Jump to content
IGNORED

[B7 BKE] Stuki w silniku


Damianos07
 Share

Recommended Posts

Witam posiadam audi a4 b7 1.9 tdi 116km bke 2005r. problem polega mianowanie na tym ze podczas odpalenia na zimnym czy tez na ciepłym do momentu zgaszenia wydobywają się dziwne stuki w silniku, miałem robiony remont silnika i zostały wymienione części jak : planowana głowica, wymienione dwa tłoki 1 i 4 oraz zawory na danych cylindrach, prowadnice nowe, pierścionki, panewki, popychacze komplet nowych ina czarne, oringi na pompowtryskach nowe na 4 szt, nowe kompletne sprzęgło z dwumasem, rorząd nowy, broki na wałku zostały zespawane, ogolnie problem znika jak go przekazuje do 4 tys obr przez 4 min ale niestety po 10 min problem znów powraca, komputerowo wygląda wszystko ok rorząd jest ustawiony idealnie, ciśnienie oleju sprawdziłem jest także ok, pompowtryski zostały sprawdzone również wszystkie w normie, auto odpala bez problemu moc ma, tak więc jeśli ktoś coś wie czy spotkał się ktoś z podobnym problem proszę piszcie ja osobiście nie mam żadnego punktu zaczepienia z góry dziekuje wszystkim za odpowiedz powyżej filmik z pracą silnika 

Link to comment
Share on other sites

Remont robiłeś sam czy jakiś zakład ? Jak zakład to masz chyba prawo po takiej robocie do reklamacji... 

Link to comment
Share on other sites

powiem Ci tak , że dzwięk identyczny miałem w vw passat 110 km ( wiem tam nie mam pd) ale tak samo mi cykało . Winna była jedna szklanka , po wymianie wszystko ucichło . Jak znajde to wysle filmik przed i po . A co do tego silnika  to pd też może pukać , niewiesz na ile ustawili stopni Pd? 

Link to comment
Share on other sites

ja bym jechał do mechanika gdzie był robiony ten remont . A jaki olej lejesz?

 

Link to comment
Share on other sites

5w40 Castrol edge turbo mechanik co mi robił rozkłada ręce nie ma pojęcia co tak puka A za kolejne kroki co do samochodu liczy już sobie kasę i poprostu nie chce już do niego jeździć bo znów coś mi popsuje 

Link to comment
Share on other sites

Ale na to wychodzi że będę musiał jechać z nim do innego mechanika bo raczej nie obedzie się bez wyjmowania silnika 

Link to comment
Share on other sites

A może być winny zaworek w pompie oleju bo ostatnio mierzylem ciśnienie oleju i tak było trochę więc niż takie minimum czekam na odpowiedź 

Link to comment
Share on other sites

Według mnie stuka na którejś szklance .

To że po przegazowaniu na chwile stukanie ustaje zdaje się to potwierdzać.

Może być ona wadliwa, albo ciśnienie oleju w silniku jest za niskie i to może to być jedną z przyczyn .

Zalej mu puszkę motodoktora, jak się wyciszy to będziesz miał potwierdzenie że tu siedzi problem :hi:

Zmierz wtedy ciśnienie oleju i porównaj z tym z przed dolania szuwaksu :decayed:

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Tylko że ciśnienie trochę mam za wysokie za niskie nie jest I czy może być winny ten zaworek, i co to da jak doleje tego doktora? 

Link to comment
Share on other sites

A co do tego doktora to raczej nie będzie dobrym pomyslem żeby go wlać bo opinie ma nie za dobre także z tym specyfikiem daruję sobie 

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, Damianos07 napisał:

Tylko że ciśnienie trochę mam za wysokie za niskie nie jest I czy może być winny ten zaworek

W takim układzie przy takich objawach to się logiki nie trzyma, jakie masz ciśnienie oleju na biegu jałowym ( na  zimnym i na rozgrzanym silniku ) ?

I na obrotach rzędu 2-2,5 tysiąca ( też na  zimnym i na rozgrzanym silniku ), tylko konkretnie ile barów ?

