hunter999 3 Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 Witam, mam wibracje w swoim bfb odczuwalne na budzie i ogólnie obroty falują między 720-800 jak ssanie się wyłączy (na ssaniu nie czuć wibracji i ma wtedy jakieś 1100obrotów może 1200), sprawdzałem blok 26 bo znajomy mi powiedział że tam jest niby pokazany stan cewek i sprawdziłem wstępnie, czy ktoś może mi powiedzieć coś o ich stanie ? Gdzieś na necie znalazłem też temat o Audi TT i tam forumowicz pisał że jak jest poniżej 0,35V to cewka do wymiany się kwalifikuje. Wpadła myśl że to może dwumas jakoś się udało go zniszczyć poprzedniemu właścicielowi ale czy sprzęgło wcisnę czy nie wibrację są takie same, więc wydaje mi się że to nie to. Dodam że przebieg jest ori 170tyś km (sprawdzałem w aso przed zakupem), auto jeździło głównie po mieście. Na dniach postaram się zrobić jakieś logi statyczne i dynamiczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejK. 42 Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 11 minut temu, hunter999 napisał: na ssaniu nie czuć wibracj no bo masz wyższe obroty, które niwelują tą przypadłość.... A poduszki silnika sprawdzałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 763 Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 Takie wibracje ma nie jedno takie a4 z tym silnikiem i często się mówi, że ten typ tak ma, a na własnym przykładzie mogę powiedzieć, że wymiana dwumasu nie pomaga. Sprawdź odbój silnika jeszcze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo814 4 Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 (edited) wymien , udroznij odme i odpowietrznik skrzyni korbowej , sprawdz błedy http://www.auto-truck3.pl/product.php?id_product=9126 Edited December 4, 2018 by elmo814 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 4, 2018 Author Share Posted December 4, 2018 Ogólnie błędy sprawdzałem przed chwilą i nie ma nic, wyjąłem też cewki i tam ukazał się olej który cieknie z tej uszczelki w środku klawiatury a cewki całe mokre w oleju, czy to może być tego wina ? A ten zawór odpowietrzający skrzynię korbową to gdzie się znajduję ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 4, 2018 Author Share Posted December 4, 2018 Czy odma w tym silniku to jest ten grzybek pomiędzy silnikiem a grodzią silnika ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 763 Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 (edited) 6 godzin temu, hunter999 napisał: w oleju, czy to może być tego wina ? A ten zawór odpowietrzający skrzynię korbową to gdzie się znajduję ? Jak jest cewka w oleju to może skutkować wypadaniem zapłonów i nierówną pracą. Ten zawór odmy z linku jest w trójniku pod kolektorem ssącym, do którego wchodzi takie kolanko. Ten grzybek to jeden z elementów układu odmy ale raczej rzadko się psuje i co najwyżej może zarosnąć mazią jesli jeździsz teraz na krótkich dystansach. Jak na odpalonym silniku podskakuje odkręcony korek wlewu oleju to ten zaworek jednokierunkowy odmy z trójnika jest sprawny i teoretycznie cała odma jest drożna. Edited December 5, 2018 by przem8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 5, 2018 Author Share Posted December 5, 2018 Korek podskakuje tak w miarę normalnie, nie tak jak w TDI że mało co nie wypadnie, czyli co nie ruszać odmy i tego zaworku od odmy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 763 Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 Sprawdź czy nie masz za dużo tej mazi w układzie odmy, bo może jednak nadaje się do czyszczenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 5, 2018 Author Share Posted December 5, 2018 Ok, zaraz się za to wezmę, bo przytkana odma może skutkować telepaniem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 5, 2018 Author Share Posted December 5, 2018 Wykonałem logi statyczne na postoju bo narazie nie miałem możliwości wykonania dynamicznych. 02-33 http://vaglogi.pl/log-002_033_i2hEwY.html 03-20 http://vaglogi.pl/log-003_020_Mp4dX.html 15-16-02 http://vaglogi.pl/log-015_016_002_VqWc69.html 115-118 http://vaglogi.pl/log-115_118_zHrGB9.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 763 Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 Statyczne są ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 5, 2018 Author Share Posted December 5, 2018 6 godzin temu, przem8 napisał: Statyczne są ok. Czyli z logów statycznych wszystko jest ok tak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 763 Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 Nic w nich niepokojącego nie widać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k232 90 Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 11 godzin temu, hunter999 napisał: Ok, zaraz się za to wezmę, bo przytkana odma może skutkować telepaniem ? Przecież Ci napisał, że jak masz cewkę w oleju to prawdopodobnie będzie przyczyna telepania. Napraw cewki i jak nie będzie efektu to szukaj dalej.. Masz jedną przyczynę praktycznie znalezioną a już lecisz na logi Link to comment Share on other sites More sharing options...
