Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Milltek full przelot 1.8T quattro BEX


dayd_4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie, dla potomnych, jakby ktoś się zastanawiał, czy warto i jakie są wrażenia z użytkowania, założyłem nowy temat, zawierający mam nadzieję ścisłe informacje.

Pacjent A4 B6 AVANT 1.8T BEX quattro

DP 2’75 BAQ Garage, dalej wydech przelotowy Milltek o symbolach: MSAU258, MSAU259, MSAU260, MSAU261, MSAU262, końcówki Ulter N1-16 fi 55-100

Całość pasuje, bez żadnych kombinacji, przeróbek, rzeźbiarstwa.

DP idealnie wyspawany, szczelnie leży, trzeba oczywiście wyprogramować sondę lambda.

Milltek idealnie pasuje P&P, nic nie trzeba doginać, spawać, prostować, zestaw zawiera wszystkie opaski.

Po zamontowaniu turbo zdecydowanie i odczuwalnie lepiej oddycha, szybciej wstaje z dołu i swobodniej kręci się przy wyższych obrotach.

Nie mierzyłem temperatury, ale zdecydowanie trudniej jest zagrzać turbo do czerwoności.

Dźwięk - przyjemny, basowy. Na postoju cichy, przy 3tyś. obr. głośno (przy równych 3000), ale nie męcząco, chyba, żeby jechać cały czas z taką prędkością obrotową silnika.

Przyjemnie słychać każde "dodanie gazu". Przy większych prędkościach jest cicho w środku, przy 170km/h - zupełnie cicho w środku.

Ogólnie wrażenia jak najbardziej pozytywne. Polecam.

Kilka zdjęć:

IMG-20170616-WA0000.jpg

IMG-20181108-WA0006.jpg

DSC-4101.jpg

DSC-4109.jpg

DSC-4108.jpg

DSC-4106.jpg

DSC-4111.jpg

DSC-4113.jpg

Panowie, w skrócie. 

Byłem z żoną w Wiśle na wycieczkę. Stwierdziła, że w trasie, za bardzo rezonuje:mysli:

Faktycznie, między 2800-3000 obr/min. Jest trochę za bardzo basowo (jak na trasę, gdzie dźwięk utrzymuje się dłuższy czas). Myśleliśmy że to BOSE, ale nie - to Milltek:unknown:

Tak więc, zaraz po powrocie przeczytałem kilka tematów i nie chcąc ingerować w oryginalny układ Millteka, zakupiłem db killer lub silencer (jakkolwiek to zwać).

Po zamontowaniu okazało się, że jest ciszej niż w ori wydechu.

Także na trasę, dla żony - super sprawa. Nic nie trzeba spawać, dodawać tłumików. 

Dodałem ten wątek, ponieważ czytałem, że niektórzy dokładają jakieś przelotowe tłumiki środkowe, bawią się w spawanie, itd. żeby wyciszyć rezonans.

4min. Roboty P&P, żadnej ingerencji w układ.

 

Tak to wygląda:

 

DSC_4204.JPG

DSC_4205.JPG

DSC_4213.JPG

Dzięki za zainteresowanie się moim wątkiem.

Zapraszam do komentarzy, pytań.

Edytowane przez dayd_4
Dodanie zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Dzięki za szczegółowe informacje ?

Zastanawia mnie dlaczego  w wydechu Milltec do 1.8T 2 rury idące od tylnich tłumików tak późno łącza się w jedna? W V6 czy V8 idą do kolektora wydechowego ale w 1.8T? Naprawdę nie przeszkadza Ci brzmienie układu tylko na 2 tłumikach ? Mam na 3 i między 3.5 a 4 tys.obr.min jest do wytrzymania ale dosyć głośno. Nie chciałeś DP 3" i długiego od BAQ garage ? Na pewno jeszcze usprawnia przepływ spalin. Btw. Końcowki ładne ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@black4 na dwóch tlumikach nie jest dużo głośniej, za to dźwięk robi się przyjemniejszy, bardziej rasowy.

Ja przed chwilą wywalilem dwa środkowe..  

 

20181220_142442.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey Grześku,

Oczywiście wszystko zalezy od indywidualnych upodobań akustycznych ? 

Ze środkowym przelotem wywalonym w trasie może być zbyt dokuczliwy.

