Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wąż wody 03l121157ac


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wie ktoś może czy w środku tego węża jest jakiś czujnik albo tulejka? Wąż jest pęknięty, muszę go wymienić. Naciskając go czuć, że w środku tego węża jest coś twardego przypominające króciec?  Ma ktoś może na sprzedaż taki wąż z tym numerem, najlepiej z podkarpacia? 

DSC_1807.JPG

Opublikowano

trochę późna odpowiedź, ale może komuś się przyda... w środku jest zawór zwrotny 3W0122351

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Widzę, ze masz polfita, jak u Ciebie z łapaniem temperatury? Szybko się nagrzewa, trzyma temperaturę? Myślałem ze w polifcie nie ma żadnych zaworów na wężach 

Opublikowano

miałem problemy z temperaturą, po wymianie dwóch termostatów nie wiele się poprawiło, zamówiłem ten zawór zwrotny, chciałem go wymienić ale stary był ok, bo to jest zwykła kulka która blokuje przepływ w jedną stronę, nie ma co się zepsuć. Założyłem ten zawór odwrotnie na próbę i problemy ustały, :shock3: . Jeżdżę tak od dwóch miesięcy i wszystko jest ok.... może był źle założony...:mysli: sam nie wiem..... Jeżdżę i obserwuję...

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

No wiec odwróciłem ten zawór i faktycznie jest duuuuużo lepiej. Po całej nocy na dworze złapał 90st po 11km jazdy bardzo spokojnej (specjalnie starałem się nie przekraczać 2tys obrotów) Przy temperaturze na zewnątrz 4st C. Nie wydaje mi się żeby ktoś to odwrotnie włożył, wiec jaki to może mieć wpływ na prace układu? Skoro teraz się szybciej grzeje to analogicznie i latem będzie szybciej się grzał, tylko czy się nie przegrzeje 

Opublikowano

Również odwróciłem ten zawór u siebie i auto zagrzało się po 9km jazdy przy temperaturze 6st na zewnątrz, gdzie wcześniej zajmowało mu to jakieś 18km. Wcześniej oczywiście wymieniałem oba termostaty i nie przyniosło to rezultatu. Według mnie odwrócenie tego zaworu skutkuje ograniczeniem chłodzenia EGR-u. Teraz pozostaje zaczekać na cieplejsze dni i zobaczyć jak zachowa się auto ale nie wydaje mi się aby były jakieś problemy ze schłodzeniem silnika latem.

Opublikowano

Koledzy, i jak Wasza modyfikacja odwrócenia zaworu, wpłynęła na pracę układu latem? Nie było problemów?

Opublikowano
W dniu 14.12.2020 o 19:07, Pawmichtim napisał:

Koledzy, i jak Wasza modyfikacja odwrócenia zaworu, wpłynęła na pracę układu latem? Nie było problemów?

paweł daj znać jak to odwrócisz. Sam zmienilem dwa termostaty i nie ma poprawy. Mam rowniez cjcd 2014r

 

Opublikowano

bolo, odwracań nie będę bo zaburzy (zatrzyma) to przepływ płynu, który jest wymuszony pompką elektryczną.

A jesteś w stanie sprawdzić jak wygląda temperatura płynu chłodniczego przy silniku i na wyjściu z chłodnicy? Bo u mnie wraz ze wzrostem temperatury silnika wzrasta temperatura za chodnicą (od 9.41 do 9.50). Czyli wychodzi, że cały czas duży obieg jest otwarty. To jeżeli u Ciebie są dwa nowe, dobre termostaty, to właśnie jak wygląda temperatura na wyjściu z chłodnicy. To by była cenna informacja.

Screenshot_2020-12-19-15-34-32.png

Opublikowano

co to za apka to sprawdzę :)

Opublikowano (edytowane)

Aplikacja Car Scanner.

Tak naprawdę dowolnym programem można sprawdzić, oby tylko te wyniki porównać.

Edytowane przez Pawmichtim
Opublikowano

U mnie w polifcie 2.0 CGLC (modzonym, choć pewnie to nie ma znaczenia) wymieniałem wiosną termostat główny bodajże na firmy Mahle - żadnych rezultatów. Teraz wymieniłem ten mniejszy na ori z ASO i też nic to nie dało. Zaworu zwrotnego nie wymieniałem, bo tak jak było napisane wyżej - tam nie ma się co zepsuć tak naprawdę.

Jednego dnia przy 6 stopniach na zewnątrz, spokojnej jeździe i ogrzewaniu na 22 stopnie auto do 90 stopni rozgrzewało się jakieś 18 km. Kolejny przykład: 0 stopni na zewnątrz, ogrzewanie na 22 stopnie, nieco bardziej dynamiczna jazda i po 16 km złapał 90 stopni. Po przejechaniu kolejnych 12 km teren zabudowany, bardzo spokojna jazda na odcinku 2-3 km i wskazówka spadła do jakichś 80-75 stopni. Nie mam już pomysłów o co chodzi, ale po wymianie i próbie odpowietrzenia i zagrzania po kilku minutach było czuć, że idzie obieg na chłodnicę, ponieważ obydwa węże robiły się ciepłe.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.12.2020 o 18:56, Pawmichtim napisał:

bolo, odwracań nie będę bo zaburzy (zatrzyma) to przepływ płynu, który jest wymuszony pompką elektryczną.

