąłem z forum i dzięki kolegom udało mi się to zrobic, za co serdecznie im dziękuje .Części potrzebne do tego manewru to : 1) Kierownica mutifunkcyjna A4 B7 2) Taśma Air Bag nr. 4E0953541A zamienia sie na 4E0953541A 3) Okablowanie poduszki 12 Pinowe nr 4F0971589A zamienia sie na 4F0971589K 4) moduł 8E0953549Q lub 8E0953549R Moja Audi ma pełny fis i tempomat więc nie potrzebowałem zmieniać modułu pod kierownicą . Mój moduł miał końcówkę Q. okablowanie poduszki Taśma Air Bag Efekt końcowy Proponuję zacząć od zdjęcia osłony nad nogami ,jest ona zakręcona na dwie śrubki M5 na klucz 8. na dole i 1 z boku widoczną po zdjęciu pokrywki bocznej na desce rozdzielczej. Po odchyleniu tej osłony należy wypiąć gniazdo diagnostyczne. Następnie kluczem trox odkręcamy osłonę przełączników od dołu są tam 2 małe wkręty(malutki klucz torx) . Przy dżwigni od ustawiania kierownicy jest jeszcze jedna śrubka na klucz imbusowy. Przy zdejmowaniu trzeba odgiąć w bok pokrywkę dolna żeby przeszła nad otworem do stacyjki.Dalej zdjąć zaślepki do odkręcenia poduszki powietrznej, są one na załamaniu kierownicy.Pod nimi odkręcamy dwie śrubki na klucz torx.Poduszka odkręcona.Trzeba wypiąć kostkę z kierownicy , robi się to naciskając fioletowe zabezpieczenie na żółtej kostce.Jak już mamy poduszkę w ręku to wypinamy z niej okablowanie(dwie kostki w poduszce) jedna zielona druga żółta. Teraz odkręcić jedną centralną śrubę od kierownicy i ją zdjąć. .Dalej zdejmujemy taśmę Air Bag zaczepiona jest na trzy zatrzaski .Lekko je podgiąć i wyjąć ją do siebie. Przy taśmie jest jeszcze jedna kostka po prawej stronie siedząc w aucie którą trzeba wypiąć. W dalszej części zabiegu poskładać wszystko w odwrotnej kolejności nie zapominając o wymianie taśmy i okablowania poduszki. Po skręceniu całości nalezy zmienić kodowanie Odpalasz VAGA wchodzisz --> 16 Steering Wheel i kodujesz 0?xxx: Kierownica o 0 = standardowa (bez multifunkcji) o 1 = kierownica trójramienna (sportowa) o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem Zmieniłem drugą cyfre z 0 na 2 , reszta bez zmian. W tej chwili w b6 posiadam ori kierownicę multi, mam zamiar wymienić na multi z b7. Muszę zakupić wszystkie podzespoły z pierwszego postu, czy ze względu że posiadam już multi, to nie muszę wszystkiego? 1
komzuald Opublikowano 13 Listopada 2019 Opublikowano 13 Listopada 2019 wiecie moze czy multifunkcja bd dzialac na radiu symphony II?
WojtasB7 Opublikowano 4 Lutego 2020 Opublikowano 4 Lutego 2020 Odgrzeje kotleta. Panowie mam u siebie w a4 b7 kiere 3 ramienną. Chcę zamontować taką samą tyle że z multifunkcją. Mój moduł kierownicy jest z literką Q, więc powinno obsługiwać multifunkcje. Pytanie czy oprócz kierownicy i taśmy kierownicy na 12 pin muszę coś jeszcze dokupić? Czy przewody do poduszki w kierownicy mogą zostać moje czy muszę dokupić jakieś inne? I czy moja poduszka podejdzie do kiery 3ramiennej z Audi a6 c6 albo Seata Exeo? Będzie pasować wszystko?
greg2505 Opublikowano 5 Lutego 2020 Opublikowano 5 Lutego 2020 W dniu 4.02.2020 o 05:41, WojtasB7 napisał: Odgrzeje kotleta. Panowie mam u siebie w a4 b7 kiere 3 ramienną. Chcę zamontować taką samą tyle że z multifunkcją. Mój moduł kierownicy jest z literką Q, więc powinno obsługiwać multifunkcje. Pytanie czy oprócz kierownicy i taśmy kierownicy na 12 pin muszę coś jeszcze dokupić? Czy przewody do poduszki w kierownicy mogą zostać moje czy muszę dokupić jakieś inne? I czy moja poduszka podejdzie do kiery 3ramiennej z Audi a6 c6 albo Seata Exeo? Będzie pasować wszystko? Okablowanie poduchy inne bo chcesz dołożyć mf ,poducha do kiery a6 podejdzie,exeo nie wiem,moduł Q ok
Czarek99 Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 Panowie mam pelny fis oraz tempomat chce zapodac kiere z a8 d3 z okragla poducha czteroramienna czy wystarczy kiera poducha tasma 12 pin oraz okablowanie poduszki czy, cos jeszcze?
