Emejcz Opublikowano 24 Listopada 2018 Opublikowano 24 Listopada 2018 (edytowane) Sprawy formalne w końcu uregulowane, więc czas rozpocząć wątek Ogólny zamiar to jeździć nim dobre kilka lat. Póki co jest seria. Docelowo będą wtryski i intercooler z BEX. Celuję w bezpieczne ~190KM. Przebieg wejściowy 263 tys. km. Rok 2007. Sprzedane Edytowane 9 Lipca 2022 przez Emejcz 1
Gremlin0209 Opublikowano 24 Listopada 2018 Opublikowano 24 Listopada 2018 Piekny kolor ? Graty furki, coraz wiecej naszych 1.8T Q ? ps: tez kupuje ic i wtryski od bexa ?
BartoszSoldier Opublikowano 28 Listopada 2018 Opublikowano 28 Listopada 2018 Piękny kolor, niespotykany. Shadow line zamiast chromu i będzie kozacko! Na pewno będzie się wyróżniać ?? 1
Emejcz Opublikowano 28 Listopada 2018 Autor Opublikowano 28 Listopada 2018 (edytowane) Z czasem zobaczymy Dziś usprawniałem alternator. Wymieniłem sprzęgiełko i zrobiłem szlif komutatora pod nowe szczotki. Na zdjęciu przed i po szlifie. Przy okazji wyczyściłem przepustnicę Edytowane 28 Listopada 2018 przez Emejcz
Emejcz Opublikowano 14 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2018 Gruntowna konserwacja - czyli najważniejsza sprawa w aucie do tej pory - zrobiona. Tym razem nie własnoręcznie, ale z głowy.
tazzi Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Piękny kolor ! ? Dobrze działasz życzę bez awaryjności Jak Bartosz powiedzieli shadow line zrobi robotę
BartoszSoldier Opublikowano 15 Grudnia 2018 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Na drugi zdjęciu widać, że miejscami opuściłeś ? A tak poza tym to dobra robota, graty za chęci i podejście do tematu. Jakich preparatów użyłeś?
Emejcz Opublikowano 15 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2018 Akurat konserwacji nie robiłem sam, dlatego nie jest idealnie - miejscami widzę, że musieli źle odtłuścić, bo się odparzyło. Jednakże i tak lepiej tak niż wcale, bo korozji było dużo... Tam gdzie piaskowali korozję poszedł epoksyd. Wykończenie to Novol Cobra. Podoba mi się, bo twarde to dziadostwo. Przy okazji wsadzone nowe sanki, bo stwierdziłem, że konserwacja starych nie ma sensu przy niskiej cenie używek w dobrym stanie. Jeszcze będę wymieniał wszystkie wahacze w tyłu - Zdjęcia zrobione były jeszcze przed zakończeniem prac. Możliwe, że później tam dopryskali. To akurat pod zbiornikiem było. Kosmetyka będzie w lecie
Emejcz Opublikowano 30 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2019 Zrobiony wstępny program po zmianie wtrysków na BEX. Wyszło całkiem fajnie. Muszę jeszcze ogarnąć lekkie przeładowania turba i wstawić drugi icek. W międzyczasie wpadło LPG. Ponownie zamontowałem wszystkie tarcze (każda była niepoprawnie zamontowana i biła). Odświeżyłem zawieszenie z tyłu i ustawiłem pełną geometrię.
boguc Opublikowano 30 Stycznia 2019 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Kolego jaki koszt takiej konserwacji ?? ?
Emejcz Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Opublikowano 6 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 30.01.2019 o 14:42, boguc napisał: Kolego jaki koszt takiej konserwacji ?? ? Licz 1500-2000 zł dla quattro i baranka z utwardzaczem zależnie od miejsca gdzie będzie robiona. Ośka około 1000zł powinno być. Ja niestety zostałem częściowo oszukany i będę musiał robić poprawki. Na dziś dzień całą konserwację zrobił bym jednak sam, bo nikomu nie można ufać. Nie wchodźmy jednak w ten temat głębiej. Edytowane 6 Lutego 2019 przez Emejcz
Emejcz Opublikowano 9 Lutego 2019 Autor Opublikowano 9 Lutego 2019 Mimo pewnych komplikacji na końcu roboty, wymieniłem uszczelkę pod kolektorem wydechowym, bo nakrętki były luźne. Przy okazji chciałem reanimować pompkę spryskiwaczy reflektorów, ale niestety nie było co naprawiać. W ASO prawie 300zł nowa, ale udało mi się znaleźć w sklepie oryginał za 120 zł także biorę i się nie zastanawiam.