soul87 61 Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 Nic nie zrobisz, one tak mają, jedne mniej drugie bardziej. Jeden będzie drgał na nowce dwumasie i nowkach poduszkach z aso a drugi bedzie aksamitnie gladki na dwumasie po 250tys i kompletnie rozjebanych poduszkach - sprawdzone ... oba silniki osprzet stan ideał.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 6, 2018 Author Share Posted December 6, 2018 16 godzin temu, soul87 napisał: Nic nie zrobisz, one tak mają, jedne mniej drugie bardziej. Jeden będzie drgał na nowce dwumasie i nowkach poduszkach z aso a drugi bedzie aksamitnie gladki na dwumasie po 250tys i kompletnie rozjebanych poduszkach - sprawdzone ... oba silniki osprzet stan ideał.... rozumiem, ale musi być w czymś problem że niektóre wibrują, bo to tak z nieba się nie bierze i chcę to rozwiązać bo strasznie to irytuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
WYSKUN 16 Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 u mnie wibrowało mocno. poluzowałem pasek wieloworkowy, poruszałem kilkoma rolkami i wibruje 50% mniej. czary jakieś ale działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
soul87 61 Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 (edited) 1. Regulacja odboju przedniego. 2. Nowa plecionka o wymiarach taka jak ori , wspawana bez naprezen. 3. Poduszki silnika tylko nówki ASO, poduszka skrzyni lemforder 4. Rozrzad jak najblizej pozycji 0 w bloku pomiarów 93. 5. Nowy dwumas. od najtańszego do najdroższego U ruskich na forach z racji ze u nich troche zimniej to jest chyba 50 stronicowy topic na ten temat. Nawet pisali list do AUDI Edited December 6, 2018 by soul87 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 6, 2018 Author Share Posted December 6, 2018 2 godziny temu, soul87 napisał: 1. Regulacja odboju przedniego. 2. Nowa plecionka o wymiarach taka jak ori , wspawana bez naprezen. 3. Poduszki silnika tylko nówki ASO, poduszka skrzyni lemforder 4. Rozrzad jak najblizej pozycji 0 w bloku pomiarów 93. 5. Nowy dwumas. od najtańszego do najdroższego U ruskich na forach z racji ze u nich troche zimniej to jest chyba 50 stronicowy topic na ten temat. Nawet pisali list do AUDI Wiesz jaką odpowiedź dostali od Audi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
soul87 61 Posted December 6, 2018 Share Posted December 6, 2018 Żartujesz? Myślisz że ktoś z audi powaznie potraktował maila na temat wibracji w 10 letnim audi? ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 7, 2018 Author Share Posted December 7, 2018 Jak już rozmontowałem przepustnicę do czyszczenia, to powiedzcie gdzie jest ta śruba odpowietrzająca bo koszt niewielki jakieś 10-15zł to bym odrazu dla świętego spokoju to wymienił. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k232 90 Posted December 7, 2018 Share Posted December 7, 2018 Właśnie czytałem temat, że telepanie budą + wypadanie zapłonów to jest prawdopodobnie wina odpowietrznika skrzyni korbowej + czujnik DV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soul87 61 Posted December 7, 2018 Share Posted December 7, 2018 (edited) W tym przypadku nie ma żadnego wypadania zapłonów... co to jest czujnik DV? Na tych zdjecia nie ma zaworka PCV, ten zaworek jest blizej skrzyni. Jak uzyjesz wyszukiwarki znajdziesz napewno .... bylo o tym milion razy Edited December 7, 2018 by soul87 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 7, 2018 Author Share Posted December 7, 2018 (edited) Zlokalizowałem ten zaworek dzięki filmowi z YouTube, jutro się zabiorę za jego demontaż bo dzisiaj nie mam zabardzo ku temu możliwości. Link do filmiku Edited December 7, 2018 by hunter999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 9, 2018 Author Share Posted December 9, 2018 Zaworek, wyjęty, kolanko od odmy pękło w rękach ? trzeba kupić nowe na to wychodzi, czy ten zaworek jak jest ulepiony tą mazią to wpływa jakoś na pracę silnika ? Ogólnie jest sprawny po umyciu puszcza powietrze w jedną stronę w drugą nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 10, 2018 Author Share Posted December 10, 2018 Witam, podczas podróży 200km po 100km zaczęło mi coś buczeć jak zwalniałem do świateł to buczenie zmieniało się w rytmiczne tyrkotanie i jak stałem na światłach długo to przestawało kiedy przyspieszałem znowu to samo buczenie. Dzisiaj zdjąłem rurę od turbo żeby zobaczyć w jakim jest stanie i ten wirnik lata góra dół jak widać na filmie, po zdjęciu rury poleciała mała ilość wody (turbo chłodzone płynem chłodniczym chyba wycieka), wcześniej miałem 1.9TDI to wirnik był sztywny i nie dało się go ruszyć a tutaj lata jak poj****y. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soul87 61 Posted December 10, 2018 Share Posted December 10, 2018 Dopóki wrinik nie ociera o scianki obudowy to nie ma tragedii, ważniejszy jest luz wzdlużny niz ten co pokazujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter999 3 Posted December 11, 2018 Author Share Posted December 11, 2018 Kiedy nim ruszam na boki to dotyka ścianek, nawet słychać jak nim obijam o nie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emejcz 76 Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 W dniu 11.12.2018 o 08:41, hunter999 napisał: Kiedy nim ruszam na boki to dotyka ścianek, nawet słychać jak nim obijam o nie ? Działałeś coś dalej? Czy wymiana zaworka PCV cokolwiek zmieniła? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now