Jump to content
1 1
radi88PL

A4 B5 1.8T Drgania na LPG

Recommended Posts

Witajcie,

Mam problem z instalacją LPG zaobserwowałem drżenie silnika i delikatnie nierówną pracę na LPG. Po podpięciu VAG'a brak błędów. W blokach pomiarowych chyba 15 lub 16 licznik Missfire wskakuje na 10 na PB jest wszystko w porządku. Dwa tygodnie temu został wymieniony czujnik ciśnienia gazu.

Co zrobiłem:

-Wymieniłem świece NGK PFR6Q

-Wymieniony filtr fazy ciekłej (lotny ma 8 tyś. km przebiegu)

-Cewki wymieniane 15 tyś. km temu na nówki BERU

-Styki w ICM czyste i suche.

 

W sterowniku od LPG są 2 błędy niskie ciśnienie przed elektrozaworem oraz jazda na dwóch paliwach z powodu niskiego ciśnienia.

Wygląda mi na to że reduktor zaczyna szwankować lub wtryskiwacze. Podpowiedzcie proszę co jeszcze można sprawdzić.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wszystkich wypada? Miałem podobny objaw na zimnym, głównie na jednym cylindrze i to wina zaklejonych lub uszkodzonych wtryskiwaczy. Jaki przebieg na gazie?

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile dobrze interpretuję wskazania VAGa to na 1 oraz 3. Myślałem o zamianie cewek miejscami, aby sprawdzić czy missfire pójdzię za cewką. Na gazie przejechałem około 50 tyś. Rozważam zakup nowego ICM na podmianę aby mieć pewność że zapłon nigdzie nie kuleje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamień wtryskiwacze gazowe miejscami i cewki też możesz. Jak błąd pójdzie za wtryskiem to masz winnego. Cylindry liczysz od rozrządu jakby co. Jakie wtryski w ogóle. U mnie ac w03 zaczęły się sypać przed przejechaniem 20tys.

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za radę - tak zrobię. Mam LPG-Tech Dragon silver. Coś krótka żywotność tych wtryskiwaczy, 20 tyś. to już jakiś żart. Fakt że LPG pewnie większych norm czystości spełniać nie musi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uznaję to za przypadek losowy 😛 Teraz mam założony odstojnik żeby bardziej zabezpieczyc się przed syfem w gazie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to teraz będę wymieniał filtry gazowe razem z olejowym i powietrza co 8 tyś.  z ciekawości gdzie masz założony taki odstojnik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast standardowego filtra fazy lotnej mam odstojnik alex ultra 360.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20tys na wtryskiwacze to porażka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Winny okazał się wtryskiwacz nr 1, po jego wymianie jak ręką odjął. Dzięki przem8 za naprowadzenie. Mam przy okazji pytanie czy Wam też zaraz po przełączeniu na gaz potrafi szarpnąć silnikiem, efekt jest taki jak by go przelewało paliwem dzieje się tak wyłącznie na zimnym silniku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze podsunę swoje obserwację.

Wtryski po czasie potrafią się tez rozkalibrowac, nie równo będa dawkowac proporcje , przez to silnik będzie nie równo pracowac (wypadanie zapłonów) za duża dawka na którymś z cylindrów.

więc kalibracja wtrysków wazna rzecz. potem trzeba mapę dostosować.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytałem na ten temat i wychodzi na to że jest to zjawisko tak zwanego "Zimnego Vaga" i raczej nie wiele da się z tym zrobić. Przyzwyczajam się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...