takexlife Opublikowano 30 Września 2020 Opublikowano 30 Września 2020 (edytowane) W dniu 24.09.2020 o 12:20, Czarek99 napisał: Panowie mam pelny fis oraz tempomat chce zapodac kiere z a8 d3 z okragla poducha czteroramienna czy wystarczy kiera poducha tasma 12 pin oraz okablowanie poduszki czy, cos jeszcze? Jeżeli przechodzisz z oryginalnej kierownicy b6 to zaopatrz się w kostkę 4H0972133 jak w linku poniżej KOSTKA WTYCZKA ZŁĄCZE ŻÓŁTA AUDI A6 A5 4H0972133 7363772857 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 18 zł - KOSTKA WTYCZKA ZŁĄCZE ŻÓŁTA AUDI A6 A5 4H0972133 (7363772857). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących! PS: OK nie aktualne - teraz zobaczyłem, że masz B7 Edytowane 30 Września 2020 przez takexlife 1
pelonek1 Opublikowano 1 Października 2020 Opublikowano 1 Października 2020 W dniu 30.09.2020 o 11:56, takexlife napisał: Jeżeli przechodzisz z oryginalnej kierownicy b6 to zaopatrz się w kostkę 4H0972133 jak w linku poniżej KOSTKA WTYCZKA ZŁĄCZE ŻÓŁTA AUDI A6 A5 4H0972133 7363772857 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 18 zł - KOSTKA WTYCZKA ZŁĄCZE ŻÓŁTA AUDI A6 A5 4H0972133 (7363772857). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących! PS: OK nie aktualne - teraz zobaczyłem, że masz B7 Rozumiem że do B7 nie potrzeba takiej kostki?
pelonek1 Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 W dniu 22.01.2011 o 17:27, ALBINEK napisał: Następnie kluczem trox odkręcamy osłonę przełączników od dołu są tam 2 małe wkręty(malutki klucz torx) Jaki numer tego torxa jest tam potrzebny?
MaTeo85 Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 T8 i do tego musi być długi minimum chyba 10cm bo śrubki siedzą głęboko, a otwory są wąskie. 1
pelonek1 Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 (edytowane) 2 godziny temu, MaTeo85 napisał: T8 i do tego musi być długi minimum chyba 10cm bo śrubki siedzą głęboko, a otwory są wąskie. A do kierownicy spline M12 tak? EDIT: już znalazłem "Klucz torx T55 z solidną dźwignią (lub Spline M12)". Edytowane 30 Października 2020 przez pelonek1
MaTeo85 Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 Spline m12, torx wejdzie ale zniszczysz wielowypust. Spline można kupić w Castoramie z tego co pamiętam. 1
pelonek1 Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 W dniu 30.10.2020 o 17:00, MaTeo85 napisał: T8 i do tego musi być długi minimum chyba 10cm bo śrubki siedzą głęboko, a otwory są wąskie. Wystarczy T8 x 75 . Kupiłem taki i dał radę, wcześniej pod sklepem przymierzyłem go. SATA WKRĘTAK TORX DŁUGI SERIA A T8 X 75MM 8878735046 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 10,99 zł - SATA WKRĘTAK TORX DŁUGI SERIA A T8 X 75MM (8878735046). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
MaTeo85 Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 Spoko, podałem z zapasem w razie co żeby nie było że za krótki ?
dinex Opublikowano 3 Marca 2022 Opublikowano 3 Marca 2022 hej mam pytanie, mam audi a4 b7 2006r 1.9tdi i chce wymienić kierownice czteroramienną na czteroramienną z Multifunkcją. Według VCDS mam moduł kierownicy z B6 Midline 8E0 953 549 L airbags 8E0 959 655 G, czy wystarczy że wymienię taśmę od airbaga i będzie działać czy musze wymieniać też moduł kierownicy na ten z Q lub R ?
greg2505 Opublikowano 3 Marca 2022 Opublikowano 3 Marca 2022 (edytowane) 2 godziny temu, dinex napisał: hej mam pytanie, mam audi a4 b7 2006r 1.9tdi i chce wymienić kierownice czteroramienną na czteroramienną z Multifunkcją. Według VCDS mam moduł kierownicy z B6 Midline 8E0 953 549 L airbags 8E0 959 655 G, czy wystarczy że wymienię taśmę od airbaga i będzie działać czy musze wymieniać też moduł kierownicy na ten z Q lub R ? Moduł do wymiany Edytowane 3 Marca 2022 przez greg2505 1
dinex Opublikowano 4 Marca 2022 Opublikowano 4 Marca 2022 17 godzin temu, greg2505 napisał: Moduł do wymiany Ok czyli szukam modułu do b7 i tak jak kolega opisał dodatkowo taśma kierownicy taśma do airbaga bez tej przejściówki na 4pin? Dziękuję za odpowiedź.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się