Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Termostat czy czujnik temperatury ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

IWitam.

w swojej a4 mam problem z dogrzewaniem silnika lub jego wskaznikiem temperatury.autko dopiero po 15 km lapal lub cZasem nawet nie 90°,nawet w letnie poranki,sytuacja zima jest podobna.wiem ze co niektory zaraz bedzie pisal ze to normalne w dieslu,ale wczesniej mialem auto z identycznym silnikiem korzystanym na identycznej trasie i z temperatura nie bylo żadnych problemow,wskaznik trzymal non stop piona.

W audi temperatura miala wachania 90-80,a w zeszlym tygodniu przy -2 na trasie 40km nie dobilo ani raz do 90,dlatego w weekend wymienilem termostat...

Po wymianie sytuacja dogrzewania na odcinku 15km jest taka sama,auto trzyma 90 ale przy nagrzewaniu kabiny czasem sa rowniez wachania temperatury,nistety nie mialem jeszcze okazji zaobserwowac temp przy minusowych temp. teraz nie wiem czy kolejny termostat felerny czy tez od samego poczatku problem z czujnikiem temperatury.

Opublikowano

Uwaga moderacyjna:  Tak ciężko poszukać i podpinać się pod istniejące wątki ? o termostatach/ g62 itd jest już setki tematów.

Co do problemu. Podpinasz VAG-a kontrolujesz temperaturę. Jak dojdzie do około 85 stopni wysiadasz i sprawdzasz wąż idący z termostatu do chłodnicy. Jak jest zimny, to termostat działa poprawnie, jak ciepły - znaczy, że za wcześnie się otwiera.  Temp. otwarcia termostatu to +/- 87 stopni. Do tej temperatury wąż ma być zimny... 

Czujnik też sprawdzamy VAG-iem. Pomiar po nocy, zimny silnik porównujemy wskazania temperatury G62 (w silniku) z G2 (zegary) i pozostałymi czujnikami (temp zewnętrznej i paliwa). Mają być tożsame. 

W silniku, temperatury są w grupie 007:

f6e715fe00448e58med.png

W zegarach, grupa 003 - 1 kratka

To same pomiary temperatury po rozgrzaniu motoru... różnica między silnikiem a zegarami +/- 2 stopnie... jak więcej czujnik G2/G62 do wymiany. 

Opublikowano

posiadam interfejs ktorego uzywalem w passacie ale niestety ten juz nie polacza sie z moja a4...dlatego podjechalem do znajomego ktory pracuje w warsztacie...jak do niego zajechalem mialem na blacie kolo 60 i tez tyle po podpieciu do komputera wskazywalo na na polu od wskaznika i na polu od sterownika...niestety nie mialem mozliwosci sprawdzic tego przy wyzszej temperaturze...dzis po 15km mialem prawie 90...na postoju nawief full i temp hi az rece pazylo,temperatura na wskazniku delikatnie zaczela spadac...po zaobserwowaniu wezy dolny wydawal mi sie zimny...

Opublikowano

Z tego wzgledu ze temperatury sie pokrywaly a nie zdazylem odczytac Twojego postu o tym zeby zrobic 2 pomiary,kazalem mu zamowic drugiego bo moze byl walniety bo i takie przypadki sie zdazaja,ale ciagle mnie ndreczy to ze na oby dwu sytuacja wygladala wrecz tak samo...

Opublikowano

Dzis sprawdzilem znow temperature programem na telefonie na jakies zlacze elm...w aplikacji mialem wyswietlona tylko jedna temp.cieczy i nie wiedzialem czy to temp ecu czy licznika...poczatkowo temp.sie pokrywaly ale w momencie 75 temp w aplikacji stanela a ta na blacie do 90 dobila i sie wachala.dlatego postanowilem wymienic czujnik.Po wymianie temp z aplikacji i skala z licznika sie pokrywaja.temp w apliacji wacha sie miedzy 89-91.

Wydaje mi sie ze problem rozwiazany ale jeszcze nie kracze,zobaczymy jutro czy sytuacja sie utrzymuje...

Jesli diagnoza sie sprawdzi to bedzie to oznaczac ze od poł roku jezdzilem autem ktore pomimo 90° na blacie(a czasem nawet nie)na sterowniku mialo ciagle 75....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...