A jesteś w stanie sprawdzić jak wygląda temperatura płynu chłodniczego przy silniku i na wyjściu z chłodnicy? Bo u mnie wraz ze wzrostem temperatury silnika wzrasta temperatura za chodnicą (od 9.41 do 9.50). Czyli wychodzi, że cały czas duży obieg jest otwarty. To jeżeli u Ciebie są dwa nowe, dobre termostaty, to właśnie jak wygląda temperatura na wyjściu z chłodnicy. To by była cenna informacja.

Screenshot_2020-12-19-15-34-32.png

Też używam Car Scannera, co prawda mam A6 C7 2012r, ale z 2.0 TDI CGLC, które się dość wolno nagrzewa. U mnie temperatura na wyjściu z chłodnicy rośnie bardzo powoli w stosunku do temperatury wody jak na screenie poniżej. W swoim samochodzie wymieniałem już termostat główny 2 razy na dwóch różnych producentów, zaworek zwrotny i termostat EGR. Żadnych rezultatów.

Robiłem też inne próby:

- odłączałem pompkę V400 (od obiegu chłodniczki EGR) i efekt był natychmiastowy. Auto zagrzało się bardzo szybko.

- zaślepiłem wyjście termostatu EGR (wtedy cała woda z obiegu chłodnicy EGR bez względu na temp. idzie w chłodnicę - może dlatego u mnie ta temperatura wody na wyjściu jest tak niska??).

Z zaślepionym termostatem EGR jeżdżę w sumie 2 lata i nic się złego nie działo, natomiast obecna zima trochę daje o sobie znać, dlatego postanowiłem do tematu wrócić. Czytając powyższe posty w najbliższych dniach zamierzam odślepić termostat EGR i odwrócić zaworek zwrotny o 180 st. Analizując to wszystko mam wrażenie, że jest duża szansa na powodzenie. Czytałem też w kilku tematach i forach, gdzie pisano, że ten termostat EGR ponoć celowo puszcza nawet przy zamknięciu trochę wody, więc minimalny obieg przez chłodnicę EGR zostanie zachowany. Stąd uważam, że nie powinno się nic złego wydarzyć.

 Dodatkowo rozmawiałem telefonicznie z jednym z klubowiczów A6, który ma ten sam rocznik, silnik w swojej A6 co ja i jemu to pomogło. W załącznik wrzuciłem też dla ciekawych schemat układu chłodzenia w 2.0 TDI.

SmartSelect_20210115-230614.jpg

Układ-chłodzenia-2.0-TDI-A6-C7.pdf

Edytowane przez kaczy1217
Opublikowano

EDIT: W którymś temacie (chyba na tym forum) ktoś napisał też, że w poliftowych silnikach ponoć pompka wody od obiegu chłodniczki EGR załącza się dopiero po osiągnięciu jakiejś temperatury i w tamtych silnikach problemu niedogrzewania nie było, więc wszystko wskazuje na to, że ta część układu chłodzenia jest przyczyną problemów.

Opublikowano
W dniu 15.01.2021 o 23:26, kaczy1217 napisał:

EDIT: W którymś temacie (chyba na tym forum) ktoś napisał też, że w poliftowych silnikach ponoć pompka wody od obiegu chłodniczki EGR załącza się dopiero po osiągnięciu jakiejś temperatury i w tamtych silnikach problemu niedogrzewania nie było, więc wszystko wskazuje na to, że ta część układu chłodzenia jest przyczyną problemów.

Ja mam polifta (CGLC), dwa zmienione termostaty i problem niedogrzewania widoczny jest zwłaszcza teraz jak są duże mrozy...

Dziś 200 km powrotu do domu w temperaturze od -8 na początku do -17 pod koniec trasy i wskazówka temperatury płynu latała jak chciała. 90 stopni na wskaźniku trzymało się podczas dynamicznej jazdy (110-160 km/h), a wszelkie spowolnienia powodowały spadki do środkowej kreski (chyba 70 stopni) a nawet poniżej. A podczas ostatnich 15 kilometrów, gdzie po oblodzonej drodze możliwa była jazda z prędkością 60-75 km/h (4-5 bieg) wskazówka opadła nieco powyżej 50 stopni, natomiast temperatura oleju wg wskazań komputera wynosiła 61-63 stopnie.

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Prometeo7 napisał:

Ja mam polifta (CGLC), dwa zmienione termostaty i problem niedogrzewania widoczny jest zwłaszcza teraz jak są duże mrozy...

