Jump to content
IGNORED

Biegi ciężko wchodzą po przestanej nocy na mrozie.


AuVi
 Share

Recommended Posts

Cześć i czołem wszystkim.

Niespełna 2 tygodnie temu zakupiłem audi A4B7 1.8T quattro i spotkałem się z problemem zmiany biegów podczas przymrozku przez całą noc.

Samochód po przestaniu nocy na dworze przy temperaturach rzędu -3/4 stopni ma okropne problemy ze zmianą biegów, drążek chodzi tak ciężko jakbym mieszał nim klej który zaczął wiązać.... Na forum czytałem lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Widziałem że ludzie smarują smarem w niektórych miejscach bo wilgoć się zbiera i coś twardnieje. Co do oleju to raczej odrzucam tą możliwość, nie chcę mi się wierzyć żeby olej w skrzyni przy temperaturze -3 stopni tak zgęstniał. Dodam że nie mam osłony pod skrzynią, muszę ją zakupić na dniach. 

 

Spotkał się ktoś z taką przypadłością? Wdzięczny bym był za udzielenie jakiś rad co sprawdzić gdzie nasmarować itd. w sobotę mam zamiar się za to wziąć bo czekanie aż skrzynia złapie temp i biegi zaczną normalnie chodzi robi się chore. Dodam że gdy temperatura była powyżej 0 stopni problem nie występował. 

Link to comment
Share on other sites

Jak jest zalane jakieś badziewie to mogą być takie objawy.

Link to comment
Share on other sites

Ale żeby przy -3 stopniach? No trudno chyba będę musiał wymienić olej chyba że ktoś jeszcze będzie miał jakiś inny pomysł. Ktoś dałby radę dobrać olej do mojej skrzyni? A4B7 1.8T quattro 2005r skrzynia o oznaczeniu GJW, manual 6 biegów. 

Link to comment
Share on other sites

O olejech do skrzyń jest obszerny temat i z tego co kojarzę to polecany jest ravenol 75w80, musisz doczytac.

Jest opcja, że przed sprzedażą ktos dolał doktora z jakiegoś powodu.

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję że się mylisz, poczekam jeszcze w sprawie oleju i zobaczę co inni powiedzą. 

 

Ten olej byłby dobry? https://www.ravenol.pl/oleje-przekladniowe-mtf-professional-line/1954-RAVENOL-MTF-2-SAE-75W-80-1L-4014835719712.html#/1-pojemnosc-1_l

 

Musiałbym gdzieś poszukać jakie parametry musi mieć akurat do mojej skrzyni i jaka norma. 

 

Zresztą wątpię żeby była potrzeba dolewania jakiegoś doktora przy przebiegu 220 tyś 

Edited by AuVi
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, AuVi napisał:

1. Mam nadzieję że się mylisz, poczekam jeszcze w sprawie oleju i zobaczę co inni powiedzą.

2. Musiałbym gdzieś poszukać jakie parametry musi mieć akurat do mojej skrzyni i jaka norma. 

3. Zresztą wątpię żeby była potrzeba dolewania jakiegoś doktora przy przebiegu 220 tyś 

1. a jaką oliwę masz w skrzyni i jak dawno ? pewnie nie wymieniany od nowości pojazdu, poziom oliwy sprawdzałeś kiedykolwiek ?.

2. ten olej co wskazałeś jest bardzo dobry

3. co ludziska zalewają /jak już skrzynia haczy/ w swojej głupocie, mam na myśli cudowne "doktory"  to czasem można zobaczyć jak się zajrzy do środka i jest "zalakowana" szlamem.

do świeżego odpowiedniego oleju są dodatki na zmniejszenie tarcia ale kto pamięta o tym przy wymianie i jest to dodatkowy koszt.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, KINIAM napisał:

1. a jaką oliwę masz w skrzyni i jak dawno ? pewnie nie wymieniany od nowości pojazdu, poziom oliwy sprawdzałeś kiedykolwiek ?.

2. ten olej co wskazałeś jest bardzo dobry

3. co ludziska zalewają /jak już skrzynia haczy/ w swojej głupocie, mam na myśli cudowne "doktory"  to czasem można zobaczyć jak się zajrzy do środka i jest "zalakowana" szlamem.

do świeżego odpowiedniego oleju są dodatki na zmniejszenie tarcia ale kto pamięta o tym przy wymianie i jest to dodatkowy koszt.

1. Co do oleju to ci nie powiem bo auto mam 2 tyg i zero informacji co było u poprzedniego właściciela, poziomu nie sprawdzałem bo takie rzeczy zaczęły się dziać dopiero jak przyszły przymrozki.

2. Także mogę go lać do skrzyni zamiast ori? Orientujesz się ile tego oleju wchodzi? 

3. Jesteś w stanie mi polecić jakiś dodatek? W aso mają takie zestawy?  Udzielą mi info ile oleju i jaki dodatek w jakiej ilości? 

Link to comment
Share on other sites

GJW - G055532A2, czyli 75W80... od wyboru do koloru, ale Ravenol jest jak najbardziej OK. 

Do tego możesz dodać jakiś dodatek zmniejszający tarcie, np od LM https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-oleju-przekladniowego/4 i inne tego typu :P

 

3 minuty temu, AuVi napisał:

Orientujesz się ile tego oleju wchodzi? 

3,5 litra według serwisówki

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki

Edited by AuVi
Link to comment
Share on other sites

Z dodatków na tarcie proponuję coś bardziej skomplikowanego i nowocześniejszego w swoim składzie od molibdenu firmy LM.

FORTE DIFF & GEAR TREATMENT

ARCHOIL AR 9100

PROTEC NANO ENGINE PROTECT & SEAL

 

Link to comment
Share on other sites

To nie wina oleju tylko wada konstrukcyjna B6/B7 czyli zamarzajacy elemement kulowy wybieraka. W serwisie kupisz zestaw naprawczy wybieraka eliminujący tę wadę.

Co roku widzę te same tematy a wszystko bylo to na forum wałkowane po stokroć.

Link to comment
Share on other sites

Artur może mieć rację, te kulki miały dziurkę, a a akurat woda z podszybia leci w tych okolicach na skrzynię, warto sprawdzić, teraz już nie ma tych dziurek w zestawach naprawczych...

Link to comment
Share on other sites

Trochę odświeżę. Podeśle ktoś fotkę lub nr części, która powoduje ciężką pracę wybieraka po mrozie? A4 B7 1.8T quattro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...