DP 3" long ma sens jak najbardziej ? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, mam plan wygluszac środek po zimie, ale to na wypadek dalekiej trasy, w koło komina jest dobrze, po wrocku przy wieczornych szalenstwach ze szwagrem na dwa auta nie wyobrażam sobie innego układu. Ma być ryk, ma być fun. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MarcinL napisał:

Pokażcie jak to chodzi :)

Spróbujemy coś nagrać może dzisiaj, albo po weekendzie, to wrzucimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dayd_4 napisał:

Spróbujemy coś nagrać może dzisiaj, albo po weekendzie, to wrzucimy.

Nie wyszło dzisiaj, mały zasnął w @HOLMATROwozie i d..a wyszła z upalania. Nagramy coś w przyszłym tygodniu, tym bardziej, że szykuję nowego moda, jakiego jeszcze nikt nie opublikował!!!! 

Wszystko niebawem.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2018 o 18:01, black4 napisał:

Witaj,

Dzięki za szczegółowe informacje ?

Zastanawia mnie dlaczego  w wydechu Milltec do 1.8T 2 rury idące od tylnich tłumików tak późno łącza się w jedna? W V6 czy V8 idą do kolektora wydechowego ale w 1.8T? Naprawdę nie przeszkadza Ci brzmienie układu tylko na 2 tłumikach ? Mam na 3 i między 3.5 a 4 tys.obr.min jest do wytrzymania ale dosyć głośno. Nie chciałeś DP 3" i długiego od BAQ garage ? Na pewno jeszcze usprawnia przepływ spalin. Btw. Końcowki ładne ?

Pozdrawiam

Wiesz co, no jest głośniej, nie ma co się oszukiwać, w końcu to przelot. U mnie jest najgłośniej przy 2800-3000, więc jest to kwestia nauczenia się jeździć, tym bardziej z żoną :) Nawet ruszać musiałem się nauczyć na nowo, bo tak się zmieniła charakterystyka. Swoją drogą, średnica rur jest tutaj około '2, więc może to powoduje że poziom hałasu jest inny, niż przy przelotach o większej średnicy...  Gadałem z BAQ, jakoś pamiętam, że cena mnie odstraszyła. Szukałem, czytałem po forum i ciężko jest znaleźć rzeczowe informacje, w sensie jaki wydech, jaki producent - jaki efekt. Tym bardziej, że każde auto jest inne, no i wrażenia każdego są też inne.

P.S. wczoraj miałem okazję prowadzić @HOLMATRO (już po wycięciu środkowych) i jest cichszy w zakresie 2800-3000obr. niż mój, ale też zupełnie inaczej brzmi, niż 1.8T, więc jak tu porównywać..

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

To już przy dosyć niskich obrotach daje się we znaki (ok.2800 obr/min.)

Masz rację szereg czynników wpływa na głośność i brzmienie wydechu: np. rodzaj, budowa, liczba tłumików, średnica wydechu, DP.

Rzeczywiście inaczej brzmi wydech w 1.8T i 2.0 Tfsi.

Sporo frajdy z użytkowania życzę.

Napisz co to za nowy mod planujesz ?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że wydech milteka pasuje idealnie ,to nie nowość ,oni zawsze robili idealnie spasowane ,układy do auta ,nic nie trzeba było nigdy ciac ,czy spawać ,dźwięk też mają fajny ,tylko niestety cena trochę zabija ,bo nowy taki układ do a4 B6 1,8T   oska ,jeszcze niedawno kosztował (bez downpipe) około 4500 pln wydech posiadający dwa końcowe tłumiki i jeden środkowy ,do tego trzeba by liczyć zakup downpipe i już nam się robi kwota bliska 5000 pln , a za połowe tej kwoty można smiało zrobić naprawdę pięknie wykonany i nie gorzej spasowany i nie gorzej brzmiący  cały układ wydechowy wraz z downpipe i już z montażem na aucie ,No chyba ,że ktoś trafia taki układ  Milteka w używce ,to nawet nie ma się co zastanawiać tylko brać ,bo towar zacny naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartez pełna zgoda. 

Jakość ich układów absolutnie bez zarzutu. Spasowanie P&P. 

Niestety cenia się bardzo.

