Tricky Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Witam, mam kilka dziwnych objawów i wiem że czeka mnie wizyta u mechanika, wcześniej jednak chciałem się dowiedzieć czy może ktoś miał podobne problemy i czy można je ze sobą połączyć. 1. Na zimnym silniku 1 ciężko wchodzi a przy przejściu na 2 czuć zgrzyt 2. Czasami mam problem z wrzuceniem wstecznego, muszę próbować po kilka razy. 3. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i redukując bieg obroty podnoszą się i spadają tak że silnik jak by przygasał 4. Ostatnio pojawił się też problem podczas zmiany biegu gdy wciskałem sprzęgło to obroty zamiast od razu opaść to minimalnie rosły i dopiero opadały. 5. Czasami gdy parkuje i używam do tego tylko sprzęgła pojawia się ten sam problem co w punkcie 3, silnik tak jak by przygasał na sekundę. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Fish1991 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Cześć . Miałem kiedyś golfa 4 z tym silnikiem.Jeśli jest to 8 zaworowy motor to jest taki sam . Były też 16 zaworowe . Mogę Ci powiedzieć że problem z obrotami i falowaniem ma się nijak do skrzyni . Co do tego falowania najczęściej jest to przepustnica walnięta lub nieszczelny dolot . Co do skrzyni mam dużą wiedzę . Mechanizm różnicowy jest składany na nity które z czasem się urywają .Wtedy są właśnie objawy w postaci zgrzytów itp . Wtedy nie pozostaje Ci nic innego jak wymiana skrzyni ale skręconą na śruby . Ja taką kupiłem i w tym golfie lata do dziś (został w rodzinie) .
Tricky Opublikowano 13 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2018 Przepustnica była niedawno czyszczona, dolot był sprawdzony od góry do dołu i nic tam nie ma. Co to do falowania obrotów chodziło mi raczej o to czy nie ma to może jakiegoś powiązania ze sprzęgłem.
W.W. Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Falowanie obrotów spowodowane może być niesprawną Sondą Lambda,dokładnie u mnie tak było z diagnostyczną (brązowa wtyka) wylot spalin.Niby Czarna jest "ważniejsza" (regulacyjna-skład mieszanki),to obydwie mają wpływ na wolne obroty.Warto sprawdzić,wykręcić,obejrzeć.Można zastąpić uniwersalną np.Bosch-a.Sprawdzić omomierzem oporność grzałki sondy (5-8 ohm OK,powyżej30 ohm uszk. no i przerwa,najczęstszy powod niedziałania sondy.Oryginalne sondy NGK są dużo droższe i uniwersalna za 280,- (nówka tzw.) Boscha,może być zastąpiona jakąś tańszą,na próbę.Jeśli świeci się EPC to trzeba wyczyścić przepustnicę.Także uszkodzony przepływomierz może mieć wplyw na obroty,bo przecież mierzy ilość i jego działanie musi być poprawne,itd.Ja bym oglądnąl te sondy przy katalizatorze.Wlot (reg.) i wylot (diagnostyczna),przynajmniej jedną.Najpierw wypada wypiąć wtykę pod maską,na przegrodzie,i sprawdzić "omy" 2 styki białe (grzałka).Sonda zaczyna pracować już po 20-30 sekundach pracy silnika.Kondycja sondy wpływa też na większe spalanie oleju przez zilnik. (np 1,6 8V ALZ super silnik,ale sondy i "przepływka" musi być OK).Jeśli falowanie ustąpi, podziel się tą informacją.
Tricky Opublikowano 14 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2018 Sondy mam wymienione ale sprawdzę ten przepływomierz, może faktycznie tam tkwi problem. Co do skrzyni dalej nie mam rozwiązania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się