Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] DSMIC w b5 - opinie, możliwości, porady?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panie i Panowie, czy ktoś przerabiał taki temat? Kolega jaro4444 rzeczowo i dokładnie opisał taką akcję w b6, mnie interesują możliwości i praktyczne rozwiązania takiego pomysłu w b5 (ze wskazaniem na AJM). Proszę o rzeczowe podpowiedzi i koncepcje/pomysły, ew. jakieś linki (może ktoś to robił). Moderatorów proszę o usuwanie nic nie wnoszących w temacie wpisów typu : zrób lepiej FMIC itp. Ma być DSMIC ew. wymiana seryjnego SMIC (AJM) na jakiś większy?

Opublikowano

Aligator robil wiekszy caly aluminiowy SMIC wydajniejsze od tego AJM/AWX.Ale byl dosc drogi zeby zle nie napisac kolo 800zł

Opublikowano

A AWX to to samo co AJM czy już jest większy?

Wydaje mi sie ze to sa te same IC :) Co planujesz ze chcesz cos wiekszego?
Opublikowano

W B5 AJM z boku po prawej stronie masz już chłonicę, gdybyś nie wiedział :cool1:

Jest to chłodnica paliwa, a za nią zaraz siedzi osuszacz instalacji klimatyzacyjnej. Miejsca masz tyle, że cieżko łapę włożyć, a rurę 50 mm to naprawdę cieżko tam przeprowadzić (szczególnie jak masz halogeny). Więc być może da się coś takiego wykombinować, tak jak jest w S4, ale zapewne trzeba zderzak od S4 i jakieś wydummki robić.

Osobiście do B5 to raczej polecam FMIC, najlepiej cienki, np. oparty o rdzeń z Reanult Traffic (40 mm grubości) :naughty:

Np. taki:

http://www.allegro.pl/item542104440_okazja_intercooler_renault_trafic_opel_vivaro.html

Jak chcecie sobie posprawdzać wymiary jakiegoś rdzenia, który wpadł Wam w oko to polecam, w dziale "chłodnice powietrza":

http://katalog.behrservice.com.pl/index.php?jez=pl

Opublikowano

kiedys probowalem przerobic temat posilkujac sie i kompletujac graty z V6 TDI [jak wiadomo tam sa dwa IC-ki z przodu] ale odpuscilem .... tak jak napisal jaro4444 w R4 TDI nie ma miejsca .... za duzo rzezby i temat odpucilem ... :wink4:

Opublikowano

No na razie dziękuję, fucktycznie trzeba przeanalizować koncepcję zapomniałem o tej chłodnicy paliwa w AJM-ie (a wystarczyło dobrze obejrzeć fotki jaro z wątku o dłubnięciu :embarrassed: - starzeje się człowiek), węc ew. podrążmy jeszcze temat większego SMIC-a + ew. lepszego doprowadzenia do niego powietrza (uparty jestem ale z pewnych względów FMIC traktuję jako ostateczność, nawet kosztem osiągów, taki kaprys :wink4:)

Opublikowano

No na razie dziękuję, fucktycznie trzeba przeanalizować koncepcję zapomniałem o tej chłodnicy paliwa w AJM-ie (a wystarczyło dobrze obejrzeć fotki jaro z wątku o dłubnięciu :embarrassed: - starzeje się człowiek), węc ew. podrążmy jeszcze temat większego SMIC-a + ew. lepszego doprowadzenia do niego powietrza (uparty jestem ale z pewnych względów FMIC traktuję jako ostateczność, nawet kosztem osiągów, taki kaprys :wink4:)

przerabialem temat ... jedyne co mozesz zrobic pozostawiajac ori IC to wywalic halogen ... :wink4:

Opublikowano

...oraz wstawić nadkole od S4.

Opublikowano

...oraz wstawić nadkole od S4.

zapomnialem o tym .... :wink4:

Opublikowano

przerabialem temat ... jedyne co mozesz zrobic pozostawiajac ori IC to wywalic halogen ...

Szykując się do roboty w brata wozie przeanalizowałem wszystko dokładnie i na moje oko poza nadkolem, wywaleniem halogenu to można jeszcze dorobić SMIC o wymiarach rdzenia 240x175x85 mm czyli wyraźnie grubszy. Na wysokość, a szczególnie szerokość nie poszaleje się w B5. Jeśli dobrze pamiętam to można było oprzeć taki SMIC o rdzeń z Alfy Romeo 164 2.0 TB:

http://katalog.behrservice.com.pl/controls/simple_image.php?id=5000102.jpg

Opublikowano

przerabialem temat ... jedyne co mozesz zrobic pozostawiajac ori IC to wywalic halogen ...

Szykując się do roboty w brata wozie przeanalizowałem wszystko dokładnie i na moje oko poza nadkolem, wywaleniem halogenu to można jeszcze dorobić SMIC o wymiarach rdzenia 240x175x85 mm czyli wyraźnie grubszy. Na wysokość, a szczególnie szerokość nie poszaleje się w B5. Jeśli dobrze pamiętam to można było oprzeć taki SMIC o rdzeń z Alfy Romeo 164 2.0 TB:

http://katalog.behrservice.com.pl/controls/simple_image.php?id=5000102.jpg

ale doplyw powietrza do SMIC nadal jest do doopy i za bardzo nie ma co z tym zrobic .. moze zalozyc zderzak od S4 ... ale to juz chyba kompletnie nieoplacalne ....

Opublikowano

>jaro Widzę, że podobnym tokiem kombinujemy, też wczoraj w tym podanym przez Ciebie katalogu zauważyłem ten rdzeń.

A co do nadkola to nieskromnie mówiąc chyba byłem jednym z pierwszych na forum: http://www.a4-klub.pl/smf/odp_chlodzenie_intercoolera-t11667.0.html;msg172244#msg172244 , mimo że były wypowiedzi iż guzik to da, wiadomo cuda nie są ale poprawa występuje bezsprzecznie + ew. ten cooler z alfy i myślę że już będzie duży plus (a raczej minus, bo chodzi o temp.) co do standartu. FMIC to nie będzie wiadomo , ale zamiar nie jest na jakiś kosmos, powiedzmy ok. 160 KM poprowadzone w b. użytkowy sposób

Opublikowano

ale doplyw powietrza do SMIC nadal jest do doopy i za bardzo nie ma co z tym zrobic .. moze zalozyc zderzak od S4 ...

Założyć cienki FMIC oparty o Renault Trafic ;)

Opublikowano

ale doplyw powietrza do SMIC nadal jest do doopy i za bardzo nie ma co z tym zrobic .. moze zalozyc zderzak od S4 ...

Założyć cienki FMIC oparty o Renault Trafic ;)

ale kolega nie chce FMIC'a ....

Opublikowano

Więc ma wybór - poprawić, ale minimalnie sprawność SMIC lub zamontować FMIC :gwizdanie:

Opublikowano

Więc ma wybór - poprawić, ale minimalnie sprawność SMIC lub zamontować FMIC :gwizdanie:

mialem podobny dylemat i jak widzisz odpuscilem temat .... :decayed:

Opublikowano

Panowie (Panie jak widzę na razie się nie wypowiadają) dzięki za wszystkie porady, edytowałem jeszcze poprzedni mój wpis w czasie Waszych odpowiedzi, w skrócie to cudów nie planuję, ale poprawa co do serii mnie interesuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...