Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czerwony Avant 4x4 /BFB 1.8T/ Sline 240KM / 350nm


Emejcz

Rekomendowane odpowiedzi

Spory przestój w temacie, ale w końcu wracam z czymś nowym :P

W międzyczasie zaczęła mi się przycinać wycieraczka z tyłu. 
Rozebrałem mechanizm, wyczyściłem, nasmarowałem i wymieniłem sprawcę tego bałaganu jakim był simmering.

IMG_20200505_195950.jpg

IMG_20200506_105918.jpg

IMG_20200506_191747.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli przygotowuję się na przeróbkę turbiny na hybrydę tudzież kupno k03s. 
W tym celu trzeba było w końcu zmienić dwumas na mocniejszy. Dodatkowo były też inne objawy niesprawności tego układu - w tym ślizgające się sprzęgło
Wsadziłem komplet Luk z AWX.
Niestety okazało się, że na tarczy bez tłumików drgań nie da się komfortowo jeździć i musiałem zwalać skrzynie ponownie aby wrzucić tarczę z tłumikami taką jak idzie do BFB czy też do AFN.
Jakby ktoś się zastanawiał czy do Q BFB pakować zestaw z AWX to tak, ale tylko z podmienioną tarczą. W przeciwnym wypadku będą problemy.

IMG_20200519_121921.jpg

IMG_20200526_133036.jpg

IMG_20200526_132912.jpg

Przy okazji wymieniłem też łożysko pilotujące. Wybicie zajęło mi kilka minut patentem na smar i pręt.

IMG_20200519_183642.jpg

Poszedł też nowy element na którym opiera się łapa. Polecam od razu to kupić w ASO przed robotą, bo kosztuje kilka złotych, a jak przebieg auta jest w granicach 300 tys. km to na pewno będzie to zużyte.

IMG_20200520_124532.jpg

IMG_20200519_163257.jpg

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2018 o 11:35, Emejcz napisał:

Gruntowna konserwacja - czyli najważniejsza sprawa w aucie do tej pory - zrobiona. Tym razem nie własnoręcznie, ale z głowy. 

 

IMG_20181212_173152.jpg

IMG_20181212_173144.jpg

SAVE_20181214_113135.jpeg

SAVE_20181214_113111.jpeg

Witaj w gronie 1.8TQ i czerwonych dodatkowo ✌️
 

To samo przechodziłem :) Już zrobione i spokój na pare dobrych lat. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki!

 

Godzinę temu, BartoszSoldier napisał:

Uporałeś się z ciężko wchodzącymi biegami? 


No właśnie niestety nie. Po tej wymianie przeszły w sumie wszystkie niedomagania (a nawet więcej niż oczekiwałem) prócz tego opornego wbijania biegów.

Jednakże wypracowałem sobie teraz nową teorię na podstawie różnych prac które wykonywałem.

Skrzynia 6b jest strasznie precyzyjna. Jak dokręcisz nakrętkę od cięgna o pół obrotu więcej to biegi już zaczynają gorzej wchodzić!
W związku z tym uważam, że jest to efekt niepoprawnej regulacji/położenia cięgien. Jednakże przy takich przebiegach są już ubite poduszki silnika/skrzyni/sanek.
Trzeba by wymienić to wszystko (zaczynając od poduszek silnika). Ustawić sanki za pomocą tuleji na otworach centrujących i wtedy spróbować wyregulować położenie cięgien.
To by według mnie załatwiło sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Emejcz napisał:

Dzięki chłopaki!

 


No właśnie niestety nie. Po tej wymianie przeszły w sumie wszystkie niedomagania (a nawet więcej niż oczekiwałem) prócz tego opornego wbijania biegów.

Jednakże wypracowałem sobie teraz nową teorię na podstawie różnych prac które wykonywałem.

Skrzynia 6b jest strasznie precyzyjna. Jak dokręcisz nakrętkę od cięgna o pół obrotu więcej to biegi już zaczynają gorzej wchodzić!
W związku z tym uważam, że jest to efekt niepoprawnej regulacji/położenia cięgien. Jednakże przy takich przebiegach są już ubite poduszki silnika/skrzyni/sanek.
Trzeba by wymienić to wszystko (zaczynając od poduszek silnika). Ustawić sanki za pomocą tuleji na otworach centrujących i wtedy spróbować wyregulować położenie cięgien.
To by według mnie załatwiło sprawę.

A tam gadasz! Też tak myślałem bo wykonałem większość zabiegów jak Ty aż kiedyś wzięło mnie żeby wyregulować mechanizm zmiany biegów, ta kaseta pod mieszkiem od drążka zmiany biegów... biegi wchodzą idealnie gładko, raz na 10-15 razy zostało mi delikatny opór przy jedynce ale minimalny... pozostało mi wymienic płyn hamulcowy, może coś pomoże A napewno poprawi dla samych hamulców :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość przypadkowo wpadł mały mod.
Wymieniłem z tyłu półosie na te z większymi przegubami wewnętrznymi - takie jak m.in. w 2.0T.
Przeguby w BFB są bardzo liche i ciężko dostępne w dobrych zamiennikach.