Marciol Opublikowano 11 Lutego 2019 Opublikowano 11 Lutego 2019 (edytowane) Za ten kolor dałbym sie pochlastać Piękna Sam szukałem Czerwonego Avanta tyle że B6 ,niestety cięzko o ten kolor a żeby jeszcze połączyć to ze stanem technicznym "do przyjęcia" to już w ogóle ehh.. Ale jak sie nie ma co sie lubi to się Kocha co się ma Edytowane 11 Lutego 2019 przez Marciol
Emejcz Opublikowano 23 Marca 2019 Autor Opublikowano 23 Marca 2019 Drugi IC zamontowałem jakiś czas temu. Zamknąłem się w jakichś 200 zł za całość więc jestem zadowolony Dziś wpadł też zestaw naprawczy cięgła zmiany biegów.
MarcinL Opublikowano 23 Marca 2019 Opublikowano 23 Marca 2019 Czuć różnicę? Ja dzisiaj przy 20 stopniach nie czułem spadków mocy. Ciekawe jak bliżej lata będzie, a też jestem po programie. Miałeś problem obrócić rurę od turbo? Ja nie mogłem nawet jej ściągnąć, a robiłem to pod blokiem. Będę musiał do mechanika na podnośnik i jakoś od spodu spróbować.
Emejcz Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Opublikowano 24 Marca 2019 13 godzin temu, MarcinL napisał: Czuć różnicę? Ja dzisiaj przy 20 stopniach nie czułem spadków mocy. Ciekawe jak bliżej lata będzie, a też jestem po programie. Miałeś problem obrócić rurę od turbo? Ja nie mogłem nawet jej ściągnąć, a robiłem to pod blokiem. Będę musiał do mechanika na podnośnik i jakoś od spodu spróbować. Ja różnicy nie czuję, ale po logach widać, że wzrost temperatury jest o wiele mniejszy. Nie miałem na maxa zestrojonego właśnie dlatego, aby za mocno się turbo nie grzało - stąd pewnie nie czuję różnicy. Dopiero będę jechał na poprawki w środkowym zakresie obrotów Nie miałem problemów z rurą od turbo, a też większość robiłem bez kanału, bo nie było specjalnie potrzeby robić tego od spodu. Takie rury po tylu latach to są z lekka posklejane. Ja to zawsze odklejam to podważając je płaskim śrubokrętem i wychodzą później bez problemu.
Emejcz Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Niedawno wpadł zestaw naprawczy drążka zmiany biegów. Miał luzy, ale wymiana nie pomogła na ciężkie wchodzenie biegów. W międzyczasie walczyłem też z problemem znoszenia na lewą stronę przy mocnym dohamowaniu. Zregenerowałem prawy zacisk, bo tłoczek miał już wżery i jego powierzchnia styku z klockiem była na tyle skorodowana, że po oczyszczeniu było nierówno. Użyłem do tego zestawu Frenkita. Niestety gumka która ochrania tłoczek to jakaś porażka, nie byłem w stanie przez 2 godziny jej zamontować, bo wyskakiwała. W końcu ją uszkodziłem i musiałem założyć starą, która swoją drogą była w bardzo dobrym stanie. Nie udało mi się też wymienić przewodu elastycznego gdyż nie byłem w stanie ruszyć nakrętki na sztywnym przewodzie. Sama nakrętka od przewodu elastycznego się odkręciła, ale nie chciała się obracać na sztywnym przewodzie. Wygląda na to, że będę musiał w przyszłości wymienić wszystkie sztywne przewody, bo inaczej nie wymienię elastycznych. Regeneracja nic nie zmieniła, ale dziś doszedłem do tego, że winowajcą jest lewy NOWY zacisk. Idiota który to wsadził w Szwecji nie sprawdził, że to po prostu nie pasuje... przy mocnym hamowaniu tarcza obciera o zacisk. W związku z tym używka z Exeo już zamówiona i po wymianie gumek będę montował.
