Jump to content
IGNORED

A4 B7 1.8T BFB wibracje na budzie ? blok 26


hunter999
 Share

Recommended Posts

Witam, mam wibracje w swoim bfb odczuwalne na budzie i ogólnie obroty falują między 720-800 jak ssanie się wyłączy (na ssaniu nie czuć wibracji i ma wtedy jakieś 1100obrotów może 1200), sprawdzałem blok 26 bo znajomy mi powiedział że tam jest niby pokazany stan cewek i sprawdziłem wstępnie, czy ktoś może mi powiedzieć coś o ich stanie ? Gdzieś na necie znalazłem też temat o Audi TT i tam forumowicz pisał że jak jest poniżej 0,35V to cewka do wymiany się kwalifikuje.

Wpadła myśl że to może dwumas jakoś się udało go zniszczyć poprzedniemu właścicielowi ale czy sprzęgło wcisnę czy nie wibrację są takie same, więc wydaje mi się że to nie to.

Dodam że przebieg jest ori 170tyś km (sprawdzałem w aso przed zakupem), auto jeździło głównie po mieście.

Na dniach postaram się zrobić jakieś logi statyczne i dynamiczne.

 

IMG_20181203_181033.jpg

IMG_20181203_181307.jpg

IMG_20181203_181541.jpg

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, hunter999 napisał:

na ssaniu nie czuć wibracj

no bo masz wyższe obroty, które niwelują tą przypadłość....

A poduszki silnika sprawdzałeś?

Link to comment
Share on other sites

Takie wibracje ma nie jedno takie a4 z tym silnikiem i często się mówi, że ten typ tak ma, a na własnym przykładzie mogę powiedzieć, że wymiana dwumasu nie pomaga. Sprawdź odbój silnika jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

wymien , udroznij odme i odpowietrznik skrzyni korbowej , sprawdz błedy 

 

http://www.auto-truck3.pl/product.php?id_product=9126

Edited by elmo814
Link to comment
Share on other sites

Ogólnie błędy sprawdzałem przed chwilą i nie ma nic, wyjąłem też cewki i tam ukazał się olej który cieknie z tej uszczelki w środku klawiatury a cewki całe mokre w oleju, czy to może być tego wina ? A ten zawór odpowietrzający skrzynię korbową to gdzie się znajduję ?

 

123.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czy odma w tym silniku to jest ten grzybek pomiędzy silnikiem a grodzią silnika ?

123.jpg

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, hunter999 napisał:

w oleju, czy to może być tego wina ? A ten zawór odpowietrzający skrzynię korbową to gdzie się znajduję ?

Jak jest cewka w oleju to może skutkować wypadaniem zapłonów i nierówną pracą. Ten zawór odmy z linku jest w trójniku pod kolektorem ssącym, do którego wchodzi takie kolanko. Ten grzybek to jeden z elementów układu odmy ale raczej rzadko się psuje i co najwyżej może zarosnąć mazią jesli jeździsz teraz na krótkich dystansach.

Jak na odpalonym silniku podskakuje odkręcony korek wlewu oleju to ten zaworek jednokierunkowy odmy z trójnika jest sprawny i teoretycznie cała odma jest drożna.

Edited by przem8
Link to comment
Share on other sites

Korek podskakuje tak w miarę normalnie, nie tak jak w TDI że mało co nie wypadnie, czyli co nie ruszać odmy i tego zaworku od odmy ?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy nie masz za dużo tej mazi w układzie odmy, bo może jednak nadaje się do czyszczenia.

Link to comment
Share on other sites

Ok, zaraz się za to wezmę, bo przytkana odma może skutkować telepaniem ?

Link to comment
Share on other sites

Wykonałem logi statyczne na postoju bo narazie nie miałem możliwości wykonania dynamicznych.

02-33

http://vaglogi.pl/log-002_033_i2hEwY.html

03-20

http://vaglogi.pl/log-003_020_Mp4dX.html

15-16-02

http://vaglogi.pl/log-015_016_002_VqWc69.html

115-118

http://vaglogi.pl/log-115_118_zHrGB9.html

Link to comment
Share on other sites

Statyczne są ok.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, przem8 napisał:

Statyczne są ok.

Czyli z logów statycznych wszystko jest ok tak ?

Link to comment
Share on other sites

Nic w nich niepokojącego nie widać.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, hunter999 napisał:

Ok, zaraz się za to wezmę, bo przytkana odma może skutkować telepaniem ?

Przecież Ci napisał, że jak masz cewkę w oleju to prawdopodobnie będzie przyczyna telepania.

Napraw cewki i jak nie będzie efektu to szukaj dalej.. Masz jedną przyczynę praktycznie znalezioną a już lecisz na logi :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Nic nie zrobisz, one tak mają, jedne mniej drugie bardziej.

Jeden będzie drgał na nowce dwumasie i nowkach poduszkach z aso  a drugi bedzie aksamitnie gladki na dwumasie po 250tys i kompletnie rozjebanych poduszkach - sprawdzone ...  oba silniki osprzet stan ideał....

