Gość Opublikowano 23 Grudnia 2018 Opublikowano 23 Grudnia 2018 (edytowane) Witajcie, Wpadłem na pewien pomysł choć pewnie byl nie raz już stosowany. Szukam na ten temat opinii bądź ktoś tak może ma. Myślałem nad usunięciem dwóch ostatnich puch tłumika. Czy ta operacja poskutkuję ciekawszym dźwiękiem tłumików czy może wyjdzie glebogryzarka? Druga kwestia, te tłumiki jakoś "filtrują" spaliny?. Do czego zmierzam- czy po ich usunięciu może sie okazać ze auto nagle zacznie przykapcać? Czekam na sugestie Edytowane 24 Grudnia 2018 przez Gość Dokladniejsze sprecyzowanie watku tematu
bartez80 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 usuwając te tłumiki ,pozbywasz się elementów tłumiących ,bo akurat w B7 w dieslach ,sa właśnie tylko końcowe ,nie ma środkowego ,dźwięk zmieni się na pewno ,ale ty już zależy od indywidualnych upodobań ,czy się to tobie będzie podobało ,czy też nie . Tłumiki nie filtrują spalin …. 1
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 A ktos ma moze tak zrobione? Teoretycznie usuwajac te puchy i dpfa to juz mamy przelot? Bo wlasnie nie ma po drodze nic. Jakbym gdzies po srodku rozczepil to w sumie bedzie to dobra opcja na zobaczenie dzwieku? Czy jeszcze dalsza czesc i rozejscie na dwie rury moze dzwiek zmieniac?
bartez80 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 (edytowane) 5 minut temu, Muminson napisał: A ktos ma moze tak zrobione? Teoretycznie usuwajac te puchy i dpfa to juz mamy przelot? Bo wlasnie nie ma po drodze nic. Jakbym gdzies po srodku rozczepil to w sumie bedzie to dobra opcja na zobaczenie dzwieku? Czy jeszcze dalsza czesc i rozejscie na dwie rury moze dzwiek zmieniac? ja dla klienta zrobiłem w B7 2,0 TDI taki układ jak na foto w linku ,DPF off i końcowe przelotowe , i już jest osobiście dla mnie za głośno ,natomiast rozpiecie wydechu pod autem nie da tobie efektu ,finalnego ,bo będzie się dźwięk odbija od podloza i karoserii i jest mega duży rezonans . No i pamiętaj ,że z diesla ,nie uzyskasz ,nigdy jakiegoś mega fajnego dźwięku .. Edytowane 24 Grudnia 2018 przez bartez80
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Domyślam się, jak już to myślałem tylko o usunięciu dwóch puszek ale że tak powiem, trochę jest zachodu żeby sprawdzić jak będzie bez. DPFa bym zostawił bo nie ma z nim problemów no i różnie to może być. W przyszłości myślę o jakiejś mapie lepszej i tak zastanawiało mnie czy te puchy coś tłumią czy tak szczerze nie byłoby różnicy jakby ich nei było (lepsze osiągi)
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Czyli myśląc o programie, na korzyść byłoby ich się pozbyć?
bartez80 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Teraz, Muminson napisał: Czyli myśląc o programie, na korzyść byłoby ich się pozbyć? Zostawiając dpf i tak nie zrobisz takiego programu, któremu by te końcowe tłumiki przeszkadzały.
black4 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Tak jak pisze Bartez. Ewentualnie DPF off i tłumiki przelot. Z tym, że z diesla nie uzyskasz fajnego dźwięku się nie zgodzę. Ostatnio miałem okazję słyszeć 3.0TDI V6 w B8 na DP i przelocie i brzmiał całkiem ciekawie. Choć jak dla mnie za głośno, Pozdrawiam
bartez80 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Słowo klucz " v6" trotrochę to poprawia charakterystykę, natomiast znowu jeżeli porównywać benzynę v6 i diesla v6 ,to znowu jest ta sama różnica.
black4 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Zgoda, tu magia tkwi akurat w V6 ? Oczywiście zawsze brzmienie będzie na korzyść benzyny, Pozdrawiam
Gość Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 2 godziny temu, bartez80 napisał: Zostawiając dpf i tak nie zrobisz takiego programu, któremu by te końcowe tłumiki przeszkadzały. Taka odpowiedź mnie interesowała Z tyłu głowi siedzi ciekawość jakby brzmiał bez dwóch puszek no ale pewnie nie znajdę nikogo z taką konfiguracją.
dekiel 13 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Końcowe tłumiki są przelotowe tłumią wyłącznie falę dżwiękową, nie filtrują. Usunięcie ich ułatwi wydalanie spalin i 'odetka' wydech. teoretycznie poprawi się reakcja na gaz i dojdzie kilka Nm / aby to stwierdzić musiałbyś shamować auto przed i po/.
bartez80 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 17 minut temu, dekiel 13 napisał: Końcowe tłumiki są przelotowe tłumią wyłącznie falę dżwiękową, nie filtrują. Usunięcie ich ułatwi wydalanie spalin i 'odetka' wydech. teoretycznie poprawi się reakcja na gaz i dojdzie kilka Nm / aby to stwierdzić musiałbyś shamować auto przed i po/. Ori,nie są przelotowe.
dekiel 13 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 8 godzin temu, bartez80 napisał: Ori,nie są przelotowe. Oczywiście . mój bład żle napisałem. Komorowe oczywiście.
soul87 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Opublikowano 7 Stycznia 2019 (edytowane) Niektóre ori w a4 są przelotowe a jednocześnie nie zabijają buczeniem/dudnieniem itp słowo klucz - rezonator helmholtza Edytowane 7 Stycznia 2019 przez soul87
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się