Dziś 200 km powrotu do domu w temperaturze od -8 na początku do -17 pod koniec trasy i wskazówka temperatury płynu latała jak chciała. 90 stopni na wskaźniku trzymało się podczas dynamicznej jazdy (110-160 km/h), a wszelkie spowolnienia powodowały spadki do środkowej kreski (chyba 70 stopni) a nawet poniżej. A podczas ostatnich 15 kilometrów, gdzie po oblodzonej drodze możliwa była jazda z prędkością 60-75 km/h (4-5 bieg) wskazówka opadła nieco powyżej 50 stopni, natomiast temperatura oleju wg wskazań komputera wynosiła 61-63 stopnie.

No to mamy podobnie. Ja dziś rano przy -16 stopniach po 30km jazdy miałem temp oleju 65 stopni, ledwo druga kreska od wody się zapaliła, a po postoju na pierwszych światłach zgasła.

A próbowałeś odwracania zaworka zwrotnego?

Edytowane przez kaczy1217
Opublikowano
3 godziny temu, kaczy1217 napisał:

No to mamy podobnie. Ja dziś rano przy -16 stopniach po 30km jazdy miałem temp oleju 65 stopni, ledwo druga kreska od wody się zapaliła, a po postoju na pierwszych światłach zgasła.

A próbowałeś odwracania zaworka zwrotnego?

Nie próbowałem, bo trochę dziwna wydaje mi się ta metoda - po prostu ciężko mi uwierzyć, że fabryka mogła coś tak spieprzyć aby zwykły użytkownik samochodu musiał się bawić w odwracanie zaworków... Myślałem o zmianie tego zaworka, ale podobno nie ma się tam co psuć. Myślałem też o kupnie kolejnego termostatu głównego, ale w sumie mam założony Behr Mahle (nie kupiony w ASO) i nie wiem czy nie szkoda kasy, jeśli to znowu nic nie da.

 

Opublikowano
11 godzin temu, Prometeo7 napisał:

Nie próbowałem, bo trochę dziwna wydaje mi się ta metoda - po prostu ciężko mi uwierzyć, że fabryka mogła coś tak spieprzyć aby zwykły użytkownik samochodu musiał się bawić w odwracanie zaworków... Myślałem o zmianie tego zaworka, ale podobno nie ma się tam co psuć. Myślałem też o kupnie kolejnego termostatu głównego, ale w sumie mam założony Behr Mahle (nie kupiony w ASO) i nie wiem czy nie szkoda kasy, jeśli to znowu nic nie da.

 

Ja myślę, że może mieć to sens, bo wtedy zimna woda (zanim osiągnie 70 st - temperatura otwarcia termostatu EGR) nie będzie płynęła do małego obiegu przez zaworek, natomiast po osiągnięciu 70st popłynie tylko do głównej chłodnicy przez termostat EGR. W ten sposób blok silnika nie będzie wychładzany niedogrzaną wodą, która normalnie przepływała zaworkiem zwrotnym. Termostat EGR mimo zamknięcia przepuszcza nieco wody, więc nie powinno być skutków ubocznych.

Opublikowano
2 godziny temu, kaczy1217 napisał:

Ja myślę, że może mieć to sens, bo wtedy zimna woda (zanim osiągnie 70 st - temperatura otwarcia termostatu EGR) nie będzie płynęła do małego obiegu przez zaworek, natomiast po osiągnięciu 70st popłynie tylko do głównej chłodnicy przez termostat EGR. W ten sposób blok silnika nie będzie wychładzany niedogrzaną wodą, która normalnie przepływała zaworkiem zwrotnym. Termostat EGR mimo zamknięcia przepuszcza nieco wody, więc nie powinno być skutków ubocznych.

Ten mały termostat faktycznie nie jest do końca szczelny na starcie - sprawdzałem stary i nowy kupowany w ASO i dało się spokojnie dmuchnąć przez niego powietrze

Opublikowano (edytowane)

Na tym schemacie jest to lepiej widoczne. 13 to zawór zwrotny, 12 termostat EGR.

EDIT: W poprzednim poście się pomyliłem, poniżej prostuję:

Ja myślę, że może mieć to sens, bo wtedy zimna woda (zanim osiągnie 70 st - temperatura otwarcia termostatu EGR) nie będzie płynęła do chłodnicy przez zaworek i wychładzała rozgrzanej przez blok silnika wody, natomiast po osiągnięciu 70st popłynie tylko do małego obiegu przez termostat EGR. W ten sposób blok silnika nie będzie wychładzany niedogrzaną wodą, która normalnie przepływała zaworkiem zwrotnym. Termostat EGR mimo zamknięcia przepuszcza nieco wody, więc nie powinno być skutków ubocznych.

obraz.png

 

Edytowane przez kaczy1217

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...