Jump to content
IGNORED

Wymiana kierownicy na czteroramienną multifunkcyjną A4 B7 2005-2008


ALBINEK

Recommended Posts

Postanowiłem wymienić moją kierownicę czteroramienną na taką samą ale multifunkcyjną A4 B7 2005-2008   .

Całą wiedzę zaczerpnąłem z forum i dzięki kolegom udało mi się to zrobic, za co serdecznie im dziękuje :hi:.Części potrzebne do tego manewru to :


1) Kierownica mutifunkcyjna A4 B7

2) Taśma Air Bag nr. 4E0953541A zamienia sie na  4E0953541A

3) Okablowanie poduszki 12 Pinowe nr 4F0971589A zamienia sie na 4F0971589K

4)  moduł 8E0953549Q lub 8E0953549R



Moja Audi ma pełny fis i tempomat więc nie potrzebowałem zmieniać modułu pod kierownicą . Mój moduł miał końcówkę Q.


3c7091532a7124c5med.jpg
okablowanie poduszki
c960feb49e42196dmed.jpg
Taśma Air Bag
f2f9e9cc7e01b263med.jpg
Efekt końcowy
c1e7174b39acd01cmed.jpg
Proponuję zacząć od zdjęcia osłony nad nogami ,jest ona zakręcona na dwie śrubki M5 na klucz 8. na dole i 1 z boku widoczną po zdjęciu pokrywki bocznej na desce rozdzielczej. Po odchyleniu tej osłony należy wypiąć gniazdo diagnostyczne. Następnie kluczem trox odkręcamy osłonę przełączników od dołu są tam 2 małe wkręty(malutki klucz torx) . Przy dżwigni od ustawiania kierownicy jest jeszcze jedna śrubka na klucz imbusowy. Przy zdejmowaniu trzeba odgiąć w bok pokrywkę dolna żeby przeszła nad otworem do stacyjki.Dalej zdjąć zaślepki do odkręcenia poduszki powietrznej, są one na załamaniu kierownicy.Pod nimi odkręcamy dwie śrubki na klucz torx.Poduszka odkręcona.Trzeba wypiąć kostkę z kierownicy , robi się to naciskając fioletowe zabezpieczenie na żółtej kostce.Jak już mamy poduszkę w ręku to wypinamy z niej okablowanie(dwie kostki w poduszce) jedna zielona druga żółta. Teraz odkręcić jedną centralną śrubę od kierownicy i ją zdjąć. .Dalej zdejmujemy taśmę Air Bag zaczepiona jest na trzy zatrzaski .Lekko je podgiąć i wyjąć ją do siebie. Przy taśmie jest jeszcze jedna kostka po prawej stronie siedząc w aucie którą trzeba wypiąć. W dalszej części zabiegu poskładać wszystko w odwrotnej kolejności nie zapominając o wymianie taśmy i okablowania poduszki. Po skręceniu całości nalezy zmienić kodowanie

Odpalasz VAGA wchodzisz --> 16 Steering Wheel i kodujesz

0?xxx: Kierownica
o 0 = standardowa (bez multifunkcji)
o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)
o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia
o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu
o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem
o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

Zmieniłem drugą cyfre z 0 na 2 , reszta bez zmian.

Link to comment
Share on other sites

Drodzy forumowicze,

Za manualem ALBINKA, zabrałem się za zmianę kierownicy w moim aucie.

Niestety, u mnie nie poszło tak łatwo. Kilka faktów:

- oryginalnie Audi wyposażyło moje auto w moduł kolumny kierowniczej 8E0953549Q

- wraz z kierownicą, którą kupiłem, zmieniłem taśmę 12-pin z 4F0971589B na 4F0971589A

- zmieniłem kodowanie sterownika w 16 -> Steering Wheel na 02xxx - wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

Sprawdzałem taśmę 12-pin (a właściwie jej 3-pinowe złącze do przycisków na kierownicy) na przejście obwodu multimetrem. Między wszystkimi trzema pinami wychodzącymi na przyciski, a taśmą 12-pin, w odpowiednich miejscach jest przejście - więc uznaję, że taśma jest sprawna.

Teoretycznie wszystko powinno działać, jednak objaw jest taki, że nie świecą się nawet przyciski na kierownicy. 

Czy Waszym zdaniem mogą być uszkodzone same przyciski? 

 

 

 

Edited by trim
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.01.2011 o 17:27, ALBINEK napisał:

Postanowiłem wymienić moją kierownicę czteroramienną na taką samą ale multifunkcyjną A4 B7 2005-2008   .

