w-b Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Jest to mój pierwszy post tak więc na wstępie chciałbym się przywitać. A teraz do sedna. Od pewnego czasu moje autko zaczęło nieregularnie dostawać "trybu awaryjnego" , tracić moc, falować "mocą" podczas przyśpieszania. Tryb awaryjny załączał się przeważnie podczas ciągłego, długiego przyśpieszania przy ponad 3000 obr. Po sprawdzeniu vag'iem okazało się , że jest tylko jeden błąd: 575. Poczytałem forum i doszedłem do wniosku, że powodem tego mogą być "zapieczone" łopatki w turbinie. Potwierdzał by to fakt następujący: Loga dynamiczne robiłem z konieczności poza miastem w normalnym ruchu ulicznym i dlatego rozpoczynając próbę nie zawsze udawało mi się ją zakończyć dlatego tych prób było sporo. Otóż po kilku próbach auto przestało wchodzic w tryb awaryjny i jeździło normalnie, przyśpieszając do 4500 obr. Jedynie dwie pierwsze sekcje 000 oraz 001 udało mi sie zarejestrować zakończone wejściem w tryb awaryjny ( odpowiednie loga załaczam niżej). Wszystkie pozostałe loga kończyły sie już nie trybem awaryjnym lecz przy ponad 4300 obr. sam je przerywałem. Zamieszczam loga i proszę o ich sprawdzenie i informacje co jest nie tak, czy mam coś z tą turbiną ( o ile to faktycznie ona ) robić, czy ją jakoś "rozjeździć" ? A może to coś zupełnie innego? Statyczne w trybie normalnym: 000: 001: 003: 004: 007: 013: Statyczne w trybie basic setings 000: 003: 004: 011: Dynamiczne kończące się trybem awaryjnym: 000: 001: Dynamiczne zakończone poprawnie: 000: 001: 003: 004: 008: 010: 011:
przemik Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 - Wymien termostat - wyczyść turbine Reszta jest dobrze. Pozdrawiam
w-b Opublikowano 28 Lutego 2009 Autor Opublikowano 28 Lutego 2009 Dziękuję za odpowiedź. Ale wymienić termostat? Wydaje mi sie , że z tym nie mam kłopotu. Gdy silnik sie rozgrzeje to stabilnie 90*. Co do czyszczenia turbiny to może orientuje się ktoś gdzie możnaby to wykonać w Kielcach? Wogóle gdzie w Kielcach jest fachowiec co ma pojęcie o tym samochodzie i będzie potrafił zarówno wymienić termostat jak i wyczyścic turbine nic przy tym innego nie psując .
przemik Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Ja wiem, nie w Kielcach ale blisko... szczegoly na PW... - aha i zebym nie zostal posadzony o komerche... nie jestem mechanikiem.
odzim Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 kolego jezeli mialeś na liczniku 90 to na logach widac 84 i masz problem z termostatem tak to juz jest ze licznik pokazuje 90 a masz troche mniej jezeli termostat nie domaga sprawdz sobie najwyzej jeszcze raz geupe 07 jak bedziesz mial rozgrzany motor , czyszczenie kierownic w turbinie na 100 % cie nie ominie ,troche ci sie poprawilo jak zacząles ganiac auto ale to jest zawsze krotkotrwala radosc wiec turbina do czyszczenia, i ja na twoim miejscu jak juz bedzies zmial turbine wyjeta to masz jeszcze trzy sruby do odkrecenia i masz kata na zewnatrz wywal z puchy wklad (mozesz do kartonu i potem jeszcze sprzedac)a zobaczysz jak turbina zacznie ci wstawac duzo wczesniej bo teraz troszke pozno wstaje nie poznasz auta ile wigoru dostanie .
w-b Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Opublikowano 9 Marca 2009 Ponownie dziekuję za rady, już wiem gdzie jechać z autkiem tak więc o katalizatorze też wspomnę. Pozdrawiam wszystkich. [br]Dopisany: 28 Luty 2009, 22:57_________________________________________________No więc już byłem u mechania, autko naprawione. Została wyczyszczona turbina, wymieniony termostat oraz wymontowany wkład katalizatora. Auto jeździ już naprawdę dobrze :> Załączam logi wykonane po naprawie w celu ponownego sprawdzenia czy wszystko OK. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Próba statyczna: - normalnie: 000: 001: 003: 004: 007: 013: - basic settings: 000: 003: 004: 011: Próba dynamiczna: 000: 001: 003: 004: 008: 010: 011:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się