Najważniejsza i w sumie jedyna sprawa którą trzeba było ogarnąć to wymiana flanszy dyfra na większe.
Robota bardzo prosta stąd dziwne, że niepopularna.
U mnie wyszło sporo komplikacji (łącznie z rozbieraniem dyfra), ale wynikało to tylko z tego, że są dwa rodzaje flansz i przygotowałem sobie nie te co powinienem :)

W sumie nikt praktycznie tego nie robi, więc było kilka niewiadomych.
Finalnie wszystko udało się bez problemu poskładać i działa jak należy.
Na zdjęciach wypiaskowane, zabezpieczone APP R-Stop i cynkiem w sprayu flansze.
Porównanie półosi starej i nowej używanej oraz finalny widok z montażu.

IMG_20200610_163528.jpg

IMG_20200610_181748.jpg

IMG_20200610_212313.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Emejcz napisał:

Dość przypadkowo wpadł mały mod.
Wymieniłem z tyłu półosie na te z większymi przegubami wewnętrznymi - takie jak m.in. w 2.0T.
Przeguby w BFB są bardzo liche i ciężko dostępne w dobrych zamiennikach.

Najważniejsza i w sumie jedyna sprawa którą trzeba było ogarnąć to wymiana flanszy dyfra na większe.
Robota bardzo prosta stąd dziwne, że niepopularna.
U mnie wyszło sporo komplikacji (łącznie z rozbieraniem dyfra), ale wynikało to tylko z tego, że są dwa rodzaje flansz i przygotowałem sobie nie te co powinienem :)

W sumie nikt praktycznie tego nie robi, więc było kilka niewiadomych.
Finalnie wszystko udało się bez problemu poskładać i działa jak należy.
Na zdjęciach wypiaskowane, zabezpieczone APP R-Stop i cynkiem w sprayu flansze.
Porównanie półosi starej i nowej używanej oraz finalny widok z montażu.

IMG_20200610_163528.jpg

IMG_20200610_181748.jpg

IMG_20200610_212313.jpg

Doobra robota ? Co było powodem wymiany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie trochę profilaktyka, bo na podniesioną moc te przeguby z BFB są dość słabe i trzeba się według mnie liczyć z ich szybkim zużyciem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo się ostatnio działo.

Wpadł sportowy katalizator Magnaflow, sztywny TIP i hybryda K03 od Total Turbo.
Po montażu korekta softa na 240KM / 350nm.

Jednocześnie jest to koniec grubych modyfikacji związanych ze zwiększaniem mocy :)

embfb370.jpg

IMG_20200622_162410.jpg

IMG_20200625_144427.jpg

IMG_20200625_120407.jpg

Edytowane przez Emejcz
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne i doinwestowane auto, duży plus za mody;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie to juz musi się odpychać. Jakie parametry na ten kat? od kogo i w jakiej cenie można go nabyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie dbasz o auto :)

Również ciekawi mnie ten katalizator. Jak możesz to podaj linka, ewentualnie na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowa. 

Teraz już fajnie to ciągnie w całym zakresie obrotów w sumie. 

7 godzin temu, rafiki5 napisał:

Pięknie to juz musi się odpychać. Jakie parametry na ten kat? od kogo i w jakiej cenie można go nabyć? 

 

1 godzinę temu, rosati napisał:

Bardzo fajnie dbasz o auto :)

Również ciekawi mnie ten katalizator. Jak możesz to podaj linka, ewentualnie na pw.

Kat spełnia normę Euro 3 w naszych BFB b7 z tego co rozumiem. Jest to jakiś standardowy Magnaflow. Nie wczytywałem się dokładnie. Dla mnie ważne, że nie śmierdzi i spaliny na przeglądach będą w normie. 

Różne osoby to robią, ja kupowałem u Hofmann Custom z Lublina. 

Razem z TIPem utargowałem się na 1250 zł poza allegro a i tak dostałem paragon i wszystkie rurki /uszczelki. 

67407995_884521331978426_426735423399447
M.FACEBOOK.COM

Custom Hoffman, Lublin. 1069 osób lubi to · 7 osób mówi o tym. Łącząc...

Niektórzy za sam kat wołają ponad 1000zł. 

 

4 godziny temu, Gremlin0209 napisał:

Zmienił się coś dźwięk wydechu po montażu katalizatora sportowego?

W środku jest identycznie, a na zewnątrz nie wiem ;)

Minimalnie bardziej słychać DV i świst turbo, ale to hybryda i TIP z kwasówki też może mieć na to wpływ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...