Całą wiedzę zaczerpnąłem z forum i dzięki kolegom udało mi się to zrobic, za co serdecznie im dziękuje :hi:.Części potrzebne do tego manewru to :


1) Kierownica mutifunkcyjna A4 B7

2) Taśma Air Bag nr. 4E0953541A zamienia sie na  4E0953541A

3) Okablowanie poduszki 12 Pinowe nr 4F0971589A zamienia sie na 4F0971589K

4)  moduł 8E0953549Q lub 8E0953549R



Moja Audi ma pełny fis i tempomat więc nie potrzebowałem zmieniać modułu pod kierownicą . Mój moduł miał końcówkę Q.


3c7091532a7124c5med.jpg
okablowanie poduszki
c960feb49e42196dmed.jpg
Taśma Air Bag
f2f9e9cc7e01b263med.jpg
Efekt końcowy
c1e7174b39acd01cmed.jpg
Proponuję zacząć od zdjęcia osłony nad nogami ,jest ona zakręcona na dwie śrubki M5 na klucz 8. na dole i 1 z boku widoczną po zdjęciu pokrywki bocznej na desce rozdzielczej. Po odchyleniu tej osłony należy wypiąć gniazdo diagnostyczne. Następnie kluczem trox odkręcamy osłonę przełączników od dołu są tam 2 małe wkręty(malutki klucz torx) . Przy dżwigni od ustawiania kierownicy jest jeszcze jedna śrubka na klucz imbusowy. Przy zdejmowaniu trzeba odgiąć w bok pokrywkę dolna żeby przeszła nad otworem do stacyjki.Dalej zdjąć zaślepki do odkręcenia poduszki powietrznej, są one na załamaniu kierownicy.Pod nimi odkręcamy dwie śrubki na klucz torx.Poduszka odkręcona.Trzeba wypiąć kostkę z kierownicy , robi się to naciskając fioletowe zabezpieczenie na żółtej kostce.Jak już mamy poduszkę w ręku to wypinamy z niej okablowanie(dwie kostki w poduszce) jedna zielona druga żółta. Teraz odkręcić jedną centralną śrubę od kierownicy i ją zdjąć. .Dalej zdejmujemy taśmę Air Bag zaczepiona jest na trzy zatrzaski .Lekko je podgiąć i wyjąć ją do siebie. Przy taśmie jest jeszcze jedna kostka po prawej stronie siedząc w aucie którą trzeba wypiąć. W dalszej części zabiegu poskładać wszystko w odwrotnej kolejności nie zapominając o wymianie taśmy i okablowania poduszki. Po skręceniu całości nalezy zmienić kodowanie

Odpalasz VAGA wchodzisz --> 16 Steering Wheel i kodujesz

0?xxx: Kierownica
o 0 = standardowa (bez multifunkcji)
o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)
o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia
o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu
o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem
o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

Zmieniłem drugą cyfre z 0 na 2 , reszta bez zmian.

W tej chwili w b6 posiadam ori kierownicę multi, mam zamiar wymienić na multi z b7. Muszę zakupić wszystkie podzespoły z pierwszego postu, czy ze względu że posiadam już multi, to nie muszę wszystkiego? 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

wiecie moze czy multifunkcja bd dzialac na radiu symphony II?

Link to comment
Share on other sites

Odgrzeje kotleta. 

Panowie mam u siebie w a4 b7 kiere 3 ramienną. Chcę zamontować taką samą tyle że z multifunkcją. 

Mój moduł kierownicy jest z literką Q, więc powinno obsługiwać multifunkcje. 

Pytanie czy oprócz kierownicy i taśmy kierownicy na 12 pin muszę coś jeszcze dokupić? Czy przewody do poduszki w kierownicy mogą zostać moje czy muszę dokupić jakieś inne?

I czy moja poduszka podejdzie do kiery 3ramiennej z Audi a6 c6 albo Seata Exeo? Będzie pasować wszystko? 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.02.2020 o 05:41, WojtasB7 napisał:

Odgrzeje kotleta. 

Panowie mam u siebie w a4 b7 kiere 3 ramienną. Chcę zamontować taką samą tyle że z multifunkcją. 

Mój moduł kierownicy jest z literką Q, więc powinno obsługiwać multifunkcje. 

Pytanie czy oprócz kierownicy i taśmy kierownicy na 12 pin muszę coś jeszcze dokupić? Czy przewody do poduszki w kierownicy mogą zostać moje czy muszę dokupić jakieś inne?

I czy moja poduszka podejdzie do kiery 3ramiennej z Audi a6 c6 albo Seata Exeo? Będzie pasować wszystko? 

Okablowanie poduchy inne bo chcesz dołożyć mf ,poducha do kiery a6 podejdzie,exeo nie wiem,moduł Q ok

Link to comment
Share on other sites

Panowie mam pelny fis oraz tempomat chce zapodac kiere z a8 d3 z okragla poducha czteroramienna czy wystarczy kiera poducha tasma 12 pin oraz okablowanie poduszki czy, cos jeszcze? 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.09.2020 o 12:20, Czarek99 napisał:

Panowie mam pelny fis oraz tempomat chce zapodac kiere z a8 d3 z okragla poducha czteroramienna czy wystarczy kiera poducha tasma 12 pin oraz okablowanie poduszki czy, cos jeszcze? 

Jeżeli przechodzisz z oryginalnej kierownicy b6 to zaopatrz się w kostkę 4H0972133 jak w linku poniżej

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 18 zł - KOSTKA WTYCZKA ZŁĄCZE ŻÓŁTA AUDI A6 A5 4H0972133 (7363772857). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

PS: OK nie aktualne - teraz zobaczyłem, że masz B7

Edited by takexlife
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.09.2020 o 11:56, takexlife napisał:

Jeżeli przechodzisz z oryginalnej kierownicy b6 to zaopatrz się w kostkę 4H0972133 jak w linku poniżej

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 18 zł - KOSTKA WTYCZKA ZŁĄCZE ŻÓŁTA AUDI A6 A5 4H0972133 (7363772857). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

PS: OK nie aktualne - teraz zobaczyłem, że masz B7

Rozumiem że do B7 nie potrzeba takiej kostki?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.01.2011 o 17:27, ALBINEK napisał:

Następnie kluczem trox odkręcamy osłonę przełączników od dołu są tam 2 małe wkręty(malutki klucz torx)

Jaki numer tego torxa jest tam potrzebny?

Link to comment
Share on other sites

T8 i do tego musi być długi minimum chyba 10cm bo śrubki siedzą głęboko, a otwory są wąskie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, MaTeo85 napisał:

T8 i do tego musi być długi minimum chyba 10cm bo śrubki siedzą głęboko, a otwory są wąskie.

A do kierownicy spline M12 tak?

EDIT: już znalazłem "Klucz torx T55 z solidną dźwignią (lub Spline M12)".

Edited by pelonek1
Link to comment
Share on other sites

Spline m12, torx wejdzie ale zniszczysz wielowypust. Spline można kupić w Castoramie z tego co pamiętam.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.10.2020 o 17:00, MaTeo85 napisał:

T8 i do tego musi być długi minimum chyba 10cm bo śrubki siedzą głęboko, a otwory są wąskie.

Wystarczy T8 x 75 :). Kupiłem taki i dał radę, wcześniej pod sklepem przymierzyłem go.

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 10,99 zł - SATA WKRĘTAK TORX DŁUGI SERIA A T8 X 75MM (8878735046). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Link to comment
Share on other sites

Spoko, podałem z zapasem w razie co żeby nie było że za krótki ?

Link to comment
Share on other sites

hej mam pytanie, mam audi a4 b7 2006r 1.9tdi  i chce wymienić kierownice czteroramienną na czteroramienną z Multifunkcją. Według VCDS mam moduł kierownicy z B6 Midline 8E0 953 549 L airbags 8E0 959 655 G, czy wystarczy że wymienię taśmę od airbaga i będzie działać czy musze wymieniać też moduł kierownicy na ten z Q lub R ?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, dinex napisał:

hej mam pytanie, mam audi a4 b7 2006r 1.9tdi  i chce wymienić kierownice czteroramienną na czteroramienną z Multifunkcją. Według VCDS mam moduł kierownicy z B6 Midline 8E0 953 549 L airbags 8E0 959 655 G, czy wystarczy że wymienię taśmę od airbaga i będzie działać czy musze wymieniać też moduł kierownicy na ten z Q lub R ?

Moduł do wymiany

Edited by greg2505
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, greg2505 napisał:

Moduł do wymiany

Ok czyli szukam modułu do b7 i tak jak kolega opisał dodatkowo taśma kierownicy taśma do airbaga bez tej przejściówki na 4pin? Dziękuję za odpowiedź. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...