 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, soul87 napisał:

Nic nie zrobisz, one tak mają, jedne mniej drugie bardziej.

Jeden będzie drgał na nowce dwumasie i nowkach poduszkach z aso  a drugi bedzie aksamitnie gladki na dwumasie po 250tys i kompletnie rozjebanych poduszkach - sprawdzone ...  oba silniki osprzet stan ideał....

 

rozumiem, ale musi być w czymś problem że niektóre wibrują, bo to tak z nieba się nie bierze i chcę to rozwiązać bo strasznie to irytuje

Link to comment
Share on other sites

u mnie wibrowało mocno. poluzowałem pasek wieloworkowy, poruszałem kilkoma rolkami i wibruje 50% mniej. 

czary jakieś ale działa

Link to comment
Share on other sites

1. Regulacja odboju przedniego.

2. Nowa plecionka o wymiarach taka jak ori , wspawana bez naprezen.

3. Poduszki silnika tylko nówki ASO, poduszka skrzyni lemforder 

4. Rozrzad jak najblizej pozycji 0 w bloku pomiarów 93.

5. Nowy dwumas.

:) od najtańszego do najdroższego :) 

 

U ruskich na forach z racji ze u nich troche zimniej to jest chyba 50 stronicowy topic na ten temat.

Nawet pisali list do AUDI :D :D

Edited by soul87
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, soul87 napisał:

1. Regulacja odboju przedniego.

2. Nowa plecionka o wymiarach taka jak ori , wspawana bez naprezen.

3. Poduszki silnika tylko nówki ASO, poduszka skrzyni lemforder 

4. Rozrzad jak najblizej pozycji 0 w bloku pomiarów 93.

5. Nowy dwumas.

:) od najtańszego do najdroższego :) 

 

U ruskich na forach z racji ze u nich troche zimniej to jest chyba 50 stronicowy topic na ten temat.

Nawet pisali list do AUDI :D :D

Wiesz jaką odpowiedź dostali od Audi ?

Link to comment
Share on other sites

Żartujesz? Myślisz że ktoś z audi powaznie potraktował maila na temat wibracji w 10 letnim audi? ?

Link to comment
Share on other sites

Jak już rozmontowałem przepustnicę do czyszczenia, to powiedzcie gdzie jest ta śruba odpowietrzająca bo koszt niewielki jakieś 10-15zł to bym odrazu dla świętego spokoju to wymienił.

IMG_20181207_095055_1.jpg

IMG_20181207_095115.jpg

Link to comment
Share on other sites

Właśnie czytałem temat, że telepanie budą + wypadanie zapłonów to jest prawdopodobnie wina odpowietrznika skrzyni korbowej + czujnik DV.

Link to comment
Share on other sites

W tym przypadku nie ma żadnego wypadania zapłonów... 

co to jest czujnik DV?

 

Na tych zdjecia nie ma zaworka PCV, ten zaworek jest blizej skrzyni. Jak uzyjesz wyszukiwarki znajdziesz napewno .... bylo o tym milion razy 

Edited by soul87
Link to comment
Share on other sites

Zlokalizowałem ten zaworek dzięki filmowi z YouTube, jutro się zabiorę za jego demontaż bo dzisiaj nie mam zabardzo ku temu możliwości.

 

Link do filmiku

 

 

Edited by hunter999
Link to comment
Share on other sites

Zaworek, wyjęty, kolanko od odmy pękło w rękach ? trzeba kupić nowe na to wychodzi, czy ten zaworek jak jest ulepiony tą mazią to wpływa jakoś na pracę silnika ? Ogólnie jest sprawny po umyciu puszcza powietrze w jedną stronę w drugą nie.

IMG_20181208_130039.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam, podczas podróży 200km po 100km zaczęło mi coś buczeć jak zwalniałem do świateł to buczenie zmieniało się w rytmiczne tyrkotanie i jak stałem na światłach długo to przestawało kiedy przyspieszałem znowu to samo buczenie.

Dzisiaj zdjąłem rurę od turbo żeby zobaczyć w jakim jest stanie i ten wirnik lata góra dół jak widać na filmie, po zdjęciu rury poleciała mała ilość wody (turbo chłodzone płynem chłodniczym chyba wycieka), wcześniej miałem 1.9TDI to wirnik był sztywny i nie dało się go ruszyć a tutaj lata jak poj****y.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dopóki wrinik nie ociera o  scianki obudowy to nie ma tragedii, ważniejszy jest luz wzdlużny niz ten co pokazujesz. 

Link to comment
Share on other sites

Kiedy nim ruszam na boki to dotyka ścianek, nawet słychać jak nim obijam o nie ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.12.2018 o 08:41, hunter999 napisał:

Kiedy nim ruszam na boki to dotyka ścianek, nawet słychać jak nim obijam o nie ?

Działałeś coś dalej? Czy wymiana zaworka PCV cokolwiek zmieniła?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...