Jak ktoś upoluje używkę za pół ceny zdecydowanie warto rozważyć 

Zastanawialem się jedynie dlaczego Milltec w 4 cylindrowym 1.8T idzie tak długo dwoma rurami as po DP? Inni renomowani producenci nie stosują tego rozwiązania. Odnosnie samego brzmienia/akustyki rzeczywiście brzmią fajnie. Trzeba by zobaczyć przekrój tłumika Milltec ;D

Znajomi mają Millteci w S4 B6/B7 i tam dopiero pięknie to gada. B dynamiczny dźwięk.

Dzięki za sygnał,

Pozdrawiam i Wesołych Świat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, black4 napisał:

Bartez pełna zgoda. 

Jakość ich układów absolutnie bez zarzutu. Spasowanie P&P. 

Niestety cenia się bardzo.

Jak ktoś upoluje używkę za pół ceny zdecydowanie warto rozważyć 

Zastanawialem się jedynie dlaczego Milltec w 4 cylindrowym 1.8T idzie tak długo dwoma rurami as po DP? Inni renomowani producenci nie stosują tego rozwiązania. Odnosnie samego brzmienia/akustyki rzeczywiście brzmią fajnie. Trzeba by zobaczyć przekrój tłumika Milltec ;D

Znajomi mają Millteci w S4 B6/B7 i tam dopiero pięknie to gada. B dynamiczny dźwięk.

Dzięki za sygnał,

Pozdrawiam i Wesołych Świat ?

miałem okazje rozcinać milteka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, black4 napisał:

Bartez pełna zgoda. 

Jakość ich układów absolutnie bez zarzutu. Spasowanie P&P. 

Niestety cenia się bardzo.

Jak ktoś upoluje używkę za pół ceny zdecydowanie warto rozważyć 

Zastanawialem się jedynie dlaczego Milltec w 4 cylindrowym 1.8T idzie tak długo dwoma rurami as po DP? Inni renomowani producenci nie stosują tego rozwiązania. Odnosnie samego brzmienia/akustyki rzeczywiście brzmią fajnie. Trzeba by zobaczyć przekrój tłumika Milltec ;D

Znajomi mają Millteci w S4 B6/B7 i tam dopiero pięknie to gada. B dynamiczny dźwięk.

Dzięki za sygnał,

Pozdrawiam i Wesołych Świat ?

@black4 myślę, że tak długo poprowadzone dwie rury, to kwestia ich średnicy. Tak jak pisałem, tutaj jest koło 2 cali tylko. Jakby była jedna rura, to jaką by musiała mieć średnicę, żeby zachować przepustowość - 4cale?? Więc dwie po 2 cale mają sens. Tak sobie to tłumaczę ;)

P.S. Jutro kończę moda, poskladam dokumentację fotograficzną i wrzucę. Sam się już nie mogę doczekać!

Edytowane przez dayd_4
Błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bartez80 napisał:

To że wydech milteka pasuje idealnie ,to nie nowość ,oni zawsze robili idealnie spasowane ,układy do auta ,nic nie trzeba było nigdy ciac ,czy spawać ,dźwięk też mają fajny ,tylko niestety cena trochę zabija ,bo nowy taki układ do a4 B6 1,8T   oska ,jeszcze niedawno kosztował (bez downpipe) około 4500 pln wydech posiadający dwa końcowe tłumiki i jeden środkowy ,do tego trzeba by liczyć zakup downpipe i już nam się robi kwota bliska 5000 pln , a za połowe tej kwoty można smiało zrobić naprawdę pięknie wykonany i nie gorzej spasowany i nie gorzej brzmiący  cały układ wydechowy wraz z downpipe i już z montażem na aucie ,No chyba ,że ktoś trafia taki układ  Milteka w używce ,to nawet nie ma się co zastanawiać tylko brać ,bo towar zacny naprawdę.

Święte słowa @bartez80, jak się trafia w używce trza brać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że jest tak jak piszesz.

Nagraj pls jak to chodzi,

Pozdrawiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid chwalisz się nowymi modami ale nie tu gdzie trzeba..  masz temat, tu nie zaśmiecaj ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam milteka od początku do końca z serii to tylko kat. został(i to chyba jest wąskie gardło w tym wszystkim),ale tak czy siak dźwięk jest inny w porównaniu do serii taki bardziej basowy zarówno na biegu jałowym jak i w czasie jazdy.Chodź może odrobinę głośniejszy niż seryjny.Ogólnie warto było wywalić trochę siana na to,ale jak to mówią coś za coś:decayed:.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...