Emejcz Opublikowano 23 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2019 (edytowane) Dość długo bez update'ów, a zrobione dużo i pare ciekawostek, więc trzeba nadrobić Wymiana napinacza rozrządu, łańcucha, wałków rozrządu i uszczelek. Przyszedł moment, że wziąłem się za wymianę napinacza, wszystko szło jak trzeba do momentu jak nie zobaczyłem jak wygląda zębatka od wałka wydechowego... I nie wiele lepiej ssącego... Szczerze mówiąc, bałem się tego wsadzać. Udało mi się na szybko kupić wałek wydechowy z BEX i tymczasowo tak złożyłem. W międzyczasie szukałem wałka ssącego. Ogólnie znaleźć to w dobrym stanie to porażka. Kupiłem akceptowalny, spolerowałem lekko czopy i tak złożyłem. Nie jest to rozwiązanie idealne, bo najlepiej byłoby przełożyć zębatki do moich wałkow, ale to wymaga więcej czasu i kombinacji, a nie mogłem sobie pozwolić na unieruchomienie auta. W związku z tym, że swoje stare wałki (w bardzo dobrym stanie swoją droga) ze zbitymi zębatkami zatrzymałem, to dodaję do listy przełożenie zębatek i założenie swoich wałków z powrotem.Czyszczenie miski i smoka. Pozrywane zęby wałków przyśpieszyły planowane zrzucanie miski. Dodatkowo pociła się z tyłu już znacznie więc przyszedł czas na zrzucenie. Wcześniej kupiłem belkę do podwieszenia silnika. Ogólnie poszło mi lepiej niż w poprzednim aucie dzięki podwieszeniu silnika i odkręceniu przodu sanek i opuszczeniu sprężarki klimatyzacji - nie musiałem podważać sanek aby wyjąć miskę. Czyszczenie smoka nie było potrzebne - u mnie było tylko kilka drobinek. Miska po zdjęciu miała grubo przypalone ścianki, ale co najistotniejsze, znalazłem tam pozrywane zęby wałków... cud, że to nie uszkodziło silnika. Tutaj już po umyciu. Wymiana przewodu klimatyzacji, osuszacza i dobicie czynnika. W związku z tym, że klima chłodziła nie za mocno, a już przy zakładaniu drugiego IC zauważyłem, że przewód się poci i był już czymś oklejany, to przyszedł czas na wymianę. Przewód założyłem nowy. Przy okazji wpadł też nowy osuszacz (swoją droga musiałem założyć drugi, bo pierwszy który kupiłem za długo trzymałem z dostępem do powietrza -,-). Czynnik wraz z olejem dobity po robocie. Było 200g, więc około 300g trzeba było dobić. Na zdjęciu przewód i miejsce zakucia które było nieszczelne. Wymiana elastycznych przewodów hamulcowych tył. Wziąłem się też poważnie za wymianę przewodów elastycznych tył. Problemem było ich odkręcenie od sztywnych, bo nakrętki były totalnie zardzewiałe. Jeden ze sztywnych musiałem uciąć i dorobić miedziany. Nie chciałem ciągnąć przez pół auta, więc rozciąłem go w okolicach tylnej sprężyny amortyzatora i skręciłem na taki łącznik. Muszę powiedzieć, że to rozwiązanie się świetnie sprawdza. Z drugiej strony z tyłu też zamierzałem zrobić to samo, ale okazało się, że udało się to jakimś cudem odkręcić i mimo gruntownego przygotowania nie musiałem się w to bawić Edytowane 23 Czerwca 2019 przez Emejcz 2
Emejcz Opublikowano 3 Listopada 2019 Autor Opublikowano 3 Listopada 2019 Układ hamulcowy w końcu praktycznie ogarnięty. Jeszcze zostaną kwestie poprawnego odpowietrzania itp. 320/288 siedzi. 3
Adam87 Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 Zestaw hebli super na tą moc wystarczający
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się