Jeżeli faktycznie ciśnienie oliwy jest za wysokie to doktor nie pomoże i bez sensu jest go dolewać :whistling:

 

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Na wolnych obrotach 1.2

Na 2000 obrotów 2.7

Wszystko na rozgrzanym silniku na zimnym nie sprawdzałem jeszcze 

Link to comment
Share on other sites

Czyli wygląda że ciśnienie oleum OK, nie jest za niskie ani tym bardziej za wysokie  :whistling:

Coś mi się widzi że te czarne szklanki to koło INY nawet nie leżały.... :decayed:

Gdzie je kupowałeś, masz jeszcze może opakowanie od nich ?

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio sam wymienilem komplet popychaczy 8 szt odpaliłem wszystko ładnie chodzi ale po 5 min zaczyna się stukanie kupowałem je w Inter carsie pudełko takie miałem 

20181212_133938.jpg

Link to comment
Share on other sites

No jakość zdjęcia nie pozwala na potwierdzenie ani zaprzeczenie moich przypuszczeń :decayed:

Jedno co jest pewne to to, że ostatnio około 50 % markowych części eksploatacyjnych na rynku , to tylko tanie podróby znanych marek :whistling:

I nawet tak dużym graczom jak IC zdarza się łyknąć żabę :D

Jakoś nie jestem sobie w stanie wyobrazić by kontrola jakości producenta marki INA, pozwoliła na wypuszczanie bubli za bramę ...

Edited by piotrsob1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tak tylko jak sprawdzałem szklanki na rozgrzanym silniku ustawiłem krzywki do góry i sprawdzalem tak każdą jedną, to żadna nie wpadła wszystkie twarde były. Rano odpalam na zimnym nic nie słychać ładnie chodzi tylko jak już ruszę czy przekazuje pare razy  to powoli słychać takie pukanie 

Link to comment
Share on other sites

Chyba już za dużo gdybania w tym temacie :decayed:

Nie ma się co z koniem kopać, auto ma w końcu trzynaście latek .

Ja bym mu zaaplikował jednak tego doktora , jeszcze nie słyszałem by jedna puszka zaszkodziła jakiemuś silnikowi , a pomogła niejednemu ...:D

Wiem, władowałeś ładnych parę złotych w auto i chciał byś by było cymes.

Jak się okaże że doktor zrobił robotę, to zawsze możesz wymienić szklanki , olej i być może wszystko wróci do ładu :hi:

 

Link to comment
Share on other sites

Z ciekawości przejrzałem e-bay i allegro w poszukiwaniu szklanek które mogą być oryginałami INY .

Według mnie tak one wyglądają :

https://www.ebay.com/itm/8x-INA-420020910-Hydrostosel-Ventilstosel-Audi-A3-A4-VW-Seat-Skoda-1-9-2-0-TDI/191870806772?hash=item2cac642af4:g:MSsAAOSwInxXNHjN:rk:17:pf:0

 

https://allegro.pl/popychacz-szklanka-ina-420020910-audi-vw-tdi-i7705794798.html

 

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Oryginalne przed remontem miałem założone takie jak na zdjęciu poniżej 

Screenshot_20181213-163953_Messenger.jpg

Link to comment
Share on other sites

tu masz filmik jak cykała jedna szklanka . Ja to potem sprawdziłem ze przyłozyłem głowe do pokrywy klawiatury i słuchałem gdzie wydobywa sie najgłośniejsze cykanie . A przy wymianie uszczelnien na pompowtryskach wymieniłes ten popychac co jest na spręzynie? 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja też trafiłem lipne szklanki. W motoryzacyjnym kupione, pudełko INA i wydaje mi się że to oryginał. Po odpaleniu gra przez kilka sekund dopóki nie dostaną ciśnienia oleju. Co nie powinno mieć miejsca przy nówkach sztukach

Link to comment
Share on other sites

Może i mam nie orginalne szklanki i dlatego puka tylko przy odpaleniu na drugi dzień to nic nie słychać tylko tak po 5 min już zaczyna się cykanie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...