rtocki Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Panie i Panowie, czy ktoś przerabiał taki temat? Kolega jaro4444 rzeczowo i dokładnie opisał taką akcję w b6, mnie interesują możliwości i praktyczne rozwiązania takiego pomysłu w b5 (ze wskazaniem na AJM). Proszę o rzeczowe podpowiedzi i koncepcje/pomysły, ew. jakieś linki (może ktoś to robił). Moderatorów proszę o usuwanie nic nie wnoszących w temacie wpisów typu : zrób lepiej FMIC itp. Ma być DSMIC ew. wymiana seryjnego SMIC (AJM) na jakiś większy?
Tukan Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Aligator robil wiekszy caly aluminiowy SMIC wydajniejsze od tego AJM/AWX.Ale byl dosc drogi zeby zle nie napisac kolo 800zł
rtocki Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Opublikowano 26 Lutego 2009 A AWX to to samo co AJM czy już jest większy?
Tukan Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 A AWX to to samo co AJM czy już jest większy? Wydaje mi sie ze to sa te same IC Co planujesz ze chcesz cos wiekszego?
jaro4444 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 W B5 AJM z boku po prawej stronie masz już chłonicę, gdybyś nie wiedział Jest to chłodnica paliwa, a za nią zaraz siedzi osuszacz instalacji klimatyzacyjnej. Miejsca masz tyle, że cieżko łapę włożyć, a rurę 50 mm to naprawdę cieżko tam przeprowadzić (szczególnie jak masz halogeny). Więc być może da się coś takiego wykombinować, tak jak jest w S4, ale zapewne trzeba zderzak od S4 i jakieś wydummki robić. Osobiście do B5 to raczej polecam FMIC, najlepiej cienki, np. oparty o rdzeń z Reanult Traffic (40 mm grubości) Np. taki: http://www.allegro.pl/item542104440_okazja_intercooler_renault_trafic_opel_vivaro.html Jak chcecie sobie posprawdzać wymiary jakiegoś rdzenia, który wpadł Wam w oko to polecam, w dziale "chłodnice powietrza": http://katalog.behrservice.com.pl/index.php?jez=pl
spanky Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 kiedys probowalem przerobic temat posilkujac sie i kompletujac graty z V6 TDI [jak wiadomo tam sa dwa IC-ki z przodu] ale odpuscilem .... tak jak napisal jaro4444 w R4 TDI nie ma miejsca .... za duzo rzezby i temat odpucilem ...
rtocki Opublikowano 26 Lutego 2009 Autor Opublikowano 26 Lutego 2009 No na razie dziękuję, fucktycznie trzeba przeanalizować koncepcję zapomniałem o tej chłodnicy paliwa w AJM-ie (a wystarczyło dobrze obejrzeć fotki jaro z wątku o dłubnięciu - starzeje się człowiek), węc ew. podrążmy jeszcze temat większego SMIC-a + ew. lepszego doprowadzenia do niego powietrza (uparty jestem ale z pewnych względów FMIC traktuję jako ostateczność, nawet kosztem osiągów, taki kaprys )
spanky Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 No na razie dziękuję, fucktycznie trzeba przeanalizować koncepcję zapomniałem o tej chłodnicy paliwa w AJM-ie (a wystarczyło dobrze obejrzeć fotki jaro z wątku o dłubnięciu - starzeje się człowiek), węc ew. podrążmy jeszcze temat większego SMIC-a + ew. lepszego doprowadzenia do niego powietrza (uparty jestem ale z pewnych względów FMIC traktuję jako ostateczność, nawet kosztem osiągów, taki kaprys ) przerabialem temat ... jedyne co mozesz zrobic pozostawiajac ori IC to wywalic halogen ...
spanky Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 ...oraz wstawić nadkole od S4. zapomnialem o tym ....
jaro4444 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 przerabialem temat ... jedyne co mozesz zrobic pozostawiajac ori IC to wywalic halogen ... Szykując się do roboty w brata wozie przeanalizowałem wszystko dokładnie i na moje oko poza nadkolem, wywaleniem halogenu to można jeszcze dorobić SMIC o wymiarach rdzenia 240x175x85 mm czyli wyraźnie grubszy. Na wysokość, a szczególnie szerokość nie poszaleje się w B5. Jeśli dobrze pamiętam to można było oprzeć taki SMIC o rdzeń z Alfy Romeo 164 2.0 TB: http://katalog.behrservice.com.pl/controls/simple_image.php?id=5000102.jpg
spanky Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 przerabialem temat ... jedyne co mozesz zrobic pozostawiajac ori IC to wywalic halogen ... Szykując się do roboty w brata wozie przeanalizowałem wszystko dokładnie i na moje oko poza nadkolem, wywaleniem halogenu to można jeszcze dorobić SMIC o wymiarach rdzenia 240x175x85 mm czyli wyraźnie grubszy. Na wysokość, a szczególnie szerokość nie poszaleje się w B5. Jeśli dobrze pamiętam to można było oprzeć taki SMIC o rdzeń z Alfy Romeo 164 2.0 TB: http://katalog.behrservice.com.pl/controls/simple_image.php?id=5000102.jpg ale doplyw powietrza do SMIC nadal jest do doopy i za bardzo nie ma co z tym zrobic .. moze zalozyc zderzak od S4 ... ale to juz chyba kompletnie nieoplacalne ....
rtocki Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Opublikowano 27 Lutego 2009 >jaro Widzę, że podobnym tokiem kombinujemy, też wczoraj w tym podanym przez Ciebie katalogu zauważyłem ten rdzeń. A co do nadkola to nieskromnie mówiąc chyba byłem jednym z pierwszych na forum: http://www.a4-klub.pl/smf/odp_chlodzenie_intercoolera-t11667.0.html;msg172244#msg172244 , mimo że były wypowiedzi iż guzik to da, wiadomo cuda nie są ale poprawa występuje bezsprzecznie + ew. ten cooler z alfy i myślę że już będzie duży plus (a raczej minus, bo chodzi o temp.) co do standartu. FMIC to nie będzie wiadomo , ale zamiar nie jest na jakiś kosmos, powiedzmy ok. 160 KM poprowadzone w b. użytkowy sposób
jaro4444 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 ale doplyw powietrza do SMIC nadal jest do doopy i za bardzo nie ma co z tym zrobic .. moze zalozyc zderzak od S4 ... Założyć cienki FMIC oparty o Renault Trafic
spanky Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 ale doplyw powietrza do SMIC nadal jest do doopy i za bardzo nie ma co z tym zrobic .. moze zalozyc zderzak od S4 ... Założyć cienki FMIC oparty o Renault Trafic ale kolega nie chce FMIC'a ....
jaro4444 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Więc ma wybór - poprawić, ale minimalnie sprawność SMIC lub zamontować FMIC :gwizdanie:
spanky Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Więc ma wybór - poprawić, ale minimalnie sprawność SMIC lub zamontować FMIC :gwizdanie: mialem podobny dylemat i jak widzisz odpuscilem temat ....
rtocki Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Opublikowano 27 Lutego 2009 Panowie (Panie jak widzę na razie się nie wypowiadają) dzięki za wszystkie porady, edytowałem jeszcze poprzedni mój wpis w czasie Waszych odpowiedzi, w skrócie to cudów nie planuję, ale poprawa co do